به مناسبت ۱۰ سالگي اندرويد؛ از گذشته تا به امروز

دوشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰
مطالعه 1 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
اندرويد به عنوان پرمخاطب ترين سيستم‌عامل صنعت موبايل شناخته مي‌شود و متخصصان زيادي را در مدت ۱۰ سال گذشته همراهي كرده است.
تبليغات

گوگل در سال ۲۰۰۸ اولين نسخه اندرويد را ارائه كرد. شايد دست‌اندركاران اين كمپاني در آن زمان خودشان نيز تصور نمي‌كردند كه روزي اين محصول متن‌باز به فراگيرترين سيستم‌عامل موبايل تبديل شود. بايد اين نكته را بپذيريم كه در دنياي فناوري هيچ سيستم‌عامل يا نرم‌افزار متخصصدي روند پر سرعت رشد و تكامل اندرويد را تجربه نكرده است و اندرويد در مركز اين دگرگوني، سريع‌تر از همه بوده است. 

گوگل در نوامبر سال ۲۰۰۵ شركتي به نام Android را خريداري كرد؛ شركت كوچكي كه براي تلفن‌هاي همراه نرم‌افزار مي‌ساخت. گوگل تا نيمه‌ي دوم سال ۲۰۰۷ در دست ساخت بودن يك سيستم‌عامل متن‌باز براي موبايل‌هاي هوشمند را رسما اعلام نكرده بود. دوران اندرويد به طور رسمي از ۲۲ اكتبر ۲۰۰۸ ميلادي و با عرضه‌ي موبايل T-Mobile G1 در ايالات متحده آغاز شد. 

در اين ويديو نگاهي مختصر به روند توسعه اندرويد خواهيم داشت و سير تكامل قابليت‌هاي آن را از اولين تا آخرين نسخه آن شرح خواهيم داد. ايده‌هاي كودكي اندي رابين حال به پركاربرترين سيستم‌عامل موبايل منجر شده است و روند تكامل آن قطعا جذابيت‌هاي فراواني دارد. 

تماشا در يوتيوب

به انديشه متخصصين شما آينده اندرويد چگونه رقم خواهد خورد؟

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات