يادگيري ساخت اپل آيدي Apple ID رايگان (آپديت جديد)

سه‌شنبه ۱۲ دي ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۰
مطالعه 19 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
ساخت اپل آيدي (Apple ID) يكي از اقدامات اوليه پس از خريد آيفون است، در ادامه يادگيري رايگان گام به گام ساخت اپل آيدي راه مشاهده مي‌كنيد.
تبليغات

Apple ID همانند شناسنامه متخصصان موبايل آيفون است. ساخت اپل آيدي اولين پيش‌نياز جهت بهره بردن از استور غني و خدمات دستگاه‌هاي اپل از جمله آيفون‌ها به شمار مي‌رود.

يكي از سخت‌گيري‌هاي اپل در چند سال اخير اجباري شدن ساخت اپل ايدي با استفاده از شماره تلفن براي افزايش امنيت متخصصان است و از آنجا كه متأسفانه كشور ما از همان ابتدا در ليست پيش‌شماره‌هاي همراهي‌شده اپل جايي نداشت، همين قابليت‌هاي امنيتي براي متخصصان ايراني اپل دست‌وپاگير مي‌شوند.

فرايند ساخت اپل آيدي به آساني ساخت جيميل روي موبايل اندرويد نيست؛ اما مي‌توان با برخي راهكارها، محدوديت‌هاي اپل را دور زد؛ در اين مقاله نحوه ساخت اپل آيدي بدون نياز به شماره را به‌شما يادگيري مي‌دهيم.

ويديوي يادگيري ساخت اپل آيدي

تماشا در يوتيوب

مشخصات و نكات لازم براي ساخت اپل آيدي

هنگام ساخت اپل آيدي، نكات زير را به‌دقت رعايت كنيد؛ چراكه هركدام از آن‌ها در صورت بروز فعاليت مشكوك در حساب شما، هنگام نصب اپليكيشن، تغيير رمز، خروج از حساب يا حتي به‌صورت دوره‌اي از سوي اپل مورد پرسش قرار مي‌گيرند تا هويت شما احراز شود:

    • مشخصات فردي را كاملاً به‌درستي وارد كنيد؛ تأكيد مي‌شود كه تاريخ تولد را به‌دقت وارد كنيد، ترتيب وارد كردن آن به صورت سال/روز/ماه است.
  • حتماً از رايانامه شخصي و دائمي خود استفاده كرده و از ارائه‌ي رايانامه‌هاي موقت يا رايانامه‌هايي كه روشي براي بازيابي رمز عبور آن در صورت فراموشي تعيين نكرده‌ايد، اجتناب كنيد.
  • سؤالات امنيتي را كه در مراحل ساخت از شما پرسيده مي‌شود، به دقت تعيين كنيد و حتي پاسخ آن‌ها را در جايي يادداشت كنيد.
    • اگر از هر روش براي ساخت اپل آيدي استفاده كرديد، حتماً ادامه‌ي مراحل را براي تكميل كردن حساب متخصصي در هر بخش طي كنيد تا اگر اشكالي در هنگام ورود به اپل آيدي در آينده براي شما به‌ وجود آمد با استفاده از راهكارهاي مختلف (رايانامه همراه، سوالات امنيتي يا Recovery Key) بتوانيد به حساب خود دسترسي پيدا كنيد.

پيش‌نياز‌هاي ساخت Apple ID

غير از اطلاعات فردي براي استفاده از سرويس‌هاي پرداختي و اشتراكي اپل مانند آيتونز، اپل موزيك و اپ استور، اطلاعات كارت اعتباري يا حساب‌هاي بانكي (Payment Information) و آدرس‌ (نشاني)هاي پرداخت (Billing & Shipping Address) هنگام ساخت اپل آي دي نياز است.

هنگام ساخت اپل اي دي با موبايل اطلاعات بانكي از شما خواسته نمي‌شود؛ اما براي استفاده از اپ استور (برنامه‌هاي رايگان) لازم است قسمت آدرس پرداخت را از پنل متخصصي تكميل كنيد كه در ادامه توضيح مي‌دهيم. آدرس پرداخت شامل اطلاعاتي چون كشور،‌ شهر، ايالت، نشاني، كد پستي، شماره تلفن و مشخصات فرد تحويل‌گيرنده مي‌شود.

از آن‌جايي كه ايران در ليست كشورهاي اپل وجود ندارد و آدرس خريد در هنگام نصب برنامه‌هاي رايگان از اپ استور تأثيري ندارد، مي‌توان از اطلاعات غيرواقعي استفاده كرد. اپل از اطلاعات آدرس پرداخت براي احراز هويت شما يا روش‌هاي بازيابي اپل آيدي استفاده نمي‌كند. براي توليد آدرس‌هاي غيرواقعي و تصادفي، سايت‌هاي بسياري وجود دارند؛ به‌عنوان نمونه مي‌توانيد به يكي از وب‌سايت‌هاي زير مراجعه كنيد:

پس از ورود به يكي از سايت‌هاي بالا، اطلاعات مشخص‌شده در تصوير زير را يادداشت كنيد يا صفحه را باز نگه داريد تا در مراحل ساخت اپل آيدي بتوانيد آن‌ها را كپي كنيد. از اين صفحه حتماً يك اسكرين‌شات ذخيره و در جايي مطمئن، ذخيره كنيد. توجه كنيد كه فقط اطلاعات مشخص‌شده مورد احتياج است و به‌هيچ عنوان از اطلاعات حساب بانكي آن استفاده نكنيد.

مرجع متخصصين ايران آدرس هاي جعلي براي استفاده در ساخت اپل آيدي

ساخت اپل آيدي با موبايل آيفون بدون شماره تلفن

براي ساخت اپل آيدي با موبايل، ابتدا بايد آي‌پي خود را عوض كنيد يا به VPN متصل شويد؛ درغيراين‌صورت با خطاي Your account cannot be created مواجه خواهيد شد. از طرفي امكان نصب اپليكيشن‌هاي تغيير آي‌پي در آيفون بدون اپل آيدي وجود ندارد؛ بنابراين تنها راه ممكن استفاده از VPN داخلي خود موبايل يا تنظيم آدرس آي‌پي و پروكسي از طريق تنظيمات شبكه است.

توجه داشته باشيد آي‌پي مقصد بايد مربوط به كشوري باشد كه قصد داريد از پيش‌شماره‌ي آن براي ساخت اپل آيدي استفاده كنيد. پس‌از اين‌كار مراحل زير را براي ساخت اپل آيدي دنبال كنيد.

مرجع متخصصين ايران ساخت اپل آيدي با موبايل مرحله ۱ تا ۳

۱. در موبايل آيفون تنظيمات را باز كنيد، روي بنز Sign in to your iPhone ضربه بزنيد.

۲. در صفحه‌ي بازشده روي ?Don't have an Apple ID or forgot it ضربه بزنيد.

۳. Create Apple ID را انتخاب كنيد.

مرجع متخصصين ايران ساخت اپل آيدي با موبايل مرحله ۴ تا ۶

۴: در قسمت Birthday، Last Name، First Name به‌ترتيب نام، نام خانوادگي و تاريخ تولد ميلادي خود را وارد كنيد؛ سپس روي Next در بالا ضربه بزنيد.

۵: رايانامه اصلي خود را در قسمت Email وارد كنيد. اين رايانامه شناسه‌ي اصلي اپل ايدي شما هنگام ورود به اكانتتان خواهد بود. همچنين اگر تمايلي به دريافت اخبار و اطلاع‌رساني‌هاي اپل نداريد، مي‌توانيد گزينه‌ي Apple News & Announcements را خاموش كنيد سپس Next را بزنيد.

۶: در قسمت Password، رمز عبور و تكرار آن را در قسمت Verify تايپ كنيد. رمز عبور بايد حداقل هشت كاراكتر بوده و شامل حداقل يك عدد، حروف بزرگ و كوچك باشد.

مرجع متخصصين ايران ساخت اپل آيدي با موبايل مرحله ۷ تا ۹

۷: اكنون بايد شماره‌تلفن خود را وارد كنيد؛ اما اين مرحله‌ را مي‌توانيد به‌راحتي پشت سر بگذاريد. با حفظ پيش‌شماره روي ايالات متحده، در قسمت مشخص‌شده،‌ همان شماره‌‌تلفني را وارد كنيد كه از سايت‌هاي توليدكننده‌ي اطلاعات غيرواقعي استخراج كرده‌ايد؛ سپس روي Next ضربه بزنيد. مجددا تاكيد مي‌كنيم كه حتما شماره مورداستفاده را در جايي مطمئن يادداشت كنيد و از آن اسكرين‌شات بگيريد!

۸: در اين قسمت ?Didn't get a verification code را انتخاب كنيد.

۹: روي Verify Later ضربه بزنيد.

مرجع متخصصين ايران ساخت اپل آيدي با موبايل مرحله ۱۰ و ۱۱

۱۰: روي Continue ضربه بزنيد.

۱۱. در اين قسمت با انتخاب Agree در پايين صفحه با قوانين موافقت كنيد و در پنجره بعد مجدداً Agree را انتخاب كنيد.

مرجع متخصصين ايران ساخت اپل آيدي با موبايل مرحله ۱۲

۱۲. منتظر بمانيد تا اپل آيدي شما ساخته شود. پس از ساخته‌شدن اكانت از شما خواسته مي‌شود تا رمز صفحه‌ي قفل را وارد كنيد تا اپل آيدي به دستگاه شما متصل شود. هم اكنون اپل آيدي شما ساخته شده است و تنها نياز به فعال‌سازي دارد.

مرجع متخصصين ايران ساخت اپل آيدي با موبايل مرحله ۱۳ تا ۱۵

۱۳. براي فعال‌سازي و تأييد كردن Apple ID روي Verify Email Address ضربه بزنيد.

۱۴. روي Send Code ضربه بزنيد.

۱۵. به رايانامه خود مراجعه كنيد و از قسمت Inbox آخرين رايانامه حاوي كد تأييد ارسال‌شده از سوي اپل را در اين قسمت وارد كنيد. پس از تأييد كردن رايانامه، اكنون حساب شما ساخته شده و آماده‌ي استفاده است.

اضافه‌ كردن Billing Address براي استفاده از اپ استور

در ادامه براي استفاده از اپل استور و دانلود اپليكيشن‌ها بايد اپ‌استور را به اپل آيدي خود متصل و آدرس پرداخت را به حساب خود اضافه كنيد؛ براي اين كار:

مرجع متخصصين ايران لينك كردن اپل آيدي به اپ استور - يادگيري ساخت Apple ID

۱. تنظيمات را باز كنيد و روي اپل آيدي خود ضربه بزنيد.

۲. روي Media & Purchases ضربه بزنيد.

۳. در پيغامي كه روي صفحه ظاهر مي‌شود،‌ روي Continue ضربه بزنيد.

مرجع متخصصين ايران اضافه كردن آدرس در اپ استور آيفون - يادگيري ساخت اپل آيدي مرحله ۴ و ۵

۴. اپ استور را باز كنيد، نام يك اپليكيشن را به دلخواه وارد كنيد و روي Get ضربه بزنيد. در پنجره‌ي پاپ آپ روي Review ضربه بزنيد.

۵. در اينجا كشور همان ايالات متحده باشد، سپس گزينه‌ي Agree to Terms and Conditions را فعال و Next را انتخاب كنيد.

مرجع متخصصين ايران اضافه كردن آدرس در اپ استور آيفون - يادگيري ساخت اپل آيدي مرحله ۶ تا ۸

۶. در صفحه‌ي بعد، بخش Payment Method را روي None قرار دهيد.

۷. در ادامه صفحه از قسمت پيش‌نيازها مشخصات آدرس غيرواقعي را كپي و در قسمت‌هاي مربوطه جاي‌گذاري كنيد. اطلاعاتي كه لازم است، Street ،City ،State ،Zip و Phone را شامل مي‌شود. همچنين لاخبار تخصصيي به پر كردن فيلد Street نيست. حتما نام و نام خانوادگي خودتان را وارد كنيد!

۸. پس از تكميل موارد روي Next و در انتها روي Continue ضربه بزنيد. اكنون اپل ايدي شما به همراه تمامي امكانات فعال شده است.

توجه: شماره‌تلفن غيرواقعي استفاده‌شده در اين روش، در پايان به‌صورت يك شماره تأييدنشده به اپل آيدي اضافه مي‌شود. تا زماني كه اپل آيدي روي دستگاهي كه با آن حساب را ساخته‌ايد، فعال باشد و از آن خارج نشويد، اپل براي احراز هويت و ورود به اپل آيدي، از موبايل فعلي شما به‌عنوان روش اصلي احراز هويت (Trusted Device) استفاده مي‌كند؛ اما اگر از اپل آيدي خود در موبايل خارج شويد، از همان شماره‌تلفن تأييدنشده براي احراز هويت استفاده مي‌كند و از آن‌جايي كه به اين شماره دسترسي نداريد و نمي‌توانيد كد تأييدي از آن دريافت كنيد، براي ورود به اپل آيدي دچار اشكال خواهيد شد؛ بنابراين پس‌از ساخت اپل آيدي با اين روش، حتما كارهاي زير را انجام دهيد:

۱. براي پيشگيري از بروز اشكالات احتمالي، حتما اسكرين‌شات شماره‌تلفن غيرواقعي استفاده‌شده را در مكاني مطمئن ذخيره كنيد و براي ساخت Recovery Key در صورت بروز اشكال هنگام ورود به اپل آيدي، ادامه‌ي اين يادگيري را دنبال كنيد.

۲. از دستگاه فعلي خود كه اپل آيدي را با آن ساخته‌ايد، تا زماني كه يك يا چند دستگاه اپلي ديگر را لاگين كرده و به اپل آيدي خود متصل كنيد و آن‌ها را در فهرست Trusted Devices مشاهده كنيد، به‌هيچ عنوان خارج نشويد! توصيه مي‌شود پس‌از لاگين در دستگاه ثانويه، حتما يك‌بار ورود به اپل آيدي و احراز هويت از طريق دستگاه ثانويه را آزمايش كنيد و در صورت ورود موفق اقدام به خروج از دستگاه اول كنيد.

۳. توصيه مي‌شود در حداقل دو يا چند دستگاه اپلي ديگر حتما اپل آيدي خود را وارد كنيد،‌ حتي اگر از حساب خود در موبايل اصلي خارج نشويد.

ساخت Recovery Key براي بازيابي اپل آيدي

Recovery Key يك امكان جديد براي بازيابي اكانت Apple ID در هنگام بروز اشكالات ورود به آن از قبيل فراموشي رمز، عدم دريافت كد تأييد موبايل، رايانامه و فراموشي سوالات امنيتي است. چنانچه متخصص كد ريكاوري بسازد، تنها راه بازيابي حساب، استفاده از اين كد در هنگام ورود به حساب در دستگاه‌هاي اپل يا احراز هويت از طريق دستگاه‌هاي مورد اطمينان (Trusted Devices) خواهد بود؛ بنابراين حتما پس‌ از ساخت اپل آيدي با استفاده از موبايل، براي حسابتان، كد ريكاوري را نيز با استفاده از مراحل زير بسازيد:

مرجع متخصصين ايران ساخت Recovery Key براي بازيابي اپل آيدي

۱. در صفحه اپل آيدي موبايل روي گزينه Password & Security ضربه بزنيد.

۲. در صفحه بعدي، گزينه Account Recovery را انتخاب كنيد.

۳. در صفحه بعد روي Recovery Key ضربه بزنيد

مرجع متخصصين ايران ساخت Recovery Key براي بازيابي اپل آيدي - مرحله ۴ و ۵

۴. گزينه‌ي Recovery Key را فعال كنيد.

۵. در پيغام ظاهرشده گزينه Use Recovery Key را انتخاب كنيد.

مرجع متخصصين ايران ساخت Recovery Key براي بازيابي اپل آيدي - مرحله ۷ تا ۸

۶. اگر موبايل شما Passcode دارد، آن‌را وارد كنيد

۷. در اين صفحه كليد ريكاوري يا Recovery Key مخصوص به اپل آيدي شما توليد مي‌شود؛ بنابراين حتما افزون‌بر يادداشت كردن اين كد، از صفحه اسكرين‌شات بگيريد و در مكاني مطمئن ذخيره كنيد. درنهايت روي گزينه‌ي Continue ضربه بزنيد.

۸. در اين صفحه براي حصول اطمينان از شما خواسته مي‌شود كه يكبار كد ريكاوري را تايپ كنيد و روي Next ضربه بزنيد، در صورت درست‌بودن كد، اين روش بازيابي براي اپل آيدي شما فعال خواهد شد.

ساخت اپل آيدي بدون شماره تلفن ازطريق نرم افزار iTunes و Apple Music

متاسفانه ساخت اپل آيدي بدون نياز به شماره با استفاده از نسخه‌ي نصبي آيتونز دسكتاپ اخيرا با محدوديت‌هايي مواجه شده و متخصص در مرحله تاييد نهايي با خطاي For assistance, contact iTunes Support مواجه مي‌شود؛ اما ظاهرا اين اشكال در مورد نسخه‌ي پرتابل آيتونز كمتر شايع است، به‌همين منظور يادگيري را با استفاده از نسخه‌ي پرتابل آيتونز پيش مي‌بريم.

مرجع متخصصين ايران خطا در هنگام ساخت اپل آيدي با آيتونز

براي اين‌كه احتمال نمايش خطاي بالا به حداقل برسد بايد چند نكته را مدانديشه متخصصين داشته باشيد:

  • پيش‌از نصب و اجراي آيتونز، از ابزارهاي تغيير آي‌پي رايگان يا داراي DNS Leak استفاده نكنيد. حتي برخي‌از ابزارها و VPN-هاي غير رايگان نيز به‌دليل ترافيك بالاي IP-هايشان هنگام ساخت اپل آيدي از سمت اپل محدود مي‌شوند؛ به‌گونه‌اي كه اين محدوديت‌ها حتي رايانامه به‌نيروي سادهفته‌شده و شناسه‌ي دستگاه را نيز دربر مي‌گيرد و تلاش‌هاي بعدي براي ساخت اپل آيدي با شكست مواجه مي‌شود.
  • حتما از اطلاعات صحيح و واقعي براي ساخت اپل آيدي از طريق آيتونز استفاده كنيد. رايانامه نبايد از نوع رايانامه‌هاي موقت باشد. ترجيحا براي ساخت اپل آيدي، رايانامهي جديد از طريق ارائه‌دهندگان مطرح رايانامه مانند جيميل و اوت‌لوك ايجاد كرده و از آن براي ساخت اپل آيدي استفاده كنيد تا رايانامه اصلي شما درصورت مواجهه با خطا، دچار محدوديت‌هاي اپل نشود.
  • درصورت مشاهده مجدد خطا، بايد از رايانامه، شبكه و اطلاعاتي كاملا متفاوت با اطلاعات قبلي اقدام به ساخت اپل آيدي استفاده كنيد. در غير اين‌صورت اين محدوديت براي حداقل يك هفته درصورت تكرارنكردن فرايند ثبت‌نام پابرجا باقي مي‌ماند و در صورت تكرار ناموفق، زمان محدوديت بيشتر مي‌شود.
  • چندي پيش اپل از نسخه‌ي ويندوزي اپل موزيك براي كامپيوترهاي شخصي رونمايي كرد و متخصصاني كه از سيستم‌عامل ويندوز 10 و 11 استفاده مي‌كنند، مي‌توانند با دانلود و نصب آن، به‌راحتي و بدون شماره‌تلفن و هيچ محدوديت خاصي، اپل آيدي بسازند. از اين‌رو توصيه مي‌كنيم اگر از ويندوز 10 و 11 استفاده مي‌كنيد، از اپليكيشن اپل موزيك براي ساخت اپل آيدي استفاده كنيد.

    مراحل ساخت اكانت اپل آيدي در اپليكيشن اپل موزيك ويندوز نيز تقريبا مشابه به آيتونز است كه در ادامه توضيح مي‌دهيم. براي دانلود هريك از نرم‌افزارهاي مذكور مي‌توانيد از لينك‌هاي بالا استفاده كنيد.

    مرجع متخصصين ايران مراحل ساخت اپل آيدي با استفاده از iTunes

    ۱. نرم‌افزار آيتونز را باز كنيد و روي گزينه‌ي Agree كليك كنيد.

    مرجع متخصصين ايران مراحل ساخت اپل آيدي با استفاده از iTunes منو Sign in
    مرجع متخصصين ايران ساخت اپل آيدي با اپل موزيك ويندوز

    ۲. از نوار ابزار بالا روي گزينه‌ي Account كليك كرده و روي Sign In كليك كنيد. اگر از اپليكيشن اپل موزيك استفاده مي‌كنيد، مطابق عكس روي آيكون حساب متخصصي در گوشه‌ي پايين سمت چپ برنامه كليك كرده و روي Sign In كليك كنيد.

    مرجع متخصصين ايران مراحل ساخت اپل آيدي با استفاده از iTunes - دكمه Create Account

    ۳. در پنجره‌ي بازشده روي گزينه‌ي Create New Apple ID كليك كنيد و منتظر بمانيد تا قسمت ثبت‌نام در صفحه اصلي بارگذاري شود.

    مرجع متخصصين ايران مراحل ساخت اپل آيدي با استفاده از iTunes - پنجره اصلي

    ۴. روي گزينه‌ي Continue كليك كنيد.

    مرجع متخصصين ايران مراحل ساخت اپل آيدي با استفاده از iTunes - صفحه لاگين

    ۵. در اين صفحه رايانامه، رمز عبور و تكرار آن را بايد وارد كنيد. رمز عبور بايد حداقل هشت كاراكتر بوده و شامل حداقل يك عدد، حروف بزرگ و كوچك باشد.

    در ادامه از قسمت Country/Region كشور را روي United States قرار دهيد و با تيك‌زدن علامت كنار Terms and Conditions با قوانين و شرايط ساخت اپل آيدي موافقت كنيد؛ سپس ادامه‌ي مراحل را با كليك روي Continue پيش ببريد.

    مرجع متخصصين ايران ورود اطلاعات شخصي در iTunes

    ۶. در صفحه‌ي بعد مشخصات فردي شما به‌همراه سؤالات امنيتي پرسيده مي‌شود. اين سؤالات را به‌دقت پاسخ دهيد؛ چراكه از تمامي آن‌ها براي بازيابي رمز يا احراز هويت استفاده مي‌شود.

    در قسمت First Name و Last Name به‌ترتيب نام و نام خانوادگي خود را وارد كنيد؛ سپس تاريخ تولد ميلادي خود را در قسمت Birthday مشخص كنيد

    در قسمت Security Questions بايد سه مدل سؤال را به‌دلخواه خود با بازكردن باكس مقابل Question 1,2,3 معين كنيد و سپس پاسخ آن را در فيلدهاي Answer 1,2,3 بنويسيد. دقت كنيد كه حتماً از سوالاتي استفاده كنيد كه جواب آن‌ها را مي‌دانيد، همچنين از نوشتن پاسخ‌هاي نادرست به سؤالات شخصي‌تان خودداري كنيد و جواب آن‌ها را حتماً در جايي يادداشت كنيد.

    در انتهاي صفحه گزينه‌ي SUBSCRIBE TO APPLE EMAILS را مشاهده مي‌كنيد كه براي ارسال اخبار و اطلاع‌رساني‌هاي جديد به رايانامه متخصص است، پيشنهاد مي‌شود براي جلوگيري از شلوغي رايانامه آن‌ را غيرفعال كنيد. پس از تكميل اين سه قسمت روي گزينه‌ي Continue كليك كنيد.

    مرجع متخصصين ايران ورود آدرس و اطلاعات پستي در ساخت اپل آيدي با iTunes

    ۷. در صفحه‌ي بعدي از شما اطلاعات حساب بانكي، مشخصات تحويل‌گيرنده و نشاني فرد درخواست مي‌شود. اگر حساب بانكي خارجي نداريد، آن‌ را روي None تنظيم كنيد.

    در قسمت دوم يعني Billing Address به‌جز نام و نام خانوادگي كه بايد نام خودتان باشد، به بخش پيش‌نيازها مراجعه كنيد و مشخصات آدرس غيرواقعي توليدشده را در فيلد‌هاي Street، City و Number قرار دهيد. كشور را روي United States تنظيم كنيد و ايالت را از منوي كشويي روبه‌روي اسم شهر انتخاب كنيد. در ضمن نيازي به پركردن فيلد Apt, Suite, bldg نيست. در پايان گزينه‌‌ي Continue را انتخاب كنيد.

    مرجع متخصصين ايران اطلاعات مالي در ساخت اپل آيدي با آيتونز

    ۸. مرحله‌ي آخر، مرحله‌ي تأييد اپل آيدي با استفاده از كد تأييدي است كه به رايانامه ارائه‌شده در ابتداي مراحل ثبت‌نام ارسال مي‌شود. تا زماني كه اين كد را وارد نكنيد، حساب ساخته نمي‌شود.

    اگر رايانامهي دريافت نكرديد مي‌توانيد با انتخاب گزينه‌ي Request a New Code، مجددا رايانامه فعال‌سازي جديدي دريافت كنيد.

    مرجع متخصصين ايران مرحله نهايي ساخت اپل ايدي در آيتونز صفحه تاييد

    در آخر با كليك روي Verify اپل آيدي شما ساخته مي‌شود؛ صفحه‌اي كه با عبارت Apple ID Completed پس از اين مرحله نشان داده مي‌شود و به شما اطلاع مي‌دهد كه ساخت اپل آيدي موفقيت‌آميز بوده است. با كليك روي Continue اين صفحه بسته مي‌شود؛ سپس وارد فروشگاه آيتونز خواهيد شد.

    ساخت اپل آيدي از طريق سايت اپل

    راحت‌ترين روش ساخت اپل آيدي استفاده از سايت اپل است كه البته براي متخصصان ايراني به دشوارترين روش تبديل شده، چراكه اين روش حتماً به وارد كردن شمار‌ه‌تلفن نياز دارد و نمي‌توان از آن عبور كرد. اگر از شماره‌هاي غيرايراني حقيقي يا مجازي برخوردار هستيد، مي‌توانيد از اين روش استفاده كنيد.

    وارد صفحه‌ي appleid.apple.com/account شويد، سپس مطابق راهنماي تصويري زير، بخش‌هاي مختلف را پر كنيد.

    مرجع متخصصين ايران ساخت اپل آيدي Apple ID با استفاده از شبكه اجتماعي

    ۱. نام و نام خانوادگي و تاريخ تولد خود را با دقت وارد كنيد. كشور روي United States تنظيم باشد.

    ۲. در اين بخش رايانامه، رمز عبور و تكرار آن را بايد وارد كنيد. رمز عبور بايد حداقل هشت كاراكتر بوده و شامل حداقل يك عدد، حروف بزرگ و كوچك باشد.

    ۳. كشور شماره‌تلفن دريافتي را مشخص و شماره را در قسمت Phone number وارد كنيد. اگر شماره قابليت دريافت تماس دارد، مي‌توانيد با فعال‌كردن گزينه‌ي Phone call كد تأييد را به‌صورت تلفني دريافت كنيد.

    ۴. اين بخش مربوط به دريافت اطلاع‌رساني‌ها است. با فعال‌بودن گزينه‌ي Announcements، اعلانيه‌ي محصولات جديد و به‌روزرساني سرويس‌هاي اپل، گزينه‌ي Apps, Music, TV and more اطلاع‌رساني جديدترين‌هاي سرويس‌هاي سرگرمي اپل و گزينه‌ي Apple News Newsletter اخبار منتخب را دريافت خواهيد كرد. مي‌توانيد براي جلوگيري از دريافت اعلان‌ها و رايانامه‌هاي زياد، آن‌ها را غيرفعال كنيد.

    ۵. در اين قسمت بايد كد امنيتي نمايش داده‌شده را وارد كرده و روي گزينه‌ي Continue كليك كنيد.

    اگر اشكالي در خصوص اطلاعات ورودي وجود نداشته باشد اپل دو كد تأييد يكي به شماره تلفن و ديگري به رايانامه شما مي‌فرستد كه بايد طي دو مرحله كدها را در صفحه‌اي مشابه تصوير بالا وارد كنيد. پس از وارد كردن كد تأييد روي Continue كليك كنيد تا اكانت شما ساخته شود و وارد پنل متخصصي خود شويد. پس‌ از ساخت اپل آيدي، براي استفاده از اپ‌استور مي‌توانيد در دستگاه‌هاي مختلف لاگين كرده و با استفاده از اين روش، آدرس پرداخت را به حساب خود اضافه كنيد.

    سؤالات و اشكالات شما متخصصان اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران در رابطه با ساخت اپل آيدي را در بخش هم انديشي ها پذيراييم.

    سوالات متداول اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران

    • اپل آيدي (Apple ID) چيست؟

      اپل آيدي همانند شناسنامه متخصصان محصولات اپل است. ساخت اپل آيدي اولين پيش‌نياز جهت بهره بردن از فروشگاه اپليكيشن‌هاي اپ استور، بسياري از سرويس‌هاي اپل و همچنين استفاده از موبايل‌هاي آيفون، كامپيوترهاي مك و تبلت‌هاي آيپد است. درواقع بدون اپل آي‌دي نمي‌توان از محصولات اپل به درستي استفاده كرد.

    • ساخت اپل آيدي پولي است يا رايگان؟

      اپل آيدي كاملاً رايگان است و بدون نياز به پرداخت هيچ‌گونه مبلغي به اپل يا هر شركتي ديگر مي‌توان آن را ساخت. به دليل تحريم‌هاي اپل ساخت اپل آي‌دي براي متخصصان ايراني با كمي دشواري ميسر است اما تمام متخصصان مي‌توانند با انجام مراحلي كه در اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران يادگيري داديم براي خود اپل آي دي بسازند.

    • آيا مي‌توان اپل آيدي را با موبايل ساخت؟

      بله، مي‌توان اپل آيدي را به‌راحتي با كامپيوتر يا موبايل هوشمند ساخت.

    • آيا يك نفر مي‌تواند چند اپل آيدي بسازد؟

      هر متخصص مي‌تواند با آدرس‌هاي رايانامه مختلف، به تعداد نامحدود و به رايگان اكانت اپل آيدي بسازد.

    • چطور اپل آي دي (Apple ID) بسازم؟

      براي مشاهده يادگيري فارسي و كاملاً رايگان ساخت اپل آي دي به مقاله مقاله يادگيري ساخت اپل‌آي‌دي اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران مراجعه كنيد و به‌راحتي اكانت خود را بسازيد.

    اگر به‌دنبال خريد موبايل با مناسب‌ترين ارزش از فروشگاه‌هاي معتبر هستيد، با جست‌وجوي موبايل مدانديشه متخصصينتان در بخش محصولات اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران آگاهانه خريد كنيد.

    تبليغات
    جديد‌ترين مطالب روز

    هم انديشي ها

    تبليغات

    با چشم باز خريد كنيد
    اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
    ورود به بخش محصولات