مرجع متخصصين ايران

مطالعه تلويزيون 55UH65200GI ال جي

پنج‌شنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
مطالعه 10 دقيقه
ال جي با عرضه‌ي تلويزيون‌هاي 4K‌ با ارزش‌ مناسب، سعي در افزايش فروش اين دسته از محصولات دارد.
تبليغات

با افزايش و فراگير شدن محتواي 4K، خريد تلويزيون‌هايي با قابليت پخش اين دسته از محتوا اكنون بيش از پيش توصيه مي‌شود. با اين حال ارزش بالاتر اين دسته از محصولات نسبت به انواع Full HD، باعث شده است متخصصان همچنان به خريد آن‌ها تمايل زيادي نشان ندهند.

مرجع متخصصين ايران خودرو مك لارن مشكي روي تلويزيون ال جي 55UH65200

اما چند سالي است كه شركت‌هاي مطرح توليدكننده‌ي تلويزيون‌، با توليد انبوه و عرضه‌ انواع 4K به بازار، منجر به كاهش ارزش اين دسته از محصولات شدند و اين موضوع سبب شده است فروش تلويزيون‌هاي UHD ارتقاء قابل توجهي در سال‌هاي اخير داشته باشد.

ال‌جي نيز به عنوان يكي از بزرگ‌ترين شركت‌هاي مطرح در صنعت تلويزيون، اقدام به توليد چندين مدل تلويزيون‌ با رزولوشن 4K‌ كرده است كه ارزش پايين‌تري نسبت به نمونه‌هاي مشابه عرضه‌شده در سال‌هاي گذشته دارد. تلويزيون ال جي 55UH65200 نيز يكي از اين دسته از محصولات است. اين تلويزيون ۵۵ اينچي به‌واسطه‌ي تجهيز به طيف گسترده‌اي از امكانات و قابليت‌ها متعدد در كنار ارزش مناسب، خود را به‌عنوان يكي از بهترين گزينه‌هاي در دسترس در بازار ايران معرفي مي‌كند.

مشخصات فني

LG 55UH65200

اندازه صفحه نمايش

۵۵ اينچ

نوع صفحه نمايش

IPS LED

رزولوشن

۳۸۴۰×۲۱۶۰

چيدمان LED

Edge lit

نوع Dimming

كاهنده‌هاي مقطعي - Local Dimming

گيرنده ديجيتال

DVB-T2

موتور پردازشگر تصوير

UHD Mastering Engine - چهار هسته‌اي

نرخ بازيابي تصوير

۲۴۰ هرتز

ارتقاء رزولوشن

بله

3D

خير

HDR

HDR Pro

سيستم صوتي

دو كاناله

توان اسپيكرها

2 x 10 Watts

ويژگي‌هاي سيستم صوتي

Dolby Digital , Dolby Digital Plus , Ultra Surround

رابط متخصصي

Web OS 3

پورت‌ها

USB x 2, HDMI x 3, Composite x 1, Component x 1, Lan x 1, Optical Audio Output x 1

ابعاد

۱۲۴ x ۷۲.۱ x ۶.۱

وزن (با پايه)

۱۶.۵ (۱۸.۲)

ارزش (تومان)

۴٬۲۰۰٬۰۰۰

طراحي

با توسعه‌ي گسترده‌ي تلويزيون‌هاي LED و OLED و پيشرفت اين دسته از پنل‌ها، طراحي تلويزيون‌ها در سال‌هاي گذشته بهبود چشم‌گيري يافته‌ است. ال‌جي نيز به‌عنوان يكي از بزرگ‌ترين بازيگران اين صنعت، محصولات زيبا و جذابي به بازار عرضه كرده كه 55UH65200 يكي از آن‌ها است. اين تلويزيون تخت، با لطف ضخامت كم و حاشيه‌هاي اندك پنل نمايشگر خود، طراحي زيبايي دارد. البته ضخامت تلويزيون در بخش پاييني و محل قرارگيري اسپيكر‌ها افزايش قابل توجهي مي‌يابد؛ با اين حال اين مسئله به هيچ وجه منجر به كاهش زيبايي‌هاي بصري ال‌جي 55UH65200 نمي‌شود. 

مرجع متخصصين ايران تلويزيون ال جي 55UH65200GI / LG 55UH65200GI

پايه‌ي منحني به‌كاررفته در 55UH65200، سبك طراحي جديدي است كه بسياري از توليدكننده‌هاي تلويزيون در محصولات خود به‌خصوص انواع منحني يا Curve استفاده مي‌كنند. اين موضوع در كنار افزايش جذابيت بصري تلويزيون، باعث پايداري بيشتر آن در برابر لرزش مي‌شود. 

مرجع متخصصين ايران تلويزيون ال جي 55UH65200GI / LG 55UH65200GI

ال‌جي 55UH65200 با توجه به اندازه‌ي ۵۵ اينچي خود، ۱۶.۵ كيلوگرم وزن دارد كه در صورت استفاده از پايه‌ و قرار دادن آن روي ميز، اين ميزان به ۱۸.۲ كيلوگرم مي‌رسد. البته امكان اتصال اين تلويزيون به ديوار نيز وجود دارد.

مرجع متخصصين ايران تلويزيون ال جي 55UH65200GI / LG 55UH65200GI

تعبيه دو خروجي USB و سه خروجي HDMI‌ در كنار پورت‌هاي اتصالي Ethernet، كامپوزيت، كامپوننت و خروجي اپتيكال صدا باعث شده است تا ال‌جي 55UH65200 در بخش اتصالات، تمامي نياز‌هاي متخصصان را پاسخ دهد و كمبودي از اين لحاظ حس نشود.

كيفيت تصوير

تلويزيون 55UH65200 جز محصولات ميان‌رده ال‌جي است كه از پنل 4K برخوردار هستند. به همين دليل، مقايسه‌ي كيفيت تصوير خروجي آن با نمونه‌هاي بالارده و به‌خصوص OLED اشتباه است. با اين حال، 55UH65200 هر آنچه از تلويزيوني باكيفيت انتظار داشته باشيد، به ارمغان مي‌آورد.

محتواي تلويزيون‌هاي 4K هنوز به‌صورت گسترده در دسترس نيست و اين اشكال در كشور ما بيشتر به چشم مي‌خورد. به همين جهت توانايي تلويزيون‌ها در ارتقاء رزولوشن‌هاي پايين‌تر (Upscale) از اهميت زيادي برخوردار است. ال‌جي 55UH65200 همانند اكثر تلويزيون‌هاي بازار از اين قابليت برخوردار است. با اين حال اين تلويزيون وظايف خود را در زمينه‌ي Upscale به‌خوبي انجام مي‌دهد و شايد در رده‌ي خود بهترين باشد. در ارتقاء محتواي 480p، كمي هاله‌هاي بسيار كوچك سفيد ديده مي‌شود؛ اما در رابطه با ويديو‌هاي 720p و 1080p، الگوريتم‌هاي ال‌جي عملكرد خوبي از خود به نمايش مي‌گذارند و شاهد حفظ جزئيات در سطح بالايي هستيم.

مرجع متخصصين ايران تلويزيون ال جي 55UH65200GI / LG 55UH65200GI

يكي از جديد‌ترين فناوري‌هاي دنياي تلويزيون، محتواي HDR است كه هرروزه با توجه به افزايش آن‌ها، سازنده‌ها نيز محصولات بيشتري با قابليت همراهي و پخش اين دسته از محتوا توليد و عرضه مي‌كنند. ال‌جي 55UH65200 نيز در همين راستا توانايي همراهي از HDR Pro‌ را دارد و در صورتي كه به اين دسته از محتواها دسترس داريد يا از كنسول‌هاي بازي بهره مي‌بريد، تفاوتي محسوس در گستره‌ي ديناميكي تصاوير مشاهده خواهيد كرد.

مرجع متخصصين ايران تلويزيون ال جي 55UH65200

دقت رنگ‌‌ها در نمايشگر‌ يكي از مهم‌ترين المان‌هاي آن‌ است. البته با توجه به استفاده‌ي خانگي 55UH65200، اين موضوع اهميت چنداني مانند نمونه‌هاي حرفه‌اي و مخصوص استوديو‌ ندارد. با اين حال شخصا، نمايش دقيق رنگ‌ها را به بسياري از قابليت‌هاي جانبي تلويزيون‌ها ترجيح مي‌دهم. 55UH65200 در اين بخش حرف چنداني براي گفتن ندارد و كيفيت رنگ مشكي در آن با وجود عملكرد خوب در برابر تلويزيون‌هاي LED هم‌رده‌ي خود، فاصله‌ي زيادي با انواع OLED و پلاسما دارد؛ به خصوص زماني كه از تنظيمات تصوير Vivid يا Football استفاده كنيد. در اين حالت با افزايش بيش از حد كنتراست رنگ‌ها بسيار اشباع مي‌شوند و از نمونه‌ي واقعي خود فاصله‌ي زيادي دارند. البته ال‌جي تنظيمات كاليبره حرفه‌اي مخصوص اتاق‌هاي روشن و تاريك را نيز در بخش تنظيمات پيش‌فرض تصوير قرار داده است كه دقت رنگ‌ها را تا حد بسيار زيادي تصحيح مي‌كند. با اين حال اشكال بزرگ اين حالت، نور كم تصوير است كه عملا استفاده از تلويزيون را در اتاق‌هاي پرنور با اشكال روبرو مي‌كند.

هميشه تلويزيون‌ خود را با توجه به محيط و ميزان نور آن، كاليبره كنيد تا بهترين خروجي تصوير را دريافت كنيد. اما در صورتي كه قصد خريداري 55UH65200 داريد و عموما از تنظيمات پيش‌فرض بهره مي‌بريد، پيشنهاد مي‌كنيم در محيط‌هاي پرنور از حالت Standard و در محيط‌هاي تاريك از حالت Photo استفاده كنيد.

مرجع متخصصين ايران تلويزيون ال جي 55UH65200

ال‌جي در تلويزيون‌هاي LED خود از پنل‌هاي IPS بهره مي‌برد و 55UH65200 نيز از اين قضيه مستثنا نيست. استفاده از IPS باعث شده است علاوه بر نمايش جذاب رنگ‌ها، شاهد زاويه‌‌ي ديد بالايي نيز باشيم و ايرادي از اين بابت نتوان بر اين تلويزيون گرفت. با اين حال استفاده IPS معايب خود را نيز دارد. روكش به‌كاررفته در اين پنل‌ها منجر به افزايش بازتاب نور محيط مي‌شود؛ از اين لحاظ پنل‌هاي VA به‌كاررفته در تلويزيون‌هاي سامسونگ در جايگاه بهتري قرار مي‌گيرند. البته اين موضوع در تلويزيون‌هاي رده‌ بالاي ال‌جي كمتر مشاهده مي‌شود؛ اما در 55UH65200 و با توجه به رده‌ي ارزشي آن كاملا مشهود است.

براي استفاده‌ي بدون اشكال از اين تلويزيون در محيط‌هاي پرنور، مجبور به قرار دادن تنظيمات روشنايي تصوير در سطوح بالا خواهيد بود كه اين موضوع منجر به كاهش كيفيت تصوير خروجي مي‌شود. در عوض تلويزيون‌هاي IPS علاوه بر دقت بسيار بالا در نمايش رنگ‌ها، زاويه‌ي ديد بسيار خوبي نيز دارند و از هر زاويه‌اي كه به تلويزيون نگاه كنيد، از دقت رنگ‌ها كاسته نمي‌شود. 

مرجع متخصصين ايران تلويزيون ال جي 55UH65200GI / LG 55UH65200GI

عموم تلويزيون‌هاي LED حال حاضر بازار، از نوردهي لبه‌ها (Edge Lit) بهره مي‌برند. اين موضوع كمك شاياني به باريك شدن و طراحي زيباتر تلويزيون مي‌كند. اما در طرف مقابل شاهد يكپارچگي كمتر تصاوير هستيم كه در پنل‌هاي 4K اهميت بيشتري نسبت به نمونه‌هايي با رزولوشن كمتر دارد. با اين حال اين موضوع به هيچ وجه در استفاده‌هاي معمولي و به‌خصوص در محيط‌هاي پرنور ايجاد اشكال نخواهد كرد و تنها در اتاق‌هاي تاريك و فيلم‌هايي با ژانر وحشت كه محيطي تيره دارند، متخصصان حرفه‌اي متوجه اين موضوع خواهند شد. ال‌جي به لطف استفاده از فناوري كاهنده‌هاي مقطعي (Local Dimming) در 55UH65200، علاوه بر حل اشكال بالا، كنتراست بيشتري به خصوص در تصاوير تاريك به ارمغان آورده است. 

كيفيت صدا

با توجه به باريك و زيباتر شدن تلويزيون‌ها، امكان استفاده از اسپيكر‌هاي توانمند در آن‌ها عملا از بين رفته است و شركت‌هاي توليدكننده، استفاده از سينماي خانگي يا ساندبار را پيشنهاد مي‌دهند. ال‌جي 55UH65200 به دو اسپيكر با توان مجموع ۲۰ وات مجهز شده است. با وجود اينكه بلندي صداي اسپيكر‌هاي اين تلويزيون در سطح خوبي قرار دارد؛ اما قويا پيشنهاد مي‌كنيم كه خريد سيستم صوتي مجزا را در انديشه متخصصين بگيريد. 

كيفيت صداي خروجي اهميت زيادي در تجربه‌ي يك فيلم دارد و اگر قصد خريد تلويزيوني در ابعاد ۵۵ اينچ و با رزلوشون 4k داريد، حتما استفاده از سيستم صوتي جداگانه را در انديشه متخصصين داشته باشيد. تركيب موارد مذكور منجر به تجربه‌ي سينمايي فوق‌العاده‌اي خواهد شد كه در صورت استفاده از اسپيكر‌هاي داخلي تلويزيون، همواره بخش بزرگي از اين پازل خالي خواهد بود و فاصله‌ي زيادي با شرايط مطلوب خواهيد داشت. 

رابط متخصصي و ريموت كنترل

پس از خريد Web OS توسط ال‌جي در سال ۲۰۱۳، بسياري پيش‌بيني كردند كه غول فناوري كره‌ي جنوبي از اين سيستم عامل همانند اچ‌پي در موبايل‌هاي هوشمند خود استفاده خواهد كرد. اما ال‌جي با سفارشي‌سازي اين سيستم‌عامل براي تلويزيون‌هاي هوشمند خود، راهي متفاوت در پيش گرفت. 

نسخه‌هاي پيشين Web OS با وجود بهره‌مندي از بازه‌ي گسترده‌اي از انواع امكانات و قابليت‌ها، براي پردازنده‌هاي تلويزيون‌ها كمي سنگين بود كه منجر به لگ و نارضايتي متخصصان مي‌شد. اما اكنون ال‌جي به لطف استفاده از پردازنده‌هاي توانمند و بهينه‌سازي بيشتر Web OS، رابط متخصصي به‌مراتب بهتري به ارمغان آورده است. اين پيشرفت به حدي چشمگير بوده است كه در حال حاضر مي‌توان آن را يكي از بهترين رابط‌هاي متخصصي تلويزيون‌ دانست. تركيب اين سيستم عامل با نسخه‌ي بهبود‌يافته‌ي كنترل جادويي ال‌جي، باعث شده است تجربه‌اي دلنشين براي متخصصان به ارمغان بياورد.

مرجع متخصصين ايران تلويزيون ال جي 55UH65200GI / LG 55UH65200GI

Web OS 3 قابليت‌ها زيادي به همراه دارد. با استفاده از Miracast يا WiDi امكان اتصال لپ‌تاپ و موبايل‌ هوشمند به تلويزيون در دسترس است. به لطف Web OS 3 پس از اتصال دستگاه‌هاي اندرويد، قابليت كنترل آن‌ها به وسيله‌ي ريموت كنترل جادويي ال‌جي فراهم مي‌شود. مرور صفحات اينترنت، پخش ويديو يا بازي روي تلويزيون، يكي از مزاياي 55UH65200 است كه براي برخي از متخصصان بسيار متخصصدي خواهد بود.

مرجع متخصصين ايران تلويزيون ال جي 55UH65200GI / LG 55UH65200GI

ال‌جي مشغول گسترش فروشگاه مخصوص سيستم عامل Web OS است كه امكان نصب اپليكيشن و بازي براي متخصصان تلويزيون‌هاي اين شركت در دسترس باشد. با اين حال به جز يك يا دو اپليكيشن، در حال حاضر نمونه‌ي متخصصدي ديگري براي متخصصان ايراني در اين استور وجود ندارد.

مرجع متخصصين ايران تلويزيون ال جي 55UH65200GI / LG 55UH65200GI

پخش‌كننده‌ي ال‌جي 55UH65200، اكنون از توانايي بسيار زيادي برخوردار است و در آزمايش‌ها ما تمامي فرمت‌ها را چه از نوع فشرده و چه انواع غير فشرده و حجيم را به‌راحتي پخش كرد كه اين موضوع را بايد مديون پردازنده‌ي توانمند تلويزيون باشيم. تنظيمات متعدد در بخش‌هاي مختلف اعم از نوع انكود زيرنويس و اندازه‌ي آن، در كنار پخش سريع بدون لگ ويديو، باعث شده است ال‌جي 55UH65200 نياز‌هاي متخصصان در اين بخش را به‌خوبي تأمين كند.

جمع‌بندي

مرجع متخصصين ايران تلويزيون ال جي 55UH65200GI / LG 55UH65200GI

نزديك‌ترين رقيب ال‌جي 55UH65200، تلويزيون سامسونگ 55KU7970 است كه البته ارزش كمتري دارد.

با اين حال تلويزيون 55UH65200 به‌عنوان گزينه‌ي ابتدايي محصولات 4K ال‌جي، با تجهيز به طيف گسترده‌اي از قابليت‌ها، گزينه‌اي كامل و ايده‌آل در بازار داخلي به شمار مي‌رود. استفاده از پنلي باكيفيت كه عموم نياز‌هاي متخصصان خانگي را تأمين مي‌كند، در كنار طراحي زيبا، سيستم عامل عالي Web OS 3 و اتصالات كافي باعث مي‌شود اين تلويزيون خود را به عنوان يكي از بهترين‌ گزينه‌هاي موجود به خريداران نمونه‌هاي 4K معرفي كند.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات