مرجع متخصصين ايران

چري تيگو 7؛ مشخصات متخصص، ارزش و هر آنچه درباره آن بايد بدانيد

شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۰
مطالعه 17 دقيقه
علاقه‌ي مردم ايران به كراس‌اورها، هر روز بيشتر از قبل مي‌شود و شركت‌هاي چيني از اين موقعيت، نهايت استفاده را مي‌برند. برند چري با محصول جديدي به‌نام تيگو 7، مهمان جاده‌هاي ايران خواهد بود.
تبليغات

خودروسازي چري، در شهر ووهو استان آنهوي (Wuhu, Anhui Province) كشور چين فعاليت مي‌كند. اين شركت در سال ۱۹۹۹ بنيان نهاده شد و از سال ۲۰۰۳ با توليد انواع خودروهاي سواري آغاز به كار كرد و هم‌اكنون رتبه دهم ساخت و مونتاژ خودرو در چين را با تيراژ ۶۰۰ هزار دستگاه در سال به خود اختصاص داده است. چري علاوه بر توليدات خود، براي شركت‌هاي مطرح دنيا، خصوصا جگوار و لندروور، خودرو مونتاژ مي‌كند و در مجموع نزديك به يك‌چهارم كل توليدات اين شركت، به خارج از چين صادر مي‌شود.محصولات چري علاوه بر چين و ايران، در كشورهاي تركيه، مراكش، مصر، برزيل، شيلي و آفريقاي جنوبي عرضه مي‌شوند، درحالي‌كه حضور محدودي هم در روسيه دارند. از سويي ديگر، هرچند برندهاي چيني متعددي در بازار استراليا فعاليت مي‌كنند، خبري از كراس‌اورهاي چري در اين كشور نيست.

فراموش نكنيم كه خودروهاي برند MVM هم زيرمجموعه شركت چري هستند و در كشور چين و ديگر نمايندگي‌هاي اين برند، با همان نام چري شناخته مي‌شوند. به‌انديشه متخصصين مي‌رسد نام و لوگوي MVM صرفا به درخواست نماينده‌ي فروش اين شركت در ايران، روي بعضي خودروهاي چري گذاشته شده و در خود شركت چري، MVM صرفا لقبي براي خودروي QQ3 است كه ما در ايران با نام MVM110 مي‌شناسيم.

مرجع متخصصين ايران تيگو 7

باتوجه‌به ماليات‌هاي سنگين وارد بر خودروهاي وارداتي، محصولات چيني تنها گزينه‌ي قابل خريد براي افراد با درآمد متوسط در جامعه‌ي ايران هستند. شركت چري كه در ابتدا با نام MVM در كشورمان حضور يافت، حالا باسابقه‌ترين برند چيني در بازار ايران محسوب مي‌شود و پس از فروش موفق مدل‌ X33، چند كراس‌اور ديگر شامل تيگو 5 و X22 را در يك سال اخير عرضه كرده است. جديدترين محصول چري، تيگو 7 نام دارد و قرار است با طراحي مدرن، حرف تازه‌اي داشته باشد. مدتي قبل به مطالعه جامع خودروي چري تيگو 5 در اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران پرداختيم و حالا به معرفي توانايي‌ها و مشخصات تيگو 7 مي‌پردازيم.

طراحي ظاهري و بدنه

شايد در ظاهر و تصاوير منتشرشده از چري تيگو 7، اين خودرو كوچك‌تر از تيگو ۵ به‌انديشه متخصصين رسد، اما چنين نيست و حالا اين مدل، پرچم‌دار برند چري و خصوصا كلاس كراس‌اورهاي اين شركت محسوب مي‌شود. چري سرمايه‌گذاري سنگيني روي طراحي و توليد اين خودرو داشته است و تلاش مي‌كند تا به‌عنوان گروهي مستقل از ديگر خودروسازان دنيا، فعاليت كند.

در نماي روبه‌رو، حالت اسپرت و جوان‌پسند تيگو 7، بيننده را جذب خود مي‌كند. چراغ‌هاي مثلثي، حس آيروديناميك جالبي دارند، درحالي‌كه تهاجمي و مدرن جلوه مي‌كنند. جلو پنجره همراه‌با لوگوي كوچك چري در وسط، جايگاه مناسبي دارد، ضمن اينكه استفاده از يك نوار كروم، به‌خوبي يكنواختي جلوپنجره را كاهش داده است و محدوده‌ي زير چراغ‌ها را به هم متصل مي‌كند تا نماي روبه‌رو، به دو بخش بالا و پايين تقسيم شود. علاوه بر اين، خطوط مورب و متقارن جلوپنجره، چشم را به سمت لوگوي چري مي‌برد. سپر تيگو 7، كمي شلوغ و داراي قطعات مختلف است كه شامل جايگاه لوزي‌شكل مه‌شكن‌ها، دو مجراي عبور هوا در وسط و ادوات فلزي نقره‌اي رنگ در قسمت پايين است. بهره‌گيري از چنين شيوه‌ي مدرني در سبك طراحي، نشانه‌ي پيشرفت چري در صنعت خودروسازي جهان محسوب مي‌شود، هرچند كه پختگي برندهاي ژاپني را دراختيار ندارد، قابل قبول و مورد پسند عامه‌ي مردم خواهد بود.

مرجع متخصصين ايران چري تيگو 7  / Cheri tiggo7

از نماي جانبي، طراحي هنرمندانه و خوش‌استيل تيگو 7، فراتر از انتظار است. زه‌كشي كروم، بخشي از شيشه‌ها را فراگرفته است، درحالي‌كه ريل‌هاي باربند و ركاب هم، نقره‌اي رنگ و چشم‌نواز به‌انديشه متخصصين مي‌رسند. طبق معمول كلاس كراس‌اورهاي ميان‌رده، فريم گلگيرها از پلاستيك سياه تشكيل شده است و سپرهاي جلو و عقب را ازطريق زير ركاب، به هم متصل مي‌كند. مهم‌ترين عنصر در طراحي نماي كناري تيگو 7، خط حجم‌دهنده‌اي است كه از گوشه‌ي چراغ جلو و روي گلگير عقب، در امتداد دستگيره‌ها كشيده مي‌شود.

هرچند از نماي جانبي و روبه‌رو، مي‌توان نمره‌ي بالايي به طراحي تيگو 7 داد، انتظارات از عقب اين خودرو برآورده نمي‌شود و حتي باور اينكه بخش جلو و پشت اين خودرو توسط يك گروه طراحي شده باشد، اشكال است. از سويي ديگر، شباهت زيادي بين اين قسمت و نماي عقب محصولات ليفان ديده مي‌شود كه خود، نوعي نمونه‌برداري از مدل‌هاي كره‌اي به‌انديشه متخصصين مي‌رسد. شيشه‌ي عقب، نسبتا كوچك است و ديد چندان مناسبي به بيرون نخواهد داشت، ضمن اينكه فضاي خالي آزاردهنده‌اي روي كاپوت عقب ديده مي‌شود. سپر عقب تيگو 7، كاملا پلاستيكي است و با چراغ‌هاي باريك دركنار قطعه‌اي نقره‌اي رنگ، طراحي سردرگمي دارد. حضور بالچه در انتهاي سقف و بالاي شيشه‌، از معدود نكات مثبت در طراحي عقب تيگو 7 است.

مرجع متخصصين ايران چري تيگو 7  / Cheri tiggo7

در مجموع، باتوجه‌به اهميت طراحي نماي روبه‌رو در ظاهر يك خودرو، مي‌توان به محصول جديد چري، نمره‌ي بسيار خوبي داد و آن را فراتر از انتظار بازار جهاني از يك خودروي چيني دانست. ابعاد تيگو 7 شامل ۴.۵ متر، عرض ۱.۸۳۷ متر همراه‌با ارتفاع سقف ۱.۶۷۰ متر است كه با فاصله محورهاي ۲.۶۷۰ متر ارائه مي‌شود. ارتفاع استاندارد كف خودرو تا سطح زمين، ۲۱ سانتي‌متر است.

فضاي داخلي و كابين

به محض ورود به تيگو 7، با نكات مثبت و منفي جالب آن آشنا مي‌شويد. بخش مثبت و جذاب اين خودرو، شامل صندلي‌هاي لوكس و خوش‌فرم، خصوصا براي سرنشينان جلو مي‌شود كه به‌ندرت در يك كراس‌اور چيني ديده‌ايم، اما داشبورد پلاستيكي و كاملا ساده‌ي آن، چيزي فراتر از يك خودروي معمولي با نمايشگر مياني به‌انديشه متخصصين نمي‌رسد.

مرجع متخصصين ايران چري تيگو 7  / Cheri tiggo7

طراحي داخل در، بسيار خوب است و جايگاه مناسبي براي آرنج دارد. فرمان تيگو 7 به تبعيت از داشبورد آن، از پلاستيك خشك ساخته شده است، ولي در بخش‌هاي پيرامون كه با دست راننده ارتباط دارد، با چرم مصنوعي ارائه مي‌شود. استفاده از قطعه‌اي فلزي و براق در فرمان تيگو 7، جلوه‌اي لوكس در مقابل راننده مي‌گذارد كه همراه پنل ديجيتال پشت فرمان، مدرن‌تر و جذاب‌تر از ديگر خودروهاي چيني است. نمايشگر ۴.۸ اينچ TFT، ميان عقربه‌هاي سرعت و دور موتور ديده مي‌شود كه تفاوت كابين تيگو 7 با ديگر كراس‌اورهاي هم‌وطن خود را افزايش مي‌دهد. دكمه‌هاي روي فرمان، براي كنترل كروز كنترل، فرمان‌دهي به پخش صوت و تعدادي از ادوات متخصص خودرو متخصصد خواهند داشت.

نمايشگر اصلي با سايز ۹ اينچي ارائه مي‌شود كه مشخص نيست در نسخه‌هاي ورودي به ايران هم وجود دارد يا با نمونه‌اي كوچك‌تر جايگزين خواهد شد. اين نمايشگر براي پخش سرگرمي‌هاي چندرسانه‌اي، كنترل سيستم تهويه‌ي مطبوع، پخش تصوير دوربين عقب و بعضي تجهيزات متخصص تيگو 7 متخصصد خواهد داشت. دو درگاه USB براي شارژ و ارتباط تيگو 7 با تلفن‌هاي همراه در انديشه متخصصين گرفته شده است، ضمن اينكه امكان اتصال ازطريق بلوتوث و مكالمه‌ي تلفني هم براي سرنشينان وجود دارد.

مرجع متخصصين ايران چري تيگو 7  / Cheri tiggo7

سانروف تيگو 7، با حالت پانوراميك ارائه مي‌شود و حدود ۱ متر طول دارد، هرچند كه باز هم نمي‌توان درباره‌ي نسخه‌ي ورودي به ايران و حضور چنين تجهيزاتي در آن، پيش‌داوري كرد. از نكات مثبت اين خودرو، بايد به فضاي مناسب آن براي سرنشينان عقب اشاره كرد كه با فاصله‌ي ۷۲ تا ۹۷ سانتي‌متر بين صندلي عقب و رديف جلو (بسته به جايگاه صندلي‌هاي جلو) براي افراد بلندقد هم رضايت‌بخش خواهد بود. صندوق بار تيگو 7 با حجم خالص ۴۱۴ ليتر ارائه مي‌شود كه در صورت جمع‌ كردن صندلي‌هاي رديف دوم، به ۱۱۰۰ ليتر افزايش پيدا خواهد كرد.

پيشرانه و قواي متخصص

سه نسخه‌ از تيگو 7 در بازار چين وجود دارند كه شامل مدل ۲ ليتري تنفس طبيعي و دو نمونه‌ي ۱.۵ ليتري توربوشارژ است. هرچند قرار نيست چري از پيشرانه‌هاي ۲ ليتري، براي محصولات وارداتي خود به ايران استفاده كند؛ در ادامه‌ي مطلب به مطالعه هر سه مدل مي‌پردازيم.

ضعيف‌ترين نسخه‌ي تيگو 7 كه اتفاقا براي ورود به ايران هم انتخاب نشده، داراي پيشرانه‌ي ۲ ليتري تنفس طبيعي به قدرت ۱۲۰ اسب‌بخار است كه در دور موتور ۵۵۰۰ دور بر دقيقه، حاصل مي‌شود. بالاترين گشتاور اين مدل، ۱۸۰ نيوتن‌متر خواهد بود كه از دور موتور ۴۰۰۰ دور بر دقيقه، دراختيار راننده است. زمان دقيق رسيدن اين خودرو از حالت سكون به سرعت ۱۰۰ كيلومتر بر ساعت مشخص نيست، اما باتوجه‌به وزن خالص ۱۴۳۲ كيلوگرم، مي‌توان زماني بين ۱۱ تا ۱۳ ثانيه براي آن پيش‌بيني كرد. نهايت سرعت تيگو 7 با پيشرانه‌ي ۲ ليتر، ۱۷۰ كيلومتر بر ساعت اعلام شده است كه با ميانگين مصرف سوخت ۷ تا ۷.۵ ليتر در ۱۰۰ كيلومتر، ارائه مي‌شود. جعبه‌دنده‌ي ۷ سرعته‌ي خودكار از نوع CVT، پيش‌فرض اين خودرو در چين است، اما ممكن است با نمونه‌ي ۶ سرعته‌ي خودكار و دوكلاچه‌ي ساخت ايسين ژاپن هم عرضه شود.

همان‌طور كه پيش‌تر اشاره كرديم، نمونه‌ي ۱.۵ ليتري توربوشارژ از تيگو 7، در دو مدل عرضه مي‌شود. نمونه‌ي ارزان‌تر كه اتفاقا به دليل استفاده از جعبه‌دنده‌ي ۶ سرعته‌ي دستي، ارزان‌تر از نسخه‌ي ۲ ليتري است، با كد SQRE4T15 شناخته مي‌شود. قدرت اين خودرو ۱۵۰ اسب‌بخار و نهايت گشتاور آن ۲۰۵ نيوتن‌متر است كه از دور موتور ۲۰۰۰ دور بر دقيقه حاصل مي‌شود. نهايت سرعت اين نمونه، ۱۸۵ كيلومتر بر ساعت خواهد بود و ميانگين مصرف سوخت ۶.۷ ليتر، براي آن اعلام شده است.

مرجع متخصصين ايران چري تيگو 7  / Cheri tiggo7

گران‌ترين مدل چري تيگو 7، از پيشرانه‌ي ۱.۵ ليتري توربوشارژ استفاده مي‌كند، اما قدرت بيشتري نسبت به نمونه‌ي دنده دستي دارد. اين خودرو با كد SQRE4T15B، حدود ۱۴۴ اسب‌بخار قدرت و ۲۱۰ نيوتن‌متر گشتاور دارد كه از دور موتور ۱۷۵۰ دور بر دقيقه، دراختيار خواهد بود. باتوجه‌به گشتاور بالاتر در دور موتور پائين، مي‌توان پيش‌بيني كرد كه اين نسخه از تيگو 7، در زماني كمتر از ۱۰ ثانيه به سرعت ۱۰۰ كيلومتر بر ساعت برسد، درحالي‌كه نهايت سرعت آن، ۱۸۵ كيلومتر بر ساعت با ميانگين مصرف سوخت، ۶.۵ ليتر در ۱۰۰ كيلومتر عنوان شده است.

تمامي نسخه‌هاي تيگو 7، فارغ از نوع پيشرانه، صرفا به‌صورت ديفرانسيل جلو عرضه مي‌شوند و نسخه‌ي دو ديفرانسيل، براي هيچ‌كدام از آن‌ها، قابل سفارش نيست. اين خودروها درچهار سطح از آپشن‌هاي پايه، الايت، دلوكس و پريم عرضه مي‌شوند كه ارزش بازار چين آن‌ها، ازطريق جدول زير قابل مشاهده و مطالعه است.

مدل

پيشرانه

قدرت (اسب‌بخار) 

زمان صفر تا ۱۰۰ كيلومتر بر ساعت

(ثانيه)

جعبه‌دنده

ارزش (دلار)

1.5TCI 6MT Stand

۱.۵ ليتر چهار سيلندر توربوشارژ

۱۵۰

۱۰

دستي 

۶ سرعته

۱۴,۵۰۰

1.5TCI 6MT

Elite

۱.۵ ليتر چهار سيلندر توربوشارژ

۱۵۰

۱۰

دستي 

۶ سرعته

۱۶,۰۰۰

2.0DVVT CVT Stand

۱.۵ ليتر چهار سيلندر

۱۲۰

۱۱

CVT

۱۷,۰۰۰

2.0DVVT CVT Elite

۲ ليتر چهار سيلندر 

۱۲۰

۱۱

CVT

۱۸,۰۰۰

2.0DVVT CVTDelux

۲ ليتر چهار سيلندر

۱۲۰

۱۱

CVT

۱۹,۵۰۰

2.0DVVT CVT Prime

۲ ليتر چهار سيلندر

۱۲۰

۹.۵

CVT

۲,۰۰۰۰

1.5TCI 1.5TCI DCT Elite

۱.۵ ليتر چهار سيلندر توربوشارژ

۱۴۴

۹.۵

CVT

۲۰,۰۰۰

1.5TCI 1.5TCI DCT Deluxe

۱.۵ ليتر چهار سيلندر توربوشارژ

۱۴۴

۹.۵

CVT

۲۳,۰۰۰

آپشن‌ها و امكانات رفاهي

تيگو 7، هرچند از انديشه متخصصين قدرت پيشرانه حرف زيادي براي گفتن ندارد، با آپشن‌هاي نسبتا كاملي در بازار چين ارائه مي‌شود كه در مدل‌هاي مختلف پايه، الايت، دلوكس و پريم ديده مي‌شوند. از امكانات استاندارد اين خودرو مي‌توان به چراغ‌هاي اصلي اشاره كرد كه تركيبي از نوار LED براي روشنايي روز و لامپ‌هاي پرقدرت زنون هستند. اين موضوع باعث مي‌شود، هم در نماي روبه‌رو و هم قسمت عقب، جلوه‌ي خودرو به هنگام شب افزايش يابد.

از انديشه متخصصينات متخصص، شاسي و فنربندي اسپرت كه در قسمت عقب از نوع مولتي لينك است، در همه‌ي مدل‌ها وجود دارد. از سويي ديگر، جعبه‌دنده‌ي دستي ساخت ايسن ژاپن يا نوع دوكلاچه‌ي خشك در نسخه‌ي خودكار، آپشن‌هاي ارزشمندي براي تيگو 7 هستند.

مرجع متخصصين ايران چري تيگو 7  / Cheri tiggo7

از آپشن‌هاي رفاهي اين خودرو، مي‌توان به فناوري ديد پرنده يا دوربين ۳۶۰ درجه اشاره كرد كه به هنگام حركت يا پارك خودرو در مسيرهاي سخت، مفيد خواهد بود. چري ادعا مي‌كند با استفاده از ۸ حسگر مختلف كه در پيرامون تيگو 7 قرار گرفته‌اند، فاصله‌ي مجاز خودرو با اجسام، از هر جهت اندازه‌گيري مي‌شود و با اعلام هشدار به راننده، از حوادث گوناگون جلوگيري خواهد شد. چراغ‌هاي مه‌شكن، در مدل‌هاي با آپشن بالا؛ قابليت چرخش دارند و مي‌توانند در صورت گردش خودرو، سمت داخل پيچ را روشن كنند.

سقف پانوراميك، سيستم استارت بدون كليد، گرم‌كن و جمع‌كننده‌ي الكتريكي آينه بغل، تقريبا در همه‌ي نسخه‌هاي تيگو 7 موجود خواهند بود. حسگر باران، بالابر الكتريكي در صندوق عقب، مودهاي رانندگي اقتصادي و اسپرت، بازتاب لوگوي تيگو روي سطح زمين به هنگام ورود و خروج سرنشينان (Door Welcome Lights)، صندلي‌هاي تمام چرم و نواردوزي چرم روي داشبورد، در نسخه‌هاي فول‌آپشن قابل استفاده هستند.

تست تصادف و آپشن‌هاي ايمني

همانند چري تيگو 5، مدل تيگو 7 هم به دلايل مختلف، از جمله نداشتن استانداردهاي اتحاديه‌ي اروپا، در كشورهاي جهان اول حضور ندارد. به همين دليل مؤسسات معتبر آزمايش ايمني، مثل بنياد ايمني خودروي اروپا (Euro NCAP) و سازمان بيمه‌‌ي خودروهاي آمريكا (IIHS)، تست تصادفي از تيگو 7 نگرفته‌اند. با اين اوصاف، تنها مي‌توان به C-NCAP اكتفا كرد كه مؤسسه‌اي مشابه Euro NCAP در چين است. چري ادعا مي‌كند بنياد ايمني خودروي چين (C-NCAP) به مدل تيگو 7، پنج ستاره‌ي ايمني داده است.

مرجع متخصصين ايران چري تيگو 7  / Cheri tiggo7

هرچند كه فيلم مربوط به تست تصادف تيگو 7، دردسترس نيست و حتي در سايت C-NCAP هم نمي‌توان اطلاعات دقيقي از نتيجه‌ي آزمايش‌ها تيگو 7 به دست آورد، آپشن‌هاي ايمني اين خودرو جالب توجه هستند. ۶ كيسه‌ي هوا در تيگو 7 وجود دارد كه شامل ۴ مورد براي صندلي‌هاي جلو و ۲ كيسه‌ي هواي پرده‌اي مي‌شود. در طراحي بدنه‌ي اين خودرو، ۶ قطعه‌ي فولادي در نقاط حساس درها و ستون وسط در انديشه متخصصين گرفته شده است كه استقامت در شرايط سخت را ۶۰ درصد افزايش مي‌شود.

ترمزهاي تيگو 7، ساخت بوش آلمان هستند و در همه‌ي نسخه‌ها، از سيستم‌هاي ABS, EBD و TCS همراهي مي‌كنند تا لغزش و حفظ تعدل خودرو در شرايط مختلف، مديريت شود. چري ادعا مي‌كند به لطف استفاده از اين سيستم ترمز، تيگو 7 در مسافتي كمتر از ۴۰ متر، از سرعت ۱۰۰ كيلومتر بر ساعت به سكون كامل مي‌رسد كه نشان‌دهنده‌ي قدرت ترمزگيري بسيار خوب، براي خودرويي با وزن تقريبي ۱.۵ تن است. اين خودرو همچنين از حسگر كنترل فشار باد لاستيك‌ها و سامانه‌ي نگهدارنده‌ي خودرو در شيب جاده (HHC) استفاده مي‌كند.

تست متخصص و آزمايش رانندگي

نشستن پشت فرمان تيگو 7، تجربه‌ي جالبي خواهد بود. صندلي‌هاي راحت و سرشار از چرم اين خودرو، مثل مدل‌هاي اسپرت اروپايي با لبه‌هاي زانو و پشت كتف، به‌خوبي بدن را در بر مي‌گيرند و قابل مقايسه با ديگر خودروهاي چيني واردشده به ايران نيست. اين موضوع نه‌تنها لذت رانندگي با تيگو 7 را افزايش مي‌دهد، بلكه بوي ناراحت‌كننده‌ي ناشي از پلاستيك و مواد بازيافتي كه در بعضي خودروهاي چيني قديمي ديده‌ايم، همراه نخواهد داشت.

در مباحثه رانندگي و تست جاده، بايد توجه داشت كه كراس‌اوري مجهز به پيشرانه‌ي ۱۵۰ اسب‌بخار، قرار نيست شتاب‌گيري اسپرتي داشته باشد و فراتر از هاچبك‌هاي توليد داخل عمل كند. اين خودرو، خصوصا در نمونه‌ي مجهز به جعبه‌دنده‌ي خودكار، آرام رفتار مي‌كند و براي سبقت‌ گرفتن، به زمان زيادي احتياج خواهد داشت. فراموش نكنيم براساس شواهد به دست آمده از مدل‌هاي مختلف اين خودرو در ديگر كشورهاي جهان، نسخه‌ي خودكار تيگو 7، از جعبه‌دنده‌ي CVT ساخت چري استفاده خواهد كرد، درحالي‌كه مدل دنده دستي (به شرط ورود به ايران) شتاب‌گيري بهتري خواهد داشت و از جعبه‌دنده‌ي ۶ سرعته‌ي ساخت ايسن ژاپن، بهره‌مند است.

از نكات منفي اين مدل، مي‌توان به كمبود فناوري ترمز خودكار اشاره كرد، كه لازمه‌ي خودروهاي امروزي است. از سويي ديگر، فقدان سيستم دو ديفرانسيل، توانايي تيگو 7 براي حركت در مسيرهاي خارج جاده را كاهش مي‌دهد، هرچند كه زاويه‌ي بسيار خوب لبه‌ي سپر با سطح تايرها كه در سمت مقابل نزديك به ۲۵ درجه و در پشت حدود ۳۰ درجه است، تپه‌نوردي با تيگو 7 را ممكن خواهد كرد. علاوه بر اين، ارتفاع كف تيگو 7 با سطح زمين در حالت استاندارد، ۲۱ سانتي‌متر است كه در اين كلاس بدنه، قابل قبول به‌انديشه متخصصين مي‌رسد.

مرجع متخصصين ايران چري تيگو 7  / Cheri tiggo7

باتوجه‌به اتاق خوش‌استيل و جادار تيگو 7، مي‌توان اينگونه نتيجه‌گيري كرد كه با خودرويي مناسب حمل ۴ سرنشين در مسيرهاي شهري روبه‌رو هستيم. شتاب‌گيري معمولي، دركنار مصرف سوخت متعادل، تيگو 7 را مناسب خانواده‌ها و افراد علاقه‌مند به كراس‌اورهاي ارزان‌ارزش نشان‌ مي‌دهد، از سويي ديگر، صندوق بار بسيار خوب، كابين كم‌صدا، فنربندي نرم و آپشن‌هاي نسبتا كامل (در سطح يك خودروي چيني)، نكات مثبت تيگو 7 هستند؛ درحالي‌كه خريدار احتمالي، نبايد از پيشرانه‌ي ۱۵۰ اسب‌بخار توقع زيادي داشته باشد.

ارزش نهائي و مقايسه با رقبا

(به‌روزرساني مهرماه ۱۳۹۹)

نماينده‌ي رسمي چري چين در ايران، ارزش نهائي تيگو 7 را در يك تيپ فول آپشن، ۸۱۰ ميليون تومان اعلام كرده ؛ درحالي‌كه نرخ ۳۰ هزار تومان براي يك دلار، ارزش خريد اين محصول در بازار آزاد به يك ميليارد تومان رسانده است. هرچند كه بدنه‌ي تيگو 7، نسبتا جادار و نزديك به كلاس كراس‌اورهاي ميان‌رده است، با يك رقيب جدي به‌نام جك S5 مقايسه مي‌شود كه با آپشن‌هاي كامل، حدود ۲۰ درصد ارزان‌تر است بود و البته، مورد قبول بازار ايران نيز قرار دارد. از سويي ديگر، رنو داستر و كپچر با ارزشي نزديك به يك ميليارد تومان، سابقه‌ي خوب يك برند اروپايي را به‌همراه دارند و احتمالا كوچك‌ بودن سايز بدنه را براي خريدار احتمالي در ايران توجيه مي‌كنند.

در ميان خودروهاي غير چيني، سوزوكي گرند ويتارا با مزيت‌هايي نظير سيستم دو ديفرانسيل، پيشرانه‌ي ۲.۴ ليتري و برند بسيار معتبر ژاپني كه از سوي ايران‌خودرو در سال‌هاي اخير همراهي شده ، رقيب مهمي براي تيگو 7 است. نمونه‌ي صفر كيلومتر ويتارا، يك تا 1/2 ميليارد تومان ارزش دارد و البته سايز بدنه‌ي كوچك‌تري در مقايسه با تيگو 7 ارائه مي‌كند؛ اما از انديشه متخصصين شتاب‌گيري و كيفيت رانندگي، كاملا راضي‌كننده است.

مرجع متخصصين ايران چري تيگو 7  / Cheri tiggo7

در بازار دست دوم، با هزينه‌اي نزديك به يك ميليارد تومان، مي‌توان هيونداي توسان مدل ۲۰۱۵ با كاركرد كمتر از ۷۰ هزار كيلومتر خريد. از محصولات سانگ‌يانگ، اكتيون ۲۰۱۵ با كاركرد كمتر از ۳۰ هزار كيلومتر هم، گزينه‌ي جذابي خواهد بود.

با استفاده از جداول ادامه‌ي مطلب، مي‌توان به مقايسه‌ي ارزش و توانايي‌هاي متخصص چري تيگو 7، با رقباي چيني و غير چيني بازار ايران پرداخت.

مشخصات

چري تيگو 7

BYD S6

MVM  X33-S

ليفان X60

چانگان SC35

هايما S7 توربو

جك S5 توربو

حجم موتور (سي‌سي)

۱۴۹۸

۲۴۰۰

۱۹۷۱

۱۷۹۴

۱۶۰۰

۱۷۹۵

۱۹۹۷

تعداد سيلندر

۴- خطي

۴- خطي

۴- خطي

۴- خطي

۴- خطي

۴- خطي

۴- خطي

تعداد مجموع سوپاپ

۱۶

۱۶

۱۶

۱۶

۱۶

۱۶

۱۶

حداكثر قدرت خروجي (اسب‌بخار)

۱۵۰

۱۶۰

۱۳۶

۱۳۱

۱۲۳

۱۷۰

۱۷۴

حداكثر سرعت (كيلومتر بر ساعت)

۱۷۰

۱۸۵

۱۷۵

۱۷۰

نامشخص

۱۷۰

۱۸۰

نوع جعبه‌دنده

CVT

خودكار ۶ سرعته

خودكار ۷ سرعته

خودكار ۴ سرعته

خودكار ۴ سرعته

خودكار ۶ سرعته

خودكار ۶ سرعته

حجم باك (ليتر)

۵۷

۷۲

۵۵

۵۵

۵۲

۶۱

۵۵

مصرف سوخت سيكل تركيبي 

(ليتر در ۱۰۰ كيلومتر)

۶.۵

۱۰

۸.۵

۸.۲

۷

۹.۶

نامشخص

طول (ميلي‌متر)

۴۵۰۰

۴۸۱۰

۴۴۱۹

۴۳۲۵

۴۱۶۰

۴۵۳۰

۴۴۳۰

عرض 

(ميلي‌متر)

۱۸۳۷

۱۸۵۵

۱۷۶۵

۱۷۹۰

۱۸۱۰

۱۸۳۰

۱۸۴۰

ارتفاع 

(ميلي‌متر)

۱۶۷۰

۱۷۲۵

۱۶۵۱

۱۶۹۰

۱۶۷۰

۱۷۳۰

۱۶۶۰

وزن خالص (كيلوگرم)

۱۴۳۲

۱۶۹۵

۱۴۲۰

۱۳۳۰

۱۲۹۰

۱۵۴۵

۱۵۴۵

استاندارد آلايندگي

يورو۵

يورو۵

يورو۵

يورو ۴

نامشخص

يورو۵

يورو۵

مشخصات

چري تيگو 7

سوزوكي گرندويتارا

هوندا HR-V

تويوتا C-HR (هيبريد)

رنو كپچر توربو

پژو ۲۰۰۸ توربو

سانگ‌يانگ تيوولي

سانگ‌يانگ كوراندو ۲۰۱۷

سانگ‌يانگ اكتيون ۲۰۱۷

نيسان جوك اسكاي پك

توسان ۲۰۱۷

ميتسوبيشي ASX

ام‌جي GS

حجم موتور (سي‌سي)

۱۴۹۸

۲۴۰۰

۱۵۰۰

۱۸۰۰

۱۱۹۷

۱۱۹۹

۱۵۹۵

۱۹۹۸

۲۴۰۰

۱۵۹۸

۲۰۰۰

۲۰۰۰

۲۰۰۰

تعداد سيلندر

۴- خطي

۴- خطي

۴- خطي

۴- خطي

۴- خطي

۳ خطي

۴- خطي

۴- خطي

۴- خطي

۴- خطي

۴- خطي

۴- خطي

۴- خطي

تعداد مجموع سوپاپ

۱۶

۱۶

۱۶

۱۶

۱۶

۱۲

۱۶

۱۶

۱۶

۱۶

۱۶

۱۶

۱۶

حداكثر قدرت خروجي (اسب‌بخار)

۱۵۰

۱۷۰

۱۳۰

۱۲۲

۱۲۰

۱۱۰

۱۲۸

۱۵۰

۱۵۰

۱۱۷

۱۶۴

۱۴۷

۲۱۷

حداكثر سرعت (كيلومتر بر ساعت)

۱۷۰

۱۷۰

۲۰۰

۱۷۰

۱۹۲

۱۸۸

۱۷۰

۱۷۰

۱۷۰

۱۸۰

۱۷۰

۱۷۰

۲۰۰

نوع جعبه‌دنده

CVT

خودكار ۵ سرعته

CVT

CVT

خودكار ۶ سرعته، دو كلاچه

خودكار ۶ سرعته

خودكار ۶ سرعته

خودكار ۶ سرعته

خودكار ۶ سرعته

  CVT Xtronic

خودكار ۶ سرعته

CVT

خودكار ۶ سرعته

حجم باك (ليتر)

۵۷

۶۷

۵۰

۵۰

۴۵

۵۰

۴۷

۵۷

۷۵

۴۶

۵۰

۵۰

۵۰

مصرف سوخت سيكل تركيبي (ليتر در ۱۰۰ كيلومتر)

۶.۵

۹.۶

۵.۵ 

۳.۸

۵.۹

۴.۸

۵.۷

۷.۷

۹.۶

۶

۸.۵

۸.۵

۸

طول (ميلي‌متر)

۴۵۰۰

۴۴۷۰

۴.۲۹۵ 

۴۳۶۰

۴۱۲۲

۴۱۵۸

۴۱۹۵

۴۴۱۰

۴۴۶۵

۴۱۳۵

۴۴۷۵

۴۲۹۰

۴۵۱۰

عرض (ميلي‌متر)

۱۸۳۷

۱۸۱۰

۱.۷۷۰

۱۷۹۵

۱۷۷۸

۱۸۲۹

۱۷۹۵

۱۸۳۰

۱۸۸۰

۱۷۶۵

۱۸۵۰

۱۷۵۵

۱۸۵۰

ارتفاع (ميلي‌متر)

۱۶۷۰

۱۸۱۰

۱.۶۰۵

۱۵۶۵

۱۵۶۶

۱۵۵۷

۱۵۹۰

۱۶۷۵

۱۷۳۵

۱۵۶۵

۱۶۴۵

۱۶۱۰

۱۶۷۰

وزن خالص (كيلوگرم)

۱۴۳۲

۱۵۵۵

۱۳۱۵

۱۳۸۰

۱۱۸۰

۱۱۵۰

۱۳۰۰

۱۶۸۰

۱۸۸۷

۱۳۴۲

۱۵۲۰

۱۴۵۰

۱۴۷۰

استاندارد آلايندگي

يورو ۵

يورو ۴

يورو ۶

يورو ۶

يورو ۵

يورو ۶

يورو ۶

يورو ۵

يورو ۵

يورو۶

يورو ۵

يورو ۵

يورو ۵

گالري

مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات