MSI مادربردهاي Creator X299 و X299 Pro 10G را رونمايي كرد

سه‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۰
مطالعه 6 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
MSI براي حضور قوي‌تر در بازار متخصصان حرفه‌اي كامپيوتر شخصي، مادربردهايي پرچم‌دار با تراشه‌ي X299 براي همراهي از جديدترين پردازنده‌هاي حرفه‌اي اينتل معرفي كرد.
تبليغات

MSI در سال‌هاي اخير همه‌ي تلاش خود را به كار گرفت تا در بازار توليد محتوا به يكي از بزرگ‌ترين بازيگران تبديل شود. اين شركت مادربردهايي حرفه‌اي را با هدف برطرف‌كردن نياز توليدكننده‌هاي محتوا و متخصصان حرفه‌اي كه روزبه‌روز بر تعداد آن‌ها افزوده مي‌شود، عرضه و توليد مي‌كند. جديدترين محصولات اين شركت، سه مادربرد هستند كه هم‌زمان با معرفي نسل جديد پردازنده‌هاي Core X معرفي شدند. مادربردهاي جديد نياز انواع متخصصان را از طراحي گرافيك ساده تا وظايف با فشار كاري بالا تأمين مي‌كنند.

پردازنده‌هاي حرفه‌اي موجود در بازار مبتني بر پلتفرم X299، نيازمند مادربردهايي با امكانات كامل هستند تا در بالاترين سطح كارايي عمل كنند. MSI مادربردهايي با طراحي كاملاً آلومينيمي عرضه مي‌كند كه كارايي و سرعت حداكثري پردازنده‌ها را تضمين مي‌كنند. به‌علاوه هيت‌سينك‌هاي به‌كاررفته در اين محصولات داراي سطح بيشتري هستند كه انتقال گرما را با سرعت و بازدهي قابل‌توجهي ممكن مي‌كند. چنين عملكردي در خنك‌سازي پردازنده در بالاترين فشارهاي كاري، حياتي محسوب مي‌شود.

مادربردهاي جديد MSI مجهز به قابليت اتصال USB 3.2 Gen 2x2 يا استاندارد Super Speed USB 20G هستند كه براي انتقال داده‌هاي حجيم متخصصدي محسوب مي‌شوند. انواع متخصصان حرفه‌اي حوزه‌ي طراحي و توليد محتوا، در انتقال ديتا و فايل‌هاي حجيم با چالش‌هاي زيادي از جنس زمان روبه‌رو هستند. مادربردهاي X299 جديد MSI از جديدترين نسل اتصال USB بهره مي‌برند كه توسط ASMedia طراحي شده‌‌اند.

سرعت انتقال در نسل جديد اتصال USB، چهار برابر سريع‌تر از USB 3.2 Gen1 خواهد بود؛ درنتيجه طراحان در فرايندهاي انتقال داده مانند همراه‌گيري، زمان زيادي صرفه‌جويي مي‌كنند. چوي لين، مدير ASMedia درباره‌ي همكاري با MSI و ارائه‌ي جديدترين نسل اتصال USB مي‌گويد:

ما از همكاري نزديك با MSI خشنود هستيم. ASMedia Technology جديدترين راهكار USB 3.2 Gen 2x2 Super Speed USB 20G را به بازار ارائه مي‌كند و به همكاري با عرضه‌كننده‌ي برتر مادربرد، MSI ادامه خواهد داد.

راهكار Dual LAN

راهكار Dual LAN براي توليد محتوا در هر دو حوزه‌ي اترنت و اينترنت حياتي محسوب مي‌شود. با توجه به انواع عمليات‌هاي پردازشي زمان‌بر مانند Redundancy ،Teaming يا افزونگي و توازن بارگذاري (Load Balancing) در مادربردهاي MSI راهكارهاي بهينه‌اي ارائه مي‌شود. اتصال پرسرعت با تأخير پايين ۱۰ گيگابيت‌برثانيه، سبب انتقال سريع داده مي‌شود كه سريع‌تر از همه‌ي نمونه‌هاي قبلي خواهد بود. MSI LAN Manager نيز قابليت دسته‌بندي و اولويت‌دهي هوشمند به اپليكيشن‌ها را دارد كه بهترين تجربه‌ي الكترونيك را با كمترين تأخير به متخصص ارائه مي‌كند.

مرجع متخصصين ايران MSI Creator X299

طراحي مفهومي Creator X299 از برش كريستال الهام گرفته است. طراحي كريستالي با نورپردازي RGB، جلوه‌اي شبيه به بازتاب نور خورشيد يا نورهاي ديگر ايجاد مي‌كند. قابليت مذكور در داخل هيت‌سينك تعبيه شده و توانايي ايجاد ميلياردها جلوه‌ي رنگي را دارد. طراحي تيز لبه‌ها و جانمايي هيت‌سينك در تركيب با رنگ‌هاي متنوع طراحي كريستالي، جلوه‌اي از وقار را در مادربرد ايجاد و آن را شبيه به اثري هنري مي‌كند.

حداكثر قدرت

مادربرد Creator X299 با طراحي حرفه‌اي براي انتقال گرما ارائه مي‌شود كه در وظايف پردازشي سنگين عملكرد خود را نشان مي‌دهد؛ وظايفي كه احتمالا اشكالاتي از جنس افزايش گرما و كاهش كارايي را براي سيستم پردازشي ايجاد مي‌كنند. وقتي توليدكننده‌هاي محتوا درگير عملياتي همچون ويرايش ويدئو، انيميشن‌سازي يا برنامه‌نويسي هستند، طراحي كاملا آلومينيمي به‌همراه هيت‌سينك‌هاي بزرگ و لوله‌هاي انتقال گرما، حرارت ايجادشده را به بخش‌هاي ديگر منتقل مي‌كنند و كارايي را افزايش مي‌دهند. Creator X299 علاوه بر طراحي مبتني بر انتقال گرما، انتقال قدرت را نيز با حداكثر بازدهي انجام مي‌دهد. در مادربرد جديد MSI از سيستم انتقال برق ۹۰ آمپري ۱۲ فازي و كانكتورهاي هشت پيني استفاده شده است.

هماهنگي بيشتر در بخش ذخيره‌سازي

مادربرد Creator X299 حداكثر كارايي و هماهنگي را در بخش ذخيره‌سازي دارد. اين محصول به سه اسلات M.2 مجهز شده است و با استفاده از كارت جانبي اختصاصي M.2 Xpander-Aero چهار اسلات ديگر هم دريافت مي‌كند. ۱۹ پورت USB و U.2 براي اتصال انواع لوازم جانبي توليد محتوا در مادربرد مذكور وجود دارد. درنتيجه متخصصان حرفه‌اي هيچ كمبودي براي اتصال قطعات نخواهند داشت.

همان‌طور كه گفته شد، در بخش اتصال USB، همكاري نزديكي با ASMedia وجود دارد. پورت Lightning USB 20G مادربرد هم توسط آن‌ها طراحي شده است. اين پورت به كنترلر ASM3242 پرسرعتي از نوع USB 3.2 Gen 2x2 مجهز است كه سرعت انتقال داده‌ي درگاه USB را به ۲۰ گيگابيت‌برثانيه يعني دوبرابر USB 3.2 Gen 2 افزايش مي‌دهد.

مرجع متخصصين ايران MSI Creator X299

بازدهي بيشتر در انتقال داده

فرايند توليد محتوا يكي از زمان‌بر‌ترين فرايندهاي پردازشي محسوب مي‌شود. در اين‌ ميان سرعت انتقال داده اهميت بالايي براي توليدكننده‌هاي محتوا پيدا مي‌كند. مادربرد Creator X299 مجهز به راهكارهاي فوق سريع اتصال شبكه و انتقال داده است كه نياز متخصصان را تا حد زيادي برطرف مي‌كند. دو اتصال LAN در اين مادربرد وجود دارد كه يكي از آن‌ها از نوع 10G Super LAN محسوب مي‌شود. اتصال مذكور سريع‌ترين انتقال داده را به متخصص ارائه‌ مي‌كند كه براي جابه‌جايي ويدئوهاي 4K، تصاوير حجيم و ديگر فايل‌‌هاي بزرگ در كسري از زمان، متخصصد زيادي دارد.

سريع‌ترين قابليت‌هاي انتقال داده براي كاهش تأخير در فرايند توليد، در Creator X299 عرضه مي‌شوند

مادربردهاي جديد MSI علاوه بر قابليت‌هاي بالا، از اتصال جديد واي‌فاي ۶ هم همراهي مي‌كنند. اتصال جديد تا چهار برابر سرعت و بازدهي بيشتر را به متخصص ارائه مي‌كند. تاندربولت ۳ هم از ديگر قابليت‌هاي اتصالي محسوب مي‌شود كه سرعتي هشت برابر USB 3.2 و حداكثر تا ۴۰ گيگابيت‌بر‌ثانيه را فراهم مي‌كند. به‌علاوه اين اتصال، پهناي باند ويدئويي بيشتري را همراهي مي‌كند. درنتيجه امكان اتصال دو نمايشگر 4K با نرخ بازسازي 60Hz وجود دارد كه به‌صورت هم‌زمان و تنها با اتصال به يك پورت USB-C كار مي‌‌كنند.

انعطاف بيشتر در كنترل دما

مادربردهاي X299 شركت MSI براي ايجاد يك سيستم خنك و ‌كم‌صدا براي طراحان، سيستم مديريت دما را با فن‌هاي متعدد به متخصص مي‌دهد كه در كنار تنظيمات ديگر، دماي مناسب را براي هر نوع فشار كاري فراهم مي‌كند. متخصصان با استفاده از هشت فن PWM موجود در مادربرد و يك حسگر دمايي داخلي، توانايي كنترل همه‌ي فن‌ها را در قسمت Creator Center دارند. به‌علاوه مي‌توان كنترل خودكار را به حسگرهاي دمايي سپرد تا به‌صورت خودكار كنترل سيستم را تسهيل كنند.

MSI در مادربرد جديد خود علاوه بر فن‌هاي اختصاصي، در هر اسلات M.2 يك محافظ گرمايي به‌نام M.2 Shield Frozr دارد كه سرعت بالا را بدون ايجاد خلل در عملكرد M.2 SSD فراهم مي‌كند. هيت‌سينك‌هاي مذكور، علاوه بر انتقال گرما، حفاظت فيزيكي دستگاه‌هاي M.2 SSD را بر عهده دارد.

مرجع متخصصين ايران MSI Creator X299 Pro 10G

مادربردهاي X299 PRO 10G و X299 PRO

مادربرد X299 PRO 10G براي برطرف‌كردن انواع نيازهاي متخصصي حرفه‌اي طراحي شده است و هرگونه قابليت در تصور متخصصان را به آن‌ها ارائه مي‌كند. قابليت‌هاي انتقال گرما، شبكه، انتقال داده و ذخيره‌سازي همگي در بالاترين حد ممكن در محصول مذكور ارائه مي‌شوند. هيت‌سينك PWM ساخت شركت MSI در كنار لوله‌هاي انتقال گرما در اين مادربرد استفاده شده كه سرعت و كارايي بالاي پردازنده‌هاي حرفه‌اي را با دماي پايين تضمين مي‌كند.

دو عدد هيت‌سينك M.2 Shield Frozr در نسخه‌ي حرفه‌اي‌تر مادربرد MSI وجود دارد كه بهترين حفاظت دمايي را جهت جلوگيري از تداخل عملكردي و گرمايي به متخصص ارائه مي‌دهد. X299 PRO 10G تعدادي لوازم جانبي هم دارد كه از ميان آن‌ها مي‌توان به M.2 XPANDER-Z اشاره كرد كه مانند نسخه‌ي عادي، تعداد اسلات‌هاي M.2 در دسترس را افزايش مي‌دهد. به‌علاوه هيت‌سينك و فن جداگانه هم با اين ابزار به مادربرد افزوده مي‌شود.

از قابليت‌هاي ديگر نسخه‌ي پرو مي‌توان به كارت 10G Super LAN اشاره كرد كه پهناي بالا و تأخير پايين را براي انتقال فايل‌هاي بسيار بزرگ در اختيار متخصص مي‌گذارد. LAN دوگانه‌ي روي برد نيز دربرگيرنده‌ي LAN نوع  2.5G و Gigabit است كه اتصال سريع‌تر و پايدارتر اينترنتي را ارائه مي‌كند. به‌علاوه با استفاده از كنترلر ASMedia 3242، اتصال Lightning USB 20G هم در مادربرد X299 PRO 10G ارائه مي‌شود كه سرعت درگاه USB را افزايش مي‌دهد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات