كانن در حال توسعه يك هدست واقعيت مجازي است

يك‌شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
شايد هنوز نامي از كانن در ميان كمپاني‌هاي فعال در حوز‌ه‌ي واقعيت نجازي نباشد، اما معرفي يك نمونه‌ي مفهومي از يك هدست واقعيت مجازي متعلق به كانن در نمايشگاه كانن اكسپو، نشان از اين دارد كه اين كمپاني نيز درصدد ورود به اين حوزه با استفاده از تجربيات خود است.
تبليغات

كانن در جريان برگزاري نمايشگاه كانن اكسپو از يك هدست واقعيت مجازي رونمايي كرد. اين محصول از وجود دو صفحه‌ي نمايش ۵.۵ اينچي از نوع ال‌سي‌دي با رزولوشن ۲٫۵۶۰ در ۱٫۴۴۰ پيكسل كه در مجموع رزولوشن 5K را در اختيار متخصص قرار مي‌دهند، تشكيل شده است. بهره‌گيري از چنين مشخصاتي در مورد صفحه‌ي نمايش محصول كانن را با فاصله‌ي زيادي يكي از بهترين نمونه‌هاي موجود در بازار مي‌كند.

كانن در محصول خود نوعي هدست را پيش‌بيني نكرده و براي تكميل تجربه‌ي غوطه وردن شدن در دنياي مجازي، بايد از هدفون‌هاي خارجي استفاده كرد. البته بايد به اين نكته اشاره كرده كه اين هدست به معناي واقعي كلمه يك هدست نيست و نمي‌توان آن را روي سر قرار داد، چراكه به گونه‌اي طراحي شده تا با دو دستگيره‌ي تعبيه شده با استفاده از دست در جلو چشم قرار گيرد. همچنين كانن محل قرارگرفتن چشم را طوري طراحي كرده كه افرادي كه از عينك استفاده مي‌كنند، بتوانند به‌راحتي اين محصول را بكار گيرند.

مرجع متخصصين ايران CanonVR 1

دموي تهيه شده براي اين هدست واقعيت مجازي شامل اتاقي طلايي است كه در آن يك اركستر فلامنكو در حال اجرا است. دامنه‌ي ديد اين هدست واقعيت مجازي ۱۲۰ درجه است و مي‌توان با چرخاندن سر به طرفين اعضاي گروه موسيقي را ديد. با توجه به رزولوشن بالاي صفحه‌ي نمايش تصوير وضوح بالايي دارد، اما در برخي موارد نظير چرخاندن سر، مي‌توان كمي تار شدن تصوير را احساس كرد.

هنوز خبري از نام، زمان عرضه و ارزش اين محصول در دست نيست، چراكه همچون ساير محصولات معرفي شده در جريان كانن اكسپو، اين محصولات در حال توسعه هستند. بايد ديد كه در آينده كانن اين محصول را با چه قابليت‌هايي روانه ي بازار خواهد كرد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات