مرجع متخصصين ايران

مطالعه گلكسي A70 سامسونگ

سه‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰
مطالعه 21 دقيقه
گلكسي A70 در كنار گلكسي A50 محبوب‌ترين اعضاي سري A در بازار كشورمان هستند كه در ادامه با نقاط ضعف، قوت و بازار هدف آن آشنا خواهيم شد.
تبليغات

سامسونگ سال گذشته ميلادي را با تكيه بر جايگاه نخست عرضه‌كننده‌ي موبايل در جهان به پايان رساند اما خطر واگذاري بازار موبايل‌هاي ميان‌رده و اقتصادي به رقباي چيني، غول كره‌اي را مجبور به تغيير سياست و دميدن يك روح تازه در محصولاتش كرد؛ از ابتداي سال ۲۰۱۹ اين شركت طيف وسيعي از محصولات ميان‌رده و اقتصادي را از سري A روانه‌ي بازار كرده است.

مرجع متخصصين ايران گلكسي اي ۷۰ سامسونگ / Samsung Galaxy A70

گلكسي A10، سامسونگ A30 و A20 موبايل‌هاي اقتصادي‌تر و گلكسي A40، موبايل A50، A60 و A70 نيز ميان‌رده‌هاي نيمه‌ي اول كره‌اي‌ها بودند؛ فارغ از گلكسي A80 به‌عنوان يك ميان‌رده‌ي گران‌ارزش، سامسونگ با تكيه بر فاكتور ارزش و برند خود بار ديگر به روزهاي اوج در بازار ميان‌رده‌‌ها نزديك مي‌شود. فاكتورهايي چون نمايشگر OLED ديگر برگ برنده‌ي محصولات سامسونگ نيستند و شركت‌هاي ديگر همچون شيائومي به شكل وسيعي در ميان‌رده‌هاي خود ب‌ سراغ چنين نمايشگرهايي رفته‌اند.

گلكسي A70، موبايل محبوب اين‌ روزهاي بازار كشورمان به تراشه‌ي اسنپدراگون ۶۷۵ و يك نمايشگر بزرگ مجهز شده اما فرمول كلي طراحي و مولفه‌هاي دخيل در آن تغيير محسوسي نسبت به گلكسي A50 نكرده است. نقاط ضعف اين موبايل چه هستند؟ آيا اين موبايل ارزش خريد بالاتري نسبت به برادر ارزان‌تر خود دارد؟ با مطالعه اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران از گلكسي A70 همراه باشيد.

موبايل سامسونگ گلكسي A70 سامسونگ توسط فروشگاه برتر ديجيتال براي مطالعه در اختيار اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران قرار گرفته است. براي اطلاع از بهترين ارزش موبايل‌ سامسونگ و مقايسه‌ي محصولات محبوبي همچون گلكسي A30، گلكسي A50 و A80 مي‌توانيد از بخش محصولات اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران استفاده كنيد. پيش از شروع مطالعه‌ي مطالعه دعوت مي‌كنيم جعبه‌گشايي گلكسي A70 را مشاهده كنيد:

طراحي

همان‌طور كه در مقدمه نيز اشاره كرديم، سامسونگ از همان فرمول طراحي آشناي ديگر اعضاي سري A به‌خصوص A50 در گلكسي A70 بهره گرفته است. قاب پشتي دستگاه از جنس 3D Glasstic (نامي كه سامسونگ براي آن انتخاب كرده است) ساخته شده است؛ اين تركيب ماهيتي پلاستيكي دارد اما ظاهر فريبنده‌ي آن شيشه را در ذهن تداعي مي‌كند. بافت براق قاب پشتي، هاله‌اي از رنگ‌هاي مختلف را به نمايش مي‌گذارد كه ظاهر زيبايي به آن بخشيده است؛ قاب دستگاه حس پلاستيك را به شما القا نمي‌كند و كيفيت مناسبي دارد اما به دليل فقدان لايه‌ي محافظ بايد مراقب خش‌‌افتادن آن باشيد.

مرجع متخصصين ايران گلكسي اي ۷۰ سامسونگ / Samsung Galaxy A70

گلكسي A70 يكي از بزرگ‌ترين موبايل‌هاي ساخته شده توسط سامسونگ تا به امروز است؛ از اين رو نبايد انتظار يك موبايل خوش‌دست را از آن داشته باشيد. خوشبختانه به دليل استفاده از پلاستيك در ساخت دستگاه، وزن آن تنها ۱۸۳ گرم است كه براي يك موبايل ۶.۷ اينچي رقم مناسبي محسوب مي‌شود. ضخامت ۸ ميلي‌متري نيز براي يك محصولي با باتري ۴۵۰۰ ميلي‌آمپر ساعتي مناسب و قابل قبول است. گلكسي A70 در بين لغزنده‌ترين موبايل‌هايي كه مطالعه كرده‌ايم قرار نمي‌گيرد و تركيب فريم پلاستيكي و انحناي قاب پشتي اصلي‌ترين علت اين موضوع است. خوشبختانه سامسونگ چه در پرچمداران و چه در ميان‌رده‌هاي امسال خود بيرون‌زدگي ماژول دوربين را به حداقل رسانده است و گلكسي A70 نيز دوربيني تقريبا هم‌سطح با قاب ارائه مي‌دهد.

سامسونگ برخلاف پرچمدارانش از گوريلا گلس ۵ در گلكسي A70 استفاده نكرده و به نسخه‌ي سوم اكتفا كرده است كه مي‌توان از آن به‌عنوان يك نكته‌ي منفي ياد كرد. بريدگي U شكل بالاي گلكسي A70 ميزبان دوربين سلفي موبايل است و خبري از چراغ اعلان در جلوي دستگاه نيست؛ حاشيه‌هاي پايين دستگاه معقول و كمتر از A50 شده‌اند كه نسبت نمايشگر به بدنه را به ۸۶ درصد رسانده است. در مورد كيفيت ساخت حقيقت آن است كه گلكسي A70 در بين بهترين‌هاي بازار ميان‌رده‌ها قرار نمي‌گيرد.

مرجع متخصصين ايران گلكسي اي ۷۰ سامسونگ / Samsung Galaxy A70
مرجع متخصصين ايران گلكسي اي ۷۰ سامسونگ / Samsung Galaxy A70
مرجع متخصصين ايران گلكسي اي ۷۰ سامسونگ / Samsung Galaxy A70
مرجع متخصصين ايران گلكسي اي ۷۰ سامسونگ / Samsung Galaxy A70

مشاهده‌ي جك ۳.۵ ميلي‌متري صدا در كنار درگاه USB نوع C براي بسياري از متخصصان خوشحال‌كننده است. نكته‌ي مثبت ديگر در گلكسي اي ۷۰ تعبيه‌ي ۳ جايگاه مجزا براي دو سيم‌كارت و حافظه‌ي MicroSD دستگاه است كه عملا نگراني متخصص از كمبود حافظه را از بين مي‌برد. در مباحثه كليدها نيز دست متخصص به دليل ابعاد بزرگ موبايل تنها قادر به فشردن كليد پاور است و براي كليد‌هاي تغيير حجم صدا نيازمند استفاده از دست دوم خواهيد بود.

نوبت به حسگر اثر انگشت مي‌رسد كه پيش از اين نقدهايي به عملكرد آن در A50 داشتيم؛ حسگر اثر انگشت اپتيكال گلكسي 70 چندان قابل اتكا‌تر از A50 عمل نمي‌كند و سرعت آن هنوز هم پايين‌تر از رقباي چيني است. خوشبختانه براي استفاده از حسگر نيازي به روشن كردن نمايشگر نيست و تنها كافي است كه انگشت خود را در منطقه‌ي تعريف‌شده قرار دهيد. با دستان خيس شانسي براي بازكردن قفل موبايل نخواهيد داشت اما وجود محافظ روي نمايشگر چالش جدي ايجاد نخواهد كرد. 

نمايشگر و اسپيكر

گلكسي A70 به يك نمايشگر ۶.۷ اينچي از نوع Super AMOLED مجهز شده است كه يكي از بزرگ‌ترين‌ها در محصولات اين شركت كره‌اي محسوب مي‌شود. اين نمايشگر كشيده با نسبت ۲۰ به ۹ خود نزديك به ۸۶ درصد جلوي موبايل را به خود اختصاص داده و بريدگي قطره‌اي در بالاي آن خودنمايي مي‌كند. در مباحثه رزولوشن طبق انتظار با پنلي FHD+ (۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پيكسل) رو‌به‌رو هستيم كه تراكم ۳۹۳ پيكسل در هر اينچ را به ارمغان مي‌آورد؛ اين رقم براي يك ميان‌رده مناسب و استفاده از نمايشگر با تراكم بالاتر در اين بازه‌ي ارزشي فاقد توجيه اقتصادي است. تصاوير در نمايشگر شارپ به‌انديشه متخصصين مي‌رسند و آيكون‌ها، اجزاي رابط متخصصي و تصاوير اشكالي از بابت ديده‌شدن مرز پيكسل‌ها ندارند.

مرجع متخصصين ايران گلكسي اي ۷۰ سامسونگ / Samsung Galaxy A70

خبري از همراهي HDR در گلكسي A70 نيست بااين‌حال تماشاي ويدئو در اين نمايشگر بزرگ با رنگ‌هاي زنده و اشكالي عميق آن تجربه‌ي لذت‌بخشي محسوب مي‌شود. در نگاه نخست به نمايشگر، روشنايي كمتر آن نسبت به برخي از محصولات ديگر سامسونگ مشخص است؛ روشنايي پنل در حالت تنظيم دستي ۵۸۰ نيت و در حالت خودكار به ۶۷۰ نيت مي‌رسد كه ارقام مناسبي محسوب مي‌شوند. به لطف پنل OLED و رنگ مشكي آن كنتراست بي‌نهايت را شاهد هستيم.

عملكرد نمايشگر محصولات ميان‌رده و اقتصادي

محصول / پارامترها

حداقل روشنايي

حداكثر روشنايي دستي

حداكثر روشنايي خودكار

نسبت كنتراست Native

خطاي رنگي ميانگين

سفيد

مشكي

سفيد

مشكي

سفيد

حالت استاندارد

دقيق‌ترين حالت

گلكسي A70

۲.۳

۰

۵۸۰

۰

۶۷۰

۵.۶ (Vivid)

۳.۸ (Natural)

ردمي نوت ۸ پرو

۰.۷۵

۳.۸

۳۸۵

۵.۱

۵۳۰

۱۰۳

۵.۹

۴.۶ (Standard)

ردمي نوت ۸

۱

۴.۷

۴۷۰

۶

۶۱۳

۱۰۲

۵.۹

۱.۸ (Standard)

شيائومي مي اي ۳

۴.۳۷

۰

۵۳۰

۰

۵۳۰

۴.۴

۴.۴

شيائومي ردمي 7

۱.۳۵

۲.۵۵

۲۶۵

۲.۵۵

۲۶۵

۱۰۴

۵.۵

۴.۳ (Standard)

شيائومي ردمي 7A

۰.۶

۲.۹۷

۲۶۰

۲.۹۷

۲۶۰

۸۷.۵

۵.۳

۱.۹ (Standard)

شيائومي Mi 9T

۲.۹

۰

۷۲۰

۰

۹۴۰

۴.۹

۱.۶ (Standard)

گلكسي A80

۲.۶۵

۰

۶۶۰

۰

۹۷۰

۵.۳

۳.۱ (Natural Mode)

Mi 9 SE

۲.۱

۰

۶۴۲

۰

۱۰۰۸

۴.۸

۱.۹ (Standard)

گلكسي A50

۲.۳

۰

۶۶۰

۰

۸۲۰

۵

۲.۴ (AMOLED Cinema)

گلكسي M30

۲.۴

۰

۶۳۰

-

-

۵.۷

۲.۹ (Video)

گلكسي M20

۲.۸

۳.۶۵

۳۲۸

-

-

۸۹.۹

۵.۶

۵.۶

پي اسمارت ۲۰۱۹

۱.۲

۳.۷

۳۲۰

۳.۷

۳۲۰

۸۶.۵

۵.۸

۱.۴ (Normal)

پي ۳۰ لايت

۰.۶

۴

۳۰۵

۴

۳۰۵

۷۶

۵

۲.۴ (Normal)

نوكيا X7

۵.۸

۳.۴

۴۳۰

۴.۴۶

۵۳۰

۱۲۵

۱.۶

۵.۴ (Dynamic)

نوا ۳

۰.۷۵

۲.۷

۳۵۰

۲.۹۵

۳۲۵

۱۳۰

۸.۵

۴.۸ (Normal Mode)

* تمامي نتايج جدول بالا را اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران با ابزاري مخصوص به‌ دست آورده است.

سامسونگ A70 در فضاي باز و روشنايي طبيعي كاملا قابل استفاده است اما از اين انديشه متخصصين گزينه‌هاي بهتري نيز در بازار ميان‌رده‌ها يافت مي‌‌شود. روشنايي حداقل نيز در محدوده‌ي قابل‌قبول زير ۳ نيت است؛ اما همچنان كره‌‌اي‌ها از PWM به‌جاي DC Dimming بهره گرفته‌اند كه اميدواريم سامسونگ در آينده به‌مانند برخي شركت‌هاي رقيب به‌سراغ چنين سيستم‌ كنترل روشنايي برود. سامسونگ در سال اخير تصميم به ساده‌تر كردن بخش تنظيمات نمايشگر گرفت؛ از اين رو در اكثر موبايل‌هاي اين شركت تنها شاهد دو حالت تصوير زير هستيم:

  • Vivid: متناست با فضاي رنگي گسترده، رنگ‌‌هاي زنده و داراي اسلايدر تغيير دماي رنگ
  • Natural: متناسب با فضاي رنگي sRGB، رنگ‌هاي طبيعي و دقت بالاتر در ارائه‌ي رنگ

همان‌طور كه از ارقام به‌دست آمده در تست‌ها مشخص است، گلكسي A70 از فضاي رنگي گسترده همراهي مي‌كند؛ حالت Vivid پوشش ۹۶.۶ درصدي DCI P3 و حالت Natural پوشش ۹۵.۳ درصدي sRGB را ارائه مي‌دهند. رنگ سفيد در هر دو حالت اندكي به سردي گرايش دارد اما اين ميزان از بسياري از محصولات هم‌رده كمتر است. خطاي رنگ نمايشگر در مجموع رضايت‌بخش است اما به هيچ وجه در بين بهترين‌ها قرار نمي‌گيرد؛ خطاي رنگ ۳.۸ براي حالت Natural و ۵.۶ براي حالت Vivid در تست‌هاي اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران به‌دست آمده است.

مرجع متخصصين ايران پوشش فضاي رنگي DCI P3 در گلكسي A70 - حالت Natural
مرجع متخصصين ايران پوشش فضاي رنگي sRGB در گلكسي A70 - حالت Natural
مرجع متخصصين ايران خطاي رنگي در فضاي sRGB براي گلكسي A70 - حالت Natural
مرجع متخصصين ايران خطاي رنگي در فضاي DCI P3 براي گلكسي A70 - حالت Vivid

تك اسپيكر دستگاه همانند گلكسي A50 از انديشه متخصصين حجم صدا عملكرد خوبي دارد اما كيفيت صداي خروجي به‌خصوص در حجم صداي بالا هنوز مناسب نيست؛ صداهاي بم همچون بسياري از موبايل‌هاي ميان‌رده و اقتصادي سطحي هستند. هدفون‌هاي همراه موبايل دوست‌داران موسيقي را راضي نخواهد كرد؛ ازاين‌رو و با وجود جك ۳.۵ ميلي‌متري، توصيه مي‌كنيم از هدفون‌هاي بهتري استفاده كنيد. در پايان اين بخش كه دالبي‌اتموس (تنها در استفاده از هدفون‌) و UHQ upscaler تفاوت محسوسي در صداي خروجي ايجاد نمي‌كنند.

نرم‌افزار و رابط متخصصي

سامسونگ با One UI روح تازه‌اي به رابط متخصصي موبايل‌هاي خود داد و بلاخره «رابط متخصصي» را از فهرست نقاط ضعف موبايل‌هايش حذف كرد. شايد هنوز هم One UI سريع‌ترين و بهينه‌ترين رابط در بين موبايل‌هاي اندرويدي نباشد اما قدمي بزرگ در راستاي بهبود تجربه‌ي متخصصي توسط كره‌اي‌ها محسوب مي‌شود. در اين رابط متخصصي ديگر خبري از پيچيدگي‌هاي پيشين نيست و مولفه‌هاي طراحي به‌گونه‌اي كنار هم چيده شده‌اند كه به‌سادگي در دسترس باشند.

مرجع متخصصين ايران گلكسي اي ۷۰ سامسونگ / Samsung Galaxy A70

تيره‌ كردن محيط رابط متخصصي، دسترسي ساده به اعلان‌ها، Game Launcher براي بهينه كردن موبايل براي بازي، امكان تغيير پوسته و دسترسي سريع به فهرست اپليكيشن‌ها تنها بخشي از امكانات One UI محسوب مي‌شود. از شما دعوت مي‌كنيم براي آشنايي بيشتر با قابليت‌هاي آن ويدئوي زير را مشاهده كنيد:

دوربين

با گسترش شبكه‌هاي اجتماعي و نيازهاي متخصصان، عكاسي با موبايل در چند سال اخير وارد فاز جديدي شده است؛ اضافه‌شدن حالت عكاسي شب، اضافه‌شدن دوربين‌هاي اولتراوايد و تله‌فوتو و پيشرفت پردازش‌هاي تصوير راه خود را به ميان‌رده‌ها نيز باز كرده‌اند؛ اما آيا گلكسي A70 دوربين قابل‌دفاعي در رده‌ي ارزشي خود دارد؟ گلكسي A70 همانند گلكسي A50 با سه دوربين وايد، اولتراوايد و يك حسگر تشخيص عمق روانه‌ي بازار شده است.

مرجع متخصصين ايران گلكسي اي ۷۰ سامسونگ / Samsung Galaxy A70

حسگر ۳۲ مگاپيكسلي ايزوسل S5KGD1 سامسونگ و لنز ۲۶ ميلي‌متري وايد آن وظيفه‌ي اصلي ثبت عكس و ويدئو را برعهده دارد. حسگر ۸ مگاپيكسلي و يك لنز ۱۲ ميلي‌متري اولتراوايد با فوكوس ثابت نيز وظيفه‌ي ثبت تصاويري با زاويه‌ي ديد ۱۲۰ درجه را برعهده دارند. متاسفانه سامسونگ به استفاده از دوربين تله‌فوتو در موبايل‌هاي ميان‌رده‌اش اعتقادي ندارد و از اين انديشه متخصصين يك پله پايين‌تر از رقباي چيني قرار مي‌گيرد. كره‌اي‌ها براي تشخيص عمق و استفاده از حالت Live Focus از حسگري ۵ مگاپيكسل بهره گرفته‌اند؛ اين حسگر قادر به ثبت تصوير نيست.

در مباحثه دوربين سلفي نيز كره‌‌اي‌ها از يك حسگر ۳۲ مگاپيكسلي با لنز f/2.0 بهره گرفته‌اند كه به‌صورت پيش‌فرض عكس‌هايي با رزولوشن ۸ مگاپيكسل ثبت مي‌كند؛ البته با فعال كردن 3:4H تصاويري ۲۰ مگاپيكسلي ثبت مي‌شود. دوربين اصلي نيز به‌صورت پيش‌فرض عكس‌هايي با رزولوشن ۱۲ و در صورت فعال كردن حالت مذكور تصاوير ۳۲ مگاپيكسلي ثبت مي‌كند. خوشبختانه دوربين اصلي در مباحثه فيلم‌برداري ويدئوهايي با رزولوشن 4K و با نرخ ۳۰ فريم ثانيه ضبط مي‌كند؛ دوربين سلفي نيز حداكثر رزولوشن 1080P با ۳۰ فريم‌بر‌ثانيه را براي فيلم‌برداري در اختيار متخصص قرار مي‌دهد. امكان فيلم‌برداري 1080P توسط دوربين اولتراوايد نيز وجود دارد اما نبايد چندان روي جزئيات آن حساب باز كنيد.

مرجع متخصصين ايران گلكسي اي ۷۰ سامسونگ / Samsung Galaxy A70

سامسونگ فعال‌سازي HDR را به تنظيمات دوربين برده است و دسترسي به آن از صفحه‌ي اصلي امكان‌پذير نيست؛ اما جابجايي راحت بين حالت‌هاي عكاسي و فيلم‌برداري و چينش آيكون‌ها در اين بخش را يك نكته مثبت مي‌دانيم. قابليت «Scene Optimizer» به‌صورت پيش‌فرض در حالت «Photo» فعال است اما در عمل تفاوت ملموسي در عكس‌هاي گرفته‌شده ايجاد نمي‌كند. گلكسي A70 دو حالت فيلم‌برداري «SlowMotion» و «Super Slow-Mo» را نيز براي علاقه‌مندان به ويدئو‌هاي صحنه آهسته درانديشه متخصصين گرفته است. در مباحثه نرم‌افزار تفاوتي بين موبايل‌هاي سري A سامسونگ وجود ندارد؛ حالت Live Focus براي ايجاد جلوه بوكه، حالت Night براي عكاسي شب و ديگر حالت‌هاي مرسوم در رابط متخصصي دوربين به چشم مي‌خورند.

مطالعه كيفيت تصاوير گرفته شده را با دوربين اصلي و در روز آغاز مي‌كنيم. هنوز اشكال سافت بودن بافت‌ها در تصاوير گرفته شده با دوربين موبايل‌هاي سري A وجود دارد و A70 نيز اين قضيه مستثني نيست؛ با اينكه شاهد بهبود اين مسئله نسبت به گلكسي A50 هستيم ولي هنوز برخي رقباي هم‌رده‌ عملكرد بهتري در مباحثه جزئيات دارند. تصوير ۳۲ مگاپيكسلي چيزي فراتر از تصاوير پيش‌فرض ۱۲ مگاپيكسي از انديشه متخصصين جزئيات نمي‌دهند. موبايل‌هاي سامسونگ در سال‌هاي اخير عملكرد خوبي در گستره‌ي ديناميكي داشته‌اند و خوشبختانه گلكسي A70 نيز چه در مباحثه كنتراست و چه گستره‌ي ديناميكي عملكرد خوبي دارد. خبري از رنگ‌هاي اغراق‌شده در تصاوير نيست و همين مسئله به طبيعي‌ بودن آن‌ها كمك زيادي كرده است.

عكس وايد در برابر اولتراوايد 

مرجع متخصصين ايران ثبت شده با گلكسي A70 سامسونگ - دوربين اولتراوايد
اولتراوايد
مرجع متخصصين ايران ثبت شده با گلكسي A70 سامسونگ - دوربين اصلي
وايد

عكس‌هاي دوربين اولتراوايد نيز جزئيات چندان بالايي ندارند اما عموما كسي انتظار زيادي از يك عكس عريض آن‌ هم با رزولوشن ۸ مگاپيكسل ندارد؛ ويژگي‌هاي مثبت تصاوير دوربين اصلي يعني گستره‌ي ديناميكي (يك پله پايين‌تر از دوربين اصلي) و رنگ‌ها در دوربين اولتراوايد نيز تكرار مي‌شود. عكس‌هاي سلفي از انديشه متخصصين جزئيات رضايت‌بخش هستند بااين‌حال نمي‌توان دوربين سلفي A70 را در رده‌ي برخي رقبا دانست. خوشبختانه رنگ‌ها اصالت و طراوت خود را در تصاوير سلفي حفظ مي‌كنند و گستره‌ي ديناميكي خوبي را شاهد هستيم. به‌سراغ Live Focus مي‌رويم؛ پياده‌سازي جلوه بوكه در تصاوير دوربين اصلي به‌خوبي انجام مي‌شود و در سوژه‌ي انساني و نبود نور بسيار شديد موبايل به‌خوبي مرزها را تشخيص مي‌دهد. دوربين سلفي در مباحثه جداسازي سوژه از پس‌زمينه ضعيف‌تر عمل مي‌كند اما همچنان عكس‌هاي پرتره‌ي سلفي قابل‌قبول هستند.

حالت Photo در برابر حالت Night

مرجع متخصصين ايران ثبت شده با گلكسي A70 سامسونگ - دوربين اصلي و فعال بودن حالت Night
Night
مرجع متخصصين ايران ثبت شده با گلكسي A70 سامسونگ - دوربين اصلي و فعال بودن حالت Photo
Photo

گلكسي A70 براي عكاسي بهتر در فضاهاي كم‌نور به حالت Night مجهز شده كه تنها در زمان استفاده از دوربين اصلي در دسترس است؛ به همين دليل عكس‌هاي اولتراوايد گرفته شده در شب، تاريك‌تر و كم‌جزئيات‌تر از آن هستند كه بتوان از آن‌ها استفاده كرد. عكس‌‌هاي گرفته شده با دوربين اصلي نيز در شب جزئيات بالايي ندارند و حتي حالت Night كمك زيادي به بيرون‌كشيدن جزئيات از دل تاريكي نمي‌كند. در بازار ميان‌رده‌ها گزينه‌هاي بهتري از انديشه متخصصين كيفيت بافت، رنگ و كنترل نويز وجود دارد. 

گالري نمونه‌عكس‌هاي گلكسي اي ۷۰

مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران ثبت شده با گلكسي A70 سامسونگ - دوربين سلفي
مرجع متخصصين ايران ثبت شده با گلكسي A70 سامسونگ - دوربين اصلي
مرجع متخصصين ايران ثبت شده با گلكسي A70 سامسونگ - دوربين اصلي و حالت لايو فوكوس
مرجع متخصصين ايران ثبت شده با گلكسي A70 سامسونگ - دوربين اصلي
مرجع متخصصين ايران ثبت شده با گلكسي A70 سامسونگ - دوربين اصلي
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران ثبت شده با گلكسي A70 سامسونگ - دوربين اصلي و فعال بودن Night
مرجع متخصصين ايران ثبت شده با گلكسي A70 سامسونگ - دوربين اصلي
مرجع متخصصين ايران ثبت شده با گلكسي A70 سامسونگ - دوربين اصلي
مرجع متخصصين ايران ثبت شده با گلكسي A70 سامسونگ - دوربين اولتراوايد
مرجع متخصصين ايران ثبت شده با گلكسي A70 سامسونگ - دوربين اصلي
مرجع متخصصين ايران ثبت شده با گلكسي A70 سامسونگ - دوربين اصلي
مرجع متخصصين ايران ثبت شده با گلكسي A70 سامسونگ - دوربين اولتراوايد
مرجع متخصصين ايران ثبت شده با گلكسي A70 سامسونگ - دوربين اصلي و حالت Night غير فعال
مرجع متخصصين ايران ثبت شده با گلكسي A70 سامسونگ - دوربين اصلي
مرجع متخصصين ايران ثبت شده با گلكسي A70 سامسونگ - دوربين اصلي و حالت Night غير فعال
مرجع متخصصين ايران ثبت شده با گلكسي A70 سامسونگ - دوربين اصلي و حالت Night فعال
مرجع متخصصين ايران ثبت شده با گلكسي A70 سامسونگ - دوربين اصلي
مرجع متخصصين ايران ثبت شده با گلكسي A70 سامسونگ - دوربين اصلي و حالت Night غير فعال

بازده و عملكرد

در شرايطي كه گلكسي A50‌ از پردازنده‌ي اختصاصي سامسونگ موسوم به اگزينوس ۹۶۱۰ با هسته‌هاي قديمي كورتكس A73 و A53 بهره مي‌برد، ميان‌رده‌ي غول‌پيكر گلكسي A70 پردازنده‌ي اسنپدراگون ۶۷۵ با هسته‌هاي پردازشي توانمندتر و بهينه‌تري مبتني بر كورتكس A76 و A55 را در بطن خود دارد. پردازنده‌ي ميان‌رده‌ي كوالكام برمبناي ليتوگرافي ۱۱ نانومتري توليد مي‌شود و براساس ادعاي شركت سازنده، عملكرد پردازشي آن در حالت كلي حدود ۲۰ درصد بهتر از نسل قبلي است.

مرجع متخصصين ايران گلكسي اي ۷۰ سامسونگ / Samsung Galaxy A70

اسنپدراگون ۶۷۵ از ۸ هسته‌ي پردازشي نيمه‌سفارشي‌شده در قالب دو كلاستر ۲ هسته‌اي و ۶ هسته‌اي به‌ترتيب با هسته‌هاي ۲.۰ گيگاهرتزي Kryo 460 Gold و ۱.۷ گيگاهرتزي Kryo 460 Silver به‌عنوان پردازنده‌ي مركزي بهره مي‌برد و ماژول آدرنو ۶۱۲ را به‌عنوان واحد پردازش گرافيكي به‌كار مي‌‌گيرد. گلكسي A70 به‌لطف اين پردازنده از گلكسي A70 توانمندتر و اندكي ضعيف‌تر از گلكسي A80 با پردازنده‌ي گيمينگ اسنپدراگون ۷۳۰جي است. شما مي‌توانيد ساير جزئيات مربوط به مشخصات متخصص اسنپدراگون ۶۷۵ را در جدول زير مشاهده كنيد:

پردازنده‌ي گلكسي A70 در برابر گلكسي A50 و A80

پارامترها / پردازنده

اسنپدراگون ۶۷۵

اسنپدراگون ۷۳۰جي

اكسينوس ۹۶۱۰

CPU

۲ هسته‌ي مبتني بر A76 با فركانس ۲.۰ گيگاهرتز

۶ هسته‌ي مبتني بر A55 با فركانس ۱.۸ گيگاهرتز

۲ هسته‌ي مبتني بر A76 با فركانس ۲.۲ گيگاهرتز

۶ هسته‌ي مبتني بر A55 با فركانس ۱.۸ گيگاهرتز

۴ هسته‌ي اكسينوس A73 با فركانس ۲.۳ گيگاهرتز

۴ هسته‌ي Cortex A53 با فركانس ۱.۷ گيگاهرتز

GPU

آدرنو ۶۱۲

آدرنو ۶۱۸

Mali G72 MP3

حافظه‌ي رم

۲ كانال ۱۶ بيتي

LPDDR4X با فركانس ۱۸۶۶ مگاهرتز

پهناي باند ۱۳.۹۱ گيگابايت‌برثانيه

۲ كانال ۱۶ بيتي

LPDDR4X با فركانس ۱۸۶۶ مگاهرتز

پهناي باند ۱۴.۹ گيگابايت‌برثانيه

LPDDR4X

رابط حافظه‌ي ذخيره‌سازي

UFS 2.1

UFS 2.1

eMMC 5.1 و UFS 2.1

پردازنده‌ي سيگنال تصوير

اسپكترا 250L از نوع ۱۴ بيتي

اسپكترا ۳۵۰ دوگانه‌ي ۱۴ بيتي

۲۴ مگاپيكسل تكي يا ۱۶ +‌۱۶ مگاپيكسل

ان‌كُد / دي‌كُد

ان‌كُد 2160p با نرخ ۳۰ فريم‌برثانيه

دي‌كُد 2160p با نرخ ۳۰ فريم‌برثانيه

ان‌كُد 2160p با نرخ ۳۰ فريم‌برثانيه

دي‌كُد 2160p با نرخ ۳۰ فريم‌برثانيه

ان‌كُد 4K با نرخ ۱۲۰ فريم‌برثانيه

دي‌كُد 4K با نرخ ۱۲۰ فريم‌برثانيه

مودم

اسنپدراگون X15

LTE Cat.15/13

دانلود ۶۰۰ مگابيت‌برثانيه

آپلود ۱۵۰ مگابيت‌برثانيه

اسنپدراگون X15

LTE Cat.15/13

دانلود ۸۰۰ مگابيت‌برثانيه

آپلود ۱۵۰ مگابيت‌برثانيه

LTE Cat.12/13

دانلود ۶۰۰ مگابيت‌برثانيه

آپلود ۱۵۰ مگابيت‌برثانيه

NPU

كوالكام AI Engine

كوالكام AI Engine نسل چهارم

--

فرايند ساخت

۱۱ نانومتري

۸ نانومتري

۱۰ نانومتري FinFET

گلكسي اي ۷۰ در دو نسخه با رم ۶ يا ۸ گيگابايتي به‌همراه ۱۲۸ گيگابايت حافظه‌ي ذخيره‌سازي داخلي به‌فروش مي‌رسد و به‌لطف درگاه اختصاصي براي كارت حافظه‌ي microSD، مي‌توان تا سقف يك ترابايت آن را ارتقا داد. ما نسخه‌ي ۶ گيگابايتي گلكسي اي ۷۰ را براي مطالعه در اختيار داريم كه فضايي كافي براي چندوظيفگي مناسب را در اختيار متخصص قرار مي‌دهد. در جدول زير سرعت حافظه‌ي ذخيره‌سازي موبايل آمده است:

عملكرد حافظه‌ي ذخيره‌سازي ابزارهاي موبايل ميان‌رده و پايين‌رده

مدل‌ها / عملكرد

نرخ خواندن ترتيبي

(مگابايت‌برثانيه)

نرخ نوشتن ترتيبي

(مگابايت‌برثانيه)

نرخ خواندن تصادفي

(مگابايت‌برثانيه)

نرخ نوشتن تصادفي

(مگابايت‌برثانيه)

گلكسي A70

۵۰۳.۳۲

۱۹۳.۰۲

۱۳۱.۰۷

۲۲.۱

شيائومي مي اي ۳

۵۰۶.۸۱

۱۹۱.۰۴

۱۲۶.۴۸

۱۰۳.۲۴

شيائومي Mi 9T

۴۸۷.۸۱

۱۸۹.۹۴

۱۲۷.۸۶

۹۶.۳۱

گلكسي A80

۴۹۷.۱۱

۱۹۱.۹۲

۱۱۴.۹۴

۲۱.۸۷

شيائومي Mi 9 SE

۴۸۵.۲۷

۱۸۴.۶۴

۱۱۸.۳

۲۶.۹

سامسونگ گلكسي A50

۴۹۴.۸

۱۹۲.۵۵

۱۰۳.۵۲

۱۸.۹۶

سامسونگ گلكسي M30

۲۸۰.۳۵

۱۰۱.۴۶

۶۴.۸۹

۶۱.۲

سامسونگ گلكسي M20

۳۰۹.۹۷

۱۴۳.۶

۶۷.۷۷

۴۵.۴۷

هواوي پي اسمارت ۲۰۱۹

۲۹۷.۵

۱۵۹.۸

۴۴.۱۵

۷۸.۲۴

هواوي پي ۳۰ لايت

۳۰۴.۵۱

۲۱۶.۱۹

۶۵.۷۳

۴۹.۰۳

نوكيا X7

۲۹۱.۰

۲۰۸.۳۵

۸۴.۲۱

۱۷.۰۶

نوا ۳

۸۷۹.۸۳

۱۷۶.۵۳

۱۵۰.۵۳

۱۵۷.۷۶

* تمامي بنچمارك‌هاي ذكرشده در اين جدول را اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران اجرا كرده است.

حال با اجراي بنچمارك‌هاي انتوتو و PCMark (با محوريت عملكرد كلي)، گيك‌بنچ (با محوريت عملكرد پردازنده‌ي مركزي) و 3DMark در كنار GFXBench (با محوريت عملكرد واحد پردازش گرافيكي)، ذهنيت اوليه‌اي از سطح كارايي گلكسي A70 به‌دست مي‌آوريم.   

جدول بنچمارك‌ ابزارهاي موبايل ميان‌رده و پايين‌رده

محصول / بنچمارك

AnTutu 7

3DMark

PCMark

Work 2.0

GeekBench 5

GFXBench

IceStorm

Unlimited

Sling Shot Extreme 

Overall / Web Browsing 

Single / Multi

Aztec Ruins Vulkan - Normal Tier

Manhattan 3.1 

Car Chase

T-Rex

Unlimited

(Onscreen / Offscreen (FPS

گلكسي A70

۱۹۹۶۸۲

۲۴۵۲۰

۱۱۱۸

۷۳۳۷

۶۷۳۴

۵۰۷

۱۶۰۶

Failed

۱۳

۱۵

۶.۹

۸.۱

۳۷

۴۱

شيائومي مي اي ۳

۱۳۵۰۹۱

۲۳۶۶۰

۱۱۳۲

۶۶۲۶

۶۱۶۲

--

Failed

۲۶

۱۳

۱۳

۷.۲

۵۲

۳۶

ردمي نوت ۷

۱۴۰۶۹۵

۲۶۲۵۷

۱۴۱۰

۶۳۴۱

۵۹۰۱

--

۷

۸

۱۳

۱۵

۷.۷

۹.۱

۴۴

۵۰

شيائومي Mi 9T

۲۱۳۵۹۳

۳۲۷۵۴

۲۳۳۸

۷۵۰۸

۷۲۰۴

--

۱۳

۱۶

۲۳

۲۷

۱۳

۱۶

۵۸

۷۷

گلكسي A80

۲۰۶۱۵۴

۳۷۷۶۲

۲۳۹۳

۷۰۹۹

--

--

۱۵

۱۸

۲۴

۲۵

۱۴

۱۷

۵۹

۸۴

شيائومي Mi 9 SE

۱۷۹۱۹۱

۳۱۶۵۳

۲۲۰۹

۶۸۷۵

۶۴۷۰

--

۱۳

۱۴

۲۴

۲۶

۱۳

۱۵

۵۸

۷۴

گلكسي A50

۱۴۴۸۴۸

۱۶۵۲۰

۱۳۴۹

۵۸۳۹

۵۲۶۹

--

۷.۹

۹.۷

۱۳

۱۴

۸.۳

۹.۱

۳۷

۴۱

گلكسي M30

۱۰۶۴۰۰

۱۳۲۲۸

۵۸۴

۵۱۴۲

۵۳۳۵

--

۴.۳

۴.۸

۴.۳

۴.۹

۷

۷.۹

۲۲

۲۵

گلكسي M20

۱۰۶۵۴۵

۱۳۲۴۸

۵۸۱

۵۱۲۰

۵۳۴۰

--

۲.۳

۲.۶

۲.۴

۲.۶

۳.۸

۴.۳

۱۲

۱۴

هواوي پي ۳۰ لايت

(Performance)

۱۴۰۳۱۶

۲۲۰۶۶

۹۷۵

۷۰۷۳

۷۶۶۹

--

۵.۰

۵.۷

۱۳

۱۴

۶.۹

۷.۷

۳۷

۳۵

هواوي پي ۳۰ لايت

۱۳۱۰۸۵

۱۷۰۹۷

۸۱۷

۵۹۷۳

۵۷۲۳

--

۴.۹

۵.۷

۱۳

۱۴

۶.۹

۷.۷

۳

۵

۳۴

نوكيا X7

۱۷۰۳۲۹

۲۸۸۶۰

۱۸۳۵

۶۶۳۱

۶۳۶۴

--

۱۲

۱۳

۲۲

۲۳

۱۲

۱۳

۵۷

۶۶

نوا ۳

۱۹۸۳۸۲

۳۰۹۲۴

۲۷۹۷

۷۳۷۵

۷۸۲۹

--

۱۵

۲۱

۳۱

۳۲

۱۹

۲۱

۶۰

۱۲۳

* تمامي بنچمارك‌هاي ذكرشده در اين جدول را اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران اجرا كرده است.

مطابق انتظار گلكسي اي ۷۰ به‌خصوص در زمينه‌ي پردازش گرافيكي، عرصه‌ي رقابت را به ميان‌رده‌هاي قدرتمندي همچون مي ۹‌تي و گلكسي اي ۸۰ مي‌بازد و در دسته‌ي دستگاه‌هايي نظير ردمي نوت ۷ و مي اي ۳ قرار مي‌گيرد. از سوي ديگر، بنچمارك اتكاپذير PCMark نشان مي‌دهد كه گلكسي اي ۷۰ در متخصصي‌هاي روزمره و غيرگيمينگ مي‌تواند در زمره‌ي بهترين محصولات ميان‌رده قرار گيرد و البته در عمل نيز چنين است؛ تركيب اسنپدراگون ۶۷۵ و رم ۶ گيگابايتي در ميان‌رده‌ي كره‌اي‌ها تجربه‌اي مناسب را براي متخصص به‌ارمغان مي‌آورد.

باتري

ميان‌رده‌هاي اخير سامسونگ در زمينه‌ي شارژدهي عملكرد شگفت‌انگيزي داشته‌اند. حال‌ به‌انديشه متخصصين مي‌رسد كه گلكسي اي ۷۰ نيز با باتري حجيم ۴۵۰۰ ميلي‌آمپرساعتي، نمايشگر Full HD و پردازنده‌ي ۱۱ نانومتري خود، از الگوي يادشده پيروي خواهد كرد. براساس ادعاي سامسونگ، ميان‌رده‌ي آن‌ها مي‌تواند تا ۲۴ ساعت پخش فيلم، متخصص را همراهي كند؛ اما اين ادعا تا چه اندازه با واقعيت همخواني دارد؟ براي يافتن پاسخ سوالمان، آزمون‌هاي متداول اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران را روي گلكسي اي ۷۰ اجرا مي‌كنيم.

مرجع متخصصين ايران گلكسي اي ۷۰ سامسونگ / Samsung Galaxy A70

ابتدا روشنايي نمايشگر گلكسي اي ۷۰ را روي ۲۰۰ نيت قرار مي‌دهيم و كليه‌‌ي اتصالات بي‌سيم موبايل به‌همراه خروجي صداي آن را قطع مي‌كنيم. در شرايط يادشده، گلكسي اي ۷۰ ويدئوي معيار اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران با وضوح HD را به‌مدت ۱۶ ساعت و ۴۰ دقيقه به‌صورت مداوم پخش كرد؛ نتيجه‌اي كه گلكسي اي ۷۰ را در رديف بهترين دستگاه‌هاي ميان‌رده قرار مي‌دهد.

محصول / آزمايش

نمايشگر

باتري

ويدئو

GFXBench

Manhattan 3.1

PCMark

Work 2.0

ابعاد و رزولوشن

ميلي‌آمپرساعت

دقيقه:ساعت

طول‌عمر باتري

(دقيقه)

عملكرد طولاني‌مدت

(فريم)

درصد افت عملكرد

دماي بيشينه

(درجه‌ي سلسيوس)

دقيقه:ساعت

گلكسي اي ۷۰

۶.۷ اينچ

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پيكسل

۴۵۰۰

۱۶:۴۰

۴۴۹.۱

۶۳۴.۳

۲۴.۶

۳۵.۷

۱۰:۵۷

شيائومي مي اي ۳

۶.۰۱ اينچ

۱۵۶۰ × ۷۲۰ پيكسل

۴۰۳۰

۱۵:۲۵

۳۷۸.۶

۱۵۵۶

۵

۳۹

۱۲:۴۰

شيائومي Mi 9T

۶.۳۹ اينچ

۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پيكسل

۴۰۰۰

۱۸:۱۱

۳۶۸.۹

۱۲۴۹

۱۱

۴۰

۱۲:۳۷

گلكسي A80

۶.۷ اينچ

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پيكسل

۳۷۰۰

۱۶:۳۴

۳۱۷.۵

۱۲۸۹

--

--

۸:۲۵

شيائومي Mi 9 SE

۵.۹۷ اينچ

۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پيكسل

۳۰۷۰

۱۴:۰۵

۳۰۳.۷

۱۰۳۰

۳۰

۴۲

۸:۳۶

گلكسي A50

۶.۴ اينچ

۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پيكسل

۴۰۰۰

۱۶:۲۰

۵۳۳.۲

۴۶۸.۹

--

--

۱۱:۲۳

گلكسي M30

۶.۴ اينچ

۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پيكسل

۵۰۰۰

۲۰

۲۳۴

۸۵۷.۶

--

--

۱۳:۵۳

گلكسي M20

۶.۳ اينچ

۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پيكسل

۵۰۰۰

۱۴:۲۰

۲۳۸

۸۴۳.۲

--

--

۱۱:۰۰

پي اسمارت ۲۰۱۹

۶.۲۱ اينچ

۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پيكسل

۳۴۰۰

۱۰:۰۶

۳۴۱.۲

۵۵۴.۸

۱۸.۴

۴۱

۷:۵۲

هواوي پي ۳۰ لايت

۶.۱۵ اينچ

۲۳۱۲ × ۱۰۸۰ پيكسل

۳۳۴۰

۱۱.۰۶

۳۱۰

۵۵۸.۹

۴۴

۴۱

۷:۳۷

نوكيا X7

۶.۱۸ اينچ

۲۲۸۰ × ۱۰۸۰ پيكسل

۳۵۰۰

۱۱:۰۶

۳۶۵.۶

۱۳۵۰

۰.۱

۳۸.۷

۸:۳۱

نوا ۳

۶.۳ اينچ

۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پيكسل

۳۷۵۰

۱۱:۴۰

Failed

Failed

--

--

۹:۲۱

* تمامي بنچمارك‌هاي ذكرشده در اين جدول را اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران اجرا كرده است.

آزمون PCMark با شبيه‌سازي متخصصي‌هاي روزمره نظير وب‌گردي، مشاهده‌ي اسناد يا ويرايش عكس تحت روشنايي ۲۰۰ نمايشگر، در حقيقت معياري استاندارد براي ميزان روشن‌ماندن صفحه‌نمايش (SoT) به‌حساب مي‌آيد. گلكسي اي ۷۰ با ثبت زمان ۱۰ ساعت و ۵۷ دقيقه در اين آزمون نشان مي‌دهد كه در متخصصي‌هاي نيمه‌سنگين و روزمره مي‌تواند تا ۲ روز نيز همراه متخصص باشد. براساس نتايج آزمون ۳۰ مرحله‌اي GFXBench، گلكسي اي ۷۰ پس از مرحله‌ي بيستم، افتي ۲۴.۶ درصدي تجربه مي‌كند و دماي آن نيز به حدود ۳۶ درجه‌ي سلسيوس مي‌رسد؛ اما شارژدهي گلكسي اي ۷۰ در آزمون باتري GPUمحور GFXBench بسيار خوب ارزيابي مي‌شود.

گلكسي اي ۷۰ از شارژ سريع با استاندارد USB Power Delivery همراهي مي‌كند و كره‌اي‌ها همراه آن، شارژري ۲۵ واتي را در اختيار متخصص قرار مي‌‌دهند. ميان‌رده‌ي سامسونگ با شارژر ۲۵ واتي خود ظرف ۳۰ دقيقه از حالت صفر به‌اندازه‌ي ۴۲ درصد شارژ مي‌شود.

جمع‌بندي

گلكسي A70 ميان‌رده‌ي محبوب سال ۲۰۱۹ كره‌اي‌‌ها شايد برخي ضعف‌هاي برادر كوچك‌تر خود يعني A50 را نداشته باشد اما همچنان ميراث‌دار برخي از آن‌ها است. اي ۷۰ با نمايشگر ۶.۷ اينچي خود يكي از بزرگ‌ترين موبايل‌هاي ساخته شده توسط سامسونگ محسوب مي‌شود اما خوشبختانه وزن دستگاه چندان بالا نيست. گلكسي A70 در مباحثه كيفيت ساخت با وجود كسب نمره‌ي قبولي در بين بهترين‌هاي بازار ميان‌رده‌ها قرار نمي‌گيرد. نمايشگر با پوشش گسترده‌ي رنگي و روشنايي نسبتا مناسب خود تجربه‌ي مناسبي ارائه مي‌دهد. 

مرجع متخصصين ايران گلكسي اي ۷۰ سامسونگ / Samsung Galaxy A70

جزئيات متوسط عكس‌هاي گرفته شده در روز مانع تبديل شدن آن به گزينه‌اي عالي در عكاسي شده است؛ البته عكاسي در فضاهاي كم‌نور نيز چالشي بزرگ براي اين موبايل محسوب مي‌شود. دوربين موبايل‌هاي سامسونگ عموما شرايط مناسبي در رنگ‌ها و گستره‌ي ديناميكي دارد و گلكسي A70 نيز از اين قضيه مستثني نيست. استفاده‌ از پردازنده‌ي ساخت كوالكام گلكسي A70 را يك پله بالاتر از A50 قرار مي‌دهد اما هنوز A80 قدرتمندترين ميان‌رده‌ي كره‌اي‌ها محسوب مي‌شود. شارژر ۲۵ واتي و باتري ۴۵۰۰ ميلي‌آمپر ساعتي يكي از نقاط قوت گلكسي 70 محسوب مي‌شود كه شارژدهي موبايل حتي تا دو روز را ممكن مي‌كند. 

براي خريد اقساطي يا نقدي گلكسي اي ۷۰ مي‌توانيد به فروشگاه برتر ديجيتال مراجعه كنيد. براي مشاهده بهترين ارزش موبايل در فروشگاه‌هاي اينترنتي معتبر، مقايسه انواع موبايل هواوي، موبايل شيائومي، موبايل سامسونگ و‌ آيفون‌هاي اپل و همچنين طرح سوالات خود در گجت‌هاي مختلف از بخش محصولات اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران استفاده كنيد.

نكات مثبت

  • روشنايي بالاي نمايشگر و پوشش رنگي گسترده
  • عملكرد مناسب دوربين در روز در مباحثه گستره‌ ديناميكي و كنتراست
  • شارژدهي بسيار خوب
  • جايگاه اختصاصي براي حافظه جانبي

نكات منفي

  • غيرقابل اتكا بودن حسگر اثر انگشت زير نمايشگر
  • استفاده از گوريلا گلس ۳
  • فقدان چراغ اعلان
  • جزئيات پايين‌تر عكس‌ها نسبت به رقبا
تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات