برتري سوني بر بازار دوربين هاي بدون آينه

جمعه ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
سوني كه در حوزه‌ي دوربين‌هاي ديجيتال توفيق چنداني نداشته، توانسته است با دوربين‌هاي بدون‌آينه‌ي خود توجه حرفه‌اي‌ها را جلب كند.
تبليغات

در رقابتي كه بين برترين‌هاي صنعت عكاسي يعني كانن، نيكون و سوني در جريان است، اخيرا سوني موفق شده توجه بيشتري را به خود جلب كند. بلومبرگ به‌تازگي گزارشي را منتشر كرده كه در آن از احياي سوني به‌واسطه‌ي دوربين‌هاي بدون‌آينه‌ي آن سخن گفته و اذعان داشته كه سوني در حال جلب توجه عكاسان حرفه‌اي است.

سوني موفق شده است در رقابت دوربين‌هاي بدون‌آينه، به‌لطف دوربين‌هاي بدون‌آينه‌ي فول فريمي كه عرضه كرد، از كانن و نيكون به‌ميزان قابل‌توجهي پيشي بگيرد. دو شركت يادشده بيشتر ترجيح دادند تمركز خود را بر بازار محدود دوربين‌هاي DSLR بگذارند و درنتيجه، سوني تقريبا بازار ۳.۲ ميليارد دلاري تجهيزات عكاسي حرفه‌اي را به كانن و نيكون واگذار كرده است.

با اين وجود، اين واگذاري به كندي اتفاق مي‌افتد؛ چرا كه عكاسان حرفه‌اي متخصصان وفاداري هستند كه ترجيح مي‌دهند از تجهيزات نام‌آشنايي كه كيفيت آن‌ها اثبات شده است استفاده كنند. همچنين، لنزهاي قابل‌تغيير كه هزينه‌ي زيادي هم در بر دارند، بخش ديگري از وابستگي اين متخصصان به برندي خاص است.

برخي متخصصان حرفه‌اي از اين گلايه دارند كه سوني در عرضه‌ي لنزهاي جديد سستي به خرج مي‌دهد و از اين جهت نسبت به همراهي متخصصي در مقايسه با كانن و نيكون عملكرد ضعيف‌تري دارد.

Sony سخت در تلاش است كه هم در عرضه‌ي لنزهاي جديد و هم بهبود تجهيزات موجود عملكرد بهتري داشته باشد. نيرويوكي ماتسوشيتا، مدير برنامه‌ريزي محصولات سوني مي‌گويد: «ما از ابتدا مي‌دانستيم كه دوربين‌هاي سوني توجه حرفه‌اي‌ها را جلب خواهد كرد.»

مرجع متخصصين ايران Sony Alpha NEX-5

به گزارش بلومبرگ، تمركز سوني بر ساخت سنسور تصوير و سيطره بر اين بازار باعث افزايش سود اين شركت شده است و آن‌ها پيش‌بيني مي‌كنند كه در حوزه‌ي دوربين نيز در سه سال آينده به افزايش ۴۰ درصدي سود عملياتي دست پيدا كنند. شركت ژاپني، سه ماه پيش نيز اعلام كرده بود كه قصد دارد تا سال ۲۰۲۱ به برند برتر در حوزه‌ي عكاسي تبديل شود.

با اين وجود، ادامه‌ي موفقيت سوني در بازار دوربين‌هاي بدون‌آينه وابسته به عملكرد نيكون و كانن در اين حوزه است‌. نيكون دوربين بدون‌آينه و فول‌فريم خود را اول شهريور رونمايي مي‌كند و بر اساس شايعات، كانن نيز با فاصله‌ي كمي پس از آن محصول جديد خود در اين حوزه را معرفي خواهد كرد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات