برترين سرويس هاي ذخيره سازي ابري

چهارشنبه ۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
مطالعه 25 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
اهميت حفظ و ذخيره‌سازي داده‌ها و دسترسي به آن‌ها در هر زمان و هر مكان، افراد زيادي را به استفاده از سرويس‌هاي ابري سوق داده است؛ در ادامه با بهترين ارائه‌دهندگان اين سرويس‌ها آشنا مي‌شويم.
تبليغات

فضاي ذخيره‌سازي ابري چيست

فضاي ذخيره‌سازي ابري يا Cloud Storage، مدل رايانش ابري است كه داده‌ها را ازطريق خدمات ارائه‌دهندگان اين سرويس، در فضاي مجازي ذخيره كرده و افراد مي‌توانند ظرفيت‌هاي مختلفي از اين فضا را با پرداخت هزينه‌اي به صورت ماهانه يا سالانه يا ... و حتي به صورت نامحدود خريداري كنند و از آن پس هر زمان كه بخواهند و در هر جايي كه باشند به داده‌هاي خود دسترسي پيدا كنند. اين فضا، بستري مطمئن و پايدار براي ذخيره‌ي اطلاعات و داده‌هاي متخصصان است كه دسترسي به داده‌ها و مديريت آن‌ها ازطريق اينترنت را در هر مكان و هر زمان امكان‌پذير مي‌كند.

فضاي ابري امكان ذخيره، حفظ و دسترسي به داده‌ها را در هر زمان و هر مكان براي متخصص فراهم مي‌كند

از زمان ظهور اينترنت تا به امروز، بسياري از شركت‌ها از ذخيره‌سازي محلي فاصله گرفته و به استفاده از سرورهاي پرقدرت الكترونيك روي آورده‌اند. كافي است تا به نحوه‌ي تعامل خود و اطرافيانمان با محتواي موجود در فضاي مجازي نگاهي بيندازيم؛ در گذشته براي تماشاي ويديو‌ها با گوش دادن به موسيقي مورد علاقه خود، اين محتوا را در دستگاه‌هاي خود ذخيره مي‌كرديم؛ اما امروزه اغلب به صورت الكترونيك به آن‌ها دسترسي داريم و آن‌ها را استريم مي‌كنيم.

امكان دسترسي آني به داده‌ها، يكي از مهم‌ترين مزاياي ذخيره‌ي ابري داده‌ها است و علاوه بر اين، بهره‌مندي از اين سرويس باعث مي‌شود تا فضاي كمتري از حافظه‌ي دستگاه اشغال شود.

شما با خريد فضاي ابري مي‌توانيد فارغ از فرمت داده‌هاي ذخيره‌شده، Word، پي‌دي‌اف، تصوير و ...، روي ساير دستگاه‌هاي خود مانند نوت‌بوك، تبلت و موبايل نيز به آن‌ها دسترسي داشته باشيد و با اين كار امنيت داده‌هاي خود را نيز تأمين كنيد؛ چراكه در صورت دزديده شدن دستگاه، فرد ديگري بدون داشتن اطلاعات حساب، نمي‌تواند به داده‌هاي ذخيره‌شده‌ي شما در فضاي ابري دست پيدا كند.

عملكرد سرويس‌هاي ابري

سرويس‌هاي ارا‌ئه‌دهنده‌ي فضاي ذخيره‌سازي ابري شركت‌هايي هستند كه امكان ذخيره‌سازي داده‌ها و حفظ آن‌ها در فضايي الكترونيك و خارج از سيستم ذخيره‌سازي سخت‌افزاري را براي سازمان‌ها و افراد فراهم مي‌كننند و مشتريان اين سرويس‌ها نيز مي‌توانند ظرفيت فضاي ذخيره‌سازي ابري خود را ماهانه تمديد و پرداخت كنند.

فضاي ذخيره‌سازي ابري را مي‌توان از ارائه‌دهندگان اين سرويس خريداري كرد، اين شركت‌ها سخت‌افزاري براي ذخيره‌سازي داده‌ها دراختيار دارند و هر زمان كه مشتري درخواست دسترسي به داده‌هاي خود را داشته باشد، آن‌ها را ازطريق اينترنت دراختيار او مي‌گذارند. ارائه‌دهندگان سرويس‌هاي ابري ظرفيت مورد نياز براي ذخيره، امنيت و دوام داده‌ها را مديريت مي‌كنند و آن‌ها را به محض درخواست در هر جاي دنيا كه باشيد دردسترس‌تان قرار مي‌دهند.

مرجع متخصصين ايران فضاي ابري موبايل

برنامه‌ها نيز ازطريق پروتكل‌هاي ذخيره‌سازي سنتي يا مستقيماً ازطريق يك API به فضاي ذخيره‌سازي ابري دسترسي دارند. بسياري از فروشندگان، امكان استفاده از سرويس ابري را به‌عنوان خدمات پس از فروش براي مشتريان خود ارائه مي‌دهند؛ اين سرويس‌ها براي كمك به جمع‌آوري، مديريت، ايمن‌سازي و تجزيه و تحليل داده‌ها در مقياس وسيع طراحي شده‌اند.

مزاياي استفاده از سرويس‌هاي ابري

ذخيره داده‌ها در فضاي ابري مزاياي زير را دراختيار دپارتما‌ن‌هاي فناوري اطلاعات قرار مي‌دهد:

  • كاهش هزينه‌‌ها: استفاده از سرويس‌هاي ذخيره‌سازي ابري، نياز به سخت‌افزار براي ذخيره‌سازي داده‌ها يا هزينه‌ كردن سرمايه‌اي براي سناريوهاي احتمالي از دست دادن داده، ديگر وجود ندارد. شما مي‌توانيد بسته به نيازتان، ظرفيت، سرعت عملكرد و نحوه‌ي نگه‌داري از داده‌هاي خود را انتخاب كنيد و ماهانه يا سالانه هزينه‌اي براي اين سرويس پرداخت كنيد. حتي مي‌توانيد براي داده‌هايي كه كمتر به آن‌ها نياز داريد، سرويس‌هاي ارزان‌تري انتخاب كنيد.
  • كاهش زمان راه‌اندازي: هنگامي كه تيم‌هاي توسعه‌دهنده آماده‌ي راه‌اندازي يا اجراي برنامه‌اي هستند، هرگز نبايد سرعت زيرساخت‌ها كاهش پيدا كند. در چنين شرايطي، فضاي ابري امكان دسترسي سريع و در لحظه به فضاي ذخيره‌سازي ابري را فراهم مي‌كند و تيم توسعه مي‌توانند به جاي صرف زمان براي مديريت سيستم‌هاي ذخيره‌سازي، روي حل اشكالات برنامه‌هاي پيچيده تمركز كنند.
  • مديريت اطلاعات: ذخيره‌سازي يكپارچه‌ي داده‌ها در فضاي ابري، قابليت‌هاي جديدي را براي توسعه‌دهندگان ايجاد مي‌كند. خط‌مشي‌هاي مديريت اين سرويس‌ها، امكانات ارزشمندي از جمله طبقه‌بندي خودكار داده‌ها يا جلوگيري از دسترسي ديگر سرويس‌ها به برخي از داده‌ها رافراهم مي‌كند.

سرويس‌هاي ارا‌ئه دهنده فضاي ذخيره‌سازي ابري

هملان‌طور كه گفته شد، سرويس‌هاي ارائه‌دهنده‌ي فضاي ذخيره‌سازي ابري يا به اختصار سرويس ابري، داده‌هاي مشتريان را در مركز داده‌ي خود ميزباني مي‌كند و در ازاي دريافت هزينه، زيرساخت‌‌هاي محاسباتي، شبكه‌سازي و ذخيره‌سازي ارائه مي‌دهد. مشتريان اين سرويس‌ها مي‌توانند شخصي واحد يا شركت باشند و بسته به نيازشان براي مدت‌زمان‌هاي مشخص، فضاي ذخيره‌سازي محدود يا نامحدودي را از سرورهاي اين ارائه‌دهنده دريافت كنند.

مرجع متخصصين ايران سرويس‌هاي ابري

مشتريان به جاي ذخيره داده‌هايشان در دستگاه‌هاي ذخيره‌سازي محلي، مانند هارد ديسك، حافظه‌ي فلش يا … ، ارائه‌دهنده‌ي فضاي ذخيره‌سازي ابري را براي ميزباني اين داده‌ها انتخاب مي‌كنند و پس از آن هر زمان كه بخواهند مي‌توانند با اتصال به اينترنت به آن داده‌ها دسترسي داشته باشند.

خدمات ارائه شده توسط سرويس‌هاي ابري

ارائه خدمات فناوري اطلاعات ازطريق اينترنت به‌طور كلي با عنوان رايانش ابري، محاسبات ابري يا محاسبات ابزار معرفي مي‌شود. اين مدل كسب‌وكار براي اولين بار با ظهور ارائه‌دهندگان خدمات متخصصدي، رواج پيدا كرد. در ادامه اصلي‌ترين خدماتي كه سرويس‌هاي ابري ارائه مي‌دهند را معرفي مي‌كنيم:

مرجع متخصصين ايران as a service

خدمات ابري زيرساختي

خدمات زيرساختي ابري (IaaS مخفف Infrastructure as a Service) با هدف تأمين زيرساخت‌هاي فناوري اطلاعات (IT) كسب‌وكارها ارائه مي‌شوند. شركت‌ها با انتقال داده‌هاي خود به فضاي ابري، به جاي خريد تجهيزات سخت‌افزاري، مي‌توانند سروري اختصاصي براي خود ايجاد كنند و داده‌هاي موردنياز خود را در قالب سرور مجازي و ابري از شركت‌هاي ارائه‌دهنده خدمات ابري اجاره كرده و روي آن‌ها پردازش‌ انجام دهند.

شركت‌هاي ارائه‌دهنده خدمات ابري، تمامي سرورها، شبكه‌ها، سيستم‌عامل‌ها و فضاي ذخيره‌‌سازي مورد نياز سازمان‌ها را براي پيشبرد اهدافشان فراهم مي‌كنند و امكاناتي مانند توسعه زيرساخت‌ها و كاهش هزينه‌ها را ازطريق پرداخت به ميزان مصرف (Pay as you go) دراختيار آن‌ها قرار مي‌هند.

خدمات ابري پلتفرم

خدمات ابري پلتفرم (PaaS مخفف Platform as a Service) امكان دسترسي به فضاي ابري ويژه‌اي را براي توسعه‌دهندگان اپليكيشن‌ها و برنامه‌هاي متخصصدي فراهم مي‌كند كه مي‌توانند ازطريق آن به تمامي ابزارهاي مورد نياز براي طراحي و توسعه‌ي اين برنامه‌ها دسترسي داشته باشند.

پلتفرم‌هاي ابري، سرور، فضاي ذخيره‌سازي و شبكه‌سازي، ميان‌افزار، ابزارهاي توسعه و مديريت مراكز داده را دراختيار توسعه‌دهندگان قرار مي‌دهند و با اين كار پيچيدگي‌هاي برنامه‌نويسي و تست اپليكيشن را براي توسعه‌دهندگان ساده‌تر كرده و هزينه‌ها و مدت‌زمان توسعه‌ي محصول را نيز كاهش مي‌دهند.

خدمات ابري نرم‌افزاري

استقبال روزافزون از نسخه‌ي الكترونيك نرم‌افزارها باعث شده است تا سرويس‌هاي ابري نيز خدماتي در اين حوزه دراختيار متخصصان بگذارند. خدمات ابري نرم‌افزاري (SaaS مخفف Software as a Service) براي متخصص اين امكان را فراهم مي‌آورد تا به جاي خريد نرم‌افزارها در قالب DVD، تنها با اتصال به اينترنت ازطريق مرورگرها به محيط متخصصي آن نرم‌افزار وارد شده و از آن استفاده كنند.

سازمان‌ها با استفاده از خدمات ابري نرم‌افزاري، به جاي فروش گواهي استفاده از هر برنامه، براي هر مشترك، حساب متخصصي ايجاد كرده و مشترك مي‌تواند با استفاده از نام متخصصي و رمز عبور به مدت مشخصي به اكانت خود دسترسي داشته باشد.

سرويس‌هاي ابري نرم‌افزاري به‌طور خودكار تنظيمات دوره‌اي و به‌روز‌رساني‌ها را انجام مي‌دهند؛ نرم‌افزارهاي مديريت ارتباط با مشتري يا همان CRM، يكي از شناخته‌شده‌ترين نرم‌افزارهاي ابري سازماني هستند كه امكان مديريت و سازمان‌دهي ريموت نيرو‌ها را براي شركت‌ها فراهم مي‌كنند.

انواع مدل‌هاي سرويس‌هاي ابري

خدمات ابري در سه نوع عمومي، خصوصي و هيبريدي دسته‌بندي مي‌شوند:

  • سرويس ابري عمومي: خدمات ابري كه ازطريق فضاي وب و فضاي مجازي دردسترس هستند، خدمات ابري عمومي ناميده مي‌شوند. گوگل، آمازون و مايكروسافت از سرويس‌‌‌‌دهندگان برتر فضاي ابري هستند و سرويس‌هايي مانند Slack، Office 365، Trello، DropBox و Gmail نيز از محبوب‌ترين خدمات ابري عمومي به شمار مي‌روند كه مزاياي زير را ارائه مي‌دهند: قابليت دسترسي وسيع به منابع، انعطاف‌پذيري در ارائه و دريافت خدمات ابري، مديريت ساده و هزينه‌هاي پايين
  • سرويس ابري خصوصي: دسترسي به داده‌ها، برنامه‌ها و اپليكيشن‌ها تنها ازطريق زيرساخت‌هاي اختصاصي و سازماني و براي برخي افراد امكان‌پذير است؛ استفاده از اين سرويس امنيت سازمان را بالا مي‌برد و خطراتي مانند حملات سايبري را كاهش مي‌دهد. سازمان‌ها معمولاً داده‌هاي حساس و پراهميت خود را روي فضاي ابر خصوصي نگه‌داري مي‌كنند.
  • سرويس ابري هيبريدي: تركيبي از دو مدل ابر عمومي و خصوصي است كه بخشي از خدمات را روي يكي و بخشي ديگر را روي ديگري ذخيره مي‌كنند؛ در مدل هيبريدي سازمان‌ها از انعطاف‌پذيري بالا و دسترسي‌ سريع مدل ابر عمومي براي برخي از داده‌هايشان و از امنيت بالاي مدل ابر خصوصي نيز براي داده‌هاي حساس خود بهره‌مند مي‌شوند.

انتخاب سرويس‌هاي ابري مناسب

براي انتخاب سرويس ابري مناسب بايد برخي نكات را در انديشه متخصصين بگيريد: اول از همه ميزان فضاي ذخيره‌سازي كه هر سرويس‌دهنده ارا‌ئه مي‌كند، اهميت زيادي دارد. مقدار داده‌اي كه هر كسب‌و‌كار پردازش مي‌كند، فضاي موردنياز براي ذخيره‌سازي آن كسب‌و‌كار را تعيين مي‌كند. براي مثال يك سازمان كوچك با حدود ۲۵۰ متخصص مي‌تواند سرويس ابري عمومي را انتخاب كند كه فضاي ذخيره‌سازي بيش از ۱۵ گيگابايت دراختيار متخصصان آن سازمان قرار مي‌دهد. توصيه مي‌شود قبل از امضاي قرارداد با هركدام از سرويس‌دهنده‌ها، پلن‌هاي ارزش‌گذاري هركدام را با هم مقايسه كنيد.

مرجع متخصصين ايران سرور ابري

بعد از مطالعه و انتخاب فضاي ذخيره‌سازي مناسب، نوبت به مطالعه خدمات پس از فروشي‌ است كه هر سرويس‌دهنده ارائه مي‌دهد. خرابي در شبكه ممكن است به نابودي داده‌هاي مشتريان منجر شود و به همين دليل آگاهي داشتن درباره‌ي نحوه‌ي نگه‌داري از داده‌ها توسط ارائه‌دهندگان خدمات ابري، امري ضروري است.

تمهيدات حفظ امنيت داده‌ها نيز از ديگر فاكتورهاي مهم، هنگام انتخاب سرويس‌هاي ابري است. داشتن نسخه‌ي همراه در مواقعي كه امنيت داده‌ها به خطر مي‌افتد نكته‌اي مثبت براي سرويس‌دهنده محسوب مي‌شود، اما هيچ تضميني وجود ندارد كه ارائه‌دهندگان فضاي ذخيره‌سازي ابري از تهديدات امنيتي در امان باشند. دو عامل اصلي حفظ امنيت در سرويس‌هاي ابري عبارت‌اند از:

  • امنيت فيزيكي سرورهاي ارائه‌دهنده‌ي فضاي ابري
  • سطح رمزگذاري اعمال شده روي داده‌هاي ذخيره‌شده

علاوه بر موارد بالا، سرعت بارگيري داده‌ها از فضاي ابري نيز تأثير عمده‌اي بر كسب‌و‌كارها و توانايي آن‌ها در پردازش داده‌هاي حياتي ايفا مي‌كند. اگر ارائه‌دهندگان فضاي ذخيره‌سازي ابري سرعت دانلود را محدود كنند، بازيابي داده‌ها و اجراي برنامه‌ها زمان بيشتري مي‌برد. بنابراين، توجه به سرعتي كه هر سرويس ابري ارا‌‌ئه مي‌دهد نكته مهمي در انتخاب اين سرويس‌ها به شمار مي‌رود.

در كل انتخاب از ميان سرويس‌ها ابري مختلف كار راحتي نيست و اگر بخواهيم اين سرويس‌ها را با هم مقايسه كنيم، در نگاه اول همه شبيه به هم به انديشه متخصصين مي‌رسند. از اين رو، ارزش را هم مي‌توان يكي از برجسته‌ترين عوامل در تصميم‌گيري معرفي كرد؛ پس از ارزش، قابليت‌هايي مانند همگام‌سازي، خدمات مختلف و ميزان امنيت و همراهي ارائه شده توسط اين سرويس‌ها نيز اهميت دارند. سازمان‌ها هنگام انتخاب سرويس ابري، به پلتفرم‌هاي سازگاري كه هركدام استفاده مي‌كنند هم بايد توجه داشته باشند؛ هركدام از سرويس‌هاي ابري در پلتفرم مخصوص خود (مانند ويندوز، iOS و …) خدمات ارائه مي‌دهند؛ OneDrive روي ويندوز و iCloud روي Mac

بهترين سرويس‌هاي ابري رايگان و پولي

در ادامه بهترين سرويس‌هاي ابري را معرفي كرده و قابليت‌ها و مشخصات هر كدام را مطالعه مي‌كنيم:‌

Internxt؛ بهترين سرويس ابري براي تأمين امنيت

سرويس Internxt سرويس ابري مدرن و ايمن براي حفظ حريم خصوصي و امنيت كلي داده‌ها است؛ اين سرويس ذخيره‌سازي ابري كاملاً رمزگذاري شده و منبع باز است كه براي حفظ امنيت اطلاعات و دور نگه‌داشتن هكرها طراحي شده است. Internxt سرويسي خصوصي است كه همه فايل‌هاي ذخيره‌شده و به اشتراك‌گذاشته‌شده در فضاي ابري را رمزگذاري مي‌كند و به هيچ‌ شخصي غير از خودتان اجازه‌ي دسترسي به داده‌هاي شما را نمي‌دهد.

مرجع متخصصين ايران Internxt

امكانات سرويس ابري Internxt:

  • قطع كامل دسترسي افراد غيرمجاز به اطلاعات و داده‌هاي شما
  • رمز‌گزاري تمام داده‌هاي آپلود شده، ذخيره شده و به اشتراك گذاشته شده ازطريق پروتكل AES-256
  • ارائه‌ي خدمات منبع باز و قابل تأييد در GitHub
  • دسترسي تمام سرويس‌ها (حتي سرويس‌هاي رايگان)‌ به تمام قابليت‌هاي Internxt مانند: Drive، Photos و Send.
  • امكان محدود كردن تعداد دفعات اشتراك‌گذاري فايل‌ها

معايب: براي استفاده از تمام ۱۰ گيگابايت فضاي ذخيره‌سازي رايگان، متخصص بايد تمام مراحل يادگيريي را طي كند.

پلتفرم‌هاي سازگار: ويندوز، MacOS، لينوكس، اندرويد، iOS و مبتني بر وب.

مرجع متخصصين ايران ارزش‌گذاري Internxt

ارزش: اين سرويس ارزش بسيار مقرون‌به‌صرفه‌اي دارد و پلن رايگان آن نيز ۱۰ گيگابايتي فضا ارائه مي‌دهد. پلن‌هاي شخصي Internxt از ۲۰ گيگابايت با ارزش ۰٫۹۹ يورو در ماه شروع مي‌شود. محبوب‌ترين طرح اين سرويس ۲۰۰ گيگابايت فضاي ذخيره‌سازي با ارزش۴٫۴۹ يورو در ماه و گران‌ترين پلن نيز اشتراك ۲ ترابايتي با ۹٫۹۹ يورو در ماه است. اين سرويس‌ پلن‌هاي سالانه و تجاري نيز ارائه مي‌دهد.

Sync.com؛ بهترين سرويس ابري براي استفاده‌ آسان

سرويس ابري Sync.com فضاي ذخيره‌سازي ابري رمزگذاري‌شده ارائه مي‌دهد. به كمك اين سرويس مي‌توانيد هر فايلي را ديگران به‌راحتي به اشتراك بگذاريد. قابليت‌ همگام‌سازي سرويس ابري Sync.com امكان دسترسي به داده‌هاي ذخيره‌شده را در هر زمان و روي هر دستگاهي فراهم مي‌كند و قابليت‌ حفاظت از حريم خصوصي و زيرساخت‌هاي سازماني اين سرويس نيز امنيت داده‌هاي شما را تأمين مي‌كند.

مرجع متخصصين ايران sync.com

امكانات سرويس ابري Sync.com:

  • ارائه‌ي سوابق ذخيره‌سازي ۳۶۵ روز قبل، كنترل پيشرفته‌ي اشتراك‌گذاري، محدود كردن دانلود‌ها، اشتراك‌گذاري محافظت‌شده با رمز عبور و … براي محافظت از داده‌ها
  • ارائه‌ي قابليت‌هاي بهره‌وري مانند درخواست فايل، پيش‌نمايش اسناد، آپلود خودكار دوربين، دسترسي آفلاين و …
  • امكان محدوديت‌‌گذاري انتقال، اشتراك‌گذاري و همگام‌سازي نامحدود، همراه‌گيري و همگام‌سازي هم‌زمان و دسترسي آني
  • رمزگذاري سراسري، رديابي داده بدون نياز به شخص ثالث، انطباق با HIPAA، انطباق با GDPR و انطباق با PIPEDA براي حفاظت از داده‌ها و حريم خصوصي

معايب: ندارد.

پلتفرم‌هاي سازگار: ويندوز، MacOS، iOS، اندرويد و مبتني بر وب.

مرجع متخصصين ايران ارزش‌گذاري Sync.com

ارزش: Sync.com سه پلن با ارزش‌گذاري‌هاي مختلف براي سازمان‌ها ارائه مي‌دهد، نسخه‌ي Standard با ماهي ۶ دلار به ازاي هر متخصص، نسخه‌ي Unlimited با ماهي ۱۵ دلار براي هر متخصص و نسخه‌ي Enterprise كه براي اطلاع از ارزش ماهانه‌ي آن با ارائه‌دهنگان اين سرويس تماس گرفت. سرويس ابري Sync.com براي اشخاص نيز پلن‌هايي با شروع قسمت از ماهي ۸ دلار ارائه مي‌دهد و امكانات اساسي سرويس خود را به صورت رايگان هم عرضه مي‌كند.

pCloud؛ بهترين سرويس ابري براي ذخيره‌ي فايل‌هاي حجيم

سرويس ابري pCloud امكان ذخيره داده‌ها و دسترسي آني به آن‌ها را فراهم كرده و اشتراك‌گذاري و همگام‌سازي فايل‌ها را راحتي انجام مي‌دهد. فايل‌هاي خصوصي را نيز مي‌توان به كمك سرويس ابري pCloud رمزگذاري كرد و محرمانه نگه داشت.

مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران

امكانات سرويس ابري pCloud:

  • رمزگذاري TLS/SSL براي حفظ امنيت داده‌‌ها
  • امكان مديريت فايل‌ها ازطريق وب، دسكتاپ يا موبايل
  • فراهم كردن چندين گزينه‌ي مختلف براي به اشتراك‌گذاري فايل‌ها
  • امكان پشتيان‌گيري از عكس‌هاي خود در رسانه‌هاي اجتماعي مانند فيسبوك، اينستاگرام و پيكاسا

معايب: پهناي باند محدود دارد.

پلتفرم‌هاي سازگار: ويندوز، MacOS، لينوكس، iOS و اندرويد.

مرجع متخصصين ايران ارزش‌گذاري سالانه pcloud

ارزش‌گذاري سالانه pCloud

مرجع متخصصين ايران

ارزش‌گذاري مادام‌العمر pCloud

ارزش: pCloud برابر با ۱۰ گيگابايت فضاي ذخيره‌سازي رايگان ارائه مي‌دهد. پلن‌هاي سالانه و مادام‌العمر با ارزش‌گذاري‌هاي مختلف ارائه مي‌دهد:

  • پلن سالانه‌ي pCloud با ارزش ۴۹٫۹۹ دلار براي هر ماه كه ۵۰۰ گيگابايت فضاي ذخيره‌سازي فراهم مي‌كند. پلن سالانه‌ي ۹۹٫۹۹ دلاري نيز ۲ ترابايت فضاي ذخيره‌سازي دراختيار متخصص قرار مي‌دهد.
  • پلن مادام‌العمر pCloud با يك بار پرداخت ۱۷۵ دلار، ۵۰۰ گيگابايت و يك‌ بار پرداخت ۳۵۰ دلار، ۲ ترابايت فضاي ذخيره‌سازي ارائه مي‌دهد.
  • اين سرويس ابري نسخه‌ي آزمايشي رايگان نيز دارد.

Livedrive؛ بهترين سرويس ابري براي استفاده‌ي شخصي و تجاري

سرويس ابري Livedrive سرويس ذخيره‌سازي ابري و همراه‌گيري الكترونيك است كه امكان همراه‌گيري خودكار و نامحدود هم از داده‌هاي شخصي و هم از داده‌هاي كسب‌و‌كارها را فراهم مي‌كند.

مرجع متخصصين ايران LiveDrive

مراكز داده‌ي سرويس ابري Livedrive‌ به صورت شبانه‌روزي نظارت مي‌شوند و تيم نظارت اين سرويس نيز گواهينامه‌ي ISO 27001 دارد.

امكانات سرويس ابري Livedrive:

  • بهره‌مندي از قابليتي به نام Briefcase كه امكان مشاهده‌ و ويرايش فايل‌ها را از هر دستگاهي فراهم مي‌كند.
  • استفاده از قوي‌ترين رمزگذاري موجود براي انتقال فايل‌ها به مراكز داده
  • همراهي از احراز هويت دو مرحله‌اي براي جلوگيري از دسترسي غيرمجاز
  • دسترسي ايمن به فايل‌هاي كاري

معايب: سرويس ابري Livedrive نمي‌تواند از داده‌هاي موبايل‌هاي ويندوزي و تبلت‌هاي RT‌ (مبتني بر آرم) ويندوزي بك‌آپ تهيه كند.

پلتفرم‌هاي سازگار: موبايل‌هاي ويندوز، MacOS، اندرويد، iOS و ويندوز.

مرجع متخصصين ايران ارزش‌گذاري LiveDrive

ارزش: سرويس ابري Livedrive دوره‌ي آزمايشي رايگان ۱۴ روزه ارائه مي‌دهد، براي سازمان‌ها دو طرح ارزش‌گذاري ماهانه ۵۰ دلار (Business Express) و ماهانه ۱۶۰ دلار (Business Standard) در انديشه متخصصين گرفته است و علاوه‌براين‌ها پلن‌هايي براي استفاده‌هاي شخصي نيز دارد.

IBackup؛ بهترين سرويس ابري براي حفظ حريم خصوصي مشاغل كوچك

سرويس ابري IBackup همراه‌گيري ابري در سطح سازماني براي سرورها و مراكز داده ارائه مي‌دهد. سرورهاي همراهي شده در اين سرويس‌ عبارت‌اند از MS SQL Server، MS Exchange Server، Hyper-V، MS SharePoint Server و Oracle Server.

مرجع متخصصين ايران IBackUp

امكانات سرويس ابري IBackup:

  • برنامه‌ريزي خودكار همراه‌گيري
  • امكان نظارت بر حساب‌هاي متعددي كه با استفاده از فضاي ذخيره‌سازي ايجاد مي‌شوند.
  • همراه‌گيري از دستگاه‌هاي نامحدود در يك حساب واحد

معايب: ندارد

پلتفرم‌هاي سازگار: ويندوز، مك و لينوكس، iOS، اندرويد

مرجع متخصصين ايران ارزش‌گذاري IBackUp

ارزش: سرويس ابري IBackup پلن‌هاي مختلفي زير را ارائه مي‌دهد:

  • ۱۰ گيگابايت با ارزش ۹٫۹۵ دلار در ماه
  • ۲۰ گيگابايت با ارزش ۱۹٫۹۵ دلار در ماه
  • ۵۰ گيگابايت با ارزش ۴۹٫۹۵ دلار در ماه
  • ۱۰۰ گيگابايت با ارزش ۹۹٫۹۵ دلار در ماه
  • ۲۰۰ گيگابايت با ارزش ۱۹۹٫۹۵ دلار در ماه

علاوه بر طرح‌هاي بالا، دوره ارزيابي ابتدايي به مدت ۱۵ روز براي همه طرح‌ها دردسترس است و پلن‌هاي براي بازه‌هاي يك ساله و دو ساله نيز به فروش مي‌رسند.

IDrive؛ بهترين سرويس ابري براي تهيه نسخه‌ي همراه از فايل‌ها

فايل‌هاي ذخيره‌شده در فضاي ابري سرويس IDrive ازطريق كامپيوترهاي شخصي يا مك‌ها دردسترس قرار دارند. اين سرويس اپليكيشني هم براي موبايل‌هاي اندرويدي و آيفون ها ارائه مي‌دهد. اين سرويس ابري به محض تشخيص خودكار بخشي تغييريافته در يك فايل، بلافاصله دوباره از آن فايل همراه تهيه مي‌كند.

مرجع متخصصين ايران IDrive

امكانات سرويس ابري IDrive:

  • امكان همراه‌گيري نامحدود از كامپيوتر، مك، آيفون، آيپد و دستگاه‌هاي اندرويدي تنها با يك حساب واحد
  • همگام‌سازي آني از تمام دستگاه‌هاي متصل به IDrive،
  • تداخل نداشتن ذخيره‌سازي همراه با ذخيره‌سازي همگام‌سازي
  • رمزگذاري ۲۵۶ بيتي AES فايل‌ها
  • حذف نكردن خودكار داده‌ها؛ فايل‌ها را مي‌توانيد به صورت دستي حذف يا بايگاني كنيد.
  • امكان بازيابي فايل‌هاي حذف شده تا ۳۰ روز

معايب: تنها ۵ گيگابايت فضاي ذخيره‌سازي رايگان ارائه مي‌دهد.

پلتفرم‌هاي سازگار: ويندوز، MacOS، iOS و اندرويد.

ارزش: طرح‌هاي ارزش‌گذاري ارائه شده توسط IDrive به شرح زير است:

  • طرح پايه ۱۰ گيگابايت فضاي ذخيره‌سازي رايگان
  • طرح Mini با ۱۰۰ گيگابايت فضاي ذخيره‌سازي با ارزش ۳٫۷۱ دلار براي سال اول و ۷٫۴۳ دلار براي مدت دو سال
  • طرح Personal با ۵ ترابايت با ارزش ۵۹٫۶۲ دلار براي سال اول و ۱۱۹٫۲۵ دلار براي مدت دو سال
  • طرح Business با ۲۵۰ گيگابايت با ارزش ۷۴٫۶۲ دلار براي سال اول و ۱۴۹٫۲۵ دلار براي مدت دو سال، ۵۰۰ گيگابايت با ارزش ۲۹۹٫۲۵ دلار براي مدت ۲ سال و ۱٫۲۵ ترابايت با ارزش ۷۴۹٫۲۵ دلار براي مدت دو سال

Amazon Cloud Drive؛ بهترين سرويس ابري براي ذخيره‌ي عكس

سرويس ابري Amazon Cloud Drive توسط آمازون براي تهيه‌ي نسخه‌ي همراه و دسترسي آسان به اسناد، موسيقي، تصاوير و ويديوها ارائه شده است. اين سرويس، بستري امن براي ذخيره‌سازي ابري است و به‌تازگي نيز قابليت‌هايي مانند دسترسي آسان و سريع به فايل‌هاي ذخيره‌شده و آپلود انبوه تصوير و ويديو اضافه كرده است.

مرجع متخصصين ايران سرويس ابري آمازون

امكانات سرويس ابري Amazon Cloud Drive:

  • امكان پيش‌نمايش اسناد، تصاوير و ارائه‌ها
  • امكان پخش الكترونيك ويديوها و موسيقي‌هاي ذخيره شده در فضاي ابري
  • امكان آپلود تصاوير، ويديوها و فايل‌ها از موبايل هوشمند
  • امكان ايجاد پوشه‌ها و سازمان‌دهي فايل‌ها در آن‌ها
  • امكان به اشتراك‌گذاري فايل‌ها ازطريق رايانامه، پيام متني و …
  • امكان ايجاد و ويرايش فايل‌هاي متني

معايب: سرويس ابري Amazon Cloud Drive در مقايسه با سرويس ابري Google Drive گران‌تر است و فضاي ذخيره‌سازي كمتري نسبت به آن ارائه مي‌دهد.

پلتفرم‌هاي سازگار: آپلود داده‌ها از هر كامپيوتري امكان‌پذير است.

ارزش: سرويس ابري Amazon Cloud Drive قابليت ذخيره‌سازي نامحدود تصاوير را دراختيار مشتركان Amazon Prime مي‌گذارد. اين سرويس پلن‌هاي ديگري هم ارائه مي‌دهد كه از ۱۱٫۹۹ دلار در سال شروع مي‌شود؛ تنها با دانلود اپليكيشن Amazon Cloud Drive مي‌توانيد به مدت ۳ ماه از فضاي ذخيره‌سازي ابري به‌ صورت رايگان استفاده كنيد.

Dropbox؛ بهترين سرويس ابري براي داده‌هاي كم حجم

سرويس ابري Dropbox فضاي كاري مدرني را دراختيار شما قرار مي‌دهد تا فايل‌هاي خود را در مكاني واحد ذخيره كنند. اين سرويس از هر جايي و در هر زماني قابل دسترسي است و مي‌توان آن را در تمام دستگاه‌ها همگام‌سازي كرد.

مرجع متخصصين ايران Drop box

امكانات سرويس ابري Dropbox:

  • امكان به‌اشتراك‌گذاري هر فايلي مانند پاورپوينت و فتوشاپ
  • بهره‌مندي از قابليتي به نام Dropbox Paper كه با آن مي‌توانيد هر نوع فايلي را ايجاد كرده و به اشتراك بگذاريد.
  • ارائه‌ي خدمات براي تمام اقشار جامعه
  • امكان به‌اشتراك‌گذاري فايل‌هاي پرحجم و كم‌حجم با ديگران
  • بهره‌مندي از قابليتي به نام Admin Controls كه مديريت تيم را تسهيل مي‌كند.
  • امكان دسترسي ايمن به داده‌هاي مشترك

معايب: تنها ۲ گيگابايت فضاي ذخيره‌سازي رايگان ارائه مي‌دهد.

پلتفرم‌هاي سازگار: ويندوز، Mac OS، لينوكس، اندرويد، iOS و موبايل‌هاي ويندوزي.

مرجع متخصصين ايران ارزش‌گذاري Dropbox

ارزش: ارائه‌ي ۲ گيگابايت به صورت رايگان، دو پلن براي متخصصد‌هاي شخصي و سه پلن براي سازمان‌ها

  • Plus و Family دو طرح براي متخصصد‌هاي شخصي: Plus با ارزش ماهانه ۱۱٫۹۹ دلار و Family با ارزش ماهانه ۱۹٫۹۹ دلار
  • Standard، Professional و Advanced سه طرح براي سازمان‌ها: Standard با ارزش ماهانه ۱۸ دلار براي هر متخصص، Professional با ارزش ماهانه ۱۹٫۹۹ دلار براي هر متخصص و Advanced با ارزش ماهانه ۳۰ دلار براي هر متخصص
  • نسخه‌ي رايگان آزمايشي هر كدام از اين طرح‌ها دردسترس است.

Google Drive؛ بهترين براي تيم‌ها و همگام‌سازي

محبوبيت سرويس ابري Google Drive به دليل ظرفيت ذخيره‌سازي رايگان اين سرويس است كه امكان ذخيره‌سازي عكس‌ها، اسناد، موسيقي‌ها، ويديوها و … را فراهم مي‌كند؛ براي ذخيره‌ي فايل‌ها در فضاي ابري Google Drive تنها كافي است تا يك حساب متخصصي گوگل داشته باشيد.

مرجع متخصصين ايران GoogleDrive

امكانات سرويس ابري Google Drive:

  • امكان ذخيره‌ي هر فايل با هر فرمتي (تصاوير، ويديو‌ها، و …)
  • امكان بارگذاري فايل‌ها در هر دستگاهي مانند موبايل، تبلت يا كامپيوتر
  • امكان اشتراك‌گذاري ساده‌ي فايل‌ها و پوشه‌ها و همگام‌سازي فايل‌ها بدون نياز به پيوست رايانامه

معايب: رابط متخصصي Google Drive كمي گيج‌كننده است.

پلتفرم‌هاي سازگار: سرويس Google Drive براي سيستم‌عامل‌هاي ويندوز، MacOS، iOS و اندرويد اپليكيشن ارائه مي‌دهد.

مرجع متخصصين ايران ارزش‌گذاري GoogleDrive

ارزش: فضاي ذخيره‌سازي تا ۱۵ گيگابايت اول رايگان است. طرح‌هاي ارزش‌گذاري ارائه شده توسط Google Drive به شرح زير است:

  • ۱۰۰ گيگابايت با ارزش ماهانه ۱٫۹۹ دلار
  • ۲۰۰ گيگابايت با ارزش ماهانه ۲٫۹۹ دلار
  • ۲ ترابايت با ارزش ماهانه‌ ۹٫۹۹ دلار
  • ۱۰ ترابايت با ارزش ماهانه ۹۹٫۹۹ دلار
  • ۲۰ ترابايت با ارزش ماهانه ۱۹۹٫۹۹ دلار
  • ۳۰ ترابايت با ارزش ماهانه ۲۹۹٫۹۹ دلار

Microsoft OneDrive؛ بهترين سرويس ابري براي متخصصان ويندوز

سرويس ابري OneDrive مايكروسافت فضاي ذخيره‌سازي رايگان تا ۵ گيگابايت را براي ذخيره‌ي فايل‌ها ارائه مي‌دهد و امكان دسترسي به آن‌ها را نيز ازطريق هر دستگاهي فراهم مي‌كند. اين سرويس به شما امكان مي‌دهد اسناد اسكن شده را مستقيماً ذخيره كنيد و از كامپيوتر شخصي ويندوز نيز به آن‌ها دسترسي داشته باشيد.

مرجع متخصصين ايران OneDrive

امكانات سرويس ابري Microsoft OneDrive:

  • امكان دسترسي آفلاين به فايل‌ها
  • امكان دسترسي به فايل‌ها از هر دستگاهي
  • رمزگذاري SSL روي داده‌ها
  • امكان اشتراك‌گذاري فايل‌ها و پوشه‌ها تنها با ارسال لينك ازطريق متن، رايانامه، فيسبوك يا iMessage
  • دريافت به‌روز‌ترين برنامه‌هاي آفيس

معايب: تنها ۵ گيگابايت فضاي ذخيره‌سازي رايگان ارائه مي‌دهد كه در مقايسه با ۱۵ گيگابايت فضاي رايگان Google Drive بسيار كمتر است.

پلتفرم‌هاي سازگار: ويندوز، اندرويد، iOS و …

ارزش: طرح Basic سرويس ابري OneDrive با ۵ گيگابايت فضاي ذخيره‌سازي به صورت رايگان براي همه‌ دردسترس است.

پلن ۱۰۰ گيگابايتي ماهانه ۱۹٫۹۹ دلار هزينه دارد. Office 365 Home و Office 365 Personal با قابليت‌هاي بيشتري نسبت به طرح Basic عرضه مي‌شوند كه اولي يك ترابايت فضاي ذخيره‌سازي و ۶۹٫۹۹ دلار سالانه ارزش دارد و دومي با ارزش سالانه‌ي ۹۹٫۹۹ دلار، ۶ ترابايت فضاي ذخيره‌سازي براي ۶ متخصص ارائه مي‌دهد.

iCloud؛ بهترين سرويس ابري براي متخصصان اپل

iCloud سرويس ابري مخصوص اپل براي ارائه‌ي فضاي‌ذخيره‌سازي ابري است. متخصصان مي‌توانند با استفاده از اين سرويس ابري اسناد، تصاوير و فايل‌هاي موسيقي خود را در فضاي ابري ذخيره كرده و اين داده‌ها در دستگاه‌هاي iOS، MacOS و ويندوزي دانلود كرد.

مرجع متخصصين ايران iCloud

امكانات سرويس ابري iCloud:

  • سازگار بودن با بسياري از برنامه‌ها مانند Mail، Calendar، Contact، Reminders، Safari و …
  • همگام‌سازي فايل‌ها به محض ايجاد كوچك‌ترين تغيير‌ها
  • همراه‌گيري از مكالمات، حتي در صورت عوض كردن موبايل

معايب: ليست‌كارها، زمان‌بندي‌ها و برخي قابليت‌هاي ديگر را تنها با افرادي كه Apple ID مي‌توان به اشتراك گذاشت.

پلتفرم‌هاي سازگار: ويندوز، iOS و سيستم‌عامل مك.

مرجع متخصصين ايران ارزش‌گذاري iCloud

ارزش: ۵ گيگابايت فضاي ذخيره‌سازي رايگان ارائه مي‌دهد. ۵۰ گيگابايت در ازاي پرداخت ماهانه ۰٫۹۹ دلار، ۲۰۰ گيگابايت در ازاي پرداخت ماهانه ۲٫۹۹ دلار و ۲ ترابايت در ازاي پرداخت ۹٫۹۹ دلار

OpenDrive؛ بهترين سرويس ابري براي آپلود فايل

مرجع متخصصين ايران OpenDrive

سرويس ابري OpenDrive فضاي ذخيره‌سازي ابري را با قابليت‌هاي زيادي مانند مديريت وظايف، مديريت محتواي ابري و يادداشت‌هايي براي افراد و تيم‌ها ارائه مي‌دهد و محدوديتي در آپلود داده ندارد.

امكانات سرويس ابري OpenDrive:

  • ارائه‌ي ابزارهايي مبتني بر ابر براي مديريت داده، پروژه و گردش كار، مديريت متخصص و برندسازي
  • ارائه‌ي اپليكيشن دسكتاپي براي ويندوز
  • ارائه‌ي قابليت‌هاي زيادي مانند ذخيره‌سازي، همراه‌گيري و اشتراك‌گذاري الكترونيك و همگام‌سازي فايل‌ها براي متخصصدهاي شخصي

معايب: همراهي محدود دارد.

پلتفرم‌هاي سازگار: اپليكيشن دسكتاپ براي ويندوز دردسترس است. فايل‌ها را مي‌توان با سيستم‌عامل‌هاي ويندوز، MacOS و لينوكس همگام‌سازي كرد.

ارزش: سرويس لبري OpenDrive طرح‌ها و ارزش‌گذاري‌هاي مختلفي براي افراد، كسب‌و‌كارها و سازمان‌ها ارائه مي‌دهد و براي متخصصد‌هاي شخصي نيز ۵ گيگابايت فضاي ذخيره‌سازي رايگان دراختيار افراد مي‌گذارد.

Amazon S3؛ بهترين سرويس ابري براي هر مقدار داده

مرجع متخصصين ايران Amazon S3

سرويس ابري Amazon S3 (مخفف عبارت Amazon (S)imple (S)torage (S)ervice) امكان ذخيره‌سازي و بازيابي داده‌ها را به هر مقدار و از هر كجا براي متخصص فراهم مي‌كند؛ اين سرويس در مقايسه با سرويس ابري Amazon Cloud Drive را مي‌توان كمي پيشرفته‌تر دانست كه براي هر كسب‌و‌كار در هر اندازه‌اي و در هر حوزه‌اي استفاده مي‌شود. اين سرويس براي ذخيره داده‌هاي وب‌سايت‌ها، اپليكيشن‌هاي موبايل‌هاي مختلف، دستگاه‌هاي IoT (اينترنت اشيا)، اپليكيشن‌هاي سازماني، همراه‌گيري و تجزيه و تحليل داده‌هاي بزرگ مفيد است.

امكانات سرويس ابري Amazon S3:

  • ارائه‌ي قابليت‌ مقياس‌پذيري
  • دردسترس بودن آني داده‌ها
  • تأمين امنيت داده‌ها
  • ارائه‌ي كارايي بالا

معايب: طرح‌هاي ارزش‌گذاري پيچيده‌اي دارد.

پلتفرم‌هاي سازگار: مبتني بر وب

ارزش: از ۰٫۰۲۳ دلار به ازاي هر گيگابايت شروع مي‌شود.

نوديسك

سرويس ابري نوديسك مدل رايانش ابري است امكان دسترسي به داده‌ها را هر زمان كه بخواهيد براي شما فراهم مي‌كند. در اين سرويس ارزش فضاي ذخيره‌سازي ابري بسته به نياز شما تعيين شده و فضاي ذخيره‌سازي با توجه به نيازهاي شخصي يا سازماني بهينه‌سازي مي‌شوند. سرويس ابري نوديسك با نرم‌افزار متن‌باز minIO (مين آي او)‌ توسعه داده شده است. minIO‌ به صورت اختصاصي براي نگه‌داري داده در مقياس بالا و ايجاد ابر خصوصي توسعه داده شده است و عملكرد ذخيره‌سازي مشابه Amazon S3 ارائه مي‌كند.

مرجع متخصصين ايران NoDisk

امكانات سرويس ابري نوديسك:

  • حفاظت از اطلاعات متخصصان
  • نگه‌داري نسخه‌هاي مختلفي از فايل‌ها
  • امكان جستجو در محتواي ذخيره‌شده
  • ارائه‌ي دسترسي سريع
  • همراهي شبانه‌روزي
مرجع متخصصين ايران ارزش‌گذاري NoDisk

ارزش‌: سرويس ابري نوديسك سه طرح مبتدي، پيشرفته و حرفه‌اي را با شرايط زير ارائه مي‌دهد:

  • طرح مبتدي با ۵۰ گيگابايت فضاي ذخيره‌سازي رايگان براي ماه اول و پس از آن ۱۲۰۰ تومان ماهانه به ازاي هر گيگ
  • طرح پيشرفته يا قابليت‌هاي S3 براي ذخيره‌سازي داده‌ها با ۱۰۰۰ تومان ماهانه به ازاي هر گيگ
  • طرح حرفه‌اي با قابليت‌هاي پيشرفته با ارزش ۱۰۰۰ تومان به ازاي هر گيگ

فضاي ابري بستري امن و مطمئن با امكان دسترسي آني به داده‌هاي ذخيره‌شده است كه ارزش مناسب و اقتصادي دارد و قابليت‌ ارتقاي ميزان حجم و فضاي مورد نياز را به همراه همراهي ۲۴ ساعته فراهم مي‌كند. با استفاده از پنل مديريتي اختصاصي و پروتكل Amazon S3 و معماري Multi tenant تهيه و پياده‌سازي شده است. معماري Multi tenant منابع موجود در اين فضاي ابري را با دسترسي‌هاي گوناگون دراختيار متخصصان مي‌گذارد.

مرجع متخصصين ايران ParsPack

امكانات فضاي ابري :

  • ارائه‌ي دسترسي ۹۹٫۹ درصدي به اطلاعات ذخيره‌شده روي فضاي ابري
  • تهيه‌ي خودكار سه نسخه از داده‌ها براي افزايش امنيت
  • هزينه‌ي بسيار پايين در مقايسه با فضاهاي ذخيره‌سازي فيزيكي
  • امكان ارتقاي فضا و سخت‌افزار سرويس با توجه به نيازهاي جديد
  • افزايش سرعت و امنيت با بهره‌مندي از پروتكل S3
  • امكان مديريت فايل‌ها ازطريق پنل
  • تخصيص منابع به گروهي از متخصصان با دسترسي‌هاي گوناگون
  • ارتباط ميان متخصصان به كمك پروتكل امنيتي HTTPS و رمزگذاري داده‌ها

پلتفرم‌هاي سازگار: لينوكس و ويندوز

ارزش: طرح‌هاي ماهانه، سه‌ماهه، شش‌ماهه و سالانه ارائه مي‌دهد و در ازاي هر گيگ فضاي ذخيره‌سازي ماهانه ۱۰ هزار تومان بايد بپردازيد. (با افزايش حجم ارزش‌ها به صورت نسبي كاهش پيدا مي‌كنند.)

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات