مرجع متخصصين ايران

مطالعه لاجيتك گروپ

يك‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰
مطالعه 9 دقيقه
لاجيتك گروپ را مي‌توان پرچم‌دار تجهيزات ويدئو كنفرانس دانست كه قابليت‌هاي گسترده‌اي در اختيار كسب‌و‌كار‌ها مي‌گذارد.
تبليغات

لاجيتك طي سال‌هاي گذشته سرمايه‌گذاري گسترده‌اي در بخش توليد وب‌كم و تجهيزات ويديوكنفرانس كرده است. در همين راستا، طي سال‌هاي گذشته شاهد رونمايي و عرضه‌ي محصولاتي جذاب و توانمند در اين بخش بوده‌ايم كه نه‌تنها نياز متخصصان عادي را به خوبي تأمين مي‌كند، بلكه انجام كنفرانس‌هاي ويديويي با حضور حداكثر ۲۰ نفر را نيز فراهم مي‌كند.

مرجع متخصصين ايران لاجيتك گروپ / Logitech Group

پيش‌تر براي انجام كنفرانس‌هاي كاري و گروهي، راهي جز خريد محصولات چند هزار دلاري نداشتيد. اما محصولات جديد لاجيتك به‌خوبي فضاي خالي ميان تجهيزات خانگي و حرفه‌اي را پر كرده است تا با بودجه‌هاي مختلف قادر به خريد نمونه‌اي ايده‌‌آل با توجه به فضاي كاري خود باشيد. كانكت و ميت‌آپ براي برگزاري كنفرانس‌هاي ويديويي محيط‌هاي كوچك ايده‌آل به شمار مي‌روند. اما اگر قصد برگزاري جلساتي بزرگ‌تر يا كلاس‌هاي يادگيريي الكترونيك را داريد، لاجيتك گروپ بهترين گزينه‌ي در دسترس است كه امكانات گسترده‌اي در اين زمينه ارائه مي‌دهد. در ادامه با اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران و مطالعه عميق ويديوكنفرانس لاجيتك گروپ همراه باشيد.

گروپ (Group) توسط شركت اسپيرو، نماينده‌ي لاجيتك در ايران در اختيار اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران قرار گرفته است.

مشخصات متخصص لاجيتك كانكت

ابعاد دوربين

۱۳۰ در ۱۷۰ در ۱۳۸ ميلي‌متر (ارتفاع، عرض، عمق)

وزن دوربين

۵۸۵ گرم

ابعاد اسپيكرفون

۲۴۰ در ۶۵ در ۲۴۰ ميلي‌متر (ارتفاع، عرض، عمق)

وزن اسپيكرفون

۱۲۲۳ گرم

حداكثر رزولوشن فيلم‌برداري

۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پيكسل

زاويه‌ي ديد دوربين

۹۰ درجه قطري، ۸۲ درجه افقي، ۵۲ درجه عمودي

قابليت چرخش افقي ۹۰ +/- درجه و عمودي ۳۵+ / ۴۵- درجه

اخبار تخصصي

۵ برابر اخبار تخصصي اپتيكال و ۵ برابر اخبار تخصصي ديجيتال (مجموع ۱۰ برابر اخبار تخصصي بدون افت كيفيت)

ميكروفن

تعبيه‌شده در بدنه‌ي اسپيكرفون، قابليت حذف نويز

فناوري‌هاي اتصالي بي‌سيم

بلوتوث و NFC

كنترل از راه دور

دارد با قابليت كنترل تا ۸/۵ متر؛ با قابليت كنترل زاويه‌ و اخبار تخصصي دوربين، حجم صداي اسپيكر، قطع‌كردن ميكروفن، برقراري و قطع‌كردن تماس، تنظيم زواياي پيش‌فرض دوربين

درگاه‌هاي اتصالي

ميكرو USB‌ (اتصال به كامپيوتر)، قفل كنزينگتون، پورت برق، اتصال به ميكروفن‌

نرم‌افزار‌هاي سازگار

Skype, Zoom, Teams, Fuze, Jabber, BlueJeans, Broadsoft, Google Meet, Vidyo, GoToMeeting

ساير

نمايشگر براي نمايش وضعيت تماس، نشانگر LED جهت اعلان شرايط مكالمه، فوكوس خودكار، ۵ حالت تنظيم دوربين، كدك H.264

محتواي جعبه

دوربين، اسپيكرفون، هاب اتصالي، آداپتور برق، سيم ۲ متري اتصال به كامپيوتر، سيم ۵ متري دوربين، سيم ۵ متري اسپيكرفون

ارزش

۱۳٬۳۰۰٬۰۰۰ تومان

طراحي

لاجيتك گروپ جايگزين مدل CC3000e شده است؛ با نگاهي به زبان طراحي گروپ مي‌توان به اين موضوع به خوبي پي برد. اين دستگاه نيز از سه بخش اصلي تشكيل شده است؛ دوربين، هاب كانكتور و اسپيكرفون. ساير اقلام درونه جعبه‌ي نيز عبارت هستند از مانت اتصال دوربين به ديوار، ريموت كنترل و كابل‌هاي اتصال بخش‌هاي مختلف به يكديگر. اين دستگاه برخلاف كانكت كه قابليت حمل و تغيير مكان دارد، بايد همانند ميت‌آپ در محيط خاصي مانند اتاق جلسات يا كلاس‌هاي يادگيريي نصب شود.

مرجع متخصصين ايران لاجيتك گروپ / Logitech Group

دوربين لاجيتك گروپ با قابليت تغيير زاويه عمودي و افقي (۲۶۰ درجه پن و ۱۲۰ درجه تيلت)، آزادي عمل زيادي براي تعيين بهترين قاب به متخصصان مي‌دهد. اخبار تخصصي اپتيكال ۱۰ برابري آن نيز منجر به طراحي طويل لنز شده است كه تفاوت زيادي با دوربين‌هاي به‌كاررفته در ساير تجهيزات ويديوكنفرانس‌ لاجيتك دارد. بدين ترتيب فارغ از محل و فاصله‌ي متخصصان تا دوربين، مي‌توان قاب مناسبي از حضار داشت. امكان تعبيه‌ي سه‌ حالت از پيش تعيين‌شده‌ي دوربين نيز كمك زيادي به افزايش بهره‌وري جلسات مي‌كند تا به‌عنوان مثال با يك كليك، دوربين از روي حضار به سوژه‌ي خاصي مانند وايت‌بورد موجود در اتاق جلسه تغيير قاب دهد.

اسپيكرفون نقش هاب اصلي براي برقراري تماس‌هاي صوتي را ايفا مي‌كند. اين دستگاه در كنار تجهيز به اسپيكر، از چهار ميكروفن توانمند برخوردار است كه به‌گفته‌ي لاجيتك توانايي دريافت صدا تا فاصله‌ي ۹ متري را دارد و قابليت حذف نويز و همهمه‌ي محيط را نيز به ارمغان مي‌‌آورد. كليد‌هاي كنترل دستگاه نيز روي اسپيكرفون تعبيه شده‌اند كه عبارت هستند از: سه كليد سريع تغيير حالت دوربين به نمونه‌ي تعيين‌شده (كه پيش‌تر بايد برنامه‌ريزي شوند)، چهار كليد‌ تغيير زاويه‌ي دوربين، دو كليد اخبار تخصصي، افزايش و كاهش حجم صدا، قطع ميكروفن، برقراري و پايان تماس و اتصال بلوتوث.

مرجع متخصصين ايران لاجيتك گروپ / Logitech Group
مرجع متخصصين ايران لاجيتك گروپ / Logitech Group

لاجيتك نمايشگر سياه‌و‌سفيد كوچكي روي اسپيكرفون گروپ نصب كرده است كه اطلاعاتي مانند وضعيت تماس و اتصال دستگاه با بلوتوث را نمايش مي‌دهد. همچنين نوار LED زيبايي محيط اطراف نمايشگر و پنل كنترلي را در برگرفته است كه با تغيير رنگ به قرمز يا آبي اطلاعات شرايط دستگاه را اعلام مي‌كند.

با توجه به نوع متخصصد گروپ (استفاده در جلسات با تعداد بالاي حاضران)، لاجيتك ريموت مخصوصي را نيز همراه دستگاه قرار داده كه قادر به انجام تمام عمليات‌هاي كنترلي است تا نيازي به دسترسي به اسپيكرفون نباشد. ابعاد و طراحي اين ريموت به نحوي انجام شده است تا امكان قراردادن آن روي بخش كليد‌هاي كنترلي اسپيكرفون باشد.

لاجيتك براي اتصال اجزا به يكديگر، از هاب كنترلي بهره برده كه در نوع خود اقدامي هوشمندانه است. اين بخش وظيفه‌ي اتصال اجزا به يكديگر و تأمين توان مورد نياز آن‌ها را برعهده دارد. بدين ترتيب مي‌توان با قراردادن هاب در محلي دور از ديد، دوربين و اسپيكرفون را به واسطه‌ي كابل بلند ۵ متري در محل مناسب تعبيه كرد. اتصال اجزاي مختلف به هاب از طريق كابل PS/2 انجام مي‌شود تا انتقال توان لازم نيز بدون نياز به كابلي جداگانه به‌راحتي امكان‌‌پذير باشد. لاجيتك براي جلوگيري از اتصال اشتباه كابل اسپيكرفون و دوربين در مكان ديگري، آن‌ها را با رنگ‌هاي قرمز و آبي مشخص كرده است تا عمليات راه‌اندازي دستگاه در ساده‌ترين حالت ممكن قرار داشته و هر فردي قادر به انجام آن باشد.

عملكرد

يكي از نقاط قوت محصولات لاجيتك، فرايند آغاز به‌كار آسان آن‌ها است و دستگاه ويدئو كنفرانس گروپ نيز از اين قاعده مستثني نيست. البته در انديشه متخصصين داشته باشيد، نرم‌افزار تماس ويديوي در اين دستگاه به‌صورت يكپارچه تعبيه نشده است و براي استفاده از آن بايد از كامپيوتر بهره ببريد.

براي استفاده از ‌گروپ تنها كافي است پس از اتصال دوربين و اسپيكر فون به هاب، آن را به كامپيوتر متصل كنيد تا بلافاصله عمليات شناسايي دستگاه آغاز شود و در كمترين زمان ممكن قادر به استفاده از آن در نرم‌افزار ويدئو كنفرانس خود باشيد. اين دستگاه به‌صورت پيش‌فرض توسط عموم پلتفرم‌هاي مكالمه‌ي صوتي و تصويري همراهي مي‌شود تا فارغ از سرويس مورد استفاده‌ي خود، به‌راحتي قادر به استفاده از گروپ باشيد. فهرست نام‌دارترين نرم‌افزار‌هاي همراه از لاجيتك گروپ عبارت است از: اسكايپ، اخبار تخصصي، تيمز، فيوز، جبر، كانكت، بلوجينز، ويدئو، گوگل ميت، برادسافت و GoToMeeting. لازم به ذكر است كه براي سازگاري بيشتر با برخي از نرم‌افزار‌هاي مذكور بايد با مراجعه به آدرس support.logitech.com، پلاگين‌ مخصوص نرم‌افزار را دانلود كرد.

مرجع متخصصين ايران لاجيتك گروپ / Logitech Group

كيفيت خوب ويدئو با اخبار تخصصي ۱۰ برابري بسيار متخصصدي

گروپ در حالي كه بسياري از مشخصه‌هاي نسل پيشين خود را به ارث برده است، قابليت‌هاي بيشتري نيز به‌همراه دارد تا انجام مكالمات ويديويي در بالاترين كيفيت ممكن قرار داشته باشد. به‌عنوان مثال مي‌‌توان به فناوري فوكوس خودكار روي سوژه‌ها اشاره كرد. با اينكه نمي‌توان انتظار فوكوس سريعي مانند دوربين‌هاي فيلم‌برداري داشت، اما گروپ در اين زمينه عملكرد خوبي از خود نشان مي‌دهد و با تغيير قاب، سوژه در كسري از ثانيه شناسايي مي‌شود و در فوكوس قرار مي‌گيرد. اين روند در حدي سريع است كه در استفاده‌هاي اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران هيچ‌گاه اشكال يا تاخيري مشاهده نشد.

گروپ براي ارسال محتواي تصويري از كدك H.264 با فشرده‌سازي (Scalable Video Coding (SVC و UVC 1.5 بهره مي‌برد تا به كمترين پهناي باند ممكن براي ارسال و دريافت باكيفيت ويدئو نياز باشد. با استفاده از اين دستگاه حداكثر قادر به ارسال ويدئو با رزولوشن 1080P و نرخ ۳۰ فريم‌بر‌ثانيه خواهيد بود. در صورتي كه از اپليكيشن دوربين ويندوز براي سنجش كيفيت دوربين گروپ استفاده كنيد، جزئيات بالا و تصوير كلي بسيار خوبي را مشاهده خواهيد كرد.

براي مطالعه عملكرد لاجيتك گروپ از نرم‌افزار اسكايپ و اينترنت با پهناي باند ۳۵ مگابايت (آپلود) استفاده شد. كيفيت ويديوي ارسالي در سطح بسيار بالايي قرار دارد و مي‌توان آن را از گزينه‌هاي بسيار خوب حال حاضر در بازار دانست. اما توانايي اصلي گروپ به ارسال محتواي باكيفيت خلاصه نمي‌شود و محصولات ديگري از لاجيتك مانند ميت‌آپ در اين زمينه عملكرد بهتري دارند. قابليت اصلي گروپ به دامنه‌ي وسيع فاصله‌ي كانوني آن باز مي‌گردد؛ جايي كه با ۵ برابر اخبار تخصصي اپتيكال و ۵ برابر اخبار تخصصي ديجيتال كه لاجيتك آن را ۱۰ برابر اخبار تخصصي بدون افت كيفيت مي‌نامد، آزادي عمل بالايي براي نمايش هر بخش از اتاق جلسات را دارد.

مرجع متخصصين ايران لاجيتك گروپ / Logitech Group
عريض‌ترين نماي دوربين
مرجع متخصصين ايران لاجيتك گروپ / Logitech Group
اخبار تخصصي ۱۰ برابري

البته همان‌طور كه مي‌شد حدس زد، ادعاي لاجيتك درخصوص اخبار تخصصي ۱۰ برابري بدون افت كيفيت بيشتر جنبه‌ي تبليغاتي دارد و در اين حالت با افت محسوسي در كيفيت تصوير رو‌به‌رو هستيم. نبايد از قابليت اخبار تخصصي ۵ برابري اپتيكال غافل شد كه امكان نمايش قاب بسته‌تري را بدون افت كيفيت فراهم مي‌كند. البته گروپ در ارائه‌ي اخبار تخصصي ۱۰ برابري نيز عملكرد بسيار خوبي دارد و تصوير نهايي با وجود كاهش كيفيت‌، باز هم خوب و متخصصدي است و مي‌توان جزئيات را در سطح بالايي در آن مشاهده كرد. با وجود زاويه‌ي ديد كمتر ۹۰ درجه‌اي گروپ (در مقايسه با زاويه‌ي ۱۲۰‌ درجه‌اي ميت‌آپ)، وجود اخبار تخصصي اپتيكال امكان تعبيه‌ي دوربين در فاصله‌ي بيشتر نسبت به ميز كنفرانس را دارد.

ميكروفن‌هاي تعبيه‌شده در لاجيتگ گروپ عملكرد بسيار خوبي دارند و حتي از فاصله‌ي ۵ متري نيز صدا به‌خوبي دريافت و ارسال مي‌شود. در صورتي كه از دستگاه در مكان‌هاي آرام و بدون نويز محيطي بهره ببريد، گروپ بدون نياز به ميكروفن‌هاي كمكي توانايي دريافت صدا از تمام گوشه و كنار فضا را خواهد داشت. به‌لطف استفاده از چندين ميكروفن در جهات مختلف، امكان تشخيص گوينده در محيط در دسترس است تا با افزايش سطح صداي وي، كيفيت بالاتر مكالمه‌ي صوتي به‌ارمغان بيايد. با اين حال لاجيتك براي بهبود كيفيت ميكروفن‌ها، امكان اتصال دو عدد ميكروفن كمكي و قرار دادن آن‌ها در فواصل بيشتر با اسپيكرفون را فراهم كرده است.

برخلاف كيفيت ميكروفن، گروپ در زمينه‌ي پخش صدا عملكرد خوبي ندارد و نه‌تنها كيفيت پخش خوبي نداشته، بلكه از پخش صدا با حجم بالا نيز عاجز است و در مقايسه با لاجيتك كانكت و حتي اسپيكرهاي ۱۵ وات پرتابل در اين زمينه در جايگاه پايين‌تري قرار مي‌گيرد. به‌همين دليل پيشنهاد مي‌شود در صورتي كه قصد استفاده از گروپ در محيط‌هاي بزرگ را داريد، از بلندگوهاي توانمندتري بهره ببريد.

لاجيتك گروپ همانند كانكت در كنار متخصصد به‌عنوان ويدئو كنفرانس، مي‌تواند با اتصال با بلوتوث به موبايل هوشمند يا لپ‌تاپ براي انجام مكالمات صوتي با استفاده به‌عنوان اسپيكر به‌كار گرفته شود.

جمع‌بندي

لاجيتك با عرضه‌ي تجهيزات ويديوكنفرانس متنوعي شامل BCC950، كانكت، ميت‌آپ و گروپ، تنوع محصولات خود براي متخصصي‌هاي تجاري و سازماني را به‌خوبي تكميل كرده است. بدين ترتيب براي هر سازماني با حجم جلسات گوناگون، محصولي ايده‌آل از برند لاجيتك را خواهيد يافت. در اين بين گروپ با تجهيز به قابليت‌هاي مختلف، گزينه‌ي بسيار خوبي براي جلسات كاري در اتاق‌هاي بزرگ با تعداد زياد حضار به‌شمار مي‌رود كه قادر به تأمين نياز‌هاي متخصصان در سطح بالايي است.

مرجع متخصصين ايران لاجيتك گروپ / Logitech Group

لاجيتك گروپ يكي از بهترين دستگاه‌هاي ويدئو كنفرانس مخصوص جلسات با تعداد حاضران زياد و كلاس‌هاي يادگيريي است. هرآنچه براي برگزاري مكالمه‌ي صوتي باكيفيتي نياز است، در گروپ ديده مي‌شود. كيفيت بسيار خوب ويديوي ارسالي، اخبار تخصصي ۱۰ برابري، حالات پيش‌فرض دوربين، ميكروفن‌هاي توانمند و ريموت كنترل، تنها بخشي از قابليت‌هاي دستگاه رده‌بالاي لاجيتك است تا نياز متخصصان مختلف در اين زمينه را به‌خوبي برآورده كند.

نكات مثبت

  • دوربين با قابليت چرخش در زواياي مختلف و اخبار تخصصي ۱۰ برابري
  • ميكروفن عالي با امكان افزودن ميكروفن‌هاي بيشتر
  • ريموت كنترل متخصصدي
  • فرايند نصب آسان
  • اتصال با NFC و بلوتوث

نكات منفي

  • حجم كم صداي اسپيكر
  • افت كيفيت تصوير در اخبار تخصصي ديجيتال
تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات