مرجع متخصصين ايران

مطالعه هدست مخصوص بازي 1MORE Spearhead VR

چهارشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
مطالعه 10 دقيقه
با مطالعه اولين هدست گيمينگ كمپاني 1MORE كه با نام Spearhead VR به بازار عرضه شده است، همراه اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران باشيد.
تبليغات

شركت 1MORE پس از ورود به دنياي ساخت هدفون و عرضه هدفون‌هاي فوق‌العاده با كيفيتي مانند 1MORE Triple Driver و 1MORE Quad Driver كه هر دو پيش از اين در اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران مطالعه شده‌اند، با عرضه هدست مخصوص بازي Spearhead VR، قصد ورود به قلمرو جديدي را دارد و انديشه متخصصين مثبت گيمرها را به خود جلب كند. قلمرويي كه شركت‌هايي مانند ترتل بيچ، ريزر، لاجيتك، استيل سريز و استرو گيمر، سال‌ها است كه به فعاليت در آن مشغول هستند و انواع و اقسام محصولات مختلفي را براي طيف وسيع گيمرها عرضه كرده‌اند. با اين حال، تجربيات خوب اوليه هدفون‌هاي قبلي 1MORE، آن‌ها را مجاب كرد كه وارد حوزه‌هاي جديدتري شوند و شانس خود را در اين حوزه‌ نيز امتحان كنند. حوزه جذاب بازي‌هاي ويديويي، جايي است كه 1MORE با عرضه هدست اسپيرهد وي‌آر انتخاب كرده است.

اين هدست كه داراي ظاهري كاملا گيمينگ است، اولين هدست مخصوص بازي وان‌مور محسوب مي‌شود كه تنها ظاهر آن براي گيمرها جذاب نيست بلكه روي كاغذ، تمام ويژگي‌هايي را كه يك هدست مخصوص بازي بايد داشته باشد، در خود جاي داده است و حتي تعدادي ويژگي ديگر نيز در آن گنجانده شده است. صداي مجازي ۷.۱ كاناله، قابليت اتصال به طيف وسيعي از دستگاه‌ها،‌ ميكروفون با قابليت حذف صداي محيط براي شفافيت هر چه بيشتر صداي گيمر در هنگام ارتباط با هم‌تيمي‌ها، راحتي، چراغ‌هاي LED قابل تنظيم و تعدادي ويژگي ديگر از جمله امكاناتي هستند كه در اولين هدست گيمينگ 1MORE قرار دارند. اما آيا اين هدفون توانسته است كه به عنوان اولين تجربه حوزه بازي‌هاي ويديويي وان‌مور به انتخاب خوبي براي گيمرهاي اشكال‌پسندي كه مي‌خواهند تمام امكانات را يكجا داشته باشند، تبديل شود؟ با مطالعه هدست گيمينگ 1MORE Spearhead VR همراه باشيد.

مرجع متخصصين ايران هدست وان مور اسپيرهد وي آر / 1More Spearhead VR

هدست مخصوص بازي 1MORE Spearhead VR توسط شركت راندمان براي مطالعه در اختيار اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران قرار گرفته است. شما مي‌توانيد اين هدفون را با ارزش حدودي ۷۰۰ هزار تومان از يكي از فروشگاه‌هاي ديجيكالا يا ايران‌هدفون خريداري كنيد.

مشخصات 

مشخصات متخصص هدفون  1MORE Quad Driver

نوع هدفون

روي موبايل

وزن

۳۲۴ گرم

طول كابل USB

۱.۳ متر

طول كابل صداي ۳.۵ ميلي‌متري

۱.۵ متر

نوع اتصال

ميكرو USB

جك ۳.۵ ميلي‌متري

بازه‌ي فركانس

۲۰ هرتز تا ۲۰ هزار هرتز

امپدانس

۳۲ اهم

حساسيت

۱۰۳ دسي‌بل

توان بيشينه

۲۰ ميلي‌وات

يكي از ويژگي‌هايي كه وان‌مور در تمام محصولات خود توجه ويژه‌اي به آن داشته است، بسته‌بندي شكيل و تعبيه‌ي وسايل جانبي كاملي در آن است. هدست Spearhead VR نيز از اين قاعده مستثني نيست. يك بسته‌بندي بزرگ كه با باز كردن آن، با طراحي آشناي جعبه‌ي محصولات وان‌مور روبه‌رو مي‌شويد. مانند هميشه وان‌مور در اين بسته نيز تمام وسايل جانبي‌اي را كه شما نياز داريد، قرار داده است. علاوه بر خود هدفون، يك كابل ميكرو يو‌اس‌بي براي اتصال به كامپيوتر و يك كابل ۳.۵ ميلي‌متري يك به يك براي اتصال اين هدست به وسايل ديگر از قبيل موبايل و كنسول‌هاي بازي و يك كيف پلاستيكي كه لوگوي 1MORE رو آن درج شده است و براي حمل و نقل ساده‌تر هدفون از آن استفاده مي‌شود، وسايل جانبي درون جعبه اسپيرهد وي آر را تشكيل مي‌دهد. 

طراحي

كيفيت ساخت و راحتي متخصصي زياد

اگر فرصت تجربه محصولات ديگر برند وان‌مور را داشته‌ايد، حتما با كيفيت ساخت بالاي آن‌ها آشنا هستيد. هدست گيمينگ اسپيرهد وي‌آر نيز دقيقا مانند ديگر محصولات اين شركت، داراي كيفيت ساخت بسيار بالايي است. قسمت فوقاني اين هدست از يك لايه‌ي نازك آلومينيوم تشكيل شده است كه دقيقا در زير آن، بخش ديگري وجود دارد كه از مواد نرمي تشكيل شده است. بر خلاف هدفون‌هاي روي موبايل سنتي كه با بالا و پايين بردن موبايل‌هاي راست و چپ اندازه آن تنظيم مي‌شود، قسمت نرمي كه در زير بخش آلومنيومي وجود دارد داراي خاصيت ارتجاعي است و وظيفه تنظيم ارتفاع هدست با توجه به فرم سر متخصص بر عهده اين بخش است. نكته بسيار جالب در رابطه با اسپيرهد وي‌آر آن است كه براي تنظيم اندازه آن، شما لازم نيست كاري انجام دهيد و به دليل خاصيت ارتجاعي اين اتصال دهنده، كافي است تا هدست را روي سر خود بگذاريد تا به راحتي روي سر شما قرار بگيرد و تنظيم شود. يكي از نكات بسيار جالب توجه اين مكانيزم، راحتي و انعطاف بسيار زياد هدفون است كه حتي با تكان دادن سر به طرفين نيز متخصص كماكان احساس راحتي مي‌كند. 

مرجع متخصصين ايران هدست وان مور اسپيرهد وي آر / 1More Spearhead VR

طراحي هدست اسپيرهد وي‌آر، دقيقا يك محصول مخصوص بازي را تداعي مي‌كند. رنگ كامل مشكي كه به چراغ‌هاي LED مزين شده گواه اين مدعي است. نوار باريك LED روي هر كدام از موبايل‌ها و لوگوي گيمينگ وان‌مور، «عدد يك» با طراحي خاص، به همراه پايه‌ي نوري تعبيه شده روي موبايل سمت چپ كه وظيفه روشن و خاموش كردن ميكروفون را دارد، هنگام اتصال هدفون با يو‌اس‌بي به رايانه شخصي، روشن مي‌شوند. هرچند كه به طور پيش‌فرض وان‌مور رنگ محبوب گيمرها يعني قرمز را براي LEDهاي اين هدست در انديشه متخصصين گرفته است، اما متخصص به راحتي مي‌تواند با دانلود و نصب برنامه مخصوص هدفون روي رايانه شخصي، رنگ مورد انديشه متخصصين LED‌هاي آن را شخصي‌سازي كند. 

مرجع متخصصين ايران هدست وان مور اسپيرهد وي آر / 1More Spearhead VR

موبايل‌هاي اين هدفون طراحي ساده و در عين حال زيبايي دارند و پارچه به كار رفته روي قسمت داخلي موبايل‌ها راحتي بسيار زيادي را حتي در مدت‌ طولاني براي متخصص به ارمغان مي‌آورد. با اينكه موبايل‌هاي هدفون قابليت تنظيم ندارند، اما فضاي حركتي ۳۶۰ درجه‌اي كمي دارند كه باز هم در راحتي هرچه بيشتر اين هدست نقش بسزايي دارند. هدست Spearhead VR، داراي دو ميكروفون روي هر كدام از موبايل‌ها است كه اين ميكروفون‌ها مجهز به فناوري ENC هستند. اين تكنولوژي كه مخفف حذف نويز محيطي است، باعث مي‌شود كه هنگام استفاده از ميكروفون، هدست از طريق اين دو ميكروفون با توليد موجي مخالف موج صوتي محيط، باعث شوند كه صداي متخصص در طرف مقابل به وضوح كامل شنيده شود. 

مرجع متخصصين ايران هدست وان مور اسپيرهد وي آر / 1More Spearhead VR
مرجع متخصصين ايران هدست وان مور اسپيرهد وي آر / 1More Spearhead VR
مرجع متخصصين ايران هدست وان مور اسپيرهد وي آر / 1More Spearhead VR
مرجع متخصصين ايران هدست وان مور اسپيرهد وي آر / 1More Spearhead VR

يكي از نكات عجيب و تا حدودي نااميد كننده اسپيرهد وي‌آر، محل قرارگيري ميكروفون آن براي ارتباط با هم‌تيمي‌ها و ديگر بازيكنان است. بر خلاف آن چيزي كه در وهله اول به انديشه متخصصين مي‌رسد و ميكروفن مخصوص مكالمه‌ روي ميله‌ي نوراني سمت چپ هدفون قرار ندارد؛ ميكروفون اين هدست در قسمت تحتاني موبايل سمت راست قرار گرفته است كه اين تصميم باعث شده تا برخي اوقات صداي متخصص كمي دور به انديشه متخصصين بريد.

در قسمت زيرين موبايل سمت چپ اين هدست، علاوه بر ورودي ميكرو يو‌اس‌بي و ورودي ۳.۵ ميلي‌متري، چرخ تنظيم كننده‌ي تنظيم صدا و بيس در كنار دكمه‌اي براي خاموش و روشن كردن ميكروفون قرار دارد. به طور كلي از لحاظ كيفيت ساخت و طراحي، هدست 1MORE Spearhead VR بسيار عالي عمل كرده است و با اينكه ممكن است ظاهر اين هدست براي غير گيمرها آنچنان هيجان‌انگيز نباشد، اما از خيلي از هدست‌هاي مخصوص بازي ديگر بيشتر به يك هدست معمولي و با طراحي خوب شباهت دارد. 

عملكرد

جدا از تمام ويژگي‌هاي ظاهري، نكته‌اي كه اسپيرهد وي‌آر را از ديگر رقبا متمايز مي‌كند، عملكرد آن است و بايد اذعان كنيم كه تجربه وان‌مور در توليد هدفون‌هاي قبلي، به كمك آن‌ها آمده و Spearhead VR  در همين راستا عملكرد بسيار خوبي را از خود نشان داده است. پيش از آنكه به جزئيات نتايج مطالعه اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران از عملكرد اين هدست بپردازيم، لازم مي‌دانيم كه توضيحي در رابطه با نحوه اتصال آن ارائه دهيم. 1MORE براي اتصال اين هدست دو روش را پيش‌ روي متخصص قرار داده است. روش اول و اصلي كه استفاده از از تمام امكانات هدست از قبيل صداي مجازي ۷.۱ كاناله، نوردهي RGB و حذف صداي محيط را ممكن مي‌كند، اتصال هدست با كابل USB به رايانه شخصي مبتني بر ويندوز است. حالت ديگر، استفاده از كابل ۳.۵ ميلي‌متري استاندارد است كه در اين حالت، هدست تنها توانايي توليد صدايي استريو را داشته و ويژگي‌هاي ديگر از قبيل نوردهي و ENC از طريق آن در دسترس نخواهند بود.

كيفيت صوتي بسيار خوب به خصوص در بازي‌ها به لطف پخش صداي ۷.۱ كاناله

وان‌مور از درايور‌هاي توانمند ۵۰ ميلي‌متري مگلو گرافن در هدست اسپيرهد وي‌آر استفاده كرده است. ويژگي متمايز كننده اين نوع درايو نسبت به ساير نمونه‌هاي موجود در هدفون‌هاي مخصوص بازي، حركت فيزيكي در جاي خود است. همين ويژگي باعث شده است كه هدست اسپيرهد در فركانس‌هاي پايين، عملكرد بسيار خوبي از خود بجاي بگذارد و اگر از دوستداران بيس زياد هستيد، مي‌توانيد لذت فراواني از صداي اين هدست ببريد؛ اين مكانيزم، باعث مي‌شود هدست هنگام توليد فركانس‌هاي پايين، ارتعاشات اندكي توليد كند كه متخصص را هر چه بيشتر در محيط موسيقي، بازي يا فيلم غرق مي‌كند. زيرا علاوه بر اينكه اين هدست در توليد فركانس‌هايي پايين بسيار عالي عمل مي‌كند، حتي در حجم صداي بالا، موسيقي شما دچار اعوجاج نخواهد شد و اين نكته يكي از ويژگي‌هاي بارز يك هدفون خوب است. حتي اگر علاقه‌اي به بيس زياد نداريد، مي‌توانيد از طريق دكمه تنظيم بيس كه روي موبايل سمت چپ قرار گرفته است، بيس را به طور كل قطع كنيد. از طرف ديگر، هدست اسپيرهد وي‌آر در توليد فركانس‌هاي ميانه و بالا نيز عملكرد كاملا قابل قبولي از خود ارائه مي‌دهد و صداي دريافتي از اين هدست در هنگام بازي كردن، گوش دادن به موسيقي و تماشاي فيلم، صدايي متعادل و گوش‌نواز است. 

مرجع متخصصين ايران هدست وان مور اسپيرهد وي آر / 1More Spearhead VR

اما يكي ديگر از ويژگي‌هاي بسيار جالب هدست مخصوص بازي وان‌مور، توانايي توليد صدايي ۷.۱ كاناله مجازي است. اين ويژگي در بازي‌هاي مي‌تواند كمك شاياني به گيمرها بكند. به طور مثال هنگام تجربه يك بازي شوتر اول شخص، گيمر مي‌تواند به راحتي با تشخيص دادن صداي پاي دشمنان، پي ببرد كه آن‌ها از كدام سمت به سوي او در حال نزديك شدن هستند. در صحنه‌هاي شلوغ بازي‌هايي مانند Call of Duty WWII، اين هدست عملكرد بسيار خوبي در تفكيك صدا از خود نشان داد و هرچند كه نمونه‌هاي توانمند ديگري در توليد صداي ۷.۱ كاناله وجود دارند، اما هدست Spearhead VR نيز در اين بخش عملكرد بسيار قابل قبولي را از خود نشان داد. از طرف ديگر، وجود دو ميكروفون مجهز به تكنولوژي ENC براي حذف صداي محيط در هنگام استفاده از ميكروفون براي صحبت كردن با ديگر گيمرها، باعث شده است كه صداي دريافت شده توسط ميكروفون Spearhead VR، كاملا واضح باشد؛ اما به دليل قرار گرفتن ميكروفون روي بخش پاييني موبايل سمت راست، صداي متخصص كمي دور به انديشه متخصصين مي‌رسد.

براي اينكه بتوانيد از تمام ويژگي‌هاي هدست جديد وان‌مور بهره ببريد، بايد نرم‌افزار مخصوص آن را از وب‌سايت وان‌مور دانلود و نصب نماييد. يكي از ويژگي‌هاي اين نرم‌افزار، تنظيم رنگ و حالت LEDهاي تعبيه شده روي هدست است. شما مي‌توانيد از بين سه حالت رنگ ثابت، ضربان قلب (كه نور LED هدست به صورت مداوم خاموش و روشن مي‌شود) و حالت تنفس (كه نور به آرامي خاموش و روشن مي‌شود) يكي را انتخاب كرده و از طريق پالت رنگي در دسترس، رنگ مورد انديشه متخصصين خود را نيز انتخاب كنيد. هرچند كه شخصي‌سازي اين هدست به قابليت‌هاي شخصي‌سازي محصولات نام‌وآشنايي شركت‌هايي مانند ريزر نمي‌رسد، اما به قابليت‌هاي جذابي را براي شخصي‌سازي عملكرد و ظاهر هدفون در دسترس متخصصان قرار مي‌دهد. تنظيمات ديگر از قبيل اكولايزر، صداي فراگير Xear، تنظيم سطح صداي ميكروفون، ايجاد پروفايل صداي شخصي از جمله برخي از قابليت‌هاي صوتي اين برنامه هستند.

مرجع متخصصين ايران هدست وان مور اسپيرهد وي آر / 1More Spearhead VR

مي‌توان با اطمينان گفت كه 1MORE در اولين تلاش خود براي ساخت يك هدست گيمينگ در عين حال كاملا مناسب براي متخصصد‌هاي ديگر، موفق بوده است. درست است كه اين هدست صدايي باب ميل خوره‌هاي صدا توليد نمي‌كند، اما عملكرد آن چه در موسيقي، چه در بازي‌ها و چه در تماشاي فيلم مي‌تواند به خوبي گيمرها و متخصصان عادي را راضي كند. قابليت‌هاي شخصي‌سازي گسترده، به متخصص كمك مي‌كند تا بتواند براي هر نوع استفاده‌اي، صداي مورد علاقه خود را از اين هدست دريافت كند. به طور مثال، مي‌توان در هنگام گوش كردن به موسيقي، تمام ويژگي‌هاي نرم‌افزاري هدست را خاموش كرد تا صدايي متعادل و با دقت بالا از آن دريافت شود و هنگام بازي كردن، با فعال كردن ويژگي‌هايي مانند صداي ۷.۱ كاناله، از محيط صوتي بسياري جذابي نهايت لذت را برد. 

نكات مثبت

  • عملكرد بسيار خوب در بازي، فيلم و موسيقي
  • راحتي
  •  كيفيت صداي
  • قابليت شخصي‌سازي صدا و ظاهر هدست
  • كيفيت ساخت بسيار خوب
  • قابليت اتصال به دستگاه‌هاي بسيار زياد

نكات منفي

  • از دست دادن اكثر ويژگي‌هاي هدست در هنگام اتصال با كابل ۳.۵ ميلي‌متري
  • محل قرارگيري ميكروفون
تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات