۸ روش براي آنكه خلاقيت خود را ارتقاء ببخشيد

يك‌شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
مطالعه 5 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
خلاقيت از اساسي‌ترين نيازهاي استراتژيك كسب و كار است. در اين ميان خلاقيت براي بازايابي و فروش اهميت ويژه‌اي دارد و بايد آن را تقويت كنيد.
تبليغات

بين استفاده‌ي خلاقانه از فروش و بازاريابي و استفاده از خلاقيت براي فروش و بازايابي يك تفاوت بزرگ وجود دارد. بسياري فكر مي‌كنند كه چطور مي‌توانند از كانال‌هاي بازاريابي موجود، يك كار را به گونه‌اي متفاوت انجام دهند. اما اگر واقعا مي‌خواهيد متفاوت باشيد، بايد ابتدا از خلاقيت خود استفاده كنيد و بعد از آن كانال‌هاي بازاريابي را مد انديشه متخصصين قرار دهيد. 

مرجع متخصصين ايران كانال‌هاي بازاريابي

خلاقيت، انرژي و الهام لازم را براي توان بخشيدن به كسب و كار فراهم مي‌كند و به آن براي مقابله با رقبا قدرت مي‌دهد. اگر اين مطلب را مي‌خوانيد و احساس مي‌كنيد مدتي است خلاقيت يا نشانه‌هاي آن را در زندگي و كار خود احساس نكرده‌ايد، شايد دليلش اين باشد كه بيش از حد بر كار خود تمركز كرده‌ايد و از توجه به خودتان غافل شده‌ايد. كم بودن ارتباط با تفكرات خلاقانه مي‌تواند كسب و كار شما را در دام بزرگي گرفتار كند. اما چگونه دوباره اين تفكر خلاقانه را شكوفا كنيم؟ براي آن ۸ راه وجود دارد؛ با اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران همراه شويد.

۱. با يك كودك صحبت كنيد

بچه‌ها سرشار از تخيلات هستند و به‌اندازه‌ي كافي كنجكاوي و دانش براي كنار هم قرار دادن ايده‌هايشان و ساختن يك دنياي سرگرم‌كننده دارند. به آن‌ها گوش كنيد و ببينيد دنيا را چگونه نگاه مي‌كنند. با آن‌ها حرف بزنيد و در رنگ‌آميزي جزوه رايگان‌ها و نقاشي‌هايشان با آن‌ها همراه شويد. انديشه متخصصينشان را درباره‌ي مسائل كوچك و بزرگ سؤال كنيد. با آن‌ها مباحثه كنيد.

پس از اين زماني كه با كودكان سپري كرده‌ايد، حتي اگر خلاقيت شما نمايان نشود، حداقل به‌اندازه كافي خنديده‌ايد و سرگرم شده‌ايد. خنديدن يك راه عالي براي باز شدن ذهن و پيدا كردن ايده‌هاي درخشان است.

مرجع متخصصين ايران با بچه‌ها صحبت كنيد

۲. چيزي بسازيد

كارآفرينان بسياري هستند كه جنبه هنري يا ميل به ساختن يك چيز جديد داشته‌اند و در آن موفق شده‌اند. عمل ساختن يك چيز جديد، بازي خلاقيت در عمل است. هر چيزي كه دوست داريد، بسازيد؛ يك تابلوي نقاشي، يك طرح، يك عكس يا يك مجسمه با گِل. فقط يك پروژه‌ي هنري شروع كنيد. اما پيشنهاد مي‌كنيم چيزي را شروع كنيد كه بتوانيد در چند روز آن را به پايان برسانيد. چرا؟ زيرا چنين كارهايي كه بيشتر با هدف پويا كردن خلاقيت شروع مي‌شوند، نبايد شما را از دنبال كردن پروژه‌هاي كاري و روتين زندگي بازدارند.

اگر به كارهاي هنري تمايل نداريد يا خودتان را هنرمند نمي‌دانيد، به نام نويسي كردن در يك كلاس فكر كنيد. با كمي هزينه براي كلاس و مربي مي‌توانيد استعداد هنري و خلاقيت خود را شكوفا كنيد.

۳. به يك مكان جديد و ناشناخته برويد

حتي اگر نمي‌توانيد مرخصي بگيريد، به رفتن به موزه‌ها، پارك‌ها و مقاصد اين‌چنيني فكر كنيد. هدف اين است كه يك تجربه‌ي تازه و غريب داشته باشيد. اين به شما امكان مي‌دهد واكنش خود به محرك‌هاي جديد را شناسايي كنيد. 

۴. كاري كه شما را مي‌ترساند انجام دهيد

لازم نيست براي محقق كردن اين قسمت از هواپيما بيرون بپريد - البته اگر امكانش را داريد، دريغ نكنيد. وقتي اين يك كار را انجام داديد مي‌توانيد ۱۰۰ درصد انرژي خود را متمركز كنيد. شما به خودتان افتخار خواهيد كرد و سپس با توجه كردن به يك موضوع، راهي تازه براي خلاقانه پيمودن آن پيدا خواهيد كرد.

۵. از لوازم الكترونيكي فاصله بگيريد

همه، گاهي به يك مرخصي - از لوازم الكترونيكي - احتياج دارند، مرخصي از نوعي كه شما را از ميز كارتان جدا و دور كند. تلفن همراه خود را در خانه بگذاريد و براي قدم زدن بيرون برويد. سپس به محيط اطراف خود توجه كنيد. بدين ترتيب با عابران تماس چشمي برقرار مي‌كنيد؛ فرصت پيدا مي‌كنيد به فروشگاه‌ها سري بزنيد و ويترين آن‌ها را تماشا كنيد يا حتي در يك رستوران محلي غذايي بخوريد.

مرجع متخصصين ايران نه به وسايل الكترونيكي

همه‌ي اين كارها را بدون گرفتن سلفي از خودتان سپري كرده‌ايد - و دنيا به آخر نرسيد! همه‌ي ما زمان زيادي با اتصال به دنياي تكنولوژي مي‌گذرانيم. قطع ارتباط با دنياي تكنولوژي و برقراري ارتباط با سايرين مي‌تواند براي به دست آوردن منابع تازه‌ي خلاقيت و الهام بسيار كارآمد باشد.

۶. موسيقي گوش دهيد

به يك موسيقي كه دوست داريد، گوش دهيد. حركت دادن بدن همراه با اين موسيقي نيز به تفكرات خلاقانه متصل خواهد شد. آزاد شدن خلاقيت با نشستن روي مبل و تماشاي تلويزيون ميسر نمي‌شود.

۷. مكالمات تصادفي را با ديگران شروع كنيد

يكي از جذابيت‌هاي فضاهاي كاري مشترك اين است كه مي‌توانيد با همكاران خود در تعامل بيشتر باشيد و همين موضوع امكان مكالمه بيشتر برايتان به وجود مي‌آورد. اگر از آن دسته افرادي هستيد كه معمولا هدفون به گوش مي‌زنند و كار مي‌كنند، وقتش رسيده است كه آن‌ را از گوش خود دربياوريد و چند كلام با ديگران هم‌صحبت شويد.

اگر محيط كاري ثابتي نداريد، حتي مي‌توانيد با غريبه‌ها در اتوبوس و مترو يا حتي آسانسور هم‌صحبت شويد. اين دست ارتباط‌ها براي جرقه زدن خلاقيت عالي هستند.

۸. حيوانات را نوازش كنيد

مرجع متخصصين ايران نوازش حيوانات و خلاقيت

نوازش كردن سگ و گربه، به شرطي كه حساسيت نداشته باشيد، حس لذت در شما ايجاد مي‌كند. شادي بيشتر، به بارور شدن بيشتر خلاقيت در شما كمك مي‌كند.

يك دفترچه همراه خود داشته باشيد تا بتوانيد ايده‌هايي كه هر لحظه به ذهنتان مي‌رسد، يادداشت كنيد. بيشتر ايده‌هاي خلاقانه زماني به ذهن مي‌آيند كه در حالت آرامش و آسودگي هستيد - يا مثلا وقتي باتري تلفن هوشمند شما تمام شده است و هيچ يك از اپليكيشن‌هاي يادداشت‌برداري در دسترس نيستند. از اين دست دفترچه‌ها در چند جاي مختلف نگه‌داري كنيد؛ زير تحت، داخل ماشين، در محل كار يا كيف‌هايي كه عموما با خودتان حمل مي‌كنيد.

سپس مي‌توانيد در زمان مناسب وقت بگذاريد و آن‌ها را دوباره مطالعه و بازبيني كنيد. با همكاران و مشتريان خود به اشتراك بگذاريد. از ابراز كردن ايده‌هاي خود نهراسيد و مطمئن باشيد به نتايج جالبي دست خواهيد يافت.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات