آمازون عينك هوشمند مبتني بر آلكسا مي سازد

چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
به گزارش فايننشال تايمز، بزرگ‌ترين خرده‌فروشي جهان در حال ساخت يك دستگاه هوشمند پوشيدني و نيز يك سيستم امنيتي خانگي جديد است.
تبليغات

فايننشال تايمز در اواخر روز سه‌شنبه گزارش داده كه آمازون با ساخت يك عينك هوشمند جديد، به دنبال گسترش دنياي دستيار صوتي آلكسا است، و اين محصول در واقع اولين دستگاه پوشيدني كمپاني محسوب مي‌شود.

در گزارش مورد مباحثه به نقل از افراد نزديك به كمپاني آمازون، گفته شده كه اين عينك هوشمند به يك عينك معمولي شباهت خواهد داشت كه از وجود سيستم انتقال صوت بصورت القاي استخواني بهره مي‌برد.  با توجه به استفاده از سيستم انتقال صدا از طريق القاي استخواني مي‌توان بدون نياز به استفاده از هدفون، با دستيار صوتي آلكسا تعامل برقرار كرده و بازخوردهاي صوتي اين دستيار هوشمند را شنيد.

غول خرده‌فروشي الكترونيك همچنين در حال توليد يك سخت‌افزار خانگي هوشمند جديد ديگر است. بنا به گزارش فايننشال تايمز اين محصول يك دوربين امنيتي اينترنتي است. متخصصان مي‌توانند با اتصال اين محصول به ساير دستگاه‌هاي سري آمازون اكو، ويديوي زنده‌اي از محيط خانه يا محل كارشان از اِكو شو (Echo Show) مشاهده كنند. اكو شو در واقع اولين اسپيكر هوشمند آمازون مجهز به يك نمايشگر است. اين محصول جديد نشان مي‌دهد كه دستيار صوتي آلكسا تا چه حد مورد توجه آمازون قرار دارد. آمازون قصد دارد با استفاده از دستيار شخصي ديجيتال خود بر بازار خانه‌هاي هوشمند تسلط يابد. با توليد محصولات جديد مبتني بر دستيار آلكسا، كمپاني آمازون مي‌تواند علاوه بر ترغيب فروشندگان جديد، ارتباط نزديك‌ترين با مشتريان خود داشته باشد. آلكسا قبلا در تبلت‌هاي آمازون مورد استفاده قرار گرفته و متخصصان مي‌توانند با استفاده از آن مي‌توانند موسيقي و فيلم‌ پخش كرده يا لامپ‌هاي هوشمند خانگي خود را خاموش و روشن كنند. از ديگر امكانات دستيار صوتي آلكسا مي‌توان به مطالعه وضعيت آب و هوا اشاره كرد.

آمازون سرمايه‌گذاري بزرگي روي محصولات سري اكو خود انجام داده و اميدوار است با اين سري دستگاه‌ها بتواند بازار خانه‌هاي هوشمند را گسترش داده و بر آن تسلط يابد و حتي مشتريان وفادار بيشتري را به خريد اين سري محصولاتش ترغيب كند. اين استراتژي تاكنون براي آمازون به‌خوبي نتيجه داده زيرا بر اساس اعلام eMarketer در حال‌ حاضر  ۷۱ درصد از سهم بازار اسپيكرهاي هوشمند‌ آمريكا را در اختيار دستگاه‌هاي سري اكو اين كمپاني است. در اين ميان سهم اسپيكر هوشمند گوگل هوم در بازار آمريكا كه بعد از اسپيكرهاي آمازون به بازار عرضه شده معادل ۲۴ درصد است.

وب‌سايت آمازون از بيان هرگونه جزئيات در اين رابطه خودداري كرده است. انديشه متخصصين شما در اين مورد چيست؟

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات