مطالعه اسپيكر Z623 لاجيتك

دوشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۰
مطالعه 5 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
Z623 يك اسپيكر رده بالاي لاجيتك براي كامپيوترهاي دسكتاپ است كه كيفيت و حجم صداي بسيار خوبي دارد.
تبليغات

لاجيتك در صنعت اسپيكر و سيستم‌هاي صوتي نامي آشنا است. به خاطر دارم چندين سال پيش، زماني كه هنوز خبري از لپ‌تاپ‌ها نبود، وقتي مي‌خواستيم پي‌‌سي بخريم، يكي از بهترين انتخاب‌هاي براي اسپيكر، لاجيتك بود. اين كمپاني از مدت‌ها پيش اسپيكرهاي باكيفيت و محبوبي براي پي‌سي‌ها توليد مي‌كرد و همواره يكي از مطمئن‌ترين گزينه‌ها براي خريد محسوب مي‌شد.

يكي از جديدترين اسپيكرهاي پي‌سي اين كمپاني، محصول رده‌بالاي Z623 است كه مي‌تواند پي‌سي شما را به يك سيستم صوتي قدرتمند تبديل كند. اين اسپيكر كه از استاندارد THX هم بهره‌مند است، با گارانتي پانا و ارزش ۶۰۰ هزار تومان در بازار كشور موجود است.

طراحي ظاهري

Z623 از انديشه متخصصين ظاهري دقيقا همان چيزي است كه از يك اسپيكر پي‌سي كلاسيك انتظار داريم؛ با اين تفاوت كه ساب‌ووفر آن حجيم‌تر از حالت طبيعي است. شكل اسپيكرها يادآور اسپيكرهاي قديمي است كه كنار مانيتورهاي CRT خود قرار مي‌داديم و با استفاده از دكمه‌هاي كنترلي كه روي آنها قرار داشت، حجم صدا و بيس آن قابل تنظيم بود.

اسپيكر Z623 لاجيتك از يك ساب ووفر بزرگ در ابعاد۲۸۴ در ۳۰۵ در ۲۶۶ ميلي‌متر  با وزن زياد ۷ كيلوگرم و دو اسپيكر كوچك براي پخش صدا تشكيل شده است. ساب ووفر بزرگ اين امكان را ايجاد مي‌كند تا بيس صدا بسيار مطلوب و در سطح عالي باشد. از سويي حجم صدا نيز به لطف اسپيكرهاي ۳۵ واتي بسيار بالا است و در تركيب با ساب ووفر، صداي خروجي كل فضا را پر مي‌كند.

مشخصات متخصص Z623 لاجيتك

  • توان موثر (RMS) كل: ۲۰۰ وات
  • توان ساب ووفر: ۱۳۰ وات و توان اسپيكرها، هر يك ۳۵ وات
  • پاسخ فركانسي سيستم: ۳۵ هرتز تا ۲۰ كيلوهرتز
  • پيكربندي كانال ۲.۱
  • داراي گواهي صوتي THX
  • ۲ ورودي ۳.۵ ميلي‌متر
  • ورودي RCA
  • جك هدفون
  • ريموت كنترل
  • ساب ووفر: ابعاد ۲۸۴ در ۳۰۵ در ۲۶۶ ميلي‌متر و وزن ۷ كيلوگرم
  • اسپيكرها: ابعاد ۱۹۶ در ۱۱۷ در ۱۲۶ ميلي‌متر و وزن تقريبي ۱ كيلوگرم
  • ارزش اسپيكر لاجيتك: ۶۰۰٫۰۰۰ تومان

 بدنه اسپيكرها از جنس پلاستيك مقاوم است. بخش جلويي حالت براق دارد و بخش پشتي آن‌ها مات است. در صورتي كه زياد به بدنه‌ي اسپيكر دست بزنيد اثر انگشتانتان روي آن باقي مي‌ماند؛ اما اسپيكر دستگاهي است كه كمتر تماس دست با آن برقرار مي‌شود و به همين دليل اين موضوع چندان اهميتي ندارد. شكل كلاسيك اسپيكرها، باعث جذاب آن شده است. اسپيكرها طراحي ساده‌اي دارند و شبكه مقابل بلندگو به صورت گرد در ميانه بدنه، قرار گرفته است. روي اسپيكر سمت راست دكمه‌هاي كنترل حجم صدا، بيس و روشن/خاموش كردن دستگاه قرار گرفته است. در حالي كه بسياري از اسپيكرهاي رده بالاي امروزي از طراحي‌هاي مدرن با لبه‌هاي تيز و اشكال ساده بهره مي‌برند، لاجيتك سعي كرده اين محصول را به فرم اسپيكرهاي كلاسيك روانه بازار كند.

در بالاي هر يك از اسپيكرها علامت گواهي THX مشاهده مي‌شود كه نشان از تاكيد لاجيتك بر آن  دارد. لبه‌هاي اسپيكرها منحني هستند و شكل طراحي بخش زيرين آن باعث مي‌شود تا وقتي روي سطح قرار مي‌گيرد، حتي در حجم صداي بالا نيز لرزشي را در آنها مشاهده نكنيم. تنها ايرادي كه به ظاهر اسپيكرها وارد است، چهار پيچي است كه در اطراف بخش بلندگو ديده مي‌شود و به انديشه متخصصين ما به زيبايي و سادگي آن لطمه زده است.

بخش ساب ووفر به شكل يك مكعب ساده با بدنه‌اي از جنس چوب است كه فقط وجه روبروي آن از جنس پلاستيك است. در طراحي ساب ووفر اسپيكرها از چوب استفاده مي‌شود تا خروجي بيس مطلوب و گوش‌نواز باشد. ظاهر ساده اين بخش باعث مي‌شود تا وقتي آن را روي ميز كامپيوتر يا در دكور تلويزيون قرار مي‌دهيد، جلوه زيبايي را ايجاد كند.

مرجع متخصصين ايران اسپيكر Z623 لاجيتك
اسپيكر Z623 لاجيتك

در مجموع بايد بگوييم كه بدنه اين اسپيكر جنس خوبي دارد و مقاومت بالايي از خود نشان مي‌دهد. طراحي آن نيز بسيار ساده است و همين موضوع باعث مي‌شود، چه زماني كه از آن به عنوان اسپيكر كامپيوتر روميزي استفاده مي‌كنيد، و چه زماني كه از آن به عنوان جايگزيني براي سينماي خانگي در كنار تلويزيون بهره مي‌بريد، از ظاهر آن لذت ببريد.

كيفيت و حجم صدا

صداي خروجي اسپيكر Z623 هر متخصصي، حتي متخصص حرفه‌اي را نيز راضي خواهد كرد. به جثه كوچك اسپيكرهاي اين سيستم صوتي توجه نكنيد؛ چرا كه حجم صداي خروجي شما را شگفت‌زده خواهد كرد. اسپيكرهاي ۳۵ واتي به همراه ساب‌ووفر ۱۳۰ واتي، حجم صدا و بيس بسيار زيادي را توليد مي‌كنند كه از دستگاهي در اين محدوده ارزشي انتظار نمي‌رود. نكته مثبت اين است كه حتي با وجود قرار دادن حجم صدا در حالت بيشينه نيز لرزش و خش در صدا شنيده نمي‌شود.

اما قدرت اين اسپيكر فقط به حجم صداي خروجي خلاصه نمي‌شود و كيفيت صداي خروجي نيزعالي است. صداي خروجي وضوح بسيار خوبي دارد و كاملا طبيعي پخش مي‌شود. ميزان بيس هم قابل كنترل است و شما مي توانيد بر اساس سليقه تان بيس را تنظيم كنيد؛ با اين حال بيس خروجي كمي بالا است. برخي متخصصان (خصوصا حرفه‌اي‌ها) دوست دارند صداي پخش شده از اسپيكر كاملا طبيعي باشد؛ اما غالب دوستداران موسيقي ترجيح مي‌دهند كمي بيس صدا بيشتر باشد تا فضا پرتر شود و هيجان موسيقي كه به آن گوش مي‌دهند بهتر القاء شود. Z623 لاجيتك براي اين دسته افراد انتخاب بسيار خوبي است.

 كيفيت و حجم صدا آنقدر خوب است كه از اين دستگاه مي‌توانيد به عنوان جايگزيني براي سينماي خانگي استفاده كنيد. البته ناگفته نماند كه Z623 در نهايت يك اسپيكر قدرتمند براي پي سي است و صداي آن با وجود تمام قدرت و وضوحي كه دارد، نمي‌تواند همچون يك سينماي خانگي فضا را به صورت يكپارچه پر كند. در واقع صداي آن Surround نيست و تا حدي خطي است. از طرفي ورودي اپتيك صدا نيز در اين اسپيكرها وجود ندارد و از اين بابت كمتر مي‌توان از اين مجموعه‌ي به عنوان صداي خروجي تلويزيون استفاده كرد.

اين اسپيكرها به گواهي THX مجهز شده‌اند. THX يك استاندارد صوتي معتبر براي اسپيكرها، سينماهاي خانگي و كنسول‌هاي بازي است كه فناوري به كار رفته در اين دستگاه‌ها و فرمت صوتي فايلي كه پخش مي‌شود براي آن مهم نيستند. اين استاندارد فقط به صداي خروجي نهايي و كيفيت آن توجه مي‌كند.

جمع‌بندي

اسپيكر Z623 يك محصول بسيار باكيفيت با طراحي خوب است كه حجم و كيفيت صداي آن شما را غافلگير مي‌كند. ارزش اين دستگاه نيز در قبال آن چه ارائه مي‌دهد مناسب است. اگر مي‌خواهيد از اين اسپيكر به عنوان اسپيكر پي‌سي استفاده كنيد، ابتدا بايد به دنبال ميزي بزرگ باشيد كه جايگاهي براي قرار دادن ساب‌ووفر حجيم دستگاه داشته باشد و سپس مي‌توانيد از آن لذت ببريد.

شما حتي مي‌توانيد از اين اسپيكر به عنوان سينماي خانگي استفاده كنيد و با آن به تماشاي فيلم و سريال بنشينيد. اسپيكرهاي كوچك اين دستگاه باعث مي‌شوند تا بتوانيد آنها را با هر دكوري ست كنيد، بدون آن كه حجم زيادي اشغال شود.

نقاط قوت

  • كيفيت و حجم صداي بسيار خوب
  • بدنه مقاوم
  • ارزش خريد بالا

نقاط ضعف

  • بيس صدا كمي بيشتر از حالت طبيعي است
  • صداي شنيده شده Sorround نيست و تا حدي خطي است
تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات