با اجتناب از اين اشتباهات، حضور مؤثرتري در لينكدين داشته باشيد

جمعه ۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵
مطالعه 4 دقيقه
مرجع متخصصين ايران اشتباهات رايج در لينكدين
استفاده از شبكه‌ي لينكدين مي‌تواند مفيد باشد و اين به شما بستگي دارد كه چگونه از امكانات و فرصت‌هاي عالي اين پلتفرم استفاده كنيد.
تبليغات

با نزديك‌شدن تعداد اعضاي لينكدين به يك ميليارد نفر، اين پلتفرم به يكي از مهم‌ترين منابع برندسازي شخصي تبديل شده است. اگرچه عمر لينكدين به حدود دو دهه مي‌رسد اما بسياري از افراد، روش استفاده‌ي صحيح از اين شبكه‌ي اجتماعي را نمي‌دانند و به‌همين دليل فرصتي ايدئال را براي شناساندن برندشان به ديگران ازدست مي‌دهند.

اين مقاله در مهر ۱۴۰۲ براساس داده‌هاي جديد به‌طور كامل بازنويسي شد.

در اين مقاله قصد داريم شما را با رايج‌ترين اشتباهاتي كه افراد هنگام فعاليت در لينكدين انجام مي‌دهند آشنا كنيم تا با اجتناب از آن‌ها بتوانيد برند شخصي خود را با موفقيت درمعرض ديد ديگران قرار دهيد.

۱. درج نكردن كلمات كليدي در Headline پروفايل

مرجع متخصصين ايران بخش Headline لينكدين

براي كمك به ديده‌شدن نمايه‌ي خود در نتايج جستجوي لينكدين، كلماتي كه مي‌خواهيد با آن‌ها مرتبط شويد را در Headline پروفايلتان قرار دهيد. اولين وظيفه‌ي شما در اين پلتفرم، ارائه‌ي تيتر مناسبي است تا ديگران در اولين نگاه به آن پاسخ سؤال «آيا اين فردي است كه بايد بشناسم؟» را پيدا كنند.

۲. استفاده‌ي نادرست از بخش About

بخش About در لينكدين ازجمله پرخواننده‌ترين مكان‌ها در بيوگرافي شما محسوب مي‌شود و به‌همين دليل شما بايد داستان خود را با شيوه‌اي قانع‌كننده بيان كنيد.

نكته‌ي مهم در مورد تكميل بخش About لينكدين اين است كه وقتي افراد به نمايه‌ي شما نگاه مي‌كنند، فقط چند خط اول اين متن را مي‌بينند؛ درنتيجه بايد از كلمات ارزشمند براي جلب‌توجه خواننده بهره ببريد تا براي خواندن ادامه‌ي متن و كليك روي More ترغيب شود. توصيه مي‌شود از تكرار آنچه در Headline پروفايل خود اعلام كرده‌ايد در بخش About خودداري كنيد.

۳. ناديده‌گرفتن بخش ويژه (Featured)

مرجع متخصصين ايران بخش Featured لينكدين

بخش Featured، بسيار ارزشمند است و در بالاي نمايه‌ي لينكدين شما ظاهر مي‌شود. اين قسمت درواقع مكاني براي نمايش دستاوردها، علايق و اهداف شما است. مي‌توان در بخش Featured از تصاوير، ويديو و ساير محتواي چندرسانه‌اي براي ارائه‌ي بهتر اطلاعات استفاده كرد. علاوه‌براين بخش ويژه‌ي لينكدين شما بايد جذاب و متمايز از ساير پروفايل‌ها باشد.

۴. استفاده نكردن از Creator Mode

مرجع متخصصين ايران حالت Creator در لينكدين

حالت Creator، ويژگي نسبتاً جديد لينكدين است كه به شما اجازه مي‌دهد از پنج هشتگ برتر مرتبط با فعاليت خود استفاده كنيد. اين هشتگ‌ها دقيقاً زير Headline نمايه نشان داده مي‌شوند و به ديگران اعلام مي‌كنند فعاليت شما بيشتر به چه حوزه‌هايي ارتباط دارد. حتي درصورتي‌كه قصد ايجاد محتوا براي وبلاگ لينكدين خود را نداريد با فعال‌سازي Creator Mode، پنج هشتگ اصلي‌تان را در صفحه‌ي نمايه قرار دهيد.

۵. استفاده از پس‌زمينه‌ پيش‌فرض لينكدين

مرجع متخصصين ايران پس زمينه پيشفرض لينكدين

همان‌طور كه فوربز اشاره مي‌كند، بهترين راه براي متمايز كردن نمايه اين است كه از پس‌زمينه‌ي منحصر‌به‌فرد نام تجاري خود بهره ببريد. اين اولين چيزي خواهد بود كه مردم هنگام مطالعه نمايه‌ي ديگران مشاهده مي‌كنند. استفاده از تصوير خاص در نمايه به بيان بهتر داستانتان كمك مي‌كند و شما از سايرين متمايز مي‌شويد. اين يعني اولين برداشت مردم از مشاهده‌ي نمايه‌ي شما مثبت خواهد بود.

۶. استفاده از عكس نامناسب

در تصوير نمايه‌ي خود نبايد از عكس نامناسب استفاده كنيد. به‌عنوان مثال تصويري كه در آن بدن يا دستانتان مشخص باشد به‌هيچ‌وجه توصيه نمي‌شود. عكس پروفايل، نشان‌دهنده‌ي شخصيت كاري شما است.

مرجع متخصصين ايران لينكدين چيست و چگونه در‌آن پروفايل بسازيم؟
لينكدين چيست و چگونه در‌آن پروفايل بسازيم؟
مطالعه '13

بهتر است كه چهره‌ي شما ۶۰ تا ۸۰ درصد فضاي تصوير اصلي پروفايل را اشغال كند زيرا در اين شرايط حرفه‌اي‌تر به‌انديشه متخصصين مي‌رسيد و احتمال اينكه ديگران با شما ارتباط برقرار كنند افزايش مي‌يابد.

۷. مرتب نكردن مجدد مهارت‌ها

مرجع متخصصين ايران مهارت ها در لينكدين

هر مهارت در لينكدين به چند تأييديه نياز دارد و اين پلتفرم فهرست مهارت‌هاي شما را براساس تعداد تأييديه‌هايي كه هركدام از آن‌ها نياز دارند نشان مي‌دهد. وقتي ديگران نمايه‌ي شما را مطالعه مي‌كنند، اين پلتفرم فقط سه‌مورد برتر را نمايش مي‌دهد و اين آيتم‌ها به آن‌ها مي‌گويد شما در چه زمينه‌هايي خيلي حرفه‌اي هستيد.

امكان دارد موارد برتر در فهرست مهارت‌هاي شما، الزاماً آيتم‌هايي نباشند كه در آن‌ها تخصص داريد. به‌همين دليل توصيه مي‌شود هميشه ترتيب مهارت‌هاي خود را براساس ميزان تخصص‌تان به‌نمايش بگذاريد.

۸. استفاده از كلمات و استفاده نكردن از محتواي بصري

هنگامي‌كه خود را به حروف الفبا محدود كنيد، ايجاد تجربه‌ي احساسي بسيار سخت خواهد بود اما درصورتي‌كه داستان فعاليت خود را در لينكدين با تصاوير، اينفوگرافي و ويديو نمايش دهيد، تأثير آن روي مخاطبان افزايش خواهد يافت. نمايه‌ي شما مملو از مكان‌هايي است كه مي‌توان در آن‌ها از محتواي چندرسانه‌اي مثل عكس و ويديو استفاده كرد.

سعي كنيد در لينكدين نهايت استفاده را از محتواي بصري ببريد و از اين عناصر براي ارائه‌ي بهتر اطلاعات درمورد تخصص‌ها و فعاليت خود به ديگران بهره‌مند شويد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات