مطالعه اپل واچ (Apple Watch)

شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۴
مطالعه 11 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
اپل واچ بهترين ساعت هوشمند دنيا است؟ آيا توان رقابت با رقباي مختلف اندرويدي خود را دارد؟
تبليغات

وقتي گجت نويني راهي بازار مي‌شود، همه در مقابل آن مقاومت مي‌كنند و با شك و ترديد به آن مي‌نگرند. اما وقتي اپل همان محصول را توليد مي‌كند، همه مطمئن مي‌شوند كه اين گجت آينده دارد! با وجود تمام شك و ترديدهايي كه نسبت به متخصصدي بودن يا نبودن ساعت هاي هوشمند وجود داشت، كاپرتينويي‌ها اپل واچ را روانه بازار كردند كه در همان ابتدا هم با استقبال بي نظيري روبرو شد. در ادامه به مطالعه اپل واچ، جديدترين عضو خانواده اپل مي‌پردازيم.

آخرين باري كه اپل گجت جديدي را به خانواده محصولاتش اضافه كرد، سال ۲۰۱۰ بود كه با بازتعريف مفهوم تبلت، ابزاري به نام آيپد در دستان استيو جابز مشاهده شد. حالا با گذشت پنج سال و با رونق گرفتن مباحثه ابزارهاي پوشيدني، كاپرتينويي‌ها يك گجت جديد به نام اپل واچ را معرفي كردند. پيش از اين كمپاني‌هايي چون سوني، سامسونگ، موتورولا، ال‌جي و... ساعت‌هاي هوشمند متنوعي را روانه بازار كرده بودند.

گوگل هم اندرويد ور را معرفي كرده بود، تا سازندگان تلفن‌هاي اندرويدي بتوانند ساعت‌هاي هوشمند سازگار با اندرويد را خيلي راحت‌تر توليد كرده و توسعه دهند. بسياري از اين ساعت‌هاي هوشمند با وجود قابليت‌هايي كه روزبروز بيشتر و بهينه‌تر مي‌شدند، نتوانستند در بازار توفيق زيادي داشته باشند. اما وقتي اپل محصولي را توليد مي‌كند كمي داستان متفاوت است. قدرت برندينگ اپل آنقدر زياد است كه با وجود عمر باتري نه چندان راضي كننده اپل واچ، پيش‌بيني‌ها حكايت از اين دارند كه تا پايان اولين سال ارائه‌اش به بازار ۳۶ ميليون واحد از آن به فروش برسد!

واقعيت اين است كه با وجود گذشت بيش از دو سال از ارائه اولين ساعت‌هاي هوشمند مدرن، هنوز ايده اين گجت خام است و به بلوغ كامل نرسيده است. قطعا اپل واچ با فروش فوق‌العاده‌اي كه داشته عرصه را براي ساعت‌هاي هوشمند اندرويد ور و ساعت‌هاي ديگر مثل پبل واچ تنگ كرده، اما از سويي شايد بتوان گفت كه ارائه اين محصول به رواج استفاده از آن و تبديل شدن اسمارت واچ‌ها به گجتي ضروري براي مردم كمك مي‌كند و اين موضوع مي‌تواند براي بقيه توليدكننده‌هاي ساعت هوشمند هم خبري خوشحال كننده باشد.

مطالعه ويديويي

در ادامه قصد داريم تا ضمن مطالعه طراحي اين ساعت هوشمند، قابليت‌ها و امكانات آن را معرفي كنيم. فروشگاه اپل نيك، اپل واچ را در اختيار اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران قرار داده تا مورد نقد و مطالعه قرار گيرد.

 طراحي و كيفيت ساخت

اپل واچ در سه نسخه‌ توليد شده: اپل‌واچ، اپل‌واچ اسپورت و اپل‌واچ اديشن و تنها تفاوت بين اين سه نسخه‌ در جنس بدنه‌ و بندآنها است. اين ساعت‌ها در دو اندازه ۳۸ ميليمتر براي خانم‌ها و ۴۲ ميليمتر براي آقايان ارائه شده‌اند. نسخه ۳۸ ميلي‌متري اين ساعت هوشمند نمايشگر خيلي كوچكي دارد و به عقيده ما كار با آن حتي براي خانم‌ها هم آسان نيست.

براي اين مطالعه، ارزان‌ترين نسخه اپل واچ، يعني مدل اسپورت ۳۸ ميلي‌متري با بند ساده به دست ما رسيد. ارزش اپل واچ ۳۴۹ دلار است و اگر بخواهيد نسخه هاي ديگر، يا مدل ۴۲ ميلي‌متري يا بند چرمي را انتخاب كنيد بايد سر كيسه را شل كرده و بيشتر هزينه كنيد.

خبر خوب اين است كه بند اين ساعت قابل تعويض است و متخصص مي‌تواند در آينده با تعويض بند ساعتش، ظاهري جديد به آن بدهد. از انديشه متخصصين كيفيت مواد به كار رفته در ساخت اين ساعت، اپل واچ اصلا كم و كاستي ندارد. بدنه آلومينيومي آن بسيار با دقت تراش خورده و علاوه بر استحكام بالا، حس خوبي را به متخصص منتقل مي‌كند. بندهاي ساده پلاستيكي دستگاه شايد زيبايي خاصي نداشته باشند، اما كيفيت مناسبي دارند و باعث تعريق مچ متخصص نمي‌شوند.

مشخصات متخصص اپل واچ اسپورت

  • ابعاد مدل زنانه ۳۸ در ۳۳.۳ در ۱۰.۴ ميلي‌متر، مدل مردانه ۴۲ در ۳۵.۸ در ۱۰.۴ ميلي‌متر
  • وزن مدل زنانه ۲۵ گرم، مدل مردانه ۳۰ گرم
  • نمايشگر لمسي: مدل زنانه ۱.۳۲ اينچ با رزولوشن ۲۷۲ در ۳۴۰ پيكسل، مدل مردانه ۱.۵ اينچ با رزولوشن ۳۱۲ در ۳۹۰ پيكسل
  • مجهز به حافظه داخلي
  • سيستم عامل WatchOS (مبتني بر iOS)
  • عمر باتري تا ۱۸ ساعت در استفاده معمول
  • اتصالات بلوتوث 4.0 (كم مصرف)، WiFi 802.11 b, g, n 2.4 GHz
  • رنگ‌بندي: مشكي، سفيد، آبي، سبز، صورتي

نماي روبروي اين ساعت مستطيلي شكل كاملا ساده است هر چه مي‌بينيد يك نمايشگر است كه لبه‌هاي كناري آن خميده شده است. هيچ دكمه و بخش اضافي روي ساعت قرار ندارد و دكمه‌هاي كنترلي آن روي لبه سمت راست قرار گرفته‌اند. بدنه دستگاه كه با بخش دور نمايشگر يكپارچه شده، از جنس آلومينيوم ساخته شده و گوشه‌ها و خميدگي‌هاي آن كاملا نرم و گرد هستند كه به ارگونومي ساعت كمك زيادي كرده است. بندها به صورت كشويي در داخل لبه‌هاي بالا و پايين اپل واچ محكم مي‌شوند و روي لبه سمت چپ، كمي متمايل به پشت دستگاه شاهد شيار اسپيكر هستيم و پايين‌تر از آن منفذي ديده مي‌شود كه مربوط به ميكروفون است.

روي لبه سمت چپ ساعت اپل هم يك دكمه چرخان به نام Digital Crown قرار دارد كه در واقع اصلي‌ترين دكمه اين ساعت محسوب مي‌شود. شكل دايره‌اي اين دكمه به گونه‌اي است كه باعث شده ظاهر اپل واچ بسيار شبيه به ساعت‌هاي معمولي باشد. پايين‌تر از اين دكمه چرخان يك دكمه فشاري ديده مي‌شود كه Side Button نام دارد و با فشردن آن مي‌توان كاري كرد كه دوستان شما نمايش داده شده يا نشوند، با فشردن و نگه داشتن آن ساعت را خاموش يا روشن كرد و با دو بار فشردن آن اپل پي را فعال كرد.

دكمه ديجيتال كراون متخصصدي‌ترين دكمه اپل واچ است. با فشردن اين دكمه مي‌توانيد صفحه اصلي را مشاهده كنيد. با دو بار فشردن آن هم مي‌توانيد به آخرين اپليكيشني كه اجرا كرده بوديد باز گرديد. اگر اين دكمه را نگه داريد، سيري فعال مي‌شود و با چرخاندن آن بسته به اين كه در كجاي رابط متخصصي باشيد يا چه اپليكيشني را اجرا كرده باشيد، مي‌توانيد اخبار تخصصي يا اسكرول كنيد يا چيزي را تنظيم كنيد.

در بخش پشتي بدنه سنسور ضربان قلب ديده مي‌شود كه از روي مچ دست مي‌تواند نبض شما را گرفته و به طور لحظه‌اي ميزان ضربان قلب شما را نمايش دهد.

از آنجا كه اپل واچ در نسخه‌ها و ابعاد متنوعي ارائه مي‌شود، هر كدام از اين مدل‌ها وزن متفاوتي دارند. بدنه ساعت اپل بسته به مدل، جنس بدنه و ابعاد از ۲۵ گرم براي نسخه ۳۸ ميلي‌متري اسپورت آلومينيومي (نسخه‌اي كه در اختيار ما قرار داشت) آغاز مي‌شود و سنگين‌ترين مدل آن يعني نسخه ۴۲ ميلي متري اديشن با بدنه طلايي ۶۹ گرم وزن دارد. بند‌هاي متنوع اين ساعت نيز وزني بين ۳۷ گرم (بند مشكي مدل اسپورت) تا ۷۵ گرم (بند استيل اپل واچ) دارند.

طراحي ساعت به گونه‌اي است كه هنگامي كه روي مچ شما قرار مي گيرد به هيچ عنوان احساس سنگيني يا زائد بودن را منتقل نكرده و مي‌توان گفت از انديشه متخصصين ارگونومي اين ساعت در بالاترين استانداردها قرار دارد. به شخصه ساعت‌هايي با شكل دايره‌اي را بيشتر مي‌پسندم، اما شايد اگر اپل واچ شكل دايره‌اي داشت كارايي آن نيز كمتر مي‌شد.

 اپل واچ از نسخه كم مصرف بلوتوث 4 همراهي مي‌كند و ارتباط آن با آيفون بر همين بستر صورت مي‌گيرد. همچنين براي استفاده‌هاي سيستمي نيز از WiFi 802.11b/g/n همراهي مي‌كند. اين ساعت استاندارد IPX7 را دريافت كرده كه به معناي ضد آب بودن اپل واچ تا عمق يك متر زير آب به مدت نيم ساعت است. پس اين ساعت هوشمند نه تنها در برابر باران مقاومت بالايي دارد، حتي اگر به صورت اتفاقي از دستتان خارج شده و داخل آب به عمق يك متر بيفتد و زود آن را خارج كنيد، احتمالا اشكالي پيدا نخواهد كرد.

نمايشگر

 نمايشگر اپل واچ بسيار باكيفيت است. كاپرتينويي‌ها از يك پنل IPS با تراكم ۲۹۰ پيكسل بر اينچ در اين محصول استفاده كرده‌اند. صفحه نمايش اين دستگاه روشنايي بالايي دارد و وضوح تصوير در آن مطلوب است. اين صفحه نمايش، مشكي را عميق و سفيد را روشن و دقيق نمايش مي دهد كه باعث مي‌شود تا كنتراست تصوير عالي شود. شايد مهم‌ترين مساله در نمايشگر ساعت‌هاي هوشمند روشنايي تصوير باشد تا متخصص بتواند در زير نور آفتاب هم محتواي نمايش داده شده در آن را به خوبي ببيند كه از اين انديشه متخصصين اپل واچ عالي است.

براي اطلاع از زمان و ديدن صفحه واچ فيس نيازي نيست نمايشگر را با فشردن دكمه‌اي روشن كنيد و كافي است مچ خود را به سمت صورتتان بچرخانيد. بدين ترتيب نمايشگر روشن شده و وقتي آن را از مقابل صورتتان كنار ببريد، به صورت خودكار نمايشگر خاموش مي‌شود.

 اين نمايشگر از قابليت فورس تاچ اپل همراهي مي‌كند. بدين معنا كه ميزان فشاري كه با انگشت به صفحه وارد مي‌كنيد اندازه‌گيري شده و بسته به اين ميزان فشار دستورات مختلفي اجرا مي‌شوند. مثلا اگر فشار زيادي به نمايشگر وارد كنيد، مي‌توانيد همه نوتيفيكيشن‌ها را پاك كنيد يا واچ‌فيس را تغيير دهيد.

آن چه به عنوان صفحه خانه از آن ياد مي‌شود در واقع قالب گرافيكي است كه در آن زمان نشان داده مي‌شود تا اپل واچ از اولين و پايه‌اي‌ترين قابليت يك ساعت مچي غافل نشود. اپل واچ‌فيس‌هاي متنوعي را ارائه كرده كه متخصص مي‌تواند تعداد بيشتري از آنها را دانلود كند تا بنا به سليقه‌اش ظاهر ساعت خود را تغيير دهد. اما اين واچ‌فيس‌ها فقط توسط اپل ارائه مي‌شوند و امكان طراحي و ارائه واچ‌فيس‌ها توسط توسعه‌دهندگان شخص ثالث وجود ندارد.

اين موضوع از يك سو مي‌تواند خوب باشد، چرا كه متخصص در بين خيل عظيمي از واچ‌فيس‌هايي كه بسياري از آنها ظاهر مناسبي ندارند گم نمي‌شود، اما از سوي ديگر متخصص را محدود به انتخاب از بين گرينه‌هايي مي‌كند كه تنها خود اپل مي‌تواند آنها را بسازد. شايد از اين انديشه متخصصين Android Wear گوگل با ارائه امكان توسعه قالب گرافيكي صفحه اصلي يك قدم جلوتر از Watch OS اپل باشد.

قابليت‌ها و نحوه كار با ساعت

اپل واچ از انديشه متخصصين نحوه كاركرد و قابليت‌ها تفاوت فاحشي با ساعت‌هاي هوشمندي كه پيشتر ديده بوديم ندارد. اصلي‌‌ترين قابليت‌هاي اين ساعت شامل نمايش نوتيفيكيشن‌ها و كنترل فعاليت‌هاي ورزشي است كه در اكثر ساعت‌هاي هوشمند آنها را ديده‌ايم. اما علاوه بر اينها اپل امكانات منحصر به فردي را در اين ساعت قرار داده تا اپل واچ از ساير ساعت‌هاي هوشمند متمايز باشد.

براي كنترل ساعت بايد از دكمه‌هاي كناري و نمايشگر لمسي بهره ببريد. با فشار دادن دكمه ديجيتال كراون وارد صفحه اصلي دستگاه مي‌شويد كه در ان اپليكيشن‌ها و امكانات ساعت در قالب يك رابط متخصصي متفاوت با آيكون‌هاي دايره‌اي نمايش داده مي‌شود.

 همه ما عادت داريم براي ديدن نوتيفيكيشن‌ها روي تلفن هوشمند انگشت خود را از بالا به سمت پايين بكشيم. در اپل واچ هم همين رويه برقرار است و براي مشاهده اعلانيه‌ها بايد منوي نوتيفيكيشن‌ها را به سمت پايين بكشيد تا به آنها دسترسي داشته باشيد. شما مي‌توانيد با لمس اعلانيه‌ها آنها را مطالعه كنيد، يا با كشيدن آنها به سمت چپ هركدام را حذف كنيد. امكان حذف تمام نوتيفيكيشن‌ها نيز وجود دارد كه اين كار با فشار زياد و نگه داشتن انگشت روي نمايشگر انجام مي‌پذيرد.

 اگر صفحه را از سمت پايين به بالا لمس كنيد، قابليت جالبي به نام Glance را مي‌بينيد در آن اطلاعاتي از اپليكيشن هايي كه روي ساعت نصب شده‌اند در قالبي شبيه به كارت‌هاي گوگل ناو نمايش داده مي‌شوند. در اين قسمت برخي گزينه‌ها مثل كنترل موسيقي در حال پخش يا قرار دادن آيفون در حالت ايرپلين در دسترس است. در همين بخش امكان فعال‌سازي سنجش ضربان قلب هم وجود دارد كه با فعال كردن آن مداوما ضربان قلب متخصص اندازه‌گيري شده و نمايش داده مي‌شود. اين بخش براي ورزشكاران بسيار مفيد خواهد بود. سنسور ضربان قلب اپل واچ دقت بسيار خوبي دارد و مي توان به آن استناد كرد.

 اگر نوتيفيكيشني به آيفون شما برسد، ساعت از طريق ويبره و صدا آن را به شما اعلام مي‌كند. مساله آزاردهنده در مورد نوتيفيكيشن‌ها اين است كه در اپل واچ نمي‌توان تعيين كرد كه براي مدت زمان مشخصي نوتيفيكيشن‌ها در حالت بي صدا باشند. در واقع چيزي مانند Do not disturb در اين ساعت نمي‌بينيم و تنها راه حل اين است كه تيك مقابل هر يك از اپليكيشن‌هاي اپل واچ را در آيفون برداشته و آن را غير فعال كنيد.

بسياري تصور مي‌كنند كه داشتن ساعت هوشمند به دليل آن كه هميشه از طريق اتصال بلوتوث به موبايل متصل است و مداوما بين آنها داده جابجا مي‌شود، باعث كاهش عمري باتري تلفن هوشمند شما مي‌شود. اما واقعيت اين است كه اين گجت‌هاي پوشيدني از بلوتوث كم مصرف براي برقراري ارتباط استفاده مي‌كنند و چندان انرژي زيادي مصرف نمي‌كنند. حتي تحقيقات نشان داده كه داشتن يك ساعت هوشمند باعث افزايش عمر باتري تلفن شما تا ۲۰ درصد مي‌شود. وقتي نوتيفيكيشن‌ها را روي ساعت ببينيد و ديگر نياز نباشد آيفون خود را از جيب خارج كرده و نمايشگر بزرگ آن را روشن كنيد، طبيعتا زمان كار با آيفون و روشن بودن نمايشگر آن كاهش يافته و در نتيجه عمر باتري بهبود خواهد يافت.

 يكي از چالش‌هاي ساخت ساعت‌هاي هوشمند موتور ويبره آنها است. موترو ويبره بايد به حد كافي قدرت داشته باشد كه شما متوجه آن شويد. اما اگر قدرت ويبره از حدي فراتر رود ممكن است آزاردهنده شده و حتي باعث شود ديگران نيز متوجه لرزش مچ دست شما شوند! اپل در اين زمينه عالي عمل كرده و سيستم ويبره ساعت را به گونه‌اي طراحي كرده كه گويي ضربه كوچكي مچ شما را نوازش مي‌كند.

يكي از قابليت‌هاي حوزه سلامتي اين ساعت كه تيم كوك نيز در هنگام معرفي آن تاكيد ويژه‌اي روي آن داشت، اين است كه وقتي براي مدتي طولاني بي‌حركت باقي بمانيد، اپل واچ به شما هشدار مي‌دهد كه از پشت ميز بلند شويد و هر از گاهي تحركي از خود نشان دهيد. اين موضوع مي‌تواند براي بسياري از ما خوره‌هاي تكنولوژي كه ساعت‌ها پشت پي‌سي يا لپ‌تاپ بدون كمترين تحركي مي‌نشينيم، بسيار مفيد و متخصصدي باشد.

 اپليكيشن‌ها

اپل واچ حداقل فعلا به شدت به آيفون وابسته است. در واقع بدون آيفون، اين گجت فقط يك ساعت مچي است. براي نصب اپليكيشن‌ها و تغيير چينش آنها بايد از آيفون استفاده كنيد. اپليكيشن‌هاي اين ساعت مستقل از آيفون نيستند و در واقع بخشي از اپليكيشن‌هاي نصب شده روي آيفون هستند تا بتوانند محتوا را روي ساعت نمايش دهند.

فقط برخي اپليكيشن‌هاي موجود در اپ استور از اپل واچ همراهي مي‌كنند؛ البته اغلب اپليكيشن‌هاي مشهور و پركاربرد اين قابليت را دارند. وقتي مي‌خواهيد اپليكيشني را روي آيفون نصب كنيد رد بخش توضيحات آن مي‌توانيد ببينيد كه آيا از اپل واچ هم همراهي مي‌كند يا نه. اگر بخواهيد چينش نمايش آيكان اپليكيشن‌ها روي اپل واچ را هم تغيير دهيد بايد از آيفون استفاده كنيد و امكان سازماندهي آنها از طريق خود ساعت وجود ندارد.

اپليكيشن‌هاي اپل واچ سريع و روان اجرا مي‌شوند، اما برخي از آنها به علت عدم بهينه‌سازي كند و با لگ و تاخير همراه هستند. به انديشه متخصصين مي‌رسد اگر توسعه‌دهندگان كمي بهينه سازي‌هايي را اعمال كنند اين اشكال برطرف خواهد شد. رابط متخصصي اين ساعت نرخ ۶۰ فريم بر ثانيه دارد و به همين دليل حركت در بين بخش‌هاي مختلف آن به نرمي صورت مي‌گيرد كه تاثير بسيار خوبي روي تجربه متخصصي دارد.

بسياري از اپليكيشن‌هاي مشهور و متخصصدي از ساعت اپل هم همراهي مي‌كنند. از بين آنها مي‌توان به شازم، Accuweather، Camera Plus، Yahoo weather، فليپ بورد، +Nike، اينستاگرام، توييتر، اورنوت، TripAdvisor، Runtastic و... اشاره كرد. حتي چند اپليكيشن ايراني هم همراهي از اپل واچ را اضافه كرده‌اند.

اپل سيستم عامل WatchOS را براي ساعت‌هاي هوشمند خود در انديشه متخصصين گرفته كه بر پايه iOS توسعه داده شده است. اخيرا نيز در كنفرانس توسعه‌دهندگان از نسخه پيش‌نمايش WatchOS 2 رونمايي شد كه قرار است بسيار پخته‌تر از نسخه كنوني باشد.

عمر باتري

باتري اپل واچ اگر از بقيه ساعت‌هاي هوشمند موجود در بازار عمر كمتري نداشته باشد، وضعيت بهتري هم ندارد. در بهترين حالت و در صورت استفاده كم از آن بايد اين گجت را هر شب شارژ كنيد. با وجود انواع گجت‌هايي كه مداوما آنها را به شارژر متصل مي‌كنيم (تلفن هوشمند، تبلت، لپ‌تاپ، دوربين، پاوربانك و...) قبول يك گجت ديگر و شارژ هر روزه آن هم كار دشواري است. اپل مدعي است كه در استفاده روزمره اين ساعت ۱۸ ساعت دوام مي‌آورد كه چندان هم دور از واقعيت نيست. اما اگر كمي استفاده شما از ساعت بيشتر شود، نوتيفيكيشن‌هاي بيشتري دريافت كنيد و نمايشگر آن را بيشتر روشن كنيد، مجبور خواهيد شد تا روزي دو يا حتي سه بار آن را شارژ كنيد.

نحوه شارژ شدن اپل واچ از طريق كانكتورهاي موجود در پشت دستگاه صورت ميٰ‌گيرد.. هيچ درگاهي براي اتصال كابل شارژر به آن وجود ندارد و بايد اپل واچ را روي داك شارژر قرار دهيد تا از طريق كانكتورهاي موجود بر روي بخش پشتي بدنه عمل شارژ شدن صورت بگيرد. نحوه استفاده از اين شارژر بسيار ساده و راحت است، اما ظاهر آن چندان جذاب و زيبا نيست. شارژ شدن ساعت اپل هم زمان زيادي نمي‌گيرد. اپل واچ بعد از ۱.۵ ساعت تا ۸۰ درصد و بعد از ۲.۵ ساعت به طور كامل شارژ مي‌شود.

جمع‌بندي

 اپل واچ اولين گام اپل در عرصه ابزارهاي پوشيدني است. با وجود آن كه ابزارهاي پوشيدني و به طور خاص ساعت‌هاي هوشمند هنوز به بلوغ لازم براي تبديل شدن به يك نياز اساسي نرسيده‌اند، اما استقبال خوب از اپل واچ نشان مي‌دهد كه اين محصول پتانسيل‌هاي بالايي دارد و شايد در آينده بتواند موفقيت هاي بيشتري هم داشته باشد. به عنوان اولين نسخه، اپل واچ محصولي با كيفيت ساخت بالا و ارگونومي مناسب است كه به خوبي خود را در پلتفرم اپل جاي داده است. طراحي دقيق و امكان انتخاب از بين گزينه‌هاي متنوع اپل واچ در ابعاد و مدل‌هاي متنوع با جنس بدنه و بندهاي مختلف باعث شده كه استقبال خوبي از آن به وجود بيايد.

با تمام اين اوصاف اپل واچ هنوز يك نياز اساسي نيست و شما بدون آن احساس كمبود نمي‌كنيد. ما عادت نداريم ساعت مچي‌مان را هر شب شارژ كنيم، ولي اگر به دنبال خريد اپل واچ باشيد بايد ترك عادت كنيد و در كنار تلفن هوشمند، تبلت و لپ‌تاپتان، ساعت خود را هم هر شب شارژ كنيد. باتري ضعيف اپل واچ اصلي ترين نقطه ضعف آن است و به انديشه متخصصين مي‌رسد در نسخه‌هاي بعدي اپل بايد تمركز ويژه‌اي روي حل اشكال باتري داشته باشد.

با تمام اين اوصاف اگر آيفون داريد و دوست داريد يك ساعت هوشمند هم خريداري كنيد، بدون شك بهترين گزينه براي شما اپل واچ است.

نقاط قوت

  • كيفيت ساخت بالا
  • سبك و راحت
  • نمايشگر مناسب
  • بند قابل تعويض

نقاط ضعف

  • طول عمر كم باتري
  • ارزش گران
تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات