مطالعه ساعت هوشمند گير اس 2 سامسونگ (Gear S2)

دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۵
مطالعه 12 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
گير اس 2 محصولي خوش ساخت و زيبا كه مي‌تواند انديشه متخصصين شما درباره ساعت‌هاي هوشمند را تغيير دهد. در ادامه با مطالعه گير اس ۲ (Gear S2) همراه اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران باشيد.
تبليغات

دو سال پيش، اولين ساعت هوشمند سامسونگ با نام گلكسي گير روانه بازار شد. اين ساعت هوشمند با طراحي مربعي و ابعادي نسبتا بزرگ و سيستمي عاملي اختصاصي مبتني بر اندرويد نتوانست خيلي در بازار موفق باشد. سامسونگ بعدها اين امكان را به وجود آورد كه متخصصان Galaxy Gear بتوانند سيستم عامل اين ابزار را به تايزن تغيير دهند كه منجر به بهبود تجربه متخصصي مي‌شد.

چند ماه بعد كره‌اي‌ها با حذف برند گلكسي از ابزارهاي پوشيدني خود، نسل بعدي اين محصول را با نام گير ۲ معرفي كردند. در كنار اين محصول يك ساعت ديگر به نام گير ۲ نئو نيز معرفي شد كه بدنه آن پلاستيكي بود و دوربين نيز از آن حذف شده بود تا ارزش پايين‌تري داشته باشد. اين دو محصول بر خلاف نسل قبلي به سيستم عامل تايزن مجهز شده بودند. كه اين دو ساعت نيز چندان مورد قبول متخصصان قرار نگرفتند.

سامسونگ به ارائه ساعت‌هاي هوشمند خود ادامه داد و در همان سال ۲۰۱۴ گير فيت، گير لايو و گير اس را نيز روانه بازار كرد، اما به انديشه متخصصين مي‌رسيد همه اين محصولات بيش از آن كه يك محصول نهايي كارآمد باشند، نمونه‌هايي براي آزمايش واكنش بازار هستند و سامسونگ بيش از ان كه از ارائه آنها هدفي تجاري داشته باشد، مي‌خواست نيازهاي متخصصان از يك ابزار پوشيدني مثل ساعت هوشمند را بسنجد. همچنين ارائه اين محصولات به سامسونگ اين فرصت را داد تا سيستم عامل ويژه خود براي ابزارهاي پوشيدني را تكميل كند تا حداقل در اين حوزه، بر خلاف تلفن‌هاي هوشمند، از گوگل مستقل باشد.

اما در نمايشگاه IFA امسال در كنفرانسي اختصاصي، ساعت هوشمند گير اس 2 جديدترين ساعت هوشمند سامسونگ رونمايي شد؛ محصولي كه با تمام ساعت‌هاي نه چندان جذاب اين كمپاني متفاوت بود. طراحي جذاب، رابط متخصصي زيبا و متخصصپسند و حلقه چرخاني كه لذت استفاده از اين محصول را دوچندان مي‌كند از مهم‌ترين ويژگي‌هاي مثبت اين محصول بودند. ما نيز در خلال اين نمايشگاه توانستيم نگاه نزديكي به گير اس ۲ داشته باشيم:

تماشاي ويديو در يوتيوب

اين ساعت هوشمند در سه نسخه ساده، كلاسيك و 3G روانه بازار شده كه ما قصد داريم نسخه ساده آن را كه ظاهري اسپرت دارد، مورد نقد و مطالعه قرار دهيم.

گير اس ۲ توسط فروشگاه آل ديجيتال در اختيار اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران قرار گرفته تا مورد نقد و مطالعه قرار گيرد.

طراحي ظاهري

گير اس ۲ در دو نسخه با بندهاي چرمي و پلاستيكي با نام‌هاي گير اس ۲ و گير اس ۲ كلاسيك روانه بازار شده است. نسخه‌اي ويژه با نام گير اس ۲ 3G هم وجود دارد كه به آن سيم كارت متصل مي‌شود. نسخه‌اي كه براي مطالعه به دست ما رسيده بود، بندهاي پلاستيكي داشت.

اين ساعت در دو رنگ خاكستري تيره و نقره‌اي ارائه شده و براي بندهاي آن رنگ‌ها و طرح‌هاي بسيار زيادي براي انتخاب وجود دارد. در داخل جعبه اين ساعت هوشمند، يك جفت بند اضافه هم وجود دارد تا در صورت بروز هر اشكالي بتوانيد آن را تعويض كنيد. متاسقانه بندها با قفل مخصوصي به بدنه متصل مي‌شوند و اين قفل استاندارد نيست. بنابراين امكان اتصال بندهاي استاندارد ساعت به آن وجود ندارد. بند پلاستيكي ارگونومي خوبي دارد، دست را آزار نداده و موجب تعريق مچ دست نمي‌شود. از طرفي به انديشه متخصصين نمي‌رسد به مرور زمان خيلي كهنه شده و ظاهر دستگاه را زشت كند.

بدنه ساعت از جنس فلز است ولي وزن آن خيلي زياد نيست و تنها ۴۷ گرم وزن دارد. ضخامت ۱۱.۴ ميلي‌متري و شكل گرد آن باعث مي‌شود تا وقتي آن را روي مچ دستتان مي‌بنديد، كاملا شبيه به ساعت‌هاي عادي به انديشه متخصصين برسد و حس متفاوتي به خود شما به عنوان متخصص و ديگران كه آن را روي مچ دستتان مي‌بينند، القا نشود.

مشخصات متخصص گير اس 2 سامسونگ

حاشيه دور نمايشگر ثابت نيست و در واقع حلقه چرخاني است كه با آن مي‌تواند ربخش‌هاي مختلف رابط متخصصي ساعت حركت كرد. اين حلقه چرخان يكي از خلاقانه‌ترين و بهترين ايده‌هايي است كه براي ساعت هوشمند ارائه شده و بسيار متخصصدي است. شما مي‌توانيد به جاي آن كه مدام نمايشگر لمسي ساعت را لمس كنيد، با اين حلقه چرخان به راحتي و با سرعت به بخش‌هاي مختلف برويد.

حلقه چرخان يكي از خلاقانه‌ترين ايده‌هاي ارائه شده براي ساعت هوشمند است

محافظ شيشه‌اي روي ساعت گير اس ۲، گوريلا گلس ۳ است كه مقاومت بسيار بالايي در برابر ضربات دارد و به اين راحتي نمي‌‌توانيد آن را بشكنيد يا روي آن خط و خش بياندازيد. با اين حال اين محافظ شيشه‌اي در مقايسه با شيشه سافاير اپل واچ مقاومت كمتري دارد و از اين انديشه متخصصين اپل واچ كمي مقاوم‌تر است.

سامسونگ بالاخره پس از چندين نسل ساعت هوشمند ناموفق كه برخي از مدل‌هاي آن از انديشه متخصصين ظاهري دلچسب نبودند، بالاخره توانسته محصولي پخته، زيبا و خلاقانه را روانه بازار كند. از انديشه متخصصين طراحي، اين محصول مي‌تواند الگويي براي ديگر سازندگان ساعت هوشمند باشد تا در محصولات آتي خود از ايده‌هاي به كار گرفته شده در اين محصول بهره گيرند. گير اس ۲ را مي‌توان زيباترين محصول پوشيدني سامسونگ قلمداد كرد كه نه ضخامت بالايي دارد و نه ابعاد آن خيلي بزرگ است. كار كردن با حلقه چرخان به كار گرفته شده در حاشيه نمايشگر گير اس ۲ بسيار راحت‌تر و متخصصدي‌تر از ديجيتال كراون، حلقه چرخشي كنار اپل واچ يا برخي ديگر از ساعت‌ها است و عملكرد دقيقي هم دارد. گير اس ۲ در حال حاضر يكي از زيباترين و خوش‌ساخت‌ترين ساعت‌هاي هوشمند موجود در بازار است.

نمايشگر

سامسونگ در اين ساعت از نمايشگر ۱.۲ اينچي سوپر آمولد استفاده كرده است. بهره‌گيري از اين نوع نمايشگر باعث شده تا عمق رنگ مشكي بسيار بالا باشد و به همين دليل وقتي واچ‌فيس‌هايي با پس زمينه مشكي براي ساعت انتخاب مي‌شود، ظاهر ساعت كاملا شبيه به ساعت‌هاي غير هوشمند مي‌شود و به سختي مي‌توان از فاصله دور تشخيص داد كه اين محصول به يك نمايشگر لمسي مجهز شده است.

رزولوشن صفحه نمايش گرد اين ساعت ۳۶۰ در ۳۶۰ پيكسل است كه براي ابعاد ۱.۲ اينچي آن بسيار مناسب است. زاويه ديد اين نمايشگر هم عالي است و از زواياي كنار و بالا و پايين، رنگ‌ها به هم نمي‌ريزد و تصوير واضح است. يكي از نقاط قوت اين ساعت هوشمند روشنايي تصوير بالاي آن است كه باعث مي‌شود در زير نور مستقيم آفتاب هم به راحتي بتوانيد محتواي نمايش داده شده روي اين ساعت را مشاهده كنيد.

مقدار روشنايي نمايشگر قابل تنظيم است و شما مي‌توانيد براي شرايط محيطي مختلف ميزان روشنايي آن را تنظيم كنيد. مثلا وقتي در داخل خانه هستيد روشنايي آن را كم كنيد تا باتري كمتري مصرف شود و هنگامي كه در يك روز آفتابي بيرون مي‌رويد روشنايي را بيشتر كنيد تا محتوا خوانا باشد. همچنين شما مي‌توانيد كاري كنيد كه نمايشگر هميشه روشن باشد. در اين حالت وقتي كه با ساعت كار نمي‌كنيد، عقربه‌هاي ساعت به صورت Ambient نمايش داده مي‌شود. روشن كردن اين قابليت باعث مي‌شود تا عمر باتري كاهش يابد.

نمايشگر گير اس ۲ از هر انديشه متخصصين بسيار خوب است و هيچ ايرادي را نمي‌توان به آن وارد كرد. در حالي كه اكثر ساعت‌هاي هوشمند از پنل IPS بهره مي‌برند، نمايشگر آمولد گير اس ۲ مي‌تواند يك مزيت بزرگ در مقابل رقبا باشد.

سخت‌افزار و عملكرد

گير اس ۲ به پردازنده دوهسته‌اي اكسينوس ۳۲۵۰ با فركانس يك گيگاهرتز مجهز شده كه به راحتي از پس پردازش‌هاي سبك اين ساعت تايزني برمي آيد. انچه در عمل مشاهده مي‌كنيم عملكرد سريع و روان رابط متخصصي است كه هيچ لگ و تاخيري ندارد. حافظه رم مورد استفاده در اين ساعت ۵۱۲ مگابايت و حافظه داخلي آن ۴ گيگابايت است. با اين ظرفيتِ حافظه، به انديشه متخصصين مي‌رسد در نصب اپليكيشن‌ها روي ساعت اشكالي نداشته باشيد و بتوانيد بدون محدوديت چندين و چند اپليكيشن را روي اين ابزار پوشيدني نصب كنيد.

امكان اتصال سيم كارت روي اين ساعت هوشمند وجود ندارد و اگر بخواهيد آن را به صورت مستقل از تلفن هوشمند مورد استفاده قرار دهيد، بايد نسخه 3G آن را خريداري كنيد تا بتوانيد با قرار دادن سيم‌كارت در اسلات آن از يك ساعت مستقل هوشمند بهره ببريد. اين ساعت هوشمند به اتصالات واي‌فاي، بلوتوث نسخه ۴.۱، جي‌پي‌اس و NFC مجهز شده است. به انديشه متخصصين مي‌رسد حداقل فعلا متخصصد NFC به سرويس سامسونگ پي محدود شده كه تنها در چند كشور قابل استفاده است.

در پشت ساعت يك سنسور ضربان قلب قرار گرفته كه عملكرد نسبتا دقيقي داشته و به كمك آن به راحتي مي‌توانيد ضربان قلب و ميزان استرس خود را اندازه‌گيري كنيد.

اين ساعت با استفاده از يك كويل شارژر بي‌سيم شارژ مي‌شود كه ساعت به صورت مغناطيسي روي آن قرار گرفته و مي‌ايستد. اين استند شارژر مي‌تواند با سرعت نسبتا خوبي ساعت راشارژ كند.

رابط متخصصي و نرم‌افزارها

 جديدترين ساعت هوشمند سامسونگ به سيستم عامل تايزن مجهز شده است. تايزن توسط سامسونگ براي برخي از تلفن‌هاي هوشمند اين كمپاني توسعه داده شده و نسخه‌اي از آن نيز براي ساعت‌هاي هوشمند و حتي تلويزيون‌هاي هوشمند مورد استفاده قرار مي‌گيرد. اين سيستم عامل و رابط متخصصي آن بسيار ساده و متخصصپسند است و از انديشه متخصصين كارايي اگر برتر از اندرويد وِر يا واچ او اس نباشد، چيزي از آنها كم ندارد. با اين حال يكي از ايرادهاي آن اين است كه اكوسيستم ضعيف‌تري نسبت به دو رقيب مذكور دارد. تعداد و كيفيت اپليكيشن‌هايي كه براي تايزن ارائه شده بسيار كمتر از Android Wear گوگل و Watch OS اپل است و اين يكي از مهم‌ترين نقاط ضعف گير اس ۲ در مقابل ساعت‌هاي اندرويد ور محسوب مي‌شود. اما اين بدان معنا نيست كه در پيدا كردن اپليكيشن‌هاي متخصصدي دچار اشكال مي‌شويد.

گير اس ۲ از طريق بلوتوث به تلفن شما متصل مي‌شود و براي ايجاد اين ارتباط به اپليكيشني به نام Samsung Gear نياز داريد كه از طريق پلي استور قابل دانلود و نصب است.

در زمان ارائه گير اس ۲ سامسونگ اعلام كرد كه ۱۰۰۰ اپليكيشن براي آن وجود دارد كه متخصصان مي‌توانند آنها را دانلود كرده و استفاده كنند. به غير از تعدادي اپليكيشن خوب كه توسط خود سامسونگ توليد شده‌اند و در حوزه‌هاي سلامت، آب و هوا و ابزارهاي متخصصدي كه به صورت پيش‌فرض روي اين محصول وجود دارند، مي‌توانيد از اپليكيشن‌هاي ديگري چون +Nike، فليپ‌بورد، News Republic، سرويس نقشه Here و چندين اپليكيشن‌هاي ديگر بهره‌مند شويد. به عنوان مثال سرويس پيام‌رسان لاين مجموعه كاملي از اپليكيشن، همراهي‌ها و حتي واچ‌فيس‌هاي متنوع را براي اين ساعت هوشمند تايزني ارائه كرده است. حتي بازي به نام Lubberly Bird براي آن ارائه شده كه همان بازي Flappy Bird براي ساعت هوشمند است.

در فروشگاه سامسونگ مي‌توانيد صدها واچ‌فيس متنوع با شكل و شمايل اسپرت و كلاسيك و فانتزي براي اين ساعت هوشمند بيابيد كه توسط افراد مختلف توسعه داده شده‌اند. اغلب اين واچ‌فيس‌ها چندان زيبا نيستند، اما در بين آنها نمونه‌هايي بسيار زيبا وجود دارد كه اطلاعات مناسبي را نيز در كنار زمان نمايش مي‌دهند و شما مي‌توانيد بر اساس نياز و سليقه خود آنها را انتخاب كرده و به عنوان واچ‌فيس ساعت خود انتخاب كنيد. سامسونگ براي طراحي برخي از اين واچ‌فيس‌ها از هنرمندان و طراحان برجسته‌ي مد كمك گرفته است. برخي از واچ‌فيس‌ها با بندهاي سازگار نيز ست شده‌اند.

همان طور كه پيش‌تر اشاره كرديم سامسونگ در بخش حاشيه دور نمايشگر اين ساعت هوشمند از يك حلقه چرخان بهره برده كه متخصص مي‌تواند آن را چرخانده و بدين طريق در بخش‌هاي مختلف حركت كند. اين ايده ساده آنقدر تاثير مثبتي بر روي تجربه متخصصي گذاشته كه انديشه متخصصين بسياري از اطرافيان ما درباره ساعت‌هاي هوشمند را تغيير داده است. بر خلاف متخصصي صرفا مبتني بر لمس، وجود اين حلقه در كنار نمايشگر لمسي باعث مي‌شود كه كار كردن با اين ساعت بسيار ساده و لذت‌بخش باشد. در بسياري از ساعت‌هاي اندرويد وِر در هنگام استفاده از اپليكيشن‌ها ممكن است با خود بگوييد كه خوب چه كاري است؟ همه اين كارها را خيلي راحت تر مي‌توانم روي نمايشگر موبايلم انجام دهم! اما حلقه چرخان گير اس ۲ كه به خوبي با سيستم عامل تايزن سازگار شده اين رويه را تغيير داده و باعث مي‌شود بتوانيد به راحتي با اپليكيشن‌هاي مختلف كار كنيد. شما مي‌توانيد با استفاده از اين حلقه به بخش‌هاي مختلف مثل تنظيمات برويد يا در منوي اپليكيشن‌ها، آيكون اپ مورد انديشه متخصصين خود را انتخاب كرده و با لمس صفحه آن را اجرا كنيد و... .

رابط متخصصي سريع و متخصصپسند

يك بخش جدانشدني ابزارهاي پوشيدني، امكان اجراي دستورات صوتي است. كمپاني‌هاي مختلف براي اين بخش از دستيارهاي صوتي محبوبشان كمك گرفته‌اند. مثلا اپل در اپل واچ از سيري كمك گرفته كه بسيار عملكرد دقيق و خوبي دارد و گوگل در اندرويد وِر از دستيار گوگل ناو استفاده كرده كه كار با دستگاه را بسيار ساده‌تر مي‌كند. سامسونگ هم براي اين كار به سراغ دستيار صوتي كه خودش مدت‌هاست روي آن كار مي‌كند رفته است. S Voice هميشه در دسترس است و شما مي‌توانيد تعيين كنيد كه با دو بار فشردن دكمه هوم، اس وويس اجرا شده و منتظر شنيدن دستور شما باشد. اين دستيار صوتي عملكرد قابل قبولي دارد، اما دقت و گستره دستورات قابل شناسايي آن با سيري و گوگل ناو و كورتانا قابل قياس نيست. از اين رو خيلي نبايد روي تعامل صوتي با اين ساعت حساب باز كنيد و بسياري مواقع كار كردن با حلقه چرخان و نمايشگر لمسي بسيار ساده‌تر مي‌شود.

يكي از ديگر قابليت‌هاي كليدي ساعت‌هاي هوشمند و دستبندهاي سلامتي، امكانات مرتبط با ورزش و حوزه سلامت است. سامسونگ يك پلتفرم كامل و جامع به نام S Health را روي تلفن‌هاي هوشمند سري گلكسي  خود ارائه مي‌كند كه براي افرادي كه روي سلامتي و زيبايي اندام خود حساس هستند بسيار متخصصدي است. كاري كه سامسونگ كرده، اين است كه همين پلتفرم و سرويس‌هاي آن را با ساعت هوشمند يكپارچه كرده است.

بنابراين اگر موبايل هوشمند شما هم يك تلفن گلكسي است، استفاده از سرويس‌هاي سلامتي اين ساعت برايتان بسيار ساده‌تر خواهد بود و تجربه‌اي يكپارچه خواهيد داشت. در پشت بدنه اين ساعت هم يك سنسور ضربان قلب قرار گرفته تا با استفاده از آن بتوانيد وضعيت قلب خود را در حالت‌هاي مختلف فعاليت كنترل كنيد. از طرفي همچون اپل واچ اين ساعت هم اگر مدت زمان زيادي ساكن در يك جا بنشينيد اخطار داده و از شما مي‌خواهد كمي از جاي خود بلند شده و تحرك داشته باشيد.

ديگر متخصصد جذاب ساعت‌هاي هوشمند نمايش نوتيفيكيشن‌ها است كه در گير اس ۲ با كشيدن انگشت به سمت راست مي‌توانيد آنها را مشاهده كنيد. هر بار كه نوتيفيكيشني دريافت مي‌كنيد، پيش‌نمايشي از آن روي صفحه ساعت نمايش داده شده و همزمان دستگاه ويبره مي‌خورد. اگر در اين حالت نمايشگر را لمس كنيد مي‌توانيد جزئيات بيشتري از آن اعلان را ببينيد و در صورتي كه كاري نكنيد بعدا مي‌توانيد از طريق صفحه سمت چپ رابط متخصصي به همه نوتيفيكيشن‌ها دسترسي داشته باشيد. براي پاك كردن هر اعلان هم كافي است آن را به سمت بالا بكشيد.

بخشي به نام Buddy وجود دارد كه در واقع همان مخاطبان محبوب شما است تا سريعا بتوانيد به آنها دسترسي داشته باشيد. همچنين با اين ساعت هوشمند مي‌توانيد موسيقي در حال پخش را نيز كنترل كرده، آن را اجرا يا متوقف كنيد يا قطعه موسيقي در حال پخش را تغيير دهيد. در مجموع بايد بگوييم كه به انديشه متخصصين مي‌رسد سامسونگ بسيار روي رابط متخصصي اين محصول كار كرده و علاوه بر سريع و روان بودن، بسيار متخصصپسند است و به سرعت مي‌توانيد با آن ارتباط برقرار كنيد. 

عمر باتري و نحوه شارژ

به خاطر ابعاد كوچك ساعت‌هاي هوشمند، امكان قرار دادن باتري‌هاي حجيم در آنها وجود ندارد و به همين دليل يكي از چالش‌هاي پيش روي اين ابزارهاي پوشيدني، عمر باتري  است. اپل واچ كمتر از يك روز شارژدهي دارد و هر شب بايد آن را شارژ كنيد. موتو ۳۶۰ موتورولا و ديگر ساعت‌هاي اندرويدي هم چندان وضعيت بهتري ندارند. متخصصان تمايل ندارند كه در كنار لپ‌تاپ و تبلت و موبايل هوشمند خود، ابزار ديگري هم داشته باشند كه شارژ كردن آن هم برايشان تبديل به دغدغه‌اي روزانه شود.

گير اس ۲ از اين انديشه متخصصين وضعيت بهتري نسبت به رقبايش دارد. اين ساعت هوشمند با باتري ۲۵۰ ميلي‌آمپرساعتي خود مي‌تواند تا دو روز پاسخگوي نياز شما باشد و اگر از دسته خوره‌ها نباشيد و كمتر با آن كار كنيد، عمر باتري آن بيش از دو روز هم خواهد بود. در مدتي كه اين ساعت را آزمايش مي‌كرديم در ابتدا به دليل استفاده زياد از آن، يك روز كامل دوام آورد و حتي صبح روز بعد ۳۶ درصد از شارژ آن باقي مانده بود، اما در روزهاي بعد كه استفاده معمولي از آن داشتيم، اين ساعت هوشمند دو روز و حتي بيشتر از آن ما را همراهي كرد. اين ميزان عمر باتري براي ساعتي با اين قابليت‌ها خوب است و باعث مي‌شود اگر يك شب فراموش كرديد آن را شارژ كنيد، خيلي نگران تمام شدن شارژ ساعت نباشيد.

روي بدنه اين ساعت هوشمند هيچ اثري از درگاه شارژ نيست و فقط آن را مي‌توانيد از طريق داك شارژر بي‌سيمي كه به همراه آن ارائه مي‌شود شارژ كنيد. اين داك حالت مغناطيسي داشته و وقتي ساعت را روي آن قرار مي‌دهيد به آن مي‌چسبد تا از روي آن نيفتد. يك چراغ ال‌اي‌دي در پايين اين داك وجود دارد كه در ابتدا به رنگ قرمر بوده و همراه با شارژ شدن دستگاه تغير رنگ داده و تا شارژ كامل به رنگ سبز تغيير مي‌كند.

ميزان روشنايي نمايشگر ساعت و البته فعال يا غيرفعال بودن حالت Always On نمايشگر تاثير زيادي روي عمر باتري دارد. پيشنهاد ما اين است كه قابليت Always On را خاموش كنيد، چرا كه به آن نيازي نداريد و هر بار كه مچ دستتان را به سمت خود بچرخانيد نمايشگر خود به خود روشن شده و مي‌توانيد زمان را ببينيد.

جمع‌بندي

گير اس ۲ اگر بهترين ساعت هوشمند كنوني بازار نباشد، بدون شك يكي از بهترين‌ها است. ضخامت مناسب و فرم گرد آن در كنار نمايشگر آمولد با عمق بالاي رنگ مشكي باعث مي‌شود تا تشخيص آن از ساعت‌هاي معمولي دشوار باشد. ظاهر دستگاه زيبا است و كيفيت ساخت بالايي دارد. حلقه چرخان دور نمايشگر تاثير محسوسي در تجربه‌ي متخصصي دارد و به خوبي با سيستم عامل يكپارچه شده تا با چرخاندن آن بتوانيد در بخش‌هاي مختلف حركت كنيد.

گير اس ۲ يكي از بهترين ساعت‌هاي هوشمند بازار است

رابط متخصصي گير اس ۲ كاملا ساده و متخصصپسند است و واچ‌فيس‌هاي متنوعي براي آن وجود دارد، اما اكوسيستم تايزن هنوز آنچنان بالغ نشده و اپليكيشن‌هايي كه از اين ساعت همراهي مي‌كنند، محدود هستند و سامسونگ بايد براي رشد اين اكوسيستم تمهيداتي بيانديشد و با توسعه‌دهندگان ارتباطات قوي‌تري داشته باشد. با اين حال اين موضوع چندان تاثيرگذار نيست؛ اصلي‌ترين قابليت‌هايي كه بايد يك ساعت هوشمند داشته باشد، امكانات حوزه سلامتي، نمايش نوتيفيكيشن‌ها و متخصصد ساعت معمولي هستند كه در گير اس ۲ به بهترين شكل ارائه مي‌شوند.

عمر باتري اين ساعت مناسب است و در استفاده معمول دو روز كامل را دوام مي‌آورد. اين ميزان شارژدهي شايد چندان زياد نباشد، ولي وقتي آن را با مهم‌ترين رقباي اين محصول مقايسه مي‌كنيم، متوجه مي‌شويم كه سامسونگ در اين زمينه خوب عمل كرده است.

در مجموع گير اس ۲ يك پوشيدني خوب و متخصصدي است كه شايد هنوز هم با يك ساعت هوشمند ايده‌آل با عمر باتري بالا، فاصله داشته باشد، اما در اين حوزه از محصولات يك گام رو به جلو قلمداد مي‌شود.

آخرين ارزش ساعت هوشمند سامسونگ Gear S2 يك ميليون سيصد هزار تومان بوده است. توليد و عرضه‌ي اين ساعت متوقف شده است.

نقاط قوت

  • طراحي زيبا با كيفيت ساخت بالا
  • ارگونومي مناسب و حلقه چرخان متخصصدي
  • نمايشگر سوپر آمولد باكيفيت
  • رابط متخصصي زيبا و متخصصپسند

نقاط ضعف

  • اكوسيستم ضعيف تايزن در مقايسه با اندرويد ور و واچ او اس
  • عدم امكان اتصال بندهاي استاندارد
تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات