ايسوس تبلت ذن‌ پد 3 اس 10 را براي رقابت با آيپد معرفي كرد

چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۶
مطالعه 5 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
ايسوس در نمايشگاه IFA امسال علاوه بر ساعت‌هوشمند جديدش، از تبلت ذن‌پد 3S 10 مجددا رونمايي كرد. اين محصول همان تبلتي است كه شركت ياد شده در ماه آگوست نيز آن را معرفي كرده بود. در ادامه‌ي مطلب با اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران همراه شويد.
تبليغات

ساعت هوشمند تنها محصولي نبوده كه ايسوس براي نمايشگاه IFA 2016 برلين قصد معرفي كردن آن را داشته است. امروز شركت ياد شده مجددا تبلت ZenPad 3S 10 را در اين نمايشگاه معرفي كرده كه اين محصول در واقع يك تبلت اندرويدي است. اگر خاطرتان باشد ايسوس اين دستگاه را در رويدادي كه در اوايل ماه آگوست و در تايوان برگزار شده بود معرفي كرد. همانطور كه ممكن است انتظار داشته باشيد، محصول ياد شده از انديشه متخصصين مشخصات متخصص هيچ تغييري به خود نديده است.

تبلت ZenPad 3S 10 به شكلي طراحي و ساخته شده كه مي‌توان آن را يكي از محصولات مناسب در رده‌ي تبلت‌هاي ۹.۷ اينچي دانست. اما برخلاف رقبايي چون تبلت گلكسي تب اس ۲ سامسونگ كه جنس بدنه‌ي آن پلاستيكي است، محصول ايسوس از بدنه‌اي آلومينيومي بهره مي‌برد كه لبه‌هاي آن نيز گرد شده است. همچنين اين بدنه از يك طرح مات مانند بهره برده و لبه‌هاي آن نيز با الماس به خوبي برش خورده‌اند. اما يكي از مهم‌ترين و جذاب‌ترين ويژگي‌هاي محصول مورد مباحثه، ضخامت ۵.۸ ميلي‌متري آن است كه باعث شده نسبت به رقبايي چون آيپد پرو ۹.۷ اينچي اپل، باريك‌تر باشد. آي‌پدپر ۹.۷ ضخامتي ۶.۱ ميلي‌متري دارد و نيز تبلت گوگل پيكسل سي ضخامتي ۷ ميلي‌متري دارد. آنطور كه از شواهد بر مي‌آيد، ايسوس با اين محصول بازار تبلت‌هاي رده بالا را هدف قرار داده است.

مرجع متخصصين ايران زن پد 3s 10

از انديشه متخصصين سخت‌افزاري اما، ذن‌پد ۱۰ ايسوس چندان هم نا اميدكننده نيست. اين محصول مجهز به يك نمايشگر ۹.۷ اينچي بوده كه كيفيت QXGA يا ۲۰۴۸ در ۱۵۳۶ پيكسل را ارائه مي‌دهد. همانطور كه اشاره شد اين تبلت بسيار باريك بوده و ضخامت آن در كناره‌هاي دستگاه به ۵.۳ ميلي‌متر مي‌رسد و ايسوس مدعي شده كه كوچك‌ترين و باريك‌ترين تبلت ۱۰ اينچي را توليد كرده است. در دل اين محصول نيز يك پرداذنده‌ ساخت كمپاني مدياتك قرار داده شده و حافظه رم آن نيز ۴ گيگابايت در انديشه متخصصين گرفته شده كه مي‌تواند اعمال چندوظيفه‌اي را احتمالا بدون نقص انجام دهد. حافظه‌داخلي ذخيره‌سازي اين تبلت نيز ۶۴ گيگابايت بوده كه البته مي‌توان از طريق شكاف مخصوص كارت حافظه‌ي جانبي ميكرواس‌دي، آن را تا ۱۲۸ گيگابايت ديگر نيز گسترش داد. نكته ديگر در مورد اين محصول، استفاده از يك سنسور اثرانگشت است و همين عامل باعث شده تا محصول ياد شده اولين تبلت ايسوس باشد كه از سنسور اثرانگشت بهره مي‌برد.

ديگر قابليت مهم ZenPad 10، كيفيت صوتي بالاي آن است. اين تبلت مجهز به سيستم استريو بوده و شامل دو بلندگو به همراه ۵ آهنربا است كه اين بلندگوها با يك آمپلي‌فاير داخلي از نوع NXP جفت شده است. ايسوس مي‌گويد كه ساختار بلندگوهاي اين تبلت به گونه‌اي است كه مي‌تواند از ايجاد اعوجاج و آسيب‌هاي بلندمدت در هنگام گوش دادن به موسيقي با صداي زياد جلوگيري كند. يك كامپوننت مجزاي صوتي‌ با رزولوشن پخش بالا نيز در اين محصول قرار داده شده و همين امر سبب گشته تا محصول جديد ايسوس از صوت‌هاي ۲۴ بيتي ۱۹۲ كيلوهرتزي نيز همراهي كند. اين كيفيت صوتي معادل چهار براربر كيفيت سي‌دي‌هاي صوتي است. ايسوس در ادامه مي‌گويد هنگامي كه شما از هدفون استفاده مي‌كنيد، يك گزينه‌ي اختياري به شما امكان ايجاد صوت‌هاي فراگير مجازي را مي‌دهد. اين ويژگي مي‌تواند يك سيستم ۷.۱ را شبيه سازي كند.

ZenPad 10 از يك باتري با ظرفيت ۵۹۰۰ ميلي‌آمپرساعت بهره مي‌برد كه بنا به ادعاي ايسوس مي‌توان با هربار شارژ كامل تا ۱۰ ساعت به طور مداوم با اين محصول فيلم پخش كرد يا به مدل ۱۲ ساعت به صورت مدام و با اتصال واي‌فاي، به وبگردي پرداخت. از جمله ديگر ويژگي‌هاي اين تبلت، پشتياني آن از فناوري شارژ سريع كوالكام موسوم به Quick Charge 3.0 است. با وجود اين ويژگي، مي‌توان به جاي صبر ۳ ساعته براي شارژ كامل دستگاه تنها چند دقيقه كوتاه براي شارژ شدن دستگاه زمان صرف كرد.

مرجع متخصصين ايران زن پد 3s 10

تبلت ZenPad 3S 10 به صورت پيش‌فرض سيستم‌عامل اندرويد ۶.۰ را اجرا مي‌كند و هنوز در مورد زمان عرضه‌ي بروزرساني اندرويد ۷.۰ نوقا براي اين محصول هيچ اطلاعاتي در دسترس نيست. اما از جمله قابليت‌هاي جذاب و قابل توجه نرم‌افزاري درانديشه متخصصين گرفته شده براي اين محصول مي‌توان به همراهي از قلم‌هاي استايلوس سطحي اشاره كرد. دستگاه ياد شده مي‌تواند براحتي با قلم Z Stylus كار كند. همچنين قابليت نرم‌افزاري ديگري كه Tru2Life نام دارد قادر است تا در هنگام پخش فيلم و از طريق آناليز و مطالعه تك تك فريم‌هاي در حال پخش، ميزان شارپ بودن، رنگ‌ها، روشنايي و كنتراست محتواي ويديويي را تنظيم كند. البته اين اولين باري نيست كه اين قابليت نرم‌افزاري را در محصولات ساخت ايسوس مشاهده مي‌كنيم و در واقع در تبلت‌هاي اندرويدي معرفي شده در اواخر سال ميلادي گذشته نيز شاهد ارائه اين ويژگي بوديم. اما اكنون ايسوس بيان داشته كه اين قابليت بسيار بهينه شده و اكنون بهتر از هر زمان ديگري كار مي‌كند. البته قطعا براي درك اين موضوع كه ويزگي Tru2Life در واقعيت چگونه عمل خواهد كرد بايد خودمان مستقيما با تبلت ياد شده كار كنيم.

ايسوس در مورد زمان عرضه‌ي عمومي و ارزش اين محصول هيچ جزئياتي را بيان نكرده اما اگر برچسب ارزشي تبلت ياد شده همسان با ارزشي باشد كه در تايوان براي آن تعيين شده، مي‌توان انتظار داشت كه ارزش جهاني ZenPad 3S 10 در حدود ۳۵۰ دلار باشد. در صورتي كه ارزش مورد اشاره، نرخ نهايي تعيين شده براي اين محصول باشد، نسبت به محصولاتي چون گلكسي تب اس ۲ سامسونگ كه مدل پايه‌ي آن ۴۰۰ دلار است، ارزان‌تر خواهد بود و همين عامل يك نكته‌ي بسيار مثبت براي بسياري از خريداران خواهد بود.

در حاضر مي‌دانيم كه ذن‌پد ۱۰ ايسوس قرار است در دو رنگ به بازارها عرضه شود. اين دو رنگ خاكستري و نقره‌اي هستند.

انديشه متخصصين شما در مورد اين تبلت چيست؟

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات