مرجع متخصصين ايران

مطالعه اسپيكر قابل حمل UE BOOM 2

سه‌شنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
مطالعه 7 دقيقه
مطالعه اسپيكر بلوتوث قابل حمل UE BOOM 2؛ نسخه‌ي به‌روز شده‌ي UE BOOM كه در سال ۲۰۱۳ عرضه شده بود.
تبليغات

Ultimate Ears يا به‌اختصار UE، يكي از شركت‌هاي پيشرو در زمينه توليد و ساخت ادوات صوتي است كه در سال ۱۹۹۵ آغاز به كار كرد. در سال ۲۰۰۸، اين شركت آمريكايي توسط لاجيتك خريداري شد و از آن زمان، علاوه بر توليد هدفون‌هاي حرفه‌اي و مخصوص مانيتورينگ، كم‌كم شروع به توليد محصولات عامه‌پسند مانند اسپيكر بلوتوث كرد. يكي از محصولات موفق UE، اسپيكر بلوتوث BOOM بود كه در سال ۲۰۱۳ عرضه شد و حال، آلتيميت ايرز با UE BOOM 2،‌ سعي كرده  است كه اشكالات نسخه اول اين اسپيكر بلوتوث را حل كند تا اين اسپيكر جديد، به جانشين شايسته‌اي براي اسپيكر BOOM تبديل شود. با اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران و مطالعه UE BOOM 2 همراه باشيد.

مرجع متخصصين ايران UE BOOM 2

اولين نكته‌اي كه پس از جعبه‌گشايي اين اسپيكر توجه شما را به خود جلب مي‌كند، طراحي شاد و باطراوت اين اسپيكر است. همچنين رنگ‌هايي كه Ultimate Ears براي اين اسپيكر در انديشه متخصصين گرفته است، همگي رنگ‌هاي شاد و جذابي هستند. اين انتخاب رنگ، اصلا بي‌دليل نيست؛ زيرا جامعه هدف اين اسپيكر، كساني هستند كه بيشتر اوقات خود را صرف گشت و گذار در طبيعت يا سواحل مختلف مي‌كنند كه اگر كمي دقيق‌تر بشويم، مي‌بينيم اين افراد، اكثرا از جوان‌هاي زير ۳۰ سال تشكيل شده‌اند و دقيقا جامعه هدف UE BOOM 2 نيز همين افراد است. علاوه بر خود اسپيكر، در جعبه UE Boom 2، يك كابل ميكرو USB به رنگ زرد شاد (كه باز هم با طبيعت اين اسپيكر هم‌خواني دارد) به همراه يك آداپتور براي شارژ كردن آن و چند سَري مختلف براي كشورهاي مختلف با سوكت‌هاي مختلف قرار دارد.

اسپيكر UE BOOM 2، نسبت به نسخه قبلي خود، از لحاظ ظاهري تفاوت چنداني نكرده و همان طراحي استوانه‌اي شكل خود را حفظ كرده است. اين اسپيكر بلوتوث، داراي بلندگوهاي ۳۶۰ درجه است تا بتواند به همه جهات، صداي خود را پخش كند. درايورهاي به‌كاررفته در اين اسپيكر نيز بروزرساني و بهتر شده است و در نتيجه صدايي كه از اين اسپيكر نسبتا كوچك ۵۴۸ گرمي ساطع مي‌شود، به‌خصوص در فضاي بسته، بسيار عالي محسوب مي‌شود. بووم ۲، ارتفاعي ۱۸۰ ميلي‌متري دارد و قطر آن ۶۷ ميلي‌متر است. روي سطح فوقاني اين اسپيكر، دكمه روشن/خاموش به همراه دكمه بلوتوث براي وصل كردن اسپيكر به موبايل ديده مي‌شود. دو دكمه نسبتا بزرگ مثبت و منفي براي كم و زياد كردن صدا در قسمت جلويي BOOM 2 قرار گرفته‌اند و در قسمت پاييني اسپيكر، درگاه محافظي قرار دارد كه با كنار زدن آن، به پورت AUX و درگاه شارژ مي‌رسيم. توزيع وزن در UE BOOM 2، به نحو بسيار خوبي انجام شده و با اينكه اين اسپيكر، كمي از نسل قبلي خود سنگين‌تر است و درايورهاي آن نيز به درايورهاي بزرگ‌تر ۱.۷۵ اينچي اكتيو و رادياتورهاي پسيو ۳ اينچي ارتقاء يافته‌اند، در هنگام پخش موسيقي در يك سطح مسطح (چه افقي و چه عمودي) اشكالي حس نمي‌شود. 

مرجع متخصصين ايران UE BOOM 2

شايد بپرسيد دليل وجود درگاه محافظ چيست؟ به دليل طبيعت اين اسپيكر كه بيشتر براي محيط‌هاي بيروني طراحي شده است، UE BOOM 2 از استاندارد IPX7 همراهي مي‌كند كه آن را كاملا به يك اسپيكر ضد آب تبديل كرده است و شما مي‌توانيد به مدت سي دقيقه، آن را در عمق يك متري آب قرار دهيد و هيچ صدمه‌اي به آن نرسانيد. اين اسپيكر در برابر ضربه نيز مقاوم است. يكي ديگر از ويژگي‌هايي كه در UE BOOM 2 وجود دارد، قابليت كنترل موسيقي بدون نياز به موبايل هوشمند است. اين ويژگي به اين صورت كار مي‌كند كه با در دست گرفتن اين اسپيكر و يك‌بار زدن روي قسمت فوقاني آن، موسيقي شروع به پخش مي‌كند و با يك‌ ضربه ديگر، پخش موسيقي متوقف مي‌شود. با دو بار ضربه زدن پشت سر هم نيز مي‌توانيد به آهنگ بعدي در ليست پخش برويد.

باتري ضربه در اين اسپيكر، ليتيوم يوني غير قابل تعويض است كه بنا بر ادعاي Ultimate Ears، مي‌تواند تا ۱۵ ساعت به‌صورت مداوم موسيقي پخش كند با اين حال در آزمايشات ما، UE BOOM 2 به‌طور ميانگين ۱۲ ساعت به‌صورت مداوم موسيقي پخش كرد. البته عمر باتري اين اسپيكر كاملا با بلندي صداي آن ارتباط مستقيم دارد و هرچه صدا بيشتر باشد، عمر باتري نيز كمتر مي‌شود. 

مرجع متخصصين ايران UE BOOM 2

پس از روشن كردن اين اسپيكر و وصل كردن آن به موبايل هوشمند اندرويد يا iOS، پيغامي روي صفحه موبايل شما ظاهر مي‌شود كه براي استفاده از تمام امكانات اين اسپيكر، بايد اپليكيشن مخصوص UE BOOM را دانلود كنيد. در مدت زماني كه در حال مطالعه اين اسپيكر بوديم، ميان‌افزار UE BOOM 2، يك بار بروزرساني دريافت كرد و بدون هيچ اشكالي از طريق بلوتوث، اسپيكر UE BOOM 2 بروزرساني شد كه اين مسئله نشان مي‌دهد Ultimate Ears به قول خود مبني بر عرضه بروزرساني‌هاي مختلف و اضافه كردن ويژگي‌هاي جديد به اسپيكر، پايبند بوده است. شما از طريق اپليكيشن UE BOOM 2 مي‌‌توانيد اين اسپيكر را روشن/خاموش كنيد و صداي آن را كم و زياد كنيد. تنظيم زنگ و تنظيم اكولايزر، از ديگر امكانات اين اپليكيشن هستند؛ تنظيم اكولايزر، به شما امكان مي‌دهد كه نسبت به سليقه‌تان، بهترين صدا را از اين اسپيكر دريافت كنيد.

اما جالب‌ترين ويژگي‌ اپليكيشن UE BOOM 2 را مي‌توان قابليت متصل كردن بي‌شمار اسپيكر به يكديگر به‌صورت مجزا برشمرد. به اين ترتيب اگر شما يك مهماني داشته باشيد و مهمان‌هاي شما، هر كدام يكي از اين اسپيكرها داشته باشند، مي‌توانيد يك مهماني بسيار بزرگ برگزار كنيد! البته شما با وصل كردن دو اسپيكر به يكديگر نيز مي‌توانيد از اين اسپيكرها صداي استريو دريافت كنيد (به اين ترتيب كه از اسپيكرها به‌عنوان خروجي‌هاي صداي چپ و راست استفاده كنيد) يا فقط مي‌توانيد صداي يكساني از دو اسپيكر پخش كنيد و در صورت تمايل و دسترسي داشتن به اسپيكرهاي بيشتر، اين تعداد را افزايش دهيد. يكي ديگر از ويژگي‌هايي كه اپليكيشن موبايل UE BOOM در اختيار شما قرار مي‌دهد، قابليت اشتراك‌گذاري كنترل موزيكي است كه از اسپيكرها پخش مي‌شود. به اين ترتيب كه شما مي‌توانيد با اضافه كردن افراد مختلف به ليست خود، به آن‌ها اجازه تعويض آهنگ بدهيد و به اين ترتيب مي‌توانيد به‌طور هم‌زمان با چندين نفر ديگر، كنترل موسيقي پخش‌شده از اين اسپيكر را بر عهده بگيريد.

مرجع متخصصين ايران UE BOOM 2

از لحاظ ارتباطي، Ultimate Ears مدعي شده است كه اين اسپيكر تا فاصله ۳۰ متري از موبايل همراه شما، بدون اشكال كار مي‌كند. البته اين در صورتي است كه اسپيكر و موبايل در خط ديد هم باشند و مانعي برسر راه آن‌ها قرار نگرفته باشد. با اين حال در حدود فاصله ۲۰ متري، ارتباط ما با اسپيكر قطع شد. UE BOOM 2، داراي يك ميكروفون داخلي نيز هست كه به كمك آن، شما مي‌توانيد علاوه بر دستور دادن به دستيار صوتي گوگل و سيري اپل، تلفن‌ خود را جواب دهيد. شايد در ابتدا، اين ويژگي كمي بدون استفاده به انديشه متخصصين برسد؛ اما هنگامي كه در كنار استخر در حال گوش دادن به موسيقي هستيد و موبايل شما با فاصله از شما قرار دارد، با UE BOOM 2 مي‌توانيد تماس‌هاي خود را بدون نزديك شدن به موبايل‌ پاسخ دهيد و از خطر افتادن آن در آب جلوگيري كنيد.

اما مهم‌ترين گزينه در هنگام انتخاب يك اسپيكر، كيفيت صدا است. اسپيكر UE BOOM 2، قطعا از اين لحاظ شما را نااميد نخواهد كرد. صداي بلند (به‌خصوص در حدود ۸۵ درصد حجم صدا) و بيس بسيار خوب، كاملا براي فضاهاي سربسته، كافي و حتي گاهي بيشتر از كافي به انديشه متخصصين مي‌رسد. در محيط‌هاي خارجي نيز يكي از UE BOOM 2ها مي‌تواند به‌خوبي پاسخگوي جمع‌هاي ۴ تا ۵ نفره باشد و اگر مي‌خواهيد صداي بيشتري دريافت كنيد، مي‌توانيد با اضافه كردن يك اسپيكر، اين صدا را دوبرابر كنيد. از لحاظ كيفيت صدا، اسپيكر UE BOOM 2 تا زماني كه حجم صدا روي ۷۵ درصد يا كمتر قرار گرفته باشد، كاملا متخصص را راضي مي‌كند، اما وقتي حجم صدا بالاتر مي‌رود و به حدود ۹۰ درصد مي‌رسد، اعوجاج در صداي خروجي كاملا مشهود است؛ با اين حال، اين افت كيفيت و اعوجاج به‌قدري نيست كه متخصص را نسبت به صداي شنيده‌شده، دل‌زده كند.

مرجع متخصصين ايران UE BOOM 2

همان‌طور كه در ابتداي مطالعه گفته شد،‌ به طور كلي جامعه هدف اسپيكر UE BOOM 2 افراد جواني است كه بيشتر وقت خود را به گشت و گذار در طبيعت يا سواحل مختلف و در كنار آب مي‌گذرانند و در اين حين نياز به اسپيكري دارند كه علاوه بر صداي خوب، بتواند از پس شرايط سخت جوي بربيايد. با در انديشه متخصصين گرفتن اين شرايط و توجه به اين نكته كه شما مي‌توانيد تا ۵۰ عدد از اين اسپيكرها را به‌طور هم‌زمان به هم متصل كنيد؛ اسپيكر UE BOOM 2 به يكي از بهترين انتخاب‌هاي شما تبديل مي‌شود. با اين حال اگر صرفا مي‌خواهيد از اين اسپيكر در فضاي بسته و در خانه استفاده كنيد، شايد بتوانيد گزينه‌اي بهتر از UE BOOM 2 پيدا كنيد.

اسپيكر قابل حمل UE BOOM 2 توسط شركت مرواريد اسپيرو در اختيار اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران قرار گرفته است.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات