تويوتا كمري 2018 معرفي شد؛ طراحي اسپرت و لذت رانندگي بيشتر

دوشنبه ۲۰ دي ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
مطالعه 6 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
تويوتا كمري ۲۰۱۸ با طراحي جذاب‌تر و لذت رانندگي بيشتر، براي ادامه‌ي موفقيت‌هاي خود وارد بازار خواهد شد.
تبليغات

با اين كه كراس‌اوور‌ و شاسي‌بلند‌ها در حال كسب سهم بيشتري از بازار سدان‌ها هستند؛ اما تويوتا كمري همچنان به فروش فوق‌العاده‌ي خود ادامه مي‌دهد و در سال ۲۰۱۶ نيز عنوان پرفروش‌ترين خودروي سدان ايالات متحده را به خود اختصاص داد.

نسل فعلي تويوتا كمري هفتمين سال عرضه‌ي خود به بازار را سپري مي‌كند. كمري هيچ‌گاه بر پايه‌ي طراحي خاص يا نوآوري توسعه نيافته بود و همواره بسته‌ي كامل امكانات مورد انديشه متخصصين مشتريان در كنار كيفيت بي‌نظير اين خودرو تويوتا باعث شده است به اولين گزينه‌ي خريداران خودروهاي خانوادگي و سدان تبديل شود.

مرجع متخصصين ايران تويوتا كمري 2018 / toyota camry 2018

تويوتا ساعاتي پيش در نمايشگاه خودرو ديترويت ۲۰۱۷ از نسل جديد سدان خود رونمايي كرد. كمري ۲۰۱۸ تفاوت‌هاي بنياديني با نسل پيشين خود دارد. طراحي اسپرت‌تر، بدنه‌اي حجيم‌تر و تجربه‌ي رانندگي متفاوت، همگي باعث شده‌اند سدان معروف كمري، خود را به عنوان گزينه‌اي جذاب معرفي كند. بخشي كه پيش‌تر در آن انتقادات زيادي به كمري وارد شده بود و متخصص كارشناسان خودرويي رقباي كره‌اي آن را برتر مي‌دانستند.

تويوتا كمري ۲۰۱۸، ۱.۸ سانتي‌متر در عرض و ۵ سانتي‌متر در فاصله‌ي بين دو محور افزايش ابعاد تجربه كرده است. اين خودرو هم‌چنين شاهد كاهش ۲.۶ سانتي‌متر در ارتفاع سقف و ۴ سانتي‌متر در ارتفاع كاپوت بوده است. اين موضوع باعث شده است كه تجربه‌ي سواري در خودرو كاملا متفاوت باشد و سرنشينان حس نشستن درون خودرو داشته باشند، نه روي آن. تلسكوپي فرمان نيز در همين راستا تغييرات بيشتري مطابق با درخواست راننده خواهد داشت. داشبورد و سپر خودرو هم كاهش ارتفاع تجربه كرده‌اند تا راننده‌ ديد بيشتري از بخش جلويي خودرو داشته باشد.

مرجع متخصصين ايران تويوتا كمري 2018 / toyota camry 2018

تويوتا براي افزايش قابليت‌هاي حركتي و مانورپذيري كمري، سفتي سيستم تعليق آن را افزايش داده است؛ البته تويوتا پيش از اين و در سال ۲۰۱۵ نيز با توجه به گزارش‌هاي منتشرشده در ارتباط با انديشه متخصصين‌ مالكان كمري، سيستم تعليق نسل پيشين خودرو را با كمي افزايش ضريب سفتي، همراه كرده بود.

نسل جديد كمري از پلتفرم جديد تويوتا با نام TNGA بهره مي‌برد. تمامي اجزاي خودرو در اين پلتفرم به نحوي طراحي شده‌‌اند تا لذت رانندگي بيشتري براي راننده و سرنشينان به ارمغان بيايد. تمامي اين موارد به درخواست آكيو تويودا، مدير عامل تويوتا انجام گرفته است.

تويوتا كمري ۲۰۱۸ در بخش سيستم تعليق، از نمونه‌ي دوجناغي جديدي براي محور جلو بهره مي‌برد. اين در حالي است كه اتصال پيشرانه در چهار نقطه به شاسي نيز منجر به كاهش نويز و لرزش آن خواهد شد. تويوتا در مراسم معرفي كمري اعلام كرد كه ارتقاء قابليت‌هاي متخصص و حركتي خودرو جز اولويت‌هاي تيم توسعه بوده است و سرنشينان به محض رانندگي با نسل جديد اين خودرو، تفاوت‌هاي آشكار آن را حس خواهند كرد. 

مرجع متخصصين ايران تويوتا كمري 2018 / toyota camry 2018

نسل جديد سدان پرفروش تويوتا، از سيستم‌هاي قواي محركه و انتقال قدرت كاملا جديدي بهره خواهد برد. نسخه‌ي استاندارد خودرو از پيشرانه‌ي ۲.۵ ليتري چهار سيلندر تنفس طبيعي با نام Dynamic Force Engine بهره مي‌برد. تويوتا به جاي استفاده از پيشرانه‌هاي كم‌حجم مجهز به توربوشارژر، از پيشرانه‌ي تنفس طبيعي با كورس بيشتر، ضريب تراكم بالاتر، تزريق مستقيم سوخت، سيستم خنك‌سازي متغير و سيستم انحصاري تغيير زمانِ باز و بسته شدن سوپاپ‌هاي تويوتا با نام VVT-iE استفاده كرده است. تويوتا هنوز ميزان توان و گشتاور توليدي پيشرانه‌ي ۲.۵ ليتري كمري را منتشر نكرده است؛ اما اين شركت حين مراسم معرفي اعلام كرد كه توان توليدي خودرو نسبت به نسل قبل افزايش يافته است (پيشرانه‌ي ۲.۵ ليتري فعلي كمري ۱۷۸ اسب بخار و ۱۷۰ پوند فوت گشتاور توليد مي‌كند) و در عين حال مصرف سوخت خودرو نيز بهترينِ كلاس خود خواهد بود. در حال حاضر بهترين آمار مصرف سوخت در كلاس‌ خودروهاي سدان خانوادگي برابر با ۷.۵ ليتر در هر ۱۰۰ كيلومتر است. 

مرجع متخصصين ايران تويوتا كمري 2018 / toyota camry 2018

نسل جديد كمري علاوه بر پيشرانه‌ي ۲.۵ ليتري، به نمونه‌ي ۶ سيلندر ۳.۵ ليتري مجهز مي‌شود. اين پيشرانه در تويوتا هايلندر و سينا مدل ۲۰۱۷ نيز استفاده مي‌شود. هر دو پيشرانه‌ي چهار و ۶ سيلندر كمري با جعبه‌دنده‌هاي ۸ سرعته‌ي خودكار همراه خواهند شد. علاقه‌مندان به خودروهاي كم‌مصرف مي‌توانند كمري ۲۰۱۸ هيبريدي را سفارش دهند. اين خودرو از پيشرانه‌ي ۲.۵ ليتري كم‌مصرف و جديدي در كنار جعبه‌دنده‌ي ضريب متغير با امكان شبيه‌سازي ۶ دنده و موتور الكتريكي بهره مي‌برد. 

يكي از تغييرات بزرگ كمري نسبت به نسل پيشين آن، در نسخه‌ي هيبريدي اين خودرو رخ داده است. كمري هيبريدي ۲۰۱۸ اكنون از باتري‌هاي بزرگ‌تري بهره مي‌برد و تويوتا مكان آن‌ها را از صندوق عقب به زير صندلي‌ها تغيير داده است. اين موضوع منجر به ايجاد فضاي بار بهتر در كنار توزيع وزن مناسب‌تر و عملكرد ديناميكي بهتر خودرو خواهد شد. تويوتا اميدوار است كمري هيبريدي به ركورد مصرف سوخت پريوس برسد. اين موضوع بدين معنا است كه نسل جديد سدان محبوب تويوتا، مصرف سوختي برابر با ۴.۵ ليتر بر هر ۱۰۰ كيلومتر داشته باشد.

مرجع متخصصين ايران تويوتا كمري 2018 / toyota camry 2018

تويوتا در طراحي كابين كمري ۲۰۱۸، روند متفاوتي در پيش گرفته است. اكنون كابين خودرو بيشتر به راننده منعطف شده و فضاي اسپرتي را فراهم آورده است. امكان سفارش سيستم جديد تويوتا با نام رابط انسان ماشين نيز در نسل جديد كمري فراهم است. اين پلتفرم از نمايشگر ۷ اينچي به جاي نشانگر‌هاي آنالوگ كيلومتر شمار، در كنار نمايشگر ۱۰ اينچي هدآپ ميان داشبورد و ادوات كنترلي لمسي بهره مي‌برد كه كنترل سيستم تهويه‌ي خودرو نيز از همين طريق

پلتفرم جديد اطلاعاتي و چندرسانه‌اي تويوتا با نام Entune 3 وظيفه‌ي ارتباط ميان بخش‌هاي مختلف خودرو با راننده و تعامل بهتر با وي را دارد. امكان سفارش سيستم واي‌فاي داخلي (با استفاده از اتصال به شبكه‌ي 4G) و سيستم صوتي JBL به همراه ساب‌ووفر ۱۰.۱ اينچي نيز براي خريداران در دسترس است.

مرجع متخصصين ايران تويوتا كمري 2018 / toyota camry 2018

تمامي مدل‌هاي مختلف كمري به صورت استاندارد به سيستم ايمني Toyota Safety Sense‌ مجهز خواهند بود. اين موضوع به معني بهره‌مندي خودرو از سيستم‌هاي ترمز اضطراري، جلوگيري از برخورد خودرو با موانع روبرو، تشخيص عابر پياده، حفظ خودرو در مسير، كروز كنترل هوشمند تطبيق‌پذير، روشنايي خودكار و فرمان‌پذيري خودكار است. سيستم مطالعه نقاط كور خودرو و مطالعه ترافيك پيش‌رو نيز به صورت سفارشي در دسترس خواهند بود.

مرجع متخصصين ايران تويوتا كمري 2018
مرجع متخصصين ايران تويوتا كمري 2018
مرجع متخصصين ايران تويوتا كمري 2018
مرجع متخصصين ايران تويوتا كمري 2018
مرجع متخصصين ايران تويوتا كمري 2018

تويوتا كمري ۲۰۱۸ از اواخر تابستان سال ۲۰۱۷ وارد نمايندگي‌هاي فروش مي‌شود.

در ادامه شما را به تماشاي ويديوي تبليغاتي تويوتا كمري دعوت مي‌كنيم.

انديشه متخصصين شما در رابطه با نسل جديد كمري چيست؟ آيا آن را هم‌چنان بهترين اين كلاس مي‌دانيد يا كم شدن فاصله‌ي رقباي اين خودرو را با آن، پيش‌بيني مي‌كنيد؟

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات