مطالعه زن‌پد سي 7 ايسوس (ASUS ZenPad C 7.0)

يك‌شنبه ۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۰
مطالعه 14 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
زن‌پد C 7.0 ايسوس يك تبلت اقتصادي با مشخصات قابل قبول در بازه‌ي ارزشي خود است. فروش فبلت‌ها روند رو به رشدي را طي مي‌كند و به موجب آن، تبلت‌ها با كاهش تقاضا روبرو شده‌اند. شركت‌هاي بزرگ مانند ايسوس نيز در تلاش هستند تا با معرفي تبلت‌هاي ارزان‌ارزش بار ديگر توجه متخصصان را به سمت اين گجت‌ها جلب كنند. در ادامه با اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران همراه باشيد تا به مطالعه تبلت زن پد سي ۷ ايسوس بپردازيم.
تبليغات

زن‌پد سي ۷ ايسوس يك تبلت ۷ اينچي با ارزش نستبا كم است. در اولين نگاه طراحي زيباي آن انديشه متخصصين شما را جلب خواهد كرد و از اين لحاظ كمتر تبلتي مي‌تواند در اين رده‌ي ارزشي با سي ۷ رقابت كند. به علاوه امكان استفاده از دو سيم كارت و افزايش حافظه‌ي داخلي از طريق حافظه‌ي ميكرو اس‌دي، مواردي هستند كه مي‌توانند اين تبلت ارزان ارزش را جذاب كنند.

شايد با توجه به مشخصات متخصص، سي ۷ را بتوان يك ابزار مناسب براي انجام كارهاي روزمره مانند وب‌گردي، چك كردن رايانامه‌ها و گشت و گذار در شبكه‌هاي اجتماعي دانست، اما در عمل بسياري از مواقع همين متخصصي‌ها هم دچار اشكال مي‌شود و لگ و تاخير اين دستگاه باعث مي‌شود تا متخصص كلافه شود. در ادامه با اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران همراه باشيد تا عملكرد آن در كارهاي روزانه را مطالعه كرده و ببينيم آيا سي ۷ توان انجام كارهاي سنگين‌تر را دارد يا خير.

مرجع متخصصين ايران zenpad c 7

زن‌پد سي 7 كه با ارزش حدودا ۴۴۰ هزار تومان در بازار موجود است، توسط دفتر ايسوس در ايران در اختيار اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران قرار گرفته تا مورد مطالعه قرار گيرد.

طراحي و جنس بدنه

شايد مهم‌ترين مزيت سي ۷ ظاهر آن نسبت به ارزشش باشد. جنس بدنه‌ي اين تبلت از پلاستيك است، اما جنس پلاستيك به كار رفته در آن به هيچ عنوان بد نيست و فريم پلاستيكي دور صفحه‌نمايش كه روكش كروم مانندي دارد نيز باعث زيبايي بيشتر زن‌پد سي ۷ شده است.

مشخصات متخصص ASUS ZenPad C 7.0:

  • صفحه‌نمايش: ۷ اينچ با رزولوشن ۱۰۲۴ در ۶۰۰ پيكسل
  • پردازنده: پردازنده‌ي چهار هسته‌اي اتم x3-C3200 اينتل
  • پردازنده‌ي گرافيكي: Mali-450 MP4
  • حافظه‌ي رم: يك گيگابايت
  • حافظه‌ي داخلي: ۱۶ گيگابايت با امكان افزايش حافظه
  • ارتباطات: همراهي از دو سيم كارت و اينترنت نسل سوم
  • دوربين: دوربين اصلي ۲ مگاپيكسل و دوربين پشتي ۰.۳ مگاپيكسلي
  • سيستم‌عامل: اندرويد ۵.۰
  • وزن: ۲۶۵ گرم
  • ابعاد: ۱۰۸ در ۱۸۹ در ۹.۱ ميلي‌متر
  • ارزش حدودا ۴۴۰٫۰۰۰ تومان
مرجع متخصصين ايران zenpad c7 10

از طرفي قاب پشتي با طرح خاصي كه دارد باعث مي‌شود تا در دست گرفتن سي ۷ بسيار راحت‌تر شود و دستگاه از دستان متخصص سر نخورد. وزن ۲۶۵ گرم كه براي يك تبلت ۷ اينچي مقدار نسبتا كمي به شمار مي‌رود ديگر عاملي است كه راحتي كار با آن را افزايش مي‌دهد. اين تبلت همچنين ضخامت بسيار كمي دارد كه آن هم در بهبود ارگونومي اين تبلت كمك مي كند. احتمالا ايسوس تلاش كرده تا با ارائه‌ي اين تبلت متخصصاني كه مايل هستند از تبلت خود براي تماس تلفني استفاده كنند نيز جلب محصول خود كند. در واقع ابعاد اين تبلت كمي بزرگ‌تر از فبلت‌هاي ۶ اينچي است و به لطف ارزش نسبتا پايين آن احتمالا برخي از متخصصان از آن به عنوان موبايل هوشمند بهره خواهند برد. ايسوس در همين راستا، دو درگاه سيم‌كارت را در تبلت زن‌پد سي ۷ جاي داده است.

مرجع متخصصين ايران زن پد ۷

در پنل جلوي تبلت، هيچ دكمه‌ي فيزيكي وجود ندارد. در قسمت بالا اسپيكر و در كنار آن دوربين فرعي ۰.۳ مگاپيكسل قرار داشته و لوگوي ايسوس نيز در قسمت پايين پنل جلو قرار گرفته است. روي لبه سمت چپ فريم دستگاه هيچ دكمه‌اي وجود نداشته و دكمه‌هاي تنظيم حجم صدا و پاور در قسمت راست فريم قرار گرفته‌اند. دكمه‌ها خيلي خوب طراحي نشده‌اند و برآمدگي كمي دارند و فشار دادن آن‌ها براي متخصص چندان راحت نيست. حتي پيدا كردن آن‌ها نيز در بدنه‌ي مشكي دستگاه نيز چندان آسان به انديشه متخصصيننمي‌رسد.

مرجع متخصصين ايران zenpad c7 17

در قسمت بالاي فريم نيز جك ۳.۵ ميلي‌متري صدا و در قسمت پايين درگاه ميكرو يو‌اس‌بي قرار دارند. به علاوه در قاب پشتي دستگاه شاهد حضور دوربين ۲ مگاپيكسلي هستيم. در بخش سمت چپ قاب پشتي درگاه‌هاي تعبيه شده براي قرار دادن دو سيم كارت و حافظه‌ي خارجي ميكرو اس‌دي وجود دارند.

مرجع متخصصين ايران زن پد ايسوس

در حالت كلي مي‌توان گفت كه طراحي و بدنه‌ي تبلت بسيار خوب بوده و شايد در رده‌ي ارزشي خود بي‌رقيب باشد. جنس مواد بكار رفته در اين تبلت نيز با توجه به رده‌ي ارزشي آن قابل قبول است. هرچند بدنه‌ي دستگاه پلاستيكي است، اما پلاستيك فشرده با طراحي خاصي كه در پشت دستگاه در انديشه متخصصين گرفته شده به همراه بدنه‌ي بسيار باريك و سبك در كسب امتياز قابل قبول در بخش طراحي اين تبلت ارزان ارزش، موثر هستند.

صفحه‌نمايش

روشن كردن صفحه‌نمايش اين تبلت باعث مي‌شود تا زيبايي ظاهري آن را فراموش كنيد. اين صفحه‌نمايش ۷ اينچي داراي رزولوشن ۱۰۲۴ در ۶۰۰ پيكسل است كه به معناي تراكم پيكسلي ۱۷۰ پيكسل در هر اينچ است. اين صفحه‌نمايش كه از نوع IPS است رنگ‌ها را طبيعي نشان داده و زواياي ديد مناسبي نيز دارد.

مرجع متخصصين ايران zenpad c7 5

اما اگر حتي تراكم پيكسلي را براي اين رده‌ي ارزشي مناسب بدانيم، نمي‌توانيم از روشنايي بسيار كم صفحه‌نمايش چشم‌پوشي كنيم. روشنايي صفحه‌نمايش تبلت سي ۷ حتي در بيشترين حالت خود نيز بسيار كم بوده و به هيچ عنوان در زير نور مستقيم آفتاب قابل استفاده نيست.

ايسوس در هنگام معرفي اين تبلت تمركز بسياري بر روي صفحه‌نمايش آن داشت؛ چرا كه فناوري‌هاي متنوعي براي بهبود آن در انديشه متخصصين گرفته شده است.

مرجع متخصصين ايران زن پد سي 7

از فناوري‌هاي نمايشگر اين تبلت مي‌توان به Tru2Life، Tru Vivid و Visual Master اشاره كرد كه هدف از آن‌ها هماهنگي بين نرم‌افزار و سخت‌افزار براي بهبود تجربه‌ي بصري است كه البته اين امكانات چندان كه تبليغ شده، خوب عمل نمي‌كنند. ذكر اين نكته نيز ضروري است كه با توجه به ارزش تبلت، با صفحه‌‌نمايش بدي رو‌به‌رو نيستيم؛ اما با توجه به تمركزي كه ايسوس بر روي فناوري‌هاي معرفي شده در اين صفحه‌نمايش داشت، انتظار عملكرد بهتري را از آن داشتيم.

صفحه‌نمايش تبلت زن‌پد سي ۷ براي استفاده در محيط هاي داخلي قابل قبول است؛ اما شدت روشنايي كم آن باعث مي‌شود تا نتوانيد از آن در فضاي بيرون و در زير نور خورشيد استفاده كنيد.

دوربين و اسپيكر

ايسوس در اين تبلت از دوربين اصلي ۲ مگاپيكسلي بدون فلش به همراه دوربين ثانويه‌ي ۰.۳ مگاپيكسلي بهره برده است. رابط متخصصي دوربين امكانات مناسبي مانند HDR در ثبت تصاوير و ضبط ويدئو در حالت تايم لپس را دارا است.

اما با گذر از نرم‌افزار به سخت‌افزار ضعيفي مي‌رسيم كه استفاده‌ از امكانات و ويژگي‌هاي تعبيه شده در بخش نرم‌افزار نيز نمي‌تواند ضعف آن را پوشش دهد.

مرجع متخصصين ايران zenpad c7 20

دوربين جلوي استفاده شده در اين تبلت داراي حسگر ۰.۳ مگاپيكسلي است. اين دوربين از لحاظ تعداد پيكسل، كمترين كيفيت را دارد و البته در استفاده روزمره نيز اين كيفيتِ پايينِ كاملا مشهود است. در هنگام ثبت تصاوير و حتي پس از آن نيز مي‌توانيد به صورت نرم افزاري تغييراتي در عكس خود ايجاد كنيد.

در مورد دوربين ثانويه اين موبايل حرف بيشتري نمي‌توان زد؛ چرا كه كيفيت آن از روي مشخصات متخصص نيز كاملا قابل تشخيص است.

مرجع متخصصين ايران zenpad c7 14

دوربين ۲ مگاپيكسلي عملكرد بسيار ضعيفي دارد و در عمل غيرقابل استفاده است. البته حالت‌هاي مختلف عكاسي مانند HDR، پانوراما، Smart Remove، GIF Animation در كنار حالت تايم لپس در هنگام ضبط ويدئو نرم‌افزار دوربين تبلت ارزان ارزش سي ۷ را پر از ويژگي‌هاي مختلف كرده‌اند؛ ويژگي‌هايي كه سخت‌افزار توان همراهي با آن‌ها را ندارد.

مرجع متخصصين ايران zenpad c7 scrshot 5

هر دو دوربين زن‌پد ۷ سي عملكرد ضعيفي دارند؛ البته بايد اين نكته را نيز در انديشه متخصصين داشت كه از دوربين يك تبلت نمي‌توان انتظار بالايي داشت، حال اينكه اين تبلت ارزش نستبا ارزاني دارد و حتي وجود دوربين ثانويه براي آن نيز مي‌تواند يك مزيت به حساب بيايد.

ايسوس در زن‌پد سي ۷ از اسپيكرهاي مجهز به فناوري dts-HD بهره مي‌برد. اگر ارزش تبلت را در انديشه متخصصين نگيريم بايد كيفيت و حجم صداي خروجي از اين اسپيكر را نااميد كننده بدانيم.

مرجع متخصصين ايران زن پد c7

صداي خروجي اين اسپيكر، كيفيت خوبي نداشته و حجم آن نيز كم است. البته باز هم ذكر اين نكته ضروري است كه از تبلتي در اين محدوده‌ي ارزش نمي‌توان انتظار بالاتري داشت و در اين زمينه و با در انديشه متخصصين گرفتن فاكتور ارزش مي‌توان سي ۷ را متوسط ارزيابي كرد.

نرم‌افزار

رابط متخصصي اين تبلت، Zen UI مبتني بر اندرويد ۵.۰ است. اين رابط متخصصي باعث شده تا طراحي متريال اندرويد ۵ در هنگام كار با سيستم‌عامل كمتر به چشم بيايد؛ اما اين به معناي بد بودن رابط متخصصي Zen UI نيست و طراحي اين رابط متخصصي با گذر زمان باعث يكنواختي نخواهد شد.

مرجع متخصصين ايران zenpad c 7

اين رابط متخصصي از ژست‌هاي لمسي و حركتي نيز همراهي مي‌كند. براي مثال مي‌توانيد با دوبار لرزش تبلت، از صفحه‌نمايش اسكرين‌شات بگيريد يا با دوبار لمس نوار اعلانيه، صفحه‌نمايش را خاموش كرده و در هنگام خاموش بودن صفحه‌نمايش با دوبار لمس آن، صفحه‌نمايش را روشن كنيد. به علاوه زماني كه صفحه‌نمايش خاموش است، با نوشتن حروف بر روي آن مي‌توانيد اپليكيشن خاصي را اجرا كنيد. براي مثال نوشتن حرف سي باعث اجراي اپليكيشن دوربين مي‌شود.

مرجع متخصصين ايران zenpad c7 scrshot 1

از طرفي سي ۷ داراي اپليكيشن‌هاي پيش‌فرض بسياري است كه بخش زيادي از حافظه داخلي را به خود اختصاص داده‌اند و بسياري از آن‌ها را حتي نمي‌توان حذف كرد. البته ممكن است اين اپليكيشن‌ها براي برخي از متخصصان متخصصدي باشند.

مرجع متخصصين ايران zenpad c7 scrshot 2

براي مثال Kids Mode مي‌تواند دسترسي فرزندان خردسال يا اطرافيانتان را در هنگام كار با تبلت محدود كند يا Auto-start Manager از اجراي همزمان چندين اپليكيشن در هنگام روشن كردن تبلت جلوگيري مي‌كند تا فشار زيادي به پردازنده نيامده و باعث كندي دستگاه نشود و دوام باتري را نيز افزايش يابد. اما با اين حال به انديشه متخصصين مي‌رسد وجود اين تعداد اپليكيشن ضروري نيست؛ چرا كه اندرويد به صورت پيش‌فرض بسياري از عملكردهاي اين اپليكيشن‌ها را دارا است و وجود دو اپليكيشن داراي عملكرد يكسان عقلاني به انديشه متخصصين نمي‌رسد.

مرجع متخصصين ايران zenpad c7 scrshot 3

ايسوس سعي كرده است تا با تعداد بالاي اپليكيشن‌ها و ويژگي‌هاي ديگر، رابط متخصصي خود را جذاب‌تر كند؛ اما بهتر بود امكان حذف آن‌ها را نيز به متخصص مي‌داد تا به ميل خود از فضاي ذخيره‌سازي استفاده كند.

عملكرد و سخت‌افزار

ايسوس در اين تبلت از پردازنده‌ي چهار هسته‌اي اتم اينتل در كنار پردازنده‌ي گرافيكي Mali-450 MP4 و يك گيگابايت رم بهره برده است. همان طور كه اشاره كرديم، زن‌پد سي ۷ حتي براي استفاده روزمره مثل چك كردن رايانامه و وب‌گردي نيز تجربه نرم و رواني را به متخصص منتقل نمي‌كند و نبايد انتظار زيادي از اين دستگاه داشته باشيد.

مرجع متخصصين ايران زن پد سي 7 ايسوس

حتي در طي كار با رابط متخصصي نيز متوجه لگ‌هايي خواهيد شد و در هنگام اجراي بازي‌هاي نه چندان سنگين نيز اين لگ‌ها وجود داشته و در بسياري شرايط، پردازنده‌ي دستگاه جديد مي‌شود. براي مثال اين اتفاق در بازي Angry Birds به وقوع پيوست و بازي 2.0  Shadow Fight هم بر روي اين تبلت اجرا نشد؛ اما بازي كلش اف كلنز (Clash of Clans) با وجود از دست رفتن برخي فريم‌ها، نسبتا خوب اجرا شد و قابل بازي كردن بود.

مرجع متخصصين ايران زن پد سي 7

طبق روال گذشته، تست‌هاي مختلف بنچمارك را بر روي اين تبلت نيز اجرا كرديم كه در ادامه مي‌توانيد نتايج آن‌ها را مشاهده كنيد.

تلفن / تبلت

AnTutu4

AnTuTu5

Linpack

Single / Multi

Quadrant 2.1

3DMark 

IceStorm

Vellamo

HTML 5 / Metal

CF Bench v1.2/v1.3

BaseMark

OS II / Sunspider

ASUS Zenpad C 7.0

14800

20308

73.668

115.052

8247

3210

995

513

14510

543

1208ms

Samsung Galaxy Tab S2

38396

50542

335.935

600.847

29700

12621

4539

1824

61630

1231

610.5 ms

Sony Xperia Z4 Tablet

33703

54147

231.584

425.926

25607

25891

4015

1344

52247

1780 / 665.3ms

Lenovo Yoga 2

33487

33748

261.106

615.200

17929

15433

1443

942

29273

788 / 579.8ms

Green Genesis 2

16204

17637

109.729

162.024

8556

_____

1125

681

15004

370 /

1210.0ms

LG G Pad 10.1

16947

17863

85.283

231.05

8926

5551

 1514

878

 14224

557 /

1198.7ms

LG G Pad 7.0

18524

17149

82.921

228.546

8812

5646

1523

776

 14249

548

 /

1198.7ms

 Lenovo TAB A10-70

 17126

18512

114.059

120.562

 8599

3152 

 1453

749

 16532

410 /

1198.7ms

Farassoo Fast 5050 Tablet

16439

-

88.153

211.893

5862

2929

1664

768

17414

264 /

1292.2ms

Nvidia Shield Tablet

43107

-

722.701

766.667

 

20824

30,386

5663

1930

46591

1879 /

460.0ms

 

Sony Xperia Z3 Tablet Compact

41789

-

388.117

763.198

20369

18137

2686

1352

36897

1237 /

811.7ms

Galaxy Tab S 10.5 Snapdragon - LTE

35,075

-

369.31

608.905

18584

13,685

1714

1177

32,492

854

همان طور كه از نتايج بنچمارك‌ها و البته ارزش ارزان اين تبلت نيز مشخص است، از لحاظ سخت‌افزاري عملكرد ضعيفي را شاهد هستيم.

عمر باتري

مرجع متخصصين ايران zenpad c7 6

سخت‌افزار نسبتا ضعيف سي ۷ فشار زيادي بر روي باتري نياورده و باتري ۳٫۴۵۰ ميلي‌آمپر ساعتي آن مي‌تواند در صورت استفاده‌ي مداوم، يك روز شارژدهي را تضمين كند. البته امكاناتي مانند Ultra-saving و Customized power saving نيز به شما كمك خواهند كرد كه شارژدهي باتري را افزايش دهيد.

زن‌پد سي ۷ از شارژ سريع يا شارژ بي‌سيم همراهي نمي‌كند و شارژر موجود در جعبه‌ي دستگاه نيز يك شارژر ضعيف است كه باعث مي‌شود در حدود ۳ تا ۴ ساعت براي شارژ كامل آن نياز به زمان داشته باشيد.

در ادامه مي‌توانيد تست پخش ويدئو اچ‌دي و تست بنچمارك انتوتو براي باتري را مشاهده كنيد:

جمع‌بندي

به طور كلي زن‌پد سي ۷ ايسوس را مي‌توان ابزاري مناسب براي كساني دانست كه به دنبال تبلتي بسيار ارزان‌ارزش براي گشت و گذار در وب و شبكه‌هاي اجتماعي هستند و همچنين قصد دارند برخي از اپليكيشن‌ها و بازي‌هاي سبك را اجرا كنند. با توجه به ارزش كم اين تبلت نمي‌توان انتظاري بيشتر از عملكردهاي ذكر شده را داشت.

مرجع متخصصين ايران زن پد ايسوس

به علاوه داشتن درگاه افزايش حافظه و همراهي از دو سيم كارت نيز مي‌توانند امكانات مناسبي براي يك تبلت پايين‌رده به حساب بيايند.

در آخر بيان دوباره اين نكته ضروري است كه از لحاظ ظاهري سي ۷ در رده‌ي ارزشي خود رقباي كمي را در كنار خود مي بيند؛ چرا كه كيفيت ساخت و طراحي آن بسيار بهتر از ديگر تبلت‌هاي هم‌رده‌ است.

مرجع متخصصين ايران zenpad c7 18

نقاط قوت

  • كيفيت ساخت و ظاهر مناسب نسبت به ارزش دستگاه
  • همراهي از دو سيم كارت
  • درگاه ميكرو اس-دي
  • سيستم‌عامل اندرويد ۵
  • باتري با شارژدهي مناسب

نقاط ضعف

  • دوربين و اسپيكر ضعيف
  • كيفيت كم صفحه‌نمايش
  • پردازنده كم توان
تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات