دولت چين فروش بخش پرينتر سامسونگ به اچ پي را تاييد كرد

دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
روند فروش بخش پرينتر‌هاي سامسونگ به اچ‌پي، با موافقت و تاييد دولت چين، اكنون مراحل نهايي خود را سپري مي‌كند.
تبليغات

سامسونگ سال گذشته تصميم گرفت تا با بازساري ساختار و حذف يا ادغام برخي از بخش‌ها خود، سود عملياتي بيشتري به‌دست آورد. بخش پرينتر‌هاي اين شركت يكي از زمينه‌هاي كاري غول فناوري كره است كه نياز به تغييرات اساسي داشت. در همين راستا سامسونگ سپتامبر سال گذشته‌ي ميلادي اعلام كرد كه فروش اين بخش به ارزش ۱.۰۵ ميليارد دلار به اچ‌پي را مطالعه مي‌كند. اين تصميم كمك بزرگي به افزايش سرمايه‌ي در دسترس سامسونگ خواهد كرد و همچنين اچ‌پي نيز آزادي عمل بيشتري در توسعه‌ و عرضه‌ي محصولات خود، به خصوص در بازار آسيا خواهد داشت.

طبق گزارش‌هاي منتشر شده، قرارداد خريد بخش پرينتر‌هاي سامسونگ توسط اچ‌پي مراحل نهايي خود را به‌سر مي‌برد. دولت چين اين موضوع را تاييد كرده است؛ با اين حال برخي محدوديت‌ها براي اچ‌پي در انديشه متخصصين گرفته است. اين محدوديت‌ها در راستاي جلوگيري از انحصار اچ‌پي در بازار پرينتر در انديشه متخصصين گرفته شده است. 

وزير بازرگاني چين در خصوص خريد بخش پرينترهاي سامسونگ توسط اچ‌پي اعلام كرد، در صورت انجام اين معامله، اچ‌پي بايد پرينترهاي ليزري A4 خود را تحت شرايط منطقي و منصفانه در بازار چين به فروش برساند. وي همچنين از اچ‌پي درخواست كرده است تا اطلاعات مربوط به روند ارزش‌گذاري و برخي فعاليت‌هاي ديگر خود را هر ۶ ماه به وزارت بازرگاني چين گزارش دهد. 

طبق محدوديت‌هاي جديد اعمال شده براي ا‌چ‌پي در بازار چين، اين شركت پس از خريد بخش پرينتر‌هاي سامسونگ، از خريد سهم هر يك از شركت‌هاي فعال در توليد پرينتر‌هاي A4 منع شده است. اچ‌پي هم‌چنين امكان سرمايه‌گذاري اندك و خريد سهام شركت‌هاي فعال اين حوزه را نخواهد داشت.

با خروج سامسونگ از بازار پرينتر، اچ‌‌پي قدرت عمل بيشتري در اين حوزه خواهد داشت. همچنين اين شركت اكنون قادر به فروش پرينترهاي جوهرافشار تحت برند خود در كشور كره‌ي جنوبي خواهد بود.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات