گوگل پيام‌رساني RCS را به‌صورت عمومي در آمريكا دردسترس قرار مي‌دهد

شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰
مطالعه 4 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
گوگل در اطلاعيه‌اي رسمي اعلام كرده است پيام‌رساني RCS را كه عملكردي شبيه به iMessage اپل دارد، به‌صورت عمومي براي متخصصان ساكن آمريكا دردسترس قرار مي‌دهد.
تبليغات

Messages گوگل اپليكيشني سرراست و متخصصدي است كه امكان پيام‌رساني را براي دستگاه‌‌هاي اندرويدي فراهم مي‌كند. اين اپليكيشن ارتباط متخصصان مختلف را با يكديگر ممكن مي‌كند و با استفاده از هوش مصنوعي دستيار گوگل اسيستنت پيشنهادهايي به متخصص ارائه مي‌دهد. درضمن، جست‌و‌جو در بين گفت‌و‌گوها نيز در Messages كاري ساده است.

گوگل با هدف يكپارچه‌تركردن گفت‌و‌گوهاي متخصصان در Messages، از مدتي پيش در تلاش بوده سيستم پيام‌رساني‌اش را از SMS سنتي به RCS ارتقا دهد تا قابليت‌هاي جديدي براي چت‌كردن به آن اضافه شوند و متخصصان از گفت‌و‌گو در فضاي Messages لذت بيشتري ببرند. اهالي مانتين‌ويو سال‌ها است كه در اين حوزه تلاش مي‌كنند و بارها وعده‌هايي در‌اين‌زمينه به متخصصان داده‌اند. برخي تلاش‌هاي گوگل در گذشته با موفقيت همراه نبودند؛ اما حال به‌انديشه متخصصين مي‌رسد اين شركت واقعا به راه‌حلي عالي دست پيدا كرده است. 

مرجع متخصصين ايران پيام رساني RCS

وقتي شما و دوستانتان ازطريق پيام‌رساني RCS در حال چت‌كردن هستيد، مي‌توانيد ازطريق اينترنت سيم‌كارت يا واي‌فاي با آن‌ها گفت‌و‌گو كنيد، تصاوير و ويدئوهاي باكيفيت را بفرستيد و دريافت كنيد و حتي متوجه شويد طرف مقابل پيام شما را خوانده است يا خير. درواقع با فعال‌سازي RCS، تجربه‌اي شبيه به پيام‌رساني در موبايل‌هاي آيفون براي متخصصان دستگاه‌هاي اندرويدي فراهم مي‌شود. پيام‌رساني در آيفون سال‌ها است كه از مواردي نظير همراهي از واي‌فاي، فهميدن خوانده‌شدن پيام، امكان ارسال و دريافت محتواي چندرسانه‌اي با وضوح درخورتوجه و... بهره‌مند است.

افزون‌بر آنچه گفته شد، در پيام‌رساني RCS امكان چت گروهي به‌شكل بهتر و يكپارچه‌تري فراهم مي‌شود. در اين نوع پيام‌رساني، متخصصان خواهند توانست روي گروه‌هاي چت نام‌هاي مدانديشه متخصصينشان را بگذارند و هر فردي كه مي‌خواهند به گروه اضافه يا از گروه حذف كنند و درضمن، امكان فهميدن خوانده‌شدن پيام‌ها نيز فراهم مي‌شود.

قابليت‌هاي مذكور از مدتي پيش براي شماري از متخصصان اندرويدي ازطريق اپليكيشن Messages فراهم شده‌اند. حالا گوگل در اطلاعيه‌اي رسمي مي‌گويد از دو روز پيش روند انتشار پيام‌رساني RCS را به‌صورت گسترده در ايالات متحده‌ي آمريكا آغاز كرده است تا افراد بيشتري از ويژگي‌هاي جالب و متخصصدي آن بهره‌مند شوند. متخصصان آمريكايي در هفته‌هاي آينده، پيامي مبني‌بر ارتقاي اپليكيشن‌ Messages به قابليت‌هاي جديد دريافت خواهند كرد. اگر اپليكيشن را روي دستگاه خود نداريد، مي‌توانيد آن از گوگل‌پلي استور دريافت كنيد. گوگل مي‌گويد پيام‌رساني RCS تا پايان سال ۲۰۱۹ به‌صورت گسترده براي تمامي متخصصان ساكن در آمريكا دردسترس قرار خواهد گرفت.

مرجع متخصصين ايران پيام رساني RCS

اپل چندين سال است كه پيام‌رسانيِ شبيه به RCS را ازطريق اپليكيشن iMessage به متخصصانش ارائه مي‌دهد. كوپرتينويي‌ها براي ارائه‌ي اين سرويس، به اپراتورهاي موبايلي وابستگي ندارند و اين موضوع نكته‌اي مثبت به‌شمار مي‌آيد. در سال‌هاي اخير، گوگل سعي كرد تجربه‌اي شبيه به iMessage را ازطريق اپليكيشن‌هاي Allo و Hangouts فراهم كند؛ اما هيچ‌يك از اين پروژه‌ها به‌نتيجه نرسيدند. متخصص كارشناسان مي‌گويند يكي از دلايل مهم اين اتفاق، همراهي‌نكردن اپراتورهاي مخابراتي بوده است. گفتني است اپليكيشن Messages اندرويد از سال‌ها پيش فعاليت مي‌كند؛ ولي قابليت‌هاي چت‌كردن آن همواره محدود بوده و متخصصان را آزرده‌خاطر كرده‌ است. با‌اين‌حال پس از مدت‌ها، به‌انديشه متخصصين مي‌رسد اين شرايط قرار است تغيير كند.

ناگفته نماند فرق مهمي بين iMessage اپل و Mesages گوگل وجود خواهد داشت. اپل مي‌گويد گفت‌و‌گوي متخصصان ازطريق iMessage از رمزنگاري سرتاسري (End-to-End Encryption) بهره مي‌ببرد؛ اما پيام‌رسان گوگل اين‌گونه نيست. گوگل به‌صورت علني اعلام كرده است پيام‌ها را ذخيره نمي‌كند و صرفا روي روند ارسال آن‌ها نظارت دارد. البته اين موضوع باعث مي‌شود امنيت Messages كمتر شود و خطر خوانده‌شدن پيام‌ها به‌وسيله‌ي ديگران افزايش يابد. از‌اين‌رو، شماري از متخصصان اعلام كرده‌اند همچنان ترجيح مي‌دهند از پيام‌رسان‌هايي نظير واتس‌اپ استفاده كنند. 

براي دريافت پيام‌رساني RCS فقط كافي است مطمئن شويد اپليكيشن Android Messages پيام‌رسان پيش‌فرض موبايل شما است. بسياري از موبايل‌هاي هوشمند از Android Messages به‌عنوان اپليكيشن پيش‌فرض استفاده مي‌كنند؛ اما برخي از شركت‌ها نظير سامسونگ، اپليكيشن اختصاصي خودشان را در موبايل‌ها قرار مي‌دهند. 

در اوايل سال ۲۰۱۹، گوگل پيام‌رساني RCS را براي متخصصان ساكن در بريتانيا و فرانسه و مكزيك دردسترس قرار داد تا آن‌ها به قابليت‌هايي جالب نظير اپليكيشن‌هاي پيام‌رسان براي چت‌كردن دست پيدا كنند. اهالي مانتين‌ويو در اطلاعيه‌اي جديد گفته‌اند مي‌كوشند با گذر زمان، اين نوع پيام‌رساني را براي تمامي متخصصانشان در سراسر دنيا ازطريق اپليكيشن Messages منتشر كنند. گوگل همچنين مي‌گويد به همكاري با شركاي تجاري‌اش نظير اپراتورهاي مخابراتي و سازندگان موبايل‌هاي همراه ادامه مي‌دهد تا بتواند تجربه‌اي عالي براي تمام متخصصان اندرويدي به‌ارمغان بياورد.

انديشه متخصصينات شما متخصصان اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران در‌اين‌زمينه چيست؟

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات