سرمايه‌گذاري ۱۵۰ ميليون دلاري گوگل در پروژه‌هاي استفاده از انرژي پاك

سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
گوگل اقدامات گسترده‌اي در راستاي كاهش توليد كربن از چرخه‌ي ساخت محصولات خود جهت حفظ محيط‌زيست انجام خواهد داد.
تبليغات

گوگل ساعاتي پيش و طي رويداد اختصاصي خود با نام Made by Google '19، در كنار معرفي از محصولات سخت‌افزاري جديد، از سرمايه‌گذاري ۱۵۰ ميليون دلاري در انرژي‌هاي پاك خبر داد. اين سرمايه‌گذاري در راستاي كمك به محيط‌زيست و حذف آلايندگي در كشور‌هاي توليدكننده‌ي محصولات گوگل انجام خواهد شد.

اين خبر در حالي اعلام شد كه كمتر از يك ماه پيش، جف بزوس مديرعامل آمازون، از آغاز اقدامات گسترده براي كاهش توليد آلايندگي‌هاي كربن توسط اين شركت سخن گفته بود. همچنين پيش از اين، اپل و مايكروسافت با تدابير ويژه‌اي، قدم بزرگي براي تبديل‌شدن به شركت‌هاي پاك در حوزه‌ي فناوري برداشته بودند.

حال نوبت به گوگل رسيده است تا طرح‌هاي خود براي حفظ محيط زيست و اشكالات آلايندگي را رونمايي كند. البته فراموش نكنيد، اين غول دنياي فناوري پيش‌تر نيز اقدامات زيادي در اين زمينه انجام داده بود و اكنون در انديشه متخصصين دارد پا را از اين هم فراتر گذاشته و از رقباي خود پيشي بگيرد.

مدير ارشد گوگل در اين رويداد از سرمايه‌گذاري در «مناطق كليدي توليدكننده‌ي محصولات گوگل» نام برد كه البته جزئيات بيشتري در حال حاضر ارايه نشده است. اوسترلو در ادامه گفت، تمام عمليات متعلق به شركت گوگل از سال ۲۰۰۷ در زمينه‌ي توليد كربن خنثي بوده و ميزان بيشتري از اين ماده‌ را به جو زمين اضافه نمي‌كنند. همچنين از سال ۲۰۱۷ تمام انرژي مورد نياز گوگل توسط منابع تجديدپذير تأمين مي‌شود. وي همچنين افزود:

زماني‌كه شما به استفاده از محصولات گوگل روي مي‌آوريد، سهمي از استفاده از انرژي‌هاي پاك و حفظ كره‌ي زمين از آلايندگي خواهيد داشت.

آيوي راسس، مدير طراحي بخش سخت‌افزار گوگل نيز در اين خصوص گفت: «تمام محصولات سري Nest (تجهيزات خانه‌ي هوشمند) از پلاستيك‌هاي بازيافتي توليد مي‌شود و حتي در پارچه‌ي اسپيكر‌هاي نست ميني از شيشه‌هاي بازيافت شده استفاده شده است.»

اقدام اخير گوگل، خبر از افزايش تلاش شركت‌هاي نام‌دار حوزه‌ي فناوري در راستاي حفظ محيط زيست خبر مي‌دهد. پيش‌تر اپل نيز در رويداد‌هاي معرفي محصولات سخت‌افزاري تأكيد ويژه‌اي به استفاده از آلومينيوم بازيافتي در نسل جديد موبايل و لپ‌تاپ‌هاي خود داشته است.

پيش‌تر كاركنان شركت‌هاي آمازون، مايكروسافت و گوگل به‌صورت جمعي به اعتراض در خصوص بي‌توجهي شركت‌هاي نام‌برده به شرايط محيط زيست و حفظ آن پرداخته بودند. همچنين برخي اشكالات ديگر مانند شرايط سخت كاري، اشكالات نژادپرستي و تبعيض جنسيتي، آسيب زيادي به نام شركت‌هاي بزرگ حوزه‌ي فناوري زده بود. اقدامات اخير در راستاي حفظ محيط زيست مي‌تواند تا حدي به بهبود جلوه‌ي آن‌ها در اذعان عمومي كمك كند.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات