حل اشكال جديد شدن بيش از حد در پردازنده‌ي جديد كوالكام

سه‌شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳
مطالعه 1 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
پردازنده‌ي اسنپدراگون ۸۱۰ كوالكام به دليل گرم شدن بيش ازحد مورد انتقادات فراوان قرار گرفت. در روزهاي گذشته شايعاتي مبني بر گرم شدن بيش از حد پردازنده‌ي اسنپدراگون ۸۲۰ نيز منتشر شدند اما يك محقق فناوري در چين معتقد است كوالكام اين اشكال را حل كرده است.
تبليغات

اشكال جديد شدن پردازنده‌ي اسنپدراگون ۸۱۰ به قدري آزاردهنده بود كه برخي شركت‌ها مانند ال‌جي به استفاده از پردازنده‌ي ۶ هسته‌اي اسنپدراگون ۸۰۸ روي آوردند. برخلاف اخبار منتشر شده مبني بر جديد شدن پردازنده‌ي جديد كوالكام يعني اسنپدراگون ۸۲۰، يك محقق فناوري در چين معتقد است كه كوالكام اشكال جديد شدن را در اين پردازنده‌ حل كرده است.

كوين ونگ، مدير فناوري IHS در چين، در حساب متخصصي خود در شبكه‌ي اجتماعي ويبو مدعي شده است كه وجود چهار كرنل در كنار پردازنده‌ي ۱۴ نانومتري، جديد شدن پردازنده‌ي جديد را غيرممكن مي‌كند. حتي كوالكام نيز مدعي شده است كه پردازنده‌ي جديد اين شركت اشكال گرم شدن بيش از حد را ندارد.

برخي سازندگان از جمله سامسونگ درحال كار بر روي موبايل‌هايي هستند كه از پردازنده‌ي جديد كوالكام بهره خواهند برد. انتظار مي‌رود تا قبل از پايان سال ۲۰۱۵ ميلادي، شاهد عرضه‌ي اين موبايل‌ها باشيم. حتي گفته مي‌شود شيائومي منتظر عرضه‌ي عمومي اسنپدراگون ۸۲۰ است تا پرچم‌دار جديد خود را معرفي كند.

آن طور كه به انديشه متخصصين مي‌رسد، كوالكام از شكست اسنپدراگون ۸۱۰ درس گرفته است و قصد تكرار اشتباه گذشته‌ي خود را ندارد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات