مطالعه تلويزيون خميده‌ي 55 اينچ 55EA9700 ال‌جي

يك‌شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۹
مطالعه 22 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
تكنولوژي OLED بي‌نياز از نور پس‌زمينه است و مي‌تواند مشكي كامل و كنتراست بي‌نهايتي را ايجاد كند. در ادامه با مطالعه تلويزيون منحني OLED ال‌جي، مدل 55EA9700 همراه اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران باشيد.
تبليغات

توليد‌كنندگان كره‌اي در رقابت براي كسب سهم بيشتر از بازار تلويزيون هر روز از تكنولوژي‌هاي جديدي در محصولات خود رونمايي مي‌كنند. پس از سال‌ها تحقيق و صرف هزينه‌هاي بالا سامسونگ و ال‌جي موفق شدند تلويزيون‌ها‌ي خميده را وارد بازار كنند، اما تنها توليدكننده‌اي كه تاكنون موفق شده تلويزيون خميده با نمايشگر OLED را به‌طور انبوه توليد كند، ال‌جي است. تكنولوژي OLED بي‌نياز از نور پس‌زمينه است و مي‌تواند مشكي كامل و كنتراست بي‌نهايتي را ايجاد كند. در ادامه با اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران همراه باشيد در مطالعه تلويزيون منحني OLED ال‌جي، مدل 55EA9700.

ال‌جي آخرين فناوري‌هايش را در تلويزيون 55EA9700 قرار داده تا از هر لحاظ دستگاه ايده‌آلي را به خريدارانش ارائه كند. طراحي كريستال‌هاي سواروفسكي همراه با آخرين تكنولوژي در پردازش و پخش تصوير تلويزيون خميده‌ي ال‌جي را به چيزي فراتر از يك تلويزيون لوكس تبديل كرده است. با تلويزيون منحني 55 اينچي OLED ال‌جي نه‌تنها مي‌توان فيلم‌هاي ۳ بعدي تماشا كرد، بلكه مي‌توان به وب‌گردي پرداخت، بازي كرد يا با دوستان و آشنايان به مكالمه‌ي تصويري پرداخت.

تلويزيون منحني شكل 55EA9700 توسط دفتر ال‌جي در ايران در اختيار اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران قرار گرفت تا مورد نقد و مطالعه قرار گيرد.

تكنولوژي OLED

در تلويزيون‌هاي منحني نيز مانند بقيه‌ي نمايشگرها از تكنولوژي‌هاي رايج در نوردهي تصوير استفاده مي‌شود. اكثر تلويزيون‌ها از روش‌هاي رايج نوردهي از پشت به صفحه‌ي LCD از طريق لامپ‌هاي LED يا فلورسنت استفاده مي‌كنند و با بهره‌گيري از تكنولوژي‌هايي مانند نوردهي موضعي و نوردهي از كناره‌ها سعي در نازك كردن پنل و افزايش كنتراست تصوير دارند؛ اما هيچ كدام از اين تكنولوژي‌ها نتوانسته‌اند همانند تكنولوژي OLED كنتراست فوق‌العاده و زاويه‌ي ديدي وسيع را در ضخامتي ميليمتري ارائه دهند. در پنل‌هاي OLED نوردهي پس‌زمينه حذف شده است و جاي پنل LCD را ديودهاي رنگي گرفته‌اند كه هركدام نور مجزايي را از خود ساطع مي‌كنند. تاكنون به دليل اشكالات ساخت و ارزش بالاي اين پنل‌ها مخصوصا در سايزهاي بزرگ امكان راه‌يابي آن‌ها به بازار تلويزيون‌ها وجود نداشت تا اين كه ال‌جي موفق شد اين تكنولوژي را به توليد انبوه رسانده و با ارزشي مناسب به بازار تلويزيون‌ها بياورد. پس از آن ال‌جي از پنل‌هاي OLED در صفحات منحني استفاده كرد تا نسل جديدي از تلويزيون‌هاي لوكس، گران‌ارزش و با كيفيت را به مشتريانش ارائه دهد.

طراحي

مطمئنا وقتي براي اولين بار اين تلويزيون را مي‌بينيد از طراحي و ظاهر آن تعجب خواهيد كرد! ضخامت ۴.۵ ميلي‌متري، بدنه‌ي 55EA9700 را مانند شيشه تيز كرده است و جالب اين كه تمام لوازم و تجهيزات دستگاه درون همين بدنه‌ي نازك و ظريف قرار گرفته است. وزن آن فقط ۱۷ كيلوگرم است كه براي يك تلويزيون ۵۵ اينچ ايده‌آل به انديشه متخصصين مي‌رسد. با توجه به زاويه‌ي ديد فوق‌العاده‌ي نمايشگرهاي OLED انحناي كم نمايشگر باعث به وجود آمدن تفاوت زيادي در تصوير نخواهد شد، زيرا يكي از دلايل ارائه‌ي نمايشگرهاي منحني زاويه‌ي ديد بالاتر به علت ارگونومي متفاوت آن از اطراف بوده است. اما از سوي ديگر همين گردشدگي باعث شده كه تلويزيون سطح اتكاي بيشتري داشته باشد و روي پايه مستحكم‌تر قرار گيرد، البته زيبايي فوق‌العاده‌‌اي كه اين انحنا به دستگاه داده را نيز نمي‌توان در انديشه متخصصين نگرفت؛ مخصوصا براي محصولي كه قرار است هر روز ساعت‌ها چشم شما را به خود معطوف كند.

مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران

خميدگي نمايشگر بسيار كم است و از رو‌به‌رو تفاوت زيادي با تلويزيون‌هاي مسطح ندارد. صفحه‌ي نمايش از طلقي مستحكم و براق ساخته شده و حاشيه‌ي دور صفحه‌نمايش همانند ضخامتش بسيار باريك هستند. فقط يك لايه‌ي فلزي نازك وظيفه‌ي حفاظت از اطراف نمايشگر را بر عهده دارد. از اين انديشه متخصصين مي‌توان گفت ال‌جي بالاترين سطح طراحي را در اين محصول به كار برده است. فريم نقره‌اي بر جذابيت و لوكس بودن 55EA9700 افزوده است. پايه‌ي شيشه‌اي تلويزيون همانند نمايشگرش انحناي كمي دارد ولي با حركت از دوطرف به سمت مركز و در زير برند ال‌جي اين انحنا بيشتر شده و به پشت تلويزيون متمايل مي‌شود تا اتكاي بيشتري را به وجود آورد و تكيه‌گاه مطمئني براي وزن نمايشگر باشد.

با وجود اين پايه‌ي يكپارچه با بدنه، تلويزيون ال جي به خوبي روي ميز مي‌نشيند و هيچ لرزشي در آن ديده نمي‌شود؛ البته وجود پايه‌ي غيرقابل جداسازي امكان اتصال تلويزيون روي ديوار را از بين مي‌برد و تلويزيون حتما بايد روي ميز قرار گيرد. روي لوگوي ال‌جي در لبه‌ي پايين دستگاه، تأكيد زيادي شده و براي آن نور پس‌زمينه در انديشه متخصصين گرفته شده است تا حتي هنگامي كه تلويزيون خاموش است نيز برند ال‌جي روي تلويزيون بدرخشد. در زير لوگوي ال‌جي و با وجود افزايش انحناي پايه به سمت پشت دستگاه محفظه‌اي خالي به وجود آمده كه از آن براي قرار دادن اسپيكر تلويزيون استفاده شده است. ال‌جي به شكل استادانه‌ي اسپيكرها را در بدنه‌ي دستگاه مخفي كرده كه جاي تحسين دارند. همچنين نوآوري جالب ديگري نيز به چشم مي‌خورد و آن قرار گرفتن يك كنترل حساس به لمس در اين مكان است. با بردن دست به زير برند ال‌جي منويي روي نمايشگر نقش مي‌بندد كه با حركت دست به چپ و راست يا زدن يك ضربه يا نگه داشتن دست مي‌توان تلويزيون را كنترل كرد. در كنار برند ال‌جي يك دكمه‌ي فيزيكي كوچك براي روشن و خاموش كردن دستگاه تعبيه شده كه تنها دكمه‌ي فيزيكي روي بدنه‌ي تلويزيون است.

پشت 55EA9700 نيز مانند بقيه‌ي قسمت‌هاي آن به زيبايي طراحي شده است. جنس محافظ پشت تلويزيون از نوعي پلاستيك سخت و با كيفيت ساخته شده و روي آن طرح بافت مانندي درج شده است. با فاصله گرفتن از كناره‌ها و نزديك شدن به مركز قسمتي از پوشش برآمده شده كه محل اتصال ورودي و خروجي‌هاي دستگاه روي آن قرار گرفته است. مابقي تجهيزات الكتريكي و پردازنده تلويزيون در اين برآمدگي جاي گرفته‌اند كه روي آن برند ال‌جي بزرگي درج شده است. با اين كار احتياج به جعبه‌ي جداگانه براي قرار دادن اين ملاخبار تخصصيات الكترونيكي از بين رفته است كه باعث كاهش وزن كل و جمع و جور شدن دستگاه مي‌شود. البته به دليل قرار گرفتن ورودي‌هاي تلويزيون در پشت دستگاه دسترسي به آن‌ها قدري سخت مي‌شود. همراه تلويزيون دوربيني مجهز به ميكروفن استريو عرضه مي‌شود كه روي تلويزيون قرار مي‌گيرد و از پشت به يك درگاه USB وصل مي‌شود. وجود دوربين فقط براي مكالمات تصويري است و وصل نشدن آن اشكالي را براي قابليت‌هاي ديگر دستگاه ايجاد نمي‌كند. در كل مي‌‌توان گفت از انديشه متخصصين طراحي ظاهري 55EA9700 يكي از بهترين محصولات موجود در بازار است و به حق لايق برنده شدن جايزه‌ي طراحي Red Dot Design بوده است.

مشخصات متخصص تلويزيون 55EA9700 ال‌جي

  • نوع تلويزيون: OLED
  • سايز: 55 اينچ
  • رزولوشن: 1080p برابر 1920 در 1080 پيكسل
  • خروجي صداي دالبي ديجيتال، DTS همراه شبيه‌ساز صداي ۳ بعدي Virtual Surround Plus با استفاده از ۲ اسپيكر ۱۰ وات
  • قابليت اتصال واي-فاي
  • سيستم‌عامل هوشمند ال‌جي بر پايه‌ي لينوكس با اينترفيسي كارتي همراه با ريموت كنترل هوشمند حساس به حركت
  • قابليت نصب نرم‌افزار از پايگاه نرم‌افزاري ال‌جي شامل بازي‌ها، نرم‌افزارهاي ورزشي، مرورگر وب و شبكه‌هاي اجتماعي همراه با همراهي كامل از زبان فارسي
  • تيونر ديجيتال به آنالوگ
  • وزن ۱۷ كيلوگرم
  • ۳ بعدي از نوع پسيو با قابليت تبديل ۲ بعدي به ۳ بعدي همراه با ۲ عينك و ۲ شيشه براي استفاده با عينك
  • ورودي و خروجي ها: يك كامپوزيت (AV)، يك خروجي اپتيكال صدا، يك درگاه اترنت (شبكه)، چهار ورودي HDMI، يك ورودي آنالوگ RF، ورودي RF ديجيتال، سه درگاه USB، يك خروجي هدفون
  • ارزش: ۱۴ ميليون تومان

كيفيت تصوير

تصوير ۲ بعدي

همان‌طور كه در ابتداي مقاله اشاره كرديم در 55EA9700 پنلي از نوع OLED به كار رفته است. به دليل استفاده از اين تكنولوژي و بي‌نياز شدن به منبع جداگانه براي ايجاد نور پس‌زمينه ال‌جي توانسته ضخامت بدنه را در حد حيرت آوري كاهش دهد، طوري كه قبلا تلويزيوني به اين باريكي نديده بوديم. پنل‌هاي OLED مي‌توانند مقدار روشنايي را در حد پيكسل تنظيم كنند يا با خاموش كردن كامل پيكسل‌ها مشكي كاملي را به نمايش بگذارند در حدي كه اگر تلويزيون تصويري را نشان ندهد متوجه روشن بودن آن نخواهيد شد. متخصصان قديمي اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران در مقاله‌هاي مطالعه تلويزيون OLED و مطالعه انواع نمايشگرهاي Retina، Super AMOLED و Super AMOLED Plus با اين تكنولوژي آشنا شده‌اند و تفاوت آن را با پنل‌هاي ديگر درك مي‌كنند؛ بنابراين اگر شما جزو افرادي هستيد كه هنوز به تفاوت اصلي اين تكنولوژي با بقيه پي نبرده‌ايد، پيشنهاد مي‌كنم ۲ مقاله‌ي ذكر شده را مطالعه كنيد.

مرجع متخصصين ايران

علاوه بر مشكي عميق ال‌جي براي به وجود آوردن رنگ سفيد درخشان و طبيعي از چينش ۴ رنگه‌ي WRGB استفاده كرده است. يعني اينكه به جاي استفاده از ماتريس ۳ رنگ متداول شامل آبي، سبز و قرمز در نتيجه توليد رنگ سفيد از روشن شدن هر ۳ پيكسل، رنگ سفيد جداگانه به اين ۳ پيكسل اضافه شده كه باعث روشن‌تر شدن تصوير و احتمالا كاهش مصرف انرژي مي‌شود. با وجود انحناي كم، از كمترين زوايا نيز مي‌توان محتواي نمايش داده شده روي نمايشگر تلويزيون را مشاهده كرد و به هيچ وجه تغيير روشنايي يا محو شدن تصوير بروز نمي‌دهد. با تنظيمات پيش‌فرض رنگ‌ها مقداري اشباع شده و غير واقعي به انديشه متخصصين مي‌رسيدند، اما با كمي تنظيم و كاهش شدت رنگ مي‌توان كنتراست و رنگ فوق‌العاده خوبي را در 55EA9700 تجربه كرد. ال‌جي در منوي تنظيمات اين تلويزيون امكانات زيادي را براي كاليبره كردن رنگ و كنتراست تصوير قرار داده است كه با تنظيم درست آن‌ها هر كس بنا بر سليقه‌ي خود مي‌تواند تصوير مورد انديشه متخصصينش را در تلويزيون ببيند. رنگ‌هاي زنده و مشكي عميق همراه با سفيد درخشان كيفيت تصوير فوق‌العاده‌اي را در اين تلويزيون ايجاد كرده‌اند.

رزولوشن تلويزيون منحني شكل OLED ال‌جي 1080p است و شايد اگر 4K بود بيشتر به دل مي‌نشست. اگر از نزديك به نمايشگر نگاه كنيد به‌راحتي پيكسل‌ها را تشخيص خواهيد داد. البته قرار نيست به تلويزيون از فاصله‌ي نزديك نگاه كنيم و از اين بابت اشكالي نخواهيد داشت. با اين حال ال‌جي مدل‌هايي با نمايشگر 4K و 8K نيز ساخته است اما در بازار ايران موجود نيستند و احتمالا ارزش خيلي بالاتري نيز خواهند داشت. از طرفي هنوز ويدئوهايي با رزولوشن Ultra HD به صورت عمده منتشر نشده‌اند و چند سال طول خواهد كشيد تا فيلم‌هاي 4K زياد شوند. بنابراين اگر فكر مي‌كنيد رزولوشن 1080P براي شما كافي است به سراغ اين تلويزيون برويد. مورد ديگر روكش براق روي نمايشگر است كه در محيط‌هاي پر نور كمي آزار دهنده مي‌شود. انحناي كم نمايشگر باعث شده كه تماشاي تصاوير در 55EA9700 فرق چنداني با تلويزيون‌هاي صفحه تخت نكند، به انديشه متخصصين ما بيشترين تأثير اين انحنا در ارگونومي ظاهري و زيبايي دستگاه بوده است.

تصوير ۳ بعدي

پردازش تصوير ۳ بعدي در اكثر تلويزيون‌هاي ال‌جي به صورت پسيو انجام مي‌شود كه به انديشه متخصصين بسياري بهترين تكنولوژي در حال حاضر است. اگر با اين فناوري آشنايي نداريد به شما پيشنهاد مي‌كنيم مقاله‌هاي «تكنولوژي هاي پخش تصاوير سه بعدي» و «مقايسه سه بعدي Active با سه بعدي Passive -3D Cinema» و «هر آنچه در مورد تلويزيون‌هاي سه بعدي (3D TV) بايد بدانيد» را مطالعه كنيد.

در تكنولوژي Passive 3D دو تصوير به‌طور هم‌زمان براي هر دو چشم پخش مي‌شوند، اما تصاوير به دو خط تقسيم مي‌شوند، خطوط فرد مربوط به چشم راست و خطوط زوج مربوط به چشم چپ. شيشه‌ي عينك ديد پسيو پلاريزه است و فقط به يك نوع از امواج خطي نور اجازه‌ي عبور مي‌دهد به عنوان مثال يك شيشه به امواج افقي اجازه‌ي عبور مي‌دهد و يك شيشه به امواج عمودي، بنابراين نور متفاوتي به دو چشم مي‌رسد و در نتيجه با استفاده از اين خطاي ديد در فرآيندي پيچيده تصاويري در ابعادي مجازي به چشم راه پيدا مي‌كنند.

مرجع متخصصين ايران

55EA9700 مي‌تواند ويدئوهاي ۳ بعدي را به صورت اتوماتيك تشخيص دهد و تنظيمات خود را به حالت پخش آن تغيير دهد. اگر فيلم ويدئويي با كيفيت بالا و ۳ بعدي داشته باشيد تماشاي آن در تلويزيون منحني ال‌جي تجربه‌اي فوق‌العاده خواهد بود. همچنين قابليتي براي تبديل ويدئوهاي معمولي به تصاوير ۳ بعدي نيز وجود دارد كه البته به خوبي ويدئوهاي ۳ بعدي ذاتي نخواهد بود، اما باز هم مي‌تواند تا حدودي عمق تصوير را شكل دهد و تجربه‌ي آن خالي از لطف نخواهد بود.

مرجع متخصصين ايران

عينك‌هاي ارائه شده توسط ال‌جي سبك و راحت هستند و حالتي فنري دارند. شيشه‌ي آن‌ها بسيار نازك است و به‌راحتي مي‌تواند بشكند بنابراين بايد مراقب آن‌ها باشيد. البته يكي از مزيت‌هاي اصلي عينك‌هاي پسيو، ارزان بودن آن‌ها است و شما به‌راحتي مي‌توانيد هر تعداد كه از آن‌ها را كه نياز داشته باشيد با ارزش بسيار كم تهيه كنيد. در تماشاي تصاوير ۳ بعدي بهترين منطقه براي ديدن فيلم دقيقا روبروي تلويزيون است و با تغيير زاويه تصاوير را دندانه‌دار خواهيد ديد، بنابراين براي تماشاي اين قبيل فيلم‌ها مبل راحتي را بايد دقيقا روبروي تلويزيون قرار دهيد.

كيفيت صدا

اسپيكرهاي EA9700 با هنرمندي تمام زير نمايشگر پنهان شده‌اند و صدا را از درون تصوير به گوش مي‌رسانند. دو اسپيكر ۱۰ وات صدايي خوب و قوي ايجاد مي‌كنند، البته در حد تلويزيون نه مثل سينماي خانگي! بنابراين در تماشاي روزانه‌ي فيلم و سريال‌ها كاملا جوابگو هستند و كيفيت و قدرت مناسبي را ارائه مي‌كند. به دليل قرار گرفتن هر ۲ اسپيكر در مكاني نزديك به هم صدا حالت استريوي زيادي ندارد و گوش چپ و راست تفاوت زيادي را حس نمي‌كنند. به‌طور كلي مي‌توان گفت سيستم صوتي مناسبي روي اين تلويزيون فوق‌العاده باريك، نصب شده است.

همراهي از ابزارهاي هوشمند

تلويزيون هوشمند ال‌جي نيز مي‌تواند از طريق Screen Mirroring تصاوير را از تبلت يا تلويزيون هوشمند گرفته و نمايش دهد. براي اين كار لازم است كه هر دو دستگاه در يك شبكه فعال باشند البته قابليت Wi-Fi Direct نيز وجود دارد كه مي‌تواند بدون اتصال به شبكه تصاوير را به تلويزيون انتقال دهد. ال‌جي در فروشگاه نرم‌افزاري گوگل نرم‌افزاري براي دستگاه‌هاي اندرويدي قرار داده كه مي‌تواند تبلت يا تلفن همراه را به ريموت كنترل تبديل كند و با استفاده از تاچ پد ارائه شده در اين نرم‌افزار كنترل تلويزيون حتي از ريموت كنترل خود دستگاه نيز سريع‌تر و ساده‌تر است. اگر از پرچمداران ال‌جي استفاده مي‌كنيد، كنترل ارائه شده پيش‌فرض در آن‌ها كاملا از اين تلويزيون همراهي مي‌كند و پس از اتصال و همسان سازي با تلويزيون امكانات بيشتري را نسبت به نرم افزار ارائه شده در فروشگاه گوگل ارائه مي‌كند. علاوه بر آن قابليت‌هايي مثل تبديل صفحه‌ي نمايش تلفن هوشمند به دسته‌ي بازي براي بازي‌هاي خود تلويزيون از قابليت‌هاي اين نرم‌افزار است.

مرجع متخصصين ايران

ريموت كنترل

ريموت كنترل ال‌جي بسيار سريع است، نشانگر روي صفحه با سرعت و دقت زيادي حركت مي‌كند و به انديشه متخصصين ما از باقي محصولات مطالعه شده تجربه‌ي بهتري را ارائه مي‌كند. كافي است اين كنترل خوش‌دست را برداشته و آن را به اطراف حركت دهيد تا به سرعت با نحوه‌ي كار آن آشنا شويد و به آن عادت كنيد. ناوبري اصلي دستگاه به وسيله‌ي غلطك سفيد رنگ روي كنترل انجام مي‌شود، به اين صورت كه بايد نشانگر را روي گزينه‌ي مربوطه نگه داريد و غلطك را به پايين فشار دهيد تا آن گزينه انتخاب شود، يا با چرخاندن غلطك اسكرول كنيد و باز با فشار دادن آن به داخل گزينه‌ي مورد انديشه متخصصين انتخاب مي‌شود. همانند دسته‌ي نينتندو Wii ريموت كنترل 55EA9700 با استفاده از حسگرهاي داخلي حركت را تشخيص مي‌دهد و براي اين كار احتياجي به وصل بودن دوربين روي تلويزيون نيست. اين كنترل با استفاده از امواج مادون قرمز و امواج راديوئي كار مي‌كند. بعضي از دكمه‌ها مانند دكمه‌ي روشن كردن دستگاه با نور كار مي‌كنند و برخي ديگر مانند كنترل حركتي يا ميكروفن با اتصال امواج راديوئي به تلويزيون وصل مي‌شوند.

مرجع متخصصين ايران

به غير از غلطك سفيد رنگ، روي ريموت كنترل دكمه‌هاي فيزيكي تغيير صدا و كانال تلويزيون، ورود به بخش هوشمند و تنطيمات سريع به همراه دكمه‌ي قطع صدا و فعال كننده‌ي تصاوير ۳ بعدي به چشم مي‌خورد. همچنين دكمه‌ي فرامين صوتي نيز روي آن قرار گرفته كه در آزمايش ما فقط براي شناسايي صدا و سرچ با استفاده از موتور جستجوي Bing به كار مي‌رود. كنترل صوتي به خوبي مي‌تواند كلمات انگليسي را شناسايي و به حروف تبديل كند و سپس در بينگ به جستجوي آن بپردازد. متاسفانه تنها قابليت فرمان صوتي فقط همين است و اگر تلويزيون به شبكه وصل نباشد اين دكمه متخصصدي نخواهد داشت. همچنين استفاده از غلطك و فشار دادن آن براي انتخاب مثلا رمز عبور شبكه در طولاني مدت مقداري سخت است و باعث مي‌شود انگشت شَست درد بگيرد. در كل كنترلر حركتي ال‌جي بسيار دقيق و كارآمد عمل مي‌كند و استفاده از آن مخصوصا در محيط اسمارت‌تي‌وي لذت بخش است.

سيستم عامل و نرم‌افزار

سيستم‌عامل 55EA9700 برپايه‌ي لينوكس توسعه يافته است. هنوز سيستم‌عامل WebOS كه ال‌جي قول استفاده از آن را در تلويزيون‌هاي هوشمند داده بود براي اين تلويزيون آماده نشده است ولي آن‌ها سعي كرده‌اند در حد امكان سيستم‌عامل لينوكسي اين دستگاه را شبيه به رابط متخصصي WebOS طراحي كند. اين سيستم‌عامل تقريبا مي‌تواند خريدار را راضي كند، به‌طور پيش‌فرض قادر به پخش انواع فرمت‌هاي تصويري و زيرنويس از هارد ديسك يا حافظه‌ي خارجي است. برخي از بازي‌هاي ساده و نرم‌افزارهايي براي اطلاع‌يابي از وضعيت آب‌و‌هوا و اخبار نيز در فروشگاه نرم‌افزاري ال‌جي موجود هستند. همچنين در اين فروشگاه با تعدادي نرم‌افزارهاي فارسي مواجه مي‌شويد كه نشان از اهميت متخصصان بومي براي اين شركت دارد. علاوه بر نرم‌افزار، نمونه فيلم‌هاي ۳ بعدي و بعضي سريال‌ها نيز موجود هستند كه البته براي دسترسي به آن‌ها بايد از اينترنت پرسرعت استفاده كنيد. در وب‌گردي فونت‌هاي فارسي به خوبي به نمايش در مي‌آيند و فايل‌هاي فلش و تصاوير متحرك نيز به درستي پخش مي‌شوند اما متاسفانه سرعت دستگاه در اسكرول كردن مخصوصا در صفحاتي كه بنرهاي فلش در آن‌ها وجود دارد، كند است و تأخير زيادي در آن ديده مي‌شود. امكان اينكه هم‌زمان بتوانيد به وب گردي و كار با نرم‌افزارهاي تلويزيون بپردازيد و فيلم مورد علاقه‌تان را نيز از دست ندهيد وجود دارد. يك مستطيل در گوشه‌ي پايين سمت راست وظيفه‌ي نمايش كانال تلويزيوني را در كنار فعاليت‌هاي ديگر بر عهده دارد.

براي انتخاب قابليت‌هاي هوشمند تلويزيون بايد دكمه‌ي Smart را در ريموت كنترل فشار دهيد تا صفحه‌اي باز شود كه تعدادي از نرم‌افزارهاي نصب شده و امكانات ديگر مثل رفتن به بخش تنظيمات يا انتخاب ورودي جهت پخش را نمايش مي‌دهد. سپس با اتصال به شبكه و نام نويسي در فروشگاه نرم‌افزاري ال‌جي مي‌توانيد نرم‌افزارهاي مورد نياز را دانلود و نصب كنيد. قابليت اتصال مستقيم به ديگر دستگاه‌هاي موجود در شبكه نيز وجود دارد كه مي‌تواند قابليتي بسيار جالب و متخصصدي باشد. البته براي انتقال يك تصوير از تلفن‌همراه به تلويزيون مقداري زمان جهت بارگيري لازم است. در كل رابط متخصصي تلويزيون هوشمند ال‌جي با توجه به فارسي بودن و سرراست بودن منوها و تنظيمات، خيلي پيچيده نيست و با كمي تمرين هر كسي مي‌تواند از پس تنظيمات آن برآيد. براي افرادي كه خواهان تنظيم دستي تصوير هستند ال‌جي چيزي كم نگذاشته و تنظيمات مختلف و متنوع در كاليبره كردن و رسيدن به تصوير دلخواه آن‌ها را كمك مي‌كند.

گيرنده‌ي ديجيتالي تلويزيون به‌طور خودكار شبكه‌ي كشور را اسكن مي‌كند و كانال‌ها‌ي مختلف را در خود ذخيره مي‌كند بنابراين با اين تلويزيون مي‌توانيد همواره با بهترين كيفيت برنامه‌هاي مورد علاقه‌تان را تماشا كنيد.

جمع بندي

تلويزيون خميده‌ي 55EA9700 ال‌جي با به كارگيري فناوري OLED مشكي كاملي را به نمايش مي‌گذارد همچنين با اضافه شدن نور سفيد به جمع ۳ رنگ RGB سفيد بسيار روشن و درخشاني را به تصوير مي‌كشد. رنگ‌هاي درخشان و زنده همراه با زاويه‌ي ديدي عالي از هر نقطه، تصاوير زيبايي را به چشم انتقال مي‌دهد. اگر از طرفداران فيلم‌هاي اكشن و ماجرايي باشيد تماشاي فيلم‌هاي ۳ بعدي با كيفيت Full HD در اين تلويزيون فوق‌العاده خواهد بود. انحناي كم نمايشگر تأثير زيادي در فراگيري يا عمق تصوير ندارد و بيشتر حالت رواني و زيبايي شناختي دارد، علي‌الخصوص با توجه به اين كه زاويه‌ي ديد در نمايشگر OLED فوق‌العاده زياد است. البته ما در اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران انحناي ايجاد شده در تلويزيون ال‌جي كه كمي كمتر از رقيب هموطن‌اش است را بيشتر دوست داشتيم چرا كه تأثير منفي روي تصوير در حال پخش نمي‌گذارد. هنگامي كه از رو‌به‌رو و فاصله‌ي مناسب در جلوي تلويزيون نشسته‌ايد تفاوتي محسوسي بين تصوير اين تلويزيون منحني شكل با تلويزيون‌هاي صفحه تخت احساس نخواهيد كرد.

همان‌طور كه گفتيم زيبايي طراحي اين تلويزيون چشم‌نواز است. بدنه‌ي سبك و فوق‌العاده نازك در كنار پايه شيشه‌اي و نورپردازي روي برند ال‌جي، فريم فلزي و اسپيكرهاي مخفي در زير نمايشگر، 55EA9700 را تبديل به يكي از زيباترين تلويزيون‌هاي دنيا كرده است؛ علاوه بر آن‌كه استفاده از تكنولوژي‌هاي متنوع باعث شد تجربه‌ي دلنشيني از تماشاي اين تلويزيون به دست آوريم. مي‌توان گفت كيفيت تصوير OLED حيرت انگيز است مخصوصا اگر تنظيمات رنگ به درستي انجام شود. اگر از دسته افرادي هستيد كه در تاريكي تلويزيون تماشا مي‌كنند از مشكي كامل در قسمت‌هاي تاريك تصوير شگفت زده خواهيد شد. شايد اگر اين تلويزيون از رزولوشن 4K همراهي مي‌كرد تا چندين سال بهترين تلويزيون شناخته مي‌شد. تنها ايرادي كه به اين تلويزيون مي‌توان وارد كرد صفحه‌ي نمايش براق آن است كه هر چند باعث جذابيت بيشتر تصاوير و زنده‌تر جلوه دادن آن‌ها مي‌شود اما استفاده از تلويزيون در محيط‌هاي پر نور را كمي اشكال مي‌كند. ال‌جي به توان مصرفي نيز اهميت زيادي داده و با انتخاب حالت ECO ميزان نور تصوير با محيط تنظيم مي‌شود و مصرف انرژي به حداقل خواهد رسيد. ريموت كنترل اين تلويزيون بسيار سريع و خوش‌دست است كه لذت كار با امكانات هوشمند تلويزيون را چند برابر مي‌كند و سيستم‌عاملي با قابليت‌هاي متنوع در حد يك تلويزيون شما را راضي خواهد كرد.

مرجع متخصصين ايران

تلويزيون منحني شكل OLED ال‌جي همان محصولي است كه اگر در اتاق نشيمين هر كسي ببينيد، شگفت زده خواهيد شد و محو جلوه‌ي زيبا و تصوير خيره‌كننده‌ي آن خواهيد شد.

نقاط قوت

  • طراحي فوق‌العاده زيبا و نازك
  • كيفيت تصوير بسيار خوب و درخشان
  • زاويه ديد عالي به لطف نمايشگر خميده و پنل OLED
  • كنتراست بالا به لطف استفاده از فناوري OLED
  • ريموت كنترل سريع و كارآمد

نقاط ضعف

  • نمايشگر براق و انعكاس نور محيط
  • نرم‌افزار نه چندان متخصص پسند
تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات