دريافت رمز پويا (رمز دوم يكبار مصرف) براي همه بانك ها

سه‌شنبه ۱۰ دي ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹
مطالعه 53 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
طبق اعلام بانك مركزي استفاده از رمز دوم يك‌بارمصرف از ابتداي دي ماه اجباري مي‌شود؛ براي دريافت رمز پوياي هر بانك از چه اپليكيشيني بايد استفاده كنيم و نحوه‌ي فعال‌سازي هر بانك چگونه است؟
تبليغات

احتمالا تا به حال شنيده‌ايد كه دريافت رمز دوم يك‌بارمصرف از ابتداي دي ماه اجباري مي‌شود و خريدهاي اينترنتي تنها با رمز دوم يك‌بارمصرف امكان‌پذير خواهند بود. بانك مركزي نيز با انتشار بيانيه‌اي اعلام كرد مردم به‌منظور دريافت رمز و تأييد شماره‌ي تلفن همراه خود بايد به بانك صادركننده‌ي كارت مراجعه كنند. البته اين اخبار ويژه نيست و استفاده از رمز دوم پويا از سال گذشته در دستور كار بانك مركزي قرار گرفته بود و قرار بود از خرداد ماه سال جاري، تمامي بانك‌ها استفاده از رمز دوم يك‌بارمصرف را براي مشتريان خود الزامي كنند اما به دليل آماده‌نبودن زيرساخت‌هاي شبكه‌ي بانكي كشور اجراي اين طرح به تعويق افتاد.

بانك مركزي هدف از اجراي طرح رمز يك‌بارمصرف پويا را جلوگيري از سهولت دسترسي مجرمان به اطلاعات حساب بانكي شهروندان در فضاي وب و كاهش كلاهبرداري‌هاي اينترنتي اعلام كرده كه به دو روش پيامك و استفاده از اپيليكيشن‌هاي موبايل قابل استفاده است. در ادامه به توضيح بيشتر نحوه‌ي فعال‌سازي رمز دوم يك‌بارمصرف براي هر بانك مي‌پردازيم.

۱- نحوه فعال‌سازي رمز پويا (رمز دوم يكبار مصرف) بانك پارسيان

مشتري‌هاي بانك پارسيان براي فعال‌سازي رمز دوم يك‌بارمصرف بايد ابتدا به يكي از خودپردازهاي بانك پارسيان مراجعه كنند و از طريق منوي عمليات رمز، ثبت‌نام رمز يك‌بارمصرف، يك رمز دلخواه هشت رقمي (رمز ساده مانند اعداد پشت سر هم و تكرار يك عدد بيش از ۴ بار مجاز نيست)، مطابق تصاوير زير انتخاب كنند. اين رمز براي صدور رمز يك‌بارمصرف الزامي بوده و در صورت فراموش كردن آن، بايد مجددا به خودپرداز بانك پارسيان مراجعه كرده و رمز جديد تعريف كنيد. اين سرويس تنها براي مشترياني قابل استفاده است كه شماره‌ي همراه خود را قبلا در سيستم ثبت كرده‌اند.

مرجع متخصصين ايران بانك پارسيان

پس از انجام مرحله بالا، يك كد فعال‌سازي به شماره‌ي موبايل دارنده‌ي كارت ارسال مي‌شود. كد فعال‌سازي به مدت ۲۴ ساعت معتبر بوده و در اين مدت متخصص مي‌تواند از طريق موبايل بانك پارسيان (پارسيان من نسخه‌ي ۱.۳.۱۴ به بعد) نسبت به فعال‌سازي سرويس اقدام كند. براي اين منظور پس از اجراي موبايل بانك و رفتن به منوي اصلي، منوي رمز يك‌بار مصرف، گزينه‌ي ثبت، پس از ورود شماره كارت و كد فعال‌سازي ارسال شده به موبايل، عمليات فعال‌سازي

مرجع متخصصين ايران

پس از انجام اين مراحل مي‌توانيد از طريق موبايل بانك اقدام به دريافت رمزهاي يك‌بار مصرف كارت كنيد. براي اين منظور با مراجعه به منوي اصلي، منوي رمز يك‌بار مصرف، گزينه‌ي صدور، انتخاب كارت مورد انديشه متخصصين، ورود رمز هشت رقمي كه متخصص در خودپرداز مشخص كرده است، انتخاب رمز هفت رقمي (اين رمز به‌جاي رمز دوم كارت استفاده مي‌شود)، رمز يك‌بار مصرف به متخصص نمايش داده مي‌شود. رمز يكبار مصرف به مدت ۶۰ ثانيه معتبر است و در اين مدت تنها يك‌بار قابل استفاده است. توجه داشته باشيد كه رمزهاي توليد شده در صورتي صحيح است كه زمان موبايل كاملا دقيق تنظيم شده باشد؛ بنابراين متخصص بايد در قسمت تنظيمات تاريخ و زمان موبايل، گزينه‌ي تنظيم خودكار تاريخ و زمان (time and date Automatic) را فعال كند.

مرجع متخصصين ايران

لينك دريافت اپليكيشن و راهنماي گام‌به‌گام

۲- نحوه فعال‌سازي رمز پويا (رمز دوم يكبار مصرف) بانك ملت

بانك ملت «سامانه‌ي رمز نگار ملت» را با محوريت استفاده از اپليكيشن (نرم‌افزار موبايلي) و سرويس پيامك طراحي و پياده‌سازي كرده است. مشتريان بانك ملت با استفاده از اين سامانه امكان توليد رمز‌هاي پويا‌ و يك‌بار مصرف در تراكنش‌هاي مبتني بر رمز دوم‌ انواع كارت‌هاي بانك ملت (به‌جز كارت‌هاي هديه‌ي ملت) را پيدا مي‌كنند. رمزهاي توليد شده در اين اپليكيشن تنها براي ۶۰ ثانيه معتبر بوده و پس از گذشت اين زمان ديگر قابل استفاده نيستند. در اين اپليكيشن علاوه بر امكان استفاده از رمز پوياي دوم در تراكنش‌هاي متكي به رمز دوم، امكان بهره‌مندي از دريافت رمز پوياي اول جهت استفاده در ابزارهاي مرتبط (نظير خودپرداز، كارتخوان فروشگاهي) نيز وجود دارد.

مشتريان بانك ملت مي‌توانند خدمات مربوط به سامانه‌ي اپليكيشن و سامانه‌ي پيامكي را به‌صورت هم‌زمان فعال كرده و در صورت تمايل از هركدام استفاده كنند.

نحوه‌ي فعال‌سازي و استفاده از سامانه‌ي رمز نگار ملت-اپليكيشن

۱- دريافت نرم‌افزار اندرويد يا iOS از سايت بانك

مرجع متخصصين ايران بانك ملت

۲- مراجعه به يكي از دستگاه‌هاي خودپرداز يا پايانه‌ي بانكي غير نقد بانك، استفاده از منوي تغيير رمز و خدمات رمز پويا، فعال‌سازي سامانه‌ي رمز نگار ملت- اپليكيشن، ارسال كد فعال‌سازي

مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران

۳- ورود كد فعال‌سازي به سامانه و تعيين رمز اپليكيشن

مرجع متخصصين ايران

۴- افزودن كارت يا كارت‌هاي بانك ملت به سامانه‌ي رمزنگار ملت

۵- دريافت رمز دوم يك‌بارمصرف از سامانه‌ي رمز نگار ملت

نحوه‌ي فعال‌سازي و استفاده از سامانه‌ي رمزنگار ملت-نسخه‌ي پيامكي

۱- مراجعه به يكي از دستگاه‌هاي خود پرداز يا پايانه‌ي بانكي غير نقد بانك، استفاده از منوي تغيير رمز و خدمات رمز پويا، فعال‌سازي سامانه‌ي رمز نگار ملت- نسخه‌ي پيامكي

۲- نمايش شماره‌ي همراه و تأييد در صورت صحت شماره‌ي نمايش داده شده

مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران بانك ملت

۳- ارسال پيامك فعال‌سازي و راهنماي سامانه از سوي بانك ملت

۴- ارسال پيامك چهار رقم آخر كارت بانكي فعال‌شده به شماره‌ي ۳۰۰۰۳۳۰۳ جهت دريافت رمز پويا

مرجع متخصصين ايران

۵- ارسال پيامك رمز هفت رقمي يك‌بارمصرف از طرف بانك با سرشماره‌ي Bank Mellat روي تلفن همراه شما

لينك دريافت اپليكيشن و راهنماي گام‌به‌گام

۳- نحوه فعال‌سازي رمز پويا (رمز دوم يكبار مصرف) بانك ملي

كاربران با استفاده از اپليكيشن 60 بانك ملي كه براي اندرويد و iOS طراحي شده است مي‌توانند هر ۶۰ ثانيه، يك رمز يك‌بارمصرف اول يا دوم دريافت كنند. همچنين مشتري‌هاي فاقد موبايل‌هاي همراه هوشمند نيز مي‌توانند با استفاده كد دستوري و بدون نياز به اينترنت، رمز دوم يك‌بار مصرف دريافت كنند؛ در اين روش نيز رمز يك‌بارمصرف دريافت شده تنها ۶۰ ثانيه معتبر است. در اين روش، مشتري مي‌تواند ابتدا با وارد كردن كد دستوري #۶۰*۷۳۷* در سامانه ثبت‌نام كرده و پس از دريافت كد فعال‌سازي، مراحل ثبت‌نام را ادامه دهد؛ سپس تنها با يك بار مراجعه به دستگاه خودپرداز و انتخاب عمليات رمز، وارد منوي فعال‌سازي رمز يك‌بار مصرف دوم شده و مشخصات لازم را وارد كند.

بعد از نصب اپليكيشن 60 و ورود به برنامه روي تصوير رمز يك‌بارمصرف كليك كنيد و عمليات نصب را ادامه دهيد. در مراحل بعدي با وارد كردن شماره تلفن همراه، كد فعال‌سازي (كه پيامك مي‌شود) را در اپليكيشن وارد كنيد تا ثبت‌نام كامل شود. بعد از نصب كردن برنامه مي‌توانيد به يكي از سه روش مراجعه به سامانه‌ي بام، مراجعه به دستگاه‌هاي كيوسك/cashless و مراجعه به دستگاه‌هاي خودپرداز فرايند فعال‌سازي را تكميل كنيد.

فعال‌سازي از طريق سامانه‌ي بام

جهت استفاده از سرويس رمز يكبارمصرف ابتدا نرم‌افزار موبايلي 60 بانك ملي ايران را دريافت و نصب كنيد و پس از فعال‌سازي آن نرم‌افزار رمزبان بانك ملي را نيز نصب كنيد.

۱- ورود به سامانه‌ي بام و انتخاب ويجت «فعال‌سازي رمز يك‌بارمصرف كارت»

۲- انتخاب شماره كارت

۳- وارد كردن اطلاعات كارت

۴- انتخاب نوع رمز (اول يا دوم) مورد انديشه متخصصين

۵- انتخاب دكمه‌ي دريافت كد

مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران بانك ملي

۶- وارد كردن كد نمايش داده شده در سامانه در «بخش دريافتي از دستگاه» و كد پيامك شده براي تلفن همراه در «بخش دريافتي از پيامك» در برنامه‌ي 60

فعال‌سازي از طريق كيوسك و CASHLESS

جهت استفاده از سرويس رمز يكبارمصرف ابتدا نرم‌افزار موبايلي 60 بانك ملي ايران را دريافت و نصب كنيد و پس از فعال‌سازي آن نرم‌افزار رمزبان بانك ملي را نيز نصب كنيد.

۱- كشيدن كارت در دستگاه

۲- انتخاب سرويس تغيير رمز

۳- انتخاب «فعال‌سازي رمز اول يك‌بارمصرف» يا « فعال‌سازي رمز دوم يك‌بار مصرف»

مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران

۴- وارد كردن شماره موبايل

۵- بعد از وارد كردن رمز كارت به دستگاه، پيغام موفقيت‌آميز بودن عمليات روي دستگاه نشان داده مي‌شود. سپس بخش اول توكن روي رسيد چاپ مي‌شود و بخش دوم آن براي متخصص پيامك مي‌شود. درنهايت مي‌توانيد وارد نرم‌افزار رمزبان تلفن همراه و وارد منوي اتصال كارت شويد. در قسمت اول، توكن دريافت شده از رسيد دستگاه و در قسمت دوم، بخش دوم توكن كه از طريق پيامك ارسال شده را وارد كنيد. براي دريافت رمز يك‌بار مصرف دوم نيز مي‌توانيد به همين روش عمل كنيد و براي غيرفعال‌سازي نيز كافي است از منوي اوليه «غيرفعال‌سازي رمز اول يك‌بارمصرف» يا «غيرفعال‌سازي رمز دوم يك‌بارمصرف» را انتخاب كنيد.

مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران

فعال‌سازي از طريق خودپرداز

۱- مراجعه به خودپرداز بانك مالي و انتخاب گزينه‌ي عمليات رمز

۲- انتخاب گزينه‌ي «فعال‌سازي رمز يك‌بار مصرف اول» يا «فعال‌سازي رمز يك‌بار مصرف دوم»

۳- بعد از وارد كردن شماره تلفن همراه و درصورت مغايرت نداشتن با شماره‌ي ثبت شده در سيستم پيامكي حاوي بخش اول و دوم توكن پيامك شده و روي رسيد كاغذي چاپ مي‌شود.

۴- با ورود به برنامه‌ي 60 و انتخاب گزينه‌ي اتصال كارت، توكن دريافت شده را وارد كنيد.

در انديشه متخصصين داشته باشيد كه با فعال‌سازي رمز يك‌بارمصرف دوم، رمز دوم ثابت غيرفعال مي‌شود. براي غيرفعال كرد رمز يك‌بارمصرف دوم كافي بعد از وارد كردن كارت به خودپرداز، گزينه «غيرفعال‌سازي رمز يك‌بار مصرف دوم» را انتخاب كنيد.

مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران

فعال‌سازي از طريق USSD

مشتري‌هايي كه فاقد موبايل هوشمند هستند يا تمايلي به استفاده از خدمت رمز يك‌بار مصرف به‌صورت نرم‌افزار موبايلي ندارند، مي‌توانند خدمت فوق را به‌صورت پيامك دريافت نمايند. امكان استفاده از رمز يك‌بار مصرف براي انجام تراكنش‌هاي غير حضوري براي تمامي دارندگان ملي كارت با نصب برنامه‌ي 60 يا كد دستوري #۶۰*۷۳۷* امكان‌پذير است. براي استفاده از اين سامانه مراحل زير را انجام دهيد:

ابتدا با استفاده از تلفن همراه كد دستوري #۶۰*۷۳۷* را شماره‌گيري كنيد. منويي شامل چهار گزينه‌ي ثبت‌نام، فعال‌سازي، ورود كد دريافتي از خودپرداز و توليد رمز مشاهده مي‌كنيد. 

مرجع متخصصين ايران بانك ملي

۱- ثبت‌نام: براي شروع فرايند فعال‌سازي ابتدا گزينه‌ي ۱ (ثبت‌نام) را انتخاب كنيد. در اين مرحله شماره تلفن همراه شما در سامانه ثبت شده و كد فعال‌سازي (كد ۶ رقمي) از طريق پيامك ارسال خواهد شد.

مرجع متخصصين ايران بانك ملي

۲- فعال‌سازي: با شماره‌گيري كد دستوري (#۲*۶۰*۷۳۷*) وارد منوي فعال‌سازي مي‌شويد. در اين مرحله كد دريافتي از طريق پيامك را وارد كنيد. مدت زمان اعتبار اين كد سه دقيقه است. در اين مرحله لازم است كه يك رمز دلخواه چهار رقمي وارد كنيد تا در مراحل بعد از آن استفاده كنيد.

مرجع متخصصين ايران بانك ملي

پس از وارد كردن رمز مورد انديشه متخصصين، پيغامي مبني بر موفق يا ناموفق بودن فرايند دريافت مي‌كنيد.

مرجع متخصصين ايران بانك ملي

۳- فعال‌سازي كارت از طريق دستگاه خودپرداز: با مراجعه به يكي از دستگاه‌هاي خودپرداز و انجام مراحل زير فرايند فعال‌سازي را كامل كنيد.

  • انتخاب منوي عمليات رمز
  • انتخاب منوي فعال‌سازي رمز يك‌بار مصرف دوم
  • انتخاب گزينه‌ي USSD از منوي نوع فعال‌سازي
  • وارد كردن شماره تلفن همراه
  • تأييد اطلاعات وارد شده
  • دريافت كد فعال‌سازي
مرجع متخصصين ايران بانك ملي

در اين مرحله با وارد كردن كد دستوري #۳*۶۰*۷۳۷* كد دريافتي از خودپرداز را وارد كنيد. مراحل فعال‌سازي به پايان رسيد و مي‌توانيد رمز دوم يك‌بار مصرف را به‌صورت زير توليد و استفاده كنيد. مي‌توانيد براي ساير كارت‌هاي بانكي خود نيز مرحله‌ي سوم را انجام داده و رمز دوم يك‌بار مصرف را براي آن فعال كنيد.

۴- توليد رمز: كد دستوري #۴*۶۰*۷۳۷* را شماره گيري كنيد:

  • ليست كارت‌هايي كه تاكنون فعال كرده‌ايد، نمايش داده مي‌شود. شماره‌ي رديف كارت موردانديشه متخصصين (به‌عنوان‌ مثال: ۱) را وارد و تأييد كنيد.
  • رمز چهار رقمي خود را كه در مراحل فعال‌سازي تعيين كرده‌ايد را وارد و تأييد كنيد.
  • رمز دوم يك‌بار مصرف از طريق پيامك براي شما ارسال مي‌شود.
  • توجه داشته باشيد كه اعتبار اين رمز ۶۰ ثانيه بوده و پس از آن باطل مي‌شود.

لينك دريافت اپليكيشن و راهنماي گام‌به‌گام 

۴- نحوه فعال‌سازي رمز پويا (رمز دوم يكبار مصرف) بانك سامان

مشتري‌هاي بانك سامان مي‌توانند به دو روش حضوري و غيرحضوري نسبت به فعال‌سازي رمز دوم پويا  اقدام كنند. امكان فعال‌سازي رمز دوم يك‌بار مصرف كارت بانك سامان بدون نياز به حضور در شعبه و از طريق نت بانك نيز

مراحل دريافت رمز دوم پوياي كارت (يك‌بارمصرف) با نت‌بانك سامان:

۱-  مراجعه به سايت بانك سامان به نشاني www.sb24.com و نصب اپليكيشن رمزينه از قسمت اپليكيشن‌هاي سامان

۲-  مراجعه و ورود به نت بانك سامان به نشاني https://ib.sb24.com

۳-  انتخاب منوي «مديريت كارت» در نت بانك

۴- انتخاب گزينه‌ي «فعال‌سازي رمز دوم يكبارمصرف كارت» در نت بانك

۵- كارت مورد انديشه متخصصين خود كه قصد فعال‌سازي رمز دوم يك‌بار مصرف براي آن را داريد، انتخاب كنيد.

۶- گزينه‌ي «افزودن كارت» را انتخاب كنيد.

۷- گزينه‌ي «فعال‌سازي رمزينه» را انتخاب كنيد. در اين مرحله يك QR Code اختصاصي براي شما توليد مي‌شود.

۸- اپليكيشن رمزينه را در تلفن همراه خود باز كنيد.

۹- گزينه‌ي «فعال‌سازي رمز دوم كارت» را در اپليكيشن رمزينه انتخاب كنيد.

۱۰- گزينه‌ي اسكن كد تصويري (QR) را انتخاب كنيد. 

۱۱- كد تصويري (QR) نمايش‌ داده‌شده بر صفحه‌ي مانيتور كامپيوتر، تبلت يا موبايل ديگر را اسكن كنيد.

۱۲- براي اپليكيشن رمزينه يك رمز ۶ رقمي انتخاب كنيد.

۱۳- كد چهار رقمي كه ازطريق پيامك به شماره تلفن همراه‌تان ارسال‌شده را در رمزينه وارد كنيد.

مراحل دريافت رمز دوم پوياي كارت از شعبه:

۱- اپليكيشن رمزينه را براساس سيستم‌عامل تلفن‌همراه‌تان با انتخاب يكي از لينك‌هاي بالا دانلود و نصب كنيد.

۲- به‌همراه اصل كارت ملي خود به يكي از شعب سامان برويد. 

۳- فرم درخواست‌هاي مرتبط با كارت را تكميل كنيد.

۴- اپليكيشن رمزينه را در تلفن همراه خود باز كنيد.

۵- كد تصويري (QR) دريافتي از شعبه را با  تلفن همراه هوشمند خود اسكن كنيد.

۶- يك رمز ۶ رقمي براي رمزينه به دلخواه خودتان انتخاب كرده و آن را در رمزينه وارد كنيد.

۷- كد ۴ رقمي پيامك‌‌شده به شماره تلفن همراه‌تان را براي فعال‌شدن در رمزينه وارد كنيد. 

پس از نصب و راه‌اندازي برنامك رمزينه، استفاده از آن و توليد رمز يكبار مصرف نيازي به اينترنت ندارد. پس از فعال‌سازي رمز دوم يك‌بارمصرف كارت، مشتري همچنان امكان استفاده از رمز ايستاي دوم كارت را خواهد داشت و براي غيرفعال كردن رمز ايستاي دوم كارت بايد به شعب بانك مراجعه شود. متقاضياني كه امكان استفاده از نت‌بانك براي فعال‌سازي رمز دوم يكبار مصرف كارت را ندارند، مي‌توانند پس از نصب اين برنامه روي موبايل خود به كليه‌ي شعب بانك سامان مراجعه و اين خدمت را دريافت كنند.

لينك دريافت اپليكيشن و راهنماي گام‌به‌گام  

۵- نحوه فعال‌سازي رمز پويا (رمز دوم يكبار مصرف) بانك پاسارگاد

براي فعال‌سازي رمز دوم يك‌بارمصرف پويا بانك پاسارگاد مي‌توان با مراجعه به بانكداري مجازي يا موبايل بانك و از طريق مسيرهاي زير و همچنين مراجعه‌ي حضوري اقدام كرد:

۱- در بانكداري مجازي: قسمت كارت --> كارت‌هاي من --> در ستون عمليات انتخاب گزينه... --> انتخاب «مديريت نوع رمز دوم» و تأييد رمز دوم يك‌بارمصرف به‌عنوان نوع رمز دوم كارت براي كارت مورد انديشه متخصصين

مرجع متخصصين ايران بانك پاسارگاد

۲- در موبايل بانك (همراه بانك) --> قسمت كارت --> رمزپويا --> انتخاب «آيكون فعال‌سازي» (پس از فعال‌سازي آيكون مربوطه به رنگ سبز تغيير مي‌كند.)

مرجع متخصصين ايران

يا از مسير: موبايل بانك (همراه بانك) --> قسمت ساير --> عمليات كارت --> گزينه‌ي فعال/غيرفعال‌سازي رمز يك‌بارمصرف كارت --> فعال كردن گزينه‌ي رمز يك‌بارمصرف براي كارت مورد انديشه متخصصين

مرجع متخصصين ايران

پس از فعال‌سازي رمز دوم يك‌بارمصرف از طريق يكي از مسيرهاي گفته شده، مي‌توانيد در زمان خريد كالا و خدمات روي درگاه‌هاي پرداخت، با مراجعه به موبايل بانك (همراه بانك) از طريق منوي كارت موبايل بانك (همراه بانك) --> رمزپويا --> انتخاب گزينه‌ي «دريافت رمز پويا» نسبت به دريافت رمز پويا اقدام كنيد.

مرجع متخصصين ايران

نحوه دريافت رمز پويا در بانك پاسارگاد نيز در تصوير زير توضيح داده شده است:

مرجع متخصصين ايران بانك پاسارگاد

لينك دريافت اپليكيشن و راهنماي گام‌به‌گام

۶- نحوه فعال‌سازي رمز پويا (رمز دوم يكبار مصرف) بانك سپه

براي دريافت رمز دوم يك‌بارمصرف بانك سپه مي‌توانيد از اپليكيشن رمزساز بانك سپه، دريافت رمز از طريق پيامك و دريافت رمز از سامانه‌ي هريم اقدام كنيد. رمزساز بانك سپه روي چند سيستم مختلف نصب مي‌شود و همچنين چند مشتري مي‌توانند از يك نرم‌افزار استفاده كنند؛ به اين صورت كه با نام متخصصي و رمز عبور شخصي خود مي‌توانند به اطلاعات رمزساز خود دسترسي پيدا كنند. اين قابليت براي افرادي كه فقط به يك موبايل اندرويد دسترسي دارند (مانند اعضاي يك خانواده) مفيد است. بعد از نصب برنامه از وب‌سايت بانك سپه و فعال‌سازي آن مي‌توانيد از امكانات آن استفاده كنيد. براي فعال‌سازي رمزساز سپه كافي است اپليكيشن آن را باز كنيد و مراحل زير را انجام دهيد:

روش‌هاي فعال‌سازي رمز پويا براي هر يك از كارت‌هاي بانكي:

چنانچه از كارت بانكي خود براي انجام خريدهاي اينترنتي يا پرداخت‌هاي نيازمند رمز دوم استفاده مي‌كنيد، لازم است با استفاده از يكي از روش‌هاي ذيل رمز پويا را براي كارت‌هاي بانكي مدانديشه متخصصينتان فعال كنيد:

۱-  از طريق ارسال پيامك

پيامكي حاوي كد ملي و شماره‌ي كارت خود را به شكل زيربه سرشماره‌ي ۶۷۱۵۰۱۴ ارسال كنيد.

مرجع متخصصين ايران بانك سپه

توجه: اطلاعات را از چپ به راست وارد كنيد، ثبت كد ملي با صفر/ بدون صفر مورد پذيرش است.

۲- از طريق مراجعه‌ي حضوري به شعبه

پس از فعال‌سازي رمز پويا، مي‌توانيد به يكي از سه روش زير به‌سادگي و در هر زمان رمز دوم پويا را دريافت كنيد.

۱- سامانه‌ي هريم (سامانه‌ي هدايت رمز يك‌بارمصرف بانك مركزي ج.ا.ا.)

۲- برنامه‌ي رمزساز (OTP)

۳- پيامك/SMS

دريافت رمز دوم يك‌بارمصرف از طريق سامانه‌ي هريم

در زمان انجام هر تراكنش كارتي اعم از خريد، پرداخت قبض، انتقال وجه و... كه نياز به ورود رمز دوم كارت است با انتخاب گزينه‌ي «دريافت رمز» در سامانه‌اي كه قصد انجام عمليات خود را داريد، پيامي از طريق سر شماره‌ي ۶۷۱۵۰۱۴ براي تلفن همراه شما ارسال مي‌شود. حالا مي‌توانيد با وارد كردن اين رمز، عمليات بانكي/پرداخت خود را انجام دهيد.

دريافت رمز دوم يك‌بارمصرف از طريق اپليكيشن رمزساز سپه

۱- اطلاعات خواسته شده را وارد كنيد.

مرجع متخصصين ايران
  • شماره‌ي مشتري: شماره انحصاري شما در بانك سپه است. در صورت نداشتن شماره‌ي مشتري، آن را از يكي از شعب بانك درخواست كنيد.
  • شماره‌ي سريال: شماره‌ي سريال OTP شماره‌اي است كه شعبه بعد از درخواست رمزساز در اختيار شما قرار مي‌دهد. اين شماره بين ۱۲ تا ۱۹ رقم است.
  • كد فعالسازي: شماره‌اي ۶ رقمي است كه به شماره‌ي همراه مشتري پيامك مي‌شود. اين كد يك بار مصرف است و فقط يك بار مي‌توان از آن استفاده كرد.

۲- براي ورود و استفاده از امكانات برنامه بايد نام متخصصي و رمز عبور تعريف كنيد. 

مرجع متخصصين ايران بانك سپه

قواعد تعريف نام‌كاربري:

  • لاتين باشد
  • حداقل ۳ كاراكتر و حداكثر ۱۶ كاراكتر باشد.
  • كاراكترهاي حرف و عدد مجاز هستند.
  • به بزرگي و كوچكي حروف حساس نيست.

قواعد تعريف رمز ورود:

  • لاتين باشد.
  • حداقل ۶ كاركتر و حداكثر ۱۶ كاراكتر باشد.
  • كاراكترهاي حرف، عدد و ! @ $ & مجاز هستند.
  • حداقل يك حرف و يك عدد استفاده شده باشد.

۳- بعد از زدن دكمه‌ي تأييد، در صورتي كه فعال‌سازي با موفقيت انجام شود، پيغام زير نمايش داده مي‌شود. براي استفاده از برنامه بايد مجددا آن را اجرا كنيد.

مرجع متخصصين ايران

كد فعال‌سازي يك‌بار مصرف است و نمي‌توان از آن براي فعال‌سازي چند برنامه استفاده كرد.

۴- بعد از فعال‌سازي موفق، براي ورود به برنامه بايد نام متخصصي و رمز ورود خود را وارد كنيد و روي دكمه‌ي ورود بزنيد. براي اضافه كردن متخصص جديد مي‌توانيد روي «فعال‌سازي براي شخص جديد» در پايين صفحه بزنيد.

مرجع متخصصين ايران بانك سپه

درصورتي‌كه رمز ورود را سه بار پشت سر هم اشتباه وارد كنيد، به مدت ۱۵ دقيقه نمي‌توانيد وارد برنامه شويد. در صورتي كه ۶ بار پياپي رمز را اشتباه بزنيد به‌مدت يك ساعت، ۹ بار اشتباه به‌مدت يك روز و بعد از ۱۲ بار اشتباه پياپي ديگر نمي‌توانيد وارد نرم‌افزار شويد و بايد عمليات فعال‌سازي را دوباره انجام دهيد. 

۵- منوي اصلي برنامه به شكل زير است.

مرجع متخصصين ايران بانك سپه
  • دريافت رمز: با لمس اين گزينه وارد صفحه‌ي توليد رمز يك‌بارمصرف مي‌شويد.
  • تنظيمات متخصص: اين گزينه امكاناتي براي تغييرات روي مشخصات متخصص مي‌دهد.
  • تنظيمات رمزساز: در اين گزينه مي‌توانيد به تنظيمات رمزساز دسترسي داشته باشيد.
  • ارتباط با ما: اطاعات تماس با بانك نمايش داده مي‌شود.
  • خروج: براي خروج كامل از برنامه استفاده مي‌شود.

۶- با لمس گزينه‌ي دريافت رمز، رمز يك‌بارمصرف به مدت ۳۰ ثانيه نمايش داده مي‌شود. رمز توليدشده، حداكثر به مدت ۹۰ ثانيه از زمان ايجاد اعتبار دارد. با لمس دكمه‌ي «كپي» مقدار رمز، داخل حافظه‌ي موقت موبايل ذخيره مي‌شود.

مرجع متخصصين ايران بانك سپه

دريافت رمز دوم يك‌بارمصرف از طريق پيامك

براي دريافت هريك از خدمات زير پيامكي به شكل ارائه شده به شماره‌ي ۶۷۱۵۰۱۴ ارسال كنيد.

مرجع متخصصين ايران بانك سپه

لينك دريافت اپليكيشن و راهنماي گام‌به‌گام

۷- نحوه فعال‌سازي رمز پويا (رمز دوم يكبار مصرف) بانك آينده

نرم‌افزار ريما امكان دريافت رمز دوم يك‌بارمصرف را براي مشتري‌هاي بانك آينده فراهم مي‌كند. تا پيش از اين نرم‌افزار راز از سوي بانك آينده براي دريافت رمز دوم يك‌بار مصرف معرفي شده بود كه طبق اطلاعيه‌ي بانك اين اپليكيشن از ۲۶ آبان ماه سال جاري قابل استفاده نيست و مشتري‌ها بايد از اپليكيشن ريما استفاده كنند.

نحوه‌ي فعال‌سازي برنامه‌ي رمز يك‌بارمصرف روي موبايل تلفن همراه هوشمند (اندرويد و iOS):

۱- مراجعه‌ي مشتري به سايت بانك و دريافت برنامه‌ي رمز يك‌بارمصرف از روي سايت بانك آينده براساس سيستم‌عامل موبايل.

۲- نصب برنامه روي موبايل مطابق راهنماي نصب.

۳- ثبت شماره موبايل در دريافت كد فعال‌سازي برنامه از طريق پيامك. 

۴- تخصيص رمز يا الگو (Pattern) براي ورود به برنامه‌ي رمز يك‌بار مصرف. 

۵- مراجعه‌ي مشتري به يكي از دستگاه‌هاي خودپرداز بانك آينده و انتخاب منوي «عمليات رمز» و «فعال‌سازي رمز يك‌بار مصرف اول/دوم» به منظور دريافت بخش اول كد فعال‌سازي براي رمز اول/دوم كارت. (در صورت انطباق شماره تلفن همراه ثبت شده روي دستگاه خودپرداز با شماره همراه در اختيار بانك، بخش اول كد فعال‌سازي از طريق رسيد به مشتري ارائه خواهد شد.)

۷- ثبت بخش اول كدفعال‌سازي دريافت شده از دستگاه خودپرداز (در رسيد چاپي) روي برنامه‌ي رمز يك‌بار مصرف ( ۸ رقمي). 

۸- دريافت بخش دوم كد فعال‌سازي از طريق پيامك. 

۹- ثبت بخش دوم كد فعال‌سازي دريافت شده از طريق پيامك روي برنامه‌ي رمز يك‌بار مصرف (۱۲۰ رقمي). 

نحوه‌ي دريافت رمز يك‌بار مصرف روي موبايل‌هاي تلفن همراه غير هوشمند: 

۱- مراجعه‌ي مشتري به يكي از دستگاه‌هاي خودپرداز بانك آينده و انتخاب منوي «عمليات رمز» --> «فعال‌سازي رمز يك‌بار مصرف دوم» --> «روش پيامك» به منظور دريافت كد فعال‌سازي براي رمز دوم كارت. (در صورت انطباق شماره تلفن همراه ثبت شده روي دستگاه خودپرداز با شماره همراه در اختيار بانك، كد فعال‌سازي از طريق رسيد به مشتري ارائه خواهد شد.)

۲- دريافت كد فعال‌سازي از دستگاه خودپرداز در رسيد چاپي (۸ رقمي).

۳- ارسال كد فعال‌سازي دريافتي به سرشماره‌ي ۳۰۰۰۹۴۰.

۴- دريافت پيغام «ثبت‌نام شما با موفقيت انجام شد» 

لينك دريافت اپليكيشن و راهنماي گام‌به‌گام

۸- نحوه فعال‌سازي رمز پويا (رمز دوم يكبار مصرف) بانك دي

دريافت رمز دوم يك‌بار مصرف بانك دي از طريق اپليكيشن ارس امكان‌پذير است. پس از نصب اپليكيشن ارس جهت فعال‌سازي آن وارد سامانه‌ي اينترنت بانك دي شويد و از منوي كارت، گزينه‌ي «فعال‌سازي رمز دوم يك‌بار مصرف كارت» را انتخاب كنيد. درصورتي‌كه نام متخصصي و رمز عبور اينترنت بانك دي را در اختيار نداريد، جهت فعال‌سازي اپليكيشن ارس به‌همراه مدارك هويتي به يكي از شعب بانك دي مراجعه كنيد. هنگام فعال‌سازي اپليكيشن ارس نياز به ارتباط تلفن همراه‌با اينترنت وجود دارد اما پس از آن (براي توليد رمز) نيازي به اينترنت نيست.

لينك دريافت اپليكيشن و راهنماي گام‌به‌گام

۹- نحوه فعال‌سازي رمز پويا (رمز دوم يكبار مصرف) بانك شهر

بانك شهر براي ارائه‌ي خدمات رمز دوم يك‌بارمصرف نرم‌افزار رمز نت را پياده‌سازي كرده است. اين نرم‌افزار امكان توليد رمز يك‌بار مصرف اول و دوم كارت به منظور انجام تراكنش از طريق درگاه‌هاي حضوري و اينترنتي و همچنين توليد رمز يك‌بار مصرف كانال‌هاي مدرن را براي مشتريان فراهم مي‌سازد. متخصصان مي‌توانند با سهولت و امنيت كامل نسبت به فعال‌سازي و دريافت رمز يك‌بارمصرف به منظور انجام تراكنش خود اقدام كنند.

پس از نصب نرم‌افزار در تلفن همراه، فرايند فعال‌سازي نرم‌افزار از طريق اينترنت بانك يا مراجعه‌ي حضوري به شعب

لينك دريافت اپليكيشن و راهنماي گام‌به‌گام

۱۰- نحوه فعال‌سازي رمز پويا (رمز دوم يكبار مصرف) بانك تجارت

همراز، اپليكيشني است كه توسط بانك تجارت و به منظور دريافت رمز يك‌بارمصرف طراحي شده است. براي فعال‌سازي برنامه بايد ابتدا به يكي از خودپردازهاي بانك تجارت مراجعه كنيد و اطلاعات داده شده را در اپلكيشن وارد كنيد.

مراحل ثبت درخواست و دريافت رمز يك‌بار مصرف:

۱- ثبت درخواست از طريق دستگاه‌هاي خودپرداز :

  • مراجعه به دستگاه‌هاي خودپرداز بانك تجارت  
  • وارد كردن كارت به دستگاه و زدن رمز ورود
  • ورود به منوي ساير خدمات
  • انتخاب منوي ساير خدمات و گزينه‌ي فعال‌سازي رمز پويا
  • دريافت برگ رسيد حاوي شماره سريال و شماره تلفن همراه مشتري از دستگاه
  • دريافت يك پيامك حاوي كد فعال‌سازي رمز پويا به شماره تلفن همراه (شماره ثبت شده مربوط به كارت)

۲- دريافت نرم‌افزار توليد رمز يكبار مصرف:

دانلود نرم‌افزار همراز از وب‌سايت بانك تجارت و نصب آن (در حال حاضر برنامه در دو نسخه‌ي اندرويد و IOS در دسترس است.)

۳- نحوه‌ي كار با نرم‌افزار:

  • ورود به برنامه و تعريف كلمه‌ي عبور (رمز تعريف شده بايد حداقل هشت رقم باشد)
  • افزودن كارت با انتخاب دكمه‌ي «افزودن كارت»
  • ورود شماره كارتي كه رمز پوياي آن از طريق دستگاه خودپرداز بانك فعال شده است (مي‌توانيد به‌صورت اختياري عنواني را براي كارت خود در بخش عنوان كارت تعريف كنيد)
  • ورود شماره سريالي كه در رسيد دريافتي از دستگاه خودپرداز درج شده است در قسمت شماره سريال توكن
  • ورود كد فعال‌سازي كه به شماره تلفن همراه پيامك شده بود در قسمت كليد فعال‌سازي توكن
  • زدن دكمه‌ي تأييد
  • در صورت درج صحيح شماره‌ها در قسمت‌هاي مربوطه كارت بانكي مورد انديشه متخصصين در برنامه تعريف مي‌شود

۴- دريافت رمز يك‌بارمصرف

  • انتخاب گزينه‌ي درخواست رمز يك‌بار مصرف
  • در صفحه‌ي ظاهر شده كلمه‌ي عبور خود را وارد كنيد و دكمه‌ي تأييد را بزنيد
  • رمز يك‌بار مصرف براي كارت مربوطه تعريف شده و به مدت ۳۰ ثانيه نمايش داده مي‌شود
  • رمز نمايش داده شده را به‌عنوان رمز دوم در تراكنشي كه قصد انجام آن را داريد، استفاده كنيد
  • پس از گذشت ۳۰ ثانيه رمز مخفي خواهد شد و چنانچه به هر دليل قصد دريافت مجدد رمز يك‌بارمصرف جديد را داريد، كافي است مجددا گزينه‌ي درخواست رمز يك‌بار مصرف را انتخاب كنيد و پس از آن كلمه‌ي عبور را در صفحه بعد وارد كنيد تا سامانه رمز يك‌بار مصرف جديدي را براي شما تعريف كند و نمايش دهد.
  • رمز دريافتي به مدت ۶۰ ثانيه جهت انجام تراكنش قابل استفاده خواهد بود و پس از طي اين مدت، نامعتبر مي‌شود و بايد رمز جديدي از برنامه دريافت شود.

بانك تجارت امكان دريافت رمز دوم يك‌بارمصرف از طريق كد USSD را نيز با شماره‌گيري كد دستوري #۸۸*۷۸۸* فراهم كرده است.

مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران بانك تجارت
مرجع متخصصين ايران بانك تجارت
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران بانك تجارت
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران بانك تجارت

لينك دريافت اپليكيشن و راهنماي گام‌به‌گام

۱۱- نحوه فعال‌سازي رمز پويا (رمز دوم يكبار مصرف) بانك صادرات

بانك صادرات امكان صدور رمز اول و دوم كارت به‌صورت يك‌بار مصرف (پويا) را با استفاده از نرم‌افزار، درگاه USSD و همچنين از طريق پيامك امكان‌پذير كرده است. در همين راستا، نرم‌افزار موبايلي «ريما» به‌عنوان نرم‌افزار توليد رمز يك‌بار مصرف اول/دوم كارت تدوين و از طريق سايت اين بانك و نرم‌افزار موبايلي «صاپ» در دسترس است. مشتري‌ها براي فعال‌سازي اپليكيشن بايد ابتدا به دستگاه خودپرداز مراجعه كنند و سپس شماره سريال يا كد فعال‌سازي كه دريافت مي‌كنند را در اپلكيشن وارد كنند. اعتبار رمزهاي توليد شده از طريق برنامه‌ي «ريما​» جهت انجام تراكنش‌هاي مبتني بر كارت، ۶۰ ثانيه است.

همچنين مشتري‌هايي كه موبايل هوشمند ندارند مي‌توانند از طريق درگاه USSD با شماره‌گيري كد دستوري #۷۱۹* بانك صادرات ايران و انتخاب گزينه‌ي مربوط به دريافت رمز دوم به‌صورت پويا، اقدام كنند.

براي دريافت رمز يكبار مصرف به صورت پيامكي در بانك صادرات ايران، مشتريان و دارندگان سپهر كارت مي‌توانند با مراجعه به خودپردازهاي بانك صادرات ايران در سامانه‌ي پيامكي مذكور احراز هويت و ثبت‌نام كرده و به سرعت رمز دوم اينترنتي را هنگام خريد اينترنتي دريافت كنند. براي اين منظور مشتري بايد ابتدا به خودپرداز بانك صادرات مراجعه كند، سپس از گزينه‌ي «ساير خدمات»، ابتدا زير منوي «عمليات رمز يك‌بار مصرف» و سپس گزينه‌ي «فعال‌سازي رمز يك‌بار مصرف دوم» را انتخاب كند. با مشخص كردن گزينه‌ي «SMS» (پيامك) و وارد كردن شماره تلفن همراه (شماره متناظر ثبت شده در حساب بانكي)، كد فعال‌سازي در رسيد كاغذي به مشتري تحويل داده مي‌شود. درنهايت مشتري بايد كد مذكور را به سرشماره‌ي ۳۰۰۰۹۴۰ پيامك كند؛ با انجام اين كار عمليات ثبت‌نام و عضويت در سامانه‌ي پيامكي ارسال رمز دوم پويا (يك‌بار مصرف) به پايان مي‌رسد و از اين پس به هنگام انجام تراكنش اينترنتي، تنها لازم است تا چهار شماره‌ي آخر كارت بانكي خود در بانك صادرات ايران را با حروف انگليسي به سرشماره‌ي ۳۰۰۰۹۴۰ پيامك كرده و بلافاصله رمز دوم يكبار مصرف را دريافت كند.

لينك دريافت اپليكيشن و راهنماي گام‌به‌گام

۱۲- نحوه فعال‌سازي رمز پويا (رمز دوم يكبار مصرف) بانك گردشگري

فعال‌سازي قابليت رمز پوياي بانك گردشگري از يكي از سامانه‌هاي اينترنت بانك و موبايل بانك بانك گردشگري همچنين اعلام كرد است باتوجه به الزام بانك مركزي نسبت به تأييد شماره موبايل مشتريان توسط آن‌ها براي ارسال رمز پويا كارت از طريق پيامك به شماره موبايل معرفي شده توسط ايشان لازم است كليه‌ي مشتريان گرامي تا پيش از اجباري شدن رمز پويا كارت به دو روش حضوري يا غير حضوري نسبت به تأييد شماره موبايل خود اقدام كنند.در صورت عدم تأييد شماره موبايل مشتري نزد بانك توسط مشتري، از دي ماه دريافت رمز پويا بر بستر پيامك براي مشتري غيرفعال شده و فقط پس از تأييد صريح شماره‌ي موبايل توسط مشتري امكان دريافت رمز دوم از طريق پيامك وجود دارد.

روش حضوري:

در اين روش لازم است مشتريان محترم ضمن مراجعه به هريك از شعب بانك گردشگري اقدام به تكميل فرم تأييد صريح شماره تلفن همراه خود كنند.

روش غير حضوري: 

در اين روش مشتريان از طريق اينترنت بانك گردشگري مي‌توانند نسبت به تأييد صريح شماره موبايل خود اقدام كنند كه به‌زودي روش انجام آن اطلاع‌رساني خواهد شد.

فعال كردن رمز دوم پويا در سامانه‌ي اينترنت‌بانك

۱- از طريق رمز ورود به سامانه‌ي اينترنت‌بانك گردشگري وارد شويد.

مرجع متخصصين ايران

۲- از منوي «كارت» روي گزينه‌ي «كارت‌هاي من» كليك كنيد.

۳- كارت مورد انديشه متخصصين خود را از ميان فهرست كارت‌هاي نمايش داده شده انتخاب كنيد.

۴- روي آيكن از قسمت «عمليات» كليك كنيد. با كليك روي اين گزينه، پنجره‌ي كوچكي باز مي‌شود. براي فعال/غيرفعال كردن رمز دوم پويا بايد روي گزينه‌ي «مديريت نوع رمز دوم» كليك كنيد.

مرجع متخصصين ايران بانك گردشگري

۵- مطابق شكل زير در پنجره‌ي باز شده در صورت تمايل براي فعال كردن رمز دوم پويا روي دكمه‌ي «بله» و در صورت عدم تمايل روي دكمه‌ي «خير» كليك كنيد.

مرجع متخصصين ايران بانك گردشگري

۶- پس از انجام مراحل گفته شده، نوع رمز دوم كارت به حالت «رمز يك‌بار مصرف» تغيير خواهد كرد.

مرجع متخصصين ايران بانك گردشگري

دريافت رمز دوم پوياي كارت

مشتري‌ها پس از فعال كردن خدمت رمز دوم پويا براي كارت، بايد از طريق سامانه‌ي پرداخت همراه اقدام به دريافت رمز دوم پويا براي كارت خود كنند. مراحل دريافت رمز دوم پويا به شرح زير است:

۱- پس از نصب آخرين نسخه‌ي سامانه‌ي همراه بانك گردشگري، روي گزينه‌ي «خدمات كارت» كه از اين پس «پرداخت همراه» ناميده مي‌شود، كليك كنيد. براي بهره‌برداري از خدمات پرداخت همراه، نيازي به دريافت نام متخصصي و رمز عبور از شعبه نيست.

مرجع متخصصين ايران بانك گردشگري

۲- براي فعال‌سازي خدمات پرداخت همراه، مشتري بايد شماره تلفن همراه خود را وارد كند. كد فعال‌سازي از طريق پيامك به شماره تلفن همراه مشتري ارسال مي‌شود. شماره موبايل بايد همان شماره موبايلي باشد كه در سامانه‌ي بانكداري متمركز (فناپ) تعريف شده است.

۳- پس از ورود كد فعال‌سازي، مشتري بايد طبق تصوير زير يك رمز عبور انتخاب كند.

مرجع متخصصين ايران بانك گردشگري

۴- پس از ورود براي دريافت رمز دوم پوياي كارت خود روي بخش «ساير» و سپس گزينه‌ي «رمز يك‌بار مصرف كارت» كليك كنيد.

مرجع متخصصين ايران

۵- در پنجره‌ي باز شده فهرست كارت‌هايي كه براي آن‌ها رمز دوم پويا فعال شده نمايش داده مي‌شود. براي دريافت رمز دوم روي كارت مورد انديشه متخصصين كليك كنيد.

  • درصورتي‌كه خدمت رمز دوم پويا براي هيچ‌كدام از كارت‌ها فعال نشده باشد، پيغام «كارت يافت نشد» نمايش داده مي‌شود.
  • درصورتي‌كه شماره موبايل سامانه پرداخت همراه مشتري با شماره تلفن ثبت شده براي تعريف مشتري در سامانه‌ي بانكداري متمركز (فناپ) يكسان نباشد، پيغام خطاي «مشتري دارنده كارت يافت نشد» دريافت مي‌شود.
مرجع متخصصين ايران

۶- در صفحه‌ي بعد يك كد نمايش داده خواهد شد كه همان رمز دوم كارت است.

مرجع متخصصين ايران

لينك دريافت اپليكيشن و راهنماي گام‌به‌گام

۱۳- نحوه فعال‌سازي رمز پويا (رمز دوم يكبار مصرف) بانك رفاه نيروي سادهان

نرم‌افزار موبايلي «رمزساز رفاه» از سوي بانك رفاه نيروي سادهان براي دريافت رمز دوم پوياي يك‌بارمصرف ارائه شده و نحوه‌ي فعال‌سازي آن در تصوير زير توضيح داده شده است.

مرجع متخصصين ايران بانك رفاه نيروي سادهان

لينك دريافت اپليكيشن و راهنماي گام‌به‌گام

۱۴- نحوه فعال‌سازي رمز پويا (رمز دوم يكبار مصرف) بانك حكمت ايرانيان

براي دريافت رمز دوم پوياي يك‌بارمصرف بانك حكمت ايرانيان بايد از اپليكيشن ارس استفاده شود. بعد از ورود به سايت بانك نرم‌افزار مورد انديشه متخصصين را دانلود و روي تلفن همراه خود نصب كنيد. بعد از بازكردن اپليكيشن بايد رمز عبور يا الگو تعيين كنيد.

ورود با استفاده از الگو:

كافي است حداقل ۴ نقطه را به هم متصل كنيد؛ سپس همان الگو را جهت تأييد، براي بار دوم وارد كنيد تا الگو پذيرفته شود؛ از اين پس مي‌توانيد با استفاده از اين الگو وارد برنامه‌ي ارس شويد.

ورود با استفاده از رمز:

رمز عبور بايد حداقل هشت كاراكتر و شامل حداقل يك حرف بزرگ انگليسي، حداقل يك عدد و همچنين يكي از كاراكترهاي ( @#$%+=_*? ) باشد. در صورتي كه در رمز انتخابي همه‌ي موارد رعايت شده باشد، فيلد متني دوم فعال خواهد شد كه رمز خود را در آن تكرار كنيد.

افزودن بانك

ابتدا بايد با مراجعه به يكي از شعب بانك حكمت ايرانيان نسبت به درخواست فعال‌سازي رمز اول يك‌بار مصرف يا رمز دوم يك‌بار مصرف كارت خود اقدام كنيد. سپس با ورود به نرم‌افزار از ليست بانك‌هاي موجود، بانك مورد انديشه متخصصين خود را انتخاب كنيد (بانك حكمت ايرانيان) و QR code دريافتي از طريق شعبه‌ي بانك را پس از لمس دكمه‌ي «اسكن كن» اسكن كنيد.

مرجع متخصصين ايران

در اين مرحله مي‌توانيد يكي از گزينه‌هاي رمز اول، رمز دوم يا هر دو گزينه را انتخاب كنيد؛ سپس رمز فعال‌سازي دريافت شده از طريق پيامك را در محل مربوطه و طبق تصاوير زير وارد كنيد.

مرجع متخصصين ايران بانك حكمت ايرانيان

سپس يك عدد حداقل ۶ رقمي را به دلخواه به‌عنوان پين كد در محل مربوطه وارد كرده و دكمه‌ي تائيد را لمس كنيد.

مرجع متخصصين ايران بانك حكمت ايرانيان

پس از اين مرحله مانند تصوير زير در بازه زماني سه دقيقه، رمز يك‌بار مصرف توليد و قابل مشاهده است؛ اين رمز در تمامي درگاه‌هاي پرداخت قابل استفاده است.

مرجع متخصصين ايران بانك حكمت ايرانيان

لينك دريافت اپليكيشن و راهنماي گام‌به‌گام

۱۵- نحوه فعال‌سازي رمز پويا (رمز دوم يكبار مصرف) بانك ايران زمين

نرم‌افزار رمزساز ايران زمين، قابل استفاده روي موبايل‌هاي همراه‌با سيستم‌عامل اندرويد و IOS است و مشتري‌ها مي‌توانند براي توليد رمز دوم يك‌بارمصرف پويا از آن استفاده كنند. مشتري‌هاي بانك ايران زمين مي‌توانند بعد از مراجعه به شعب و ثبت درخواست خود و همچنين نصب و فعال‌سازي نرم‌افزار روي سيستم‌عامل موبايل مورد انديشه متخصصين، نسبت به توليد رمز يكبار مصرف براي انجام عمليات مالي و غيرمالي اقدام كنند. نحوه‌ي فعال‌سازي سرويس رمز يك‌بار مصرف كارت به شرح زير است:

۱- مراجعه مشتري به شعب بانك ايران زمين

۲- ثبت درخواست فعال‌سازي سرويس رمز يك‌بار مصرف توسط مشتري

۳- تخصيص دسترسي و فعال‌سازي سرويس مذكور و تحويل QRCode توسط متخصص شعبه

۴- دانلود نرم‌افزار رمزساز بانك ايران زمين از سايت izbank.ir باتوجه به سيستم‌عامل موبايل همراه و نصب آن روي موبايل همراه توسط مشتري

۵- فعال‌سازي نرم‌افزار مذكور از طريق QRCode دريافتي از شعبه و انتخاب رمز ورود به نرم‌افزار رمزساز

 مشتري‌هاي بانك ايران زمين مي‌توانند به روش زير نسبت به دريافت لينك دانلود «نرم‌افزار رمزساز ايران زمين» اقدام كنند.

  • ارسال عدد ۲۵ به شماره ۳۰۰۰۶۹۰۵ براي دريافت لينك نسخه اندرويد
  • ارسال عدد ۲۵ به شماره ۳۰۰۰۶۹۰۵ براي دريافت لينك نسخه آيفون

مشتري‌هاي بانك ايرن زمين همچنين مي‌توانند براي دريافت پيامكي رمز پوياي خود عدد ۱۰ را به سامانه‌ي پيامكي ۳۰۰۰۶۹۰۵ ارسال كنند تا پس از تأييد شماره همراه رمز پويا را در بانك ايران زمين به‌صورت پيامكي دريافت كنند. 

لينك دريافت اپليكيشن و راهنماي گام‌به‌گام

۱۶- نحوه فعال‌سازي رمز پويا (رمز دوم يكبار مصرف) بانك قوامين

نرم‌افزار جي بي رمز، اپليكيشن بانك قوامين براي دريافت رمز دوم پوياي يكبارمصرف است كه براي سيستم‌عامل اندرويد و IOS عرضه شده است.

لينك دريافت اپليكيشن و راهنماي گام‌به‌گام

۷- نحوه فعال‌سازي رمز پويا (رمز دوم يكبار مصرف) قرض‌الحسنه مهر ايران

كاربران بانك قرض‌الحسنه‌ي مهر ايران مي‌توانند با دو روش حضوري و غيرحضوري نسبت به فعال‌سازي رمز پويا اقدام كنند.

نحوه‌ي فعال‌سازي رمز دوم پويا بدون مراجعه‌ي حضوري:

۱- نرم‌افزار ارس را روي تلفن همراه خود دانلود و نصب كنيد (سيستم‌عامل Android) يا (سيستم‌عامل IOS).

۲- به اينترنت بانك خود مراجعه كنيد.

۳- در صفحه‌ي اصلي اينترنت بانك و از قسمت بالاي صفحه گزينه‌ي فعال‌سازي رمز دوم يك‌بار مصرف را انتخاب كنيد.

۴- در صفحه بعد يكي از كارت‌هاي خود را كه مي خواهيد برايش رمز دوم پويا فعال كنيد را انتخاب كنيد.

۵- يك كد QR توليد شده و در صفحه‌نمايش داده مي‌شود. 

۶- هنگام فعال‌سازي اوليه‌ي نرم‌افزار ارس، از شما كد رمزنگاري شده درخواست مي‌شود.

۷- شما با قرار دادن كد دريافت شده (مرحله ۵) مقابل دوربين موبايل همراه خود نسبت به فعال‌سازي نرم‌افزار اقدام كنيد.

۸- پس از فعال شدن نرم‌افزار، هر ۶۰ ثانيه يك رمز يك‌بار مصرف توليد مي‌شود كه اين رمز جايگزين رمز دوم كارت است.

راهنماي مراحل نصب و استفاده از نرم‌افزار رمز دوم پويا (مراجعه حضوري)

مرجع متخصصين ايران بانك مهر ايران

لينك دريافت اپليكيشن و راهنماي گام‌به‌گام

۱۸- نحوه فعال‌سازي رمز پويا (رمز دوم يكبار مصرف) بانك قرض‌الحسنه رسالت

فعال‌سازي رمز دوم كارت بانك قرض‌الحسنه‌ي رسالت با دو روش اينترنت بانك و موبايل بانك امكان‌پذير است.

فعال‌سازي رمز دوم كارت به‌صورت پويا (يك‌بار مصرف) در سامانه‌ي اينترنت بانك قرض‌الحسنه‌ي رسالت

۱- وارد سامانه‌ي اينترنت بانك قرض‌الحسنه‌ي رسالت مي‌شويم.

۲- وارد منوي «كارت» مي‌شويم.

۳- وارد بخش «كارت‌هاي من» مي‌شويم.

۴- جهت انتخاب كارت مورد انديشه متخصصين روي قسمت «عمليات» كليك مي‌كنيم.

۵- از منوي نمايش داده شده گزينه‌ي «مديريت نوع رمز دوم» را انتخاب مي‌كنيم.

۶- پيغام نمايش داده شده «شما درخواست نوع رمز دوم كارت با شماره ۵۰۴۱۷۲۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰ به رمز يك‌بارمصرف را كرده‌ايد آيا مطمئن هستيد؟» را تأييد مي‌كنيم.

فعال‌سازي رمز دوم كارت به‌صورت پويا (يك‌بار مصرف) در سامانه‌ي موبايل بانك قرض‌الحسنه‌ي رسالت

۱- وارد سامانه‌ي «موبايل بانك» قرض‌الحسنه‌ي رسالت مي‌شويم.

۲- وارد منوي «ساير» مي‌شويم.

۳- وارد بخش «عمليات كارت» مي‌شويم.

۴- گزينه‌ي «فعال/غيرفعال‌سازي رمز يك‌بار مصرف كارت» را انتخاب مي‌كنيم.

۵- جهت فعال‌سازي رمز دوم پويا از ليست كارت/كارت‌هاي نمايش داده شده از طريق منوي كشويي رمز پوياي كارت مورد انديشه متخصصين را فعال مي‌كنيم.

شيوه‌ي دريافت رمز دوم كارت به‌صورت پويا (يك‌بار مصرف) از سامانه‌ي موبايل بانك قرض‌الحسنه‌ي رسالت

۱- وارد سامانه‌ي «موبايل بانك» قرض‌الحسنه‌ي رسالت مي‌شويم.

۲- وارد منوي «ساير» مي‌شويم.

۳- وارد بخش «رمز يك‌بار مصرف كارت (رمز پويا)» مي‌شويم.

۴- كارت مورد انديشه متخصصين كه رمز پوياي آن را قبال فعال كرده‌ايم انتخاب مي‌كنيم.

۵- رمز پويا توليد و نمايش داده مي‌شود و تا يك دقيقه معتبر است.

لينك دريافت اپليكيشن و راهنماي گام‌به‌گام

۱۹- نحوه فعال‌سازي رمز پويا (رمز دوم يكبار مصرف) بانك سرمايه

برنامك «رمزساز سرمايه» جهت توليد رمز يك‌بار مصرف اينترنت بانك، رمز دوم يك‌بارمصرف كارت و رمز اول يك‌بارمصرف كارت ارائه شده است.

نصب نرم‌افزار:

ابتدا اپليكيشن «رمز ساز سرمايه» را از سايت بانك سرمايه www.sbank.ir دانلود و روي تلفن همراه نصب كنيد.

  • برنامك براي سيستم‌عامل اندرويد و IOS قابل دريافت است.
  • در صورتي كه سيستم‌عامل موبايل IOS است، پس از نصب نرم‌افزار بايد نسبت به trust كردن آن از قسمت تنظيمات موبايل اقدام كنيد.

فعال‌سازي نرم‌افزار:

۱- رمز اينترنت بانك و همراه بانك

  • با نام متخصصي و رمز ايستا (رمزي كه از شعبه‌ي بانك سرمايه براي ورد به اينترنت بانك دريافت كرده‌ايد)، وارد اينترنت بانك شويد.
  • در قسمت تنظيمات، گزينه‌ي فعال‌سازي برنامك رمزساز را انتخاب كنيد.
  • سپس روي گزينه‌ي رمز دوم يك‌بارمصرف اينترنت بانك و همراه بانك كليك كنيد و در صفحه‌ي بعد گزينه‌ي فعال‌سازي برنامك رمزساز را انتخاب كنيد.
  • با انتخاب گزينه‌ي فعال‌سازي برنامك رمزساز، يك كد چهار رقمي به شماره‌ي موبايل متخصص كه در سيستم بانك تعريف شده پيامك مي‌شود كه كد فعال‌سازي است. ضمن اينكه در صفحه‌ي اينترنت بانك يك باركد دوبعدي (QRCODE) نمايش داده مي‌شود.

۲- حال نرم‌افزار رمزساز سرمايه را اجرا كرده و نسبت به اسكن كد تصويري نمايش داده شده اقدام كنيد. با اسكن كد تصويري، كد فعال‌سازي درخواست مي‌شود.

۳- پس از ورود كد فعال‌سازي، بايد يك كد ۶ رقمي براي برنامك خود در انديشه متخصصين گرفته و آن را در صفحه‌ي درخواست رمز وارد كنيد.

۴- پس از ورود رمز برنامك، رمز يك‌بار مصرف نمايش داده مي‌شود كه از آن مي‌توان براي ورود به اينترنت بانك استفاده كرد.

  • در هر دقيقه يك رمز براي استفاده مشتري توليد مي‌شود كه تنها يك‌بار و در زمان توليد قابل استفاده خواهد بود.
  • در صورتي كه تعداد دفعات اشتباه در ورود به اينترنت بانك بيش از حد مجاز باشد، نام متخصصي شما به مدت ۲۴ ساعت مسدود خواهد شد.

۲- رمز دوم كارت

براي فعال شدن رمز دوم يك‌بارمصرف كارت، دو روش وجود دارد. يك روش آنكه مشتري مي‌تواند بدون مراجعه به شعبه و تنها با ورود به اينترنت بانك سرمايه نسبت به فعال‌سازي برنامك اقدام كند و روش دوم اينكه مشتري مي‌تواند حضورا به شعبه مراجعه كند تا اقدامات فعال‌سازي توسط متخصص شعبه براي او انجام شود. در ادامه به توضيح بيشتر هر دو روش مي‌پردازيم:

فعال‌سازي از طريق اينترنت بانك سرمايه:

۱- با نام متخصصي و رمز ايستا (رمزي كه از شعبه‌ي بانك سرمايه براي ورود به اينترنت بانك دريافت كرده‌ايد) وارد اينترنت بانك شويد.

۲- در قسمت تنظيمات، گزينه‌ي فعال‌سازي برنامك رمزساز را انتخاب كنيد.

۳- سپس روي گزينه‌ي رمز دوم يك‌بارمصرف كارت كليك كنيد و در صفحه‌ي بعد شماره كارتي كه مايل به فعال شدن رمز دوم يك‌بارمصرف براي آن هستيد را انتخاب كنيد.

۴- با زدن روي فعال‌سازي برنامك رمزساز، يك كد چهاررقمي براي شماره موبايلي كه در بانك براي شما تعريف شده است ارسال مي‌شود و در صفحه‌ي اينترنت بانك نيز QRCODE نمايش داده مي‌شود. از طريق اپليكيشن اين QRCODE را اسكن كنيد؛ پس از اسكن بايد كد چهاررقمي كه براي شما ارسال شده است در اپليكيشن وارد كرده و سپس رمز ۶ رقمي را كه براي برنامك در انديشه متخصصين گرفته‌ايد وارد كنيد.

در صورتي كه پيش‌تر رمزي براي برنامك انتخاب كرده‌ايد، همان رمز را وارد كنيد؛ در غير اين‌صورت هر رمز ۶ رقمي كه مايل هستيد را به‌عنوان رمز برنامك در انديشه متخصصين بگيريد وارد كنيد. دقت كنيد هر رمزي كه به‌عنوان رمز برنامك ثبت مي‌كنيد بايد به خاطر بسپاريد و هنگام ورود به برنامك هر كجا رمز برنامك درخواست شد اين رمز را وارد كنيد.

۵ -پس از وارد كردن كد پيامك شده، رمزهاي يك‌بار مصرف به‌صورت خودكار شروع به توليد شدن مي‌كنند.

چنانچه براي يكي از كارت‌هاي خود رمز يك‌بارمصرف را فعال كرده‌ايد و مي‌خواهيد براي كارت ديگري نيز فعال‌سازي را انجام دهيد ديگر نياز به دريافت مجدد QRCODE وجود ندارد. كافي است شماره‌ي كارت مورد انديشه متخصصين را انتخاب و روي گزينه‌ي افزودن كارت كليك كنيد.

مراجعه حضوري مشتري به يكي از شعب بانك سرمايه:

مشتري بايد به يكي از شعب بانك سرمايه مراجعه و درخواست خود را مبني بر فعال شدن اپليكيشن ارائه دهد. در شعبه يك باركد دوبعدي پرينت گرفته مي‌شود و جهت اسكن از طريق نرم‌افزار در اختيار مشتري قرار مي‌گيرد. پس از اسكن باركد، بايد رمز برنامك را وارد كنيد. درصورتي‌كه پيش‌تر رمزي براي برنامك انتخاب كرده‌ايد، همان رمز را وارد كنيد؛ در غير اين‌صورت هر رمز ۶ رقمي كه مايليد را به‌عنوان رمز برنامك در انديشه متخصصين بگيريد. دقت كنيد هر رمزي كه به‌عنوان رمز برنامك ثبت مي‌كنيد بايد به خاطر بسپاريد و هنگام ورود به برنامك هر كجا رمز برنامك درخواست شد اين رمز را وارد كنيد. هم‌زمان پيامكي شامل كد چهاررقمي جهت فعال‌سازي براي مشتري ارسال مي‌شود. پس از وارد كردن كد پيامك شده، رمزهاي يك‌بار مصرف به‌صورت خودكار شروع به توليدشدن مي‌كنند.

در صورت ورود رمز يك‌بارمصرف به‌صورت اشتباه به تعداد بيش از سه بار، كارت مسدود مي‌شود. براي خروج از مسدودي مي‌توانيد رمز دوم كارت را از ATM سرمايه مجددا دريافت كنيد و با رمز دريافت شده تراكنش‌هاي كارتي غيرحضوري خود را انجام دهيد؛ اما كارت در برنامك رمزساز نيز مسدود شده است كه براي خروج از مسدودي برنامك رمزساز و استفاده‌ي مجدد از رمزيك‌بارمصرف توليدشده توسط اپليكيشن بايد به يكي از شعب بانك سرمايه مراجعه كنيد.

لينك دريافت اپليكيشن و راهنماي گام‌به‌گام

۲۰- نحوه فعال‌سازي رمز پويا (رمز دوم يكبار مصرف) بانك سينا

مشتري‌هاي بانك سينا نيز مانند مشتري‌هاي بانك حكمت ايرانيان مي‌توانند از اپليكيشن ارس براي دريافت رمز يك‌بارمصرف پويا استفاده كنند. تنها كافي است در قسمت انتخاب بانك، بانك سينا را انتخاب كرده و مابقي مراحل را مانند يادگيري گفته شده براي بانك حكمت ايرانيان پيش ببرند. همچنين به گزارش روابط عمومي اين بانك، پيرو اقدامات قبلي اين بانك جهت تسهيل شرايط فعال‌سازي رمز دوم پويا براي مشتريان، اكنون تمامي بسترهاي لازم در بخش زيرساختي، نرم‌افزاري و سخت‌افزاري براي ارسال رمز دوم پويا از طريق سامانه‌ي هريم به‌صورت پيامك به مشتريان ايجاد گرديده است و با عملياتي شدن اين سرويس از سوي بانك مركزي جمهوري اسلامي، اين امكان در كنار ساير بسترهاي موجود، راه اندازي خواهد شد.

لينك دريافت اپليكيشن و راهنماي گام‌به‌گام

۲۱- نحوه فعال‌سازي رمز پويا (رمز دوم يكبار مصرف) بانك انصار

بانك انصار براي توليد رمز يك‌بارمصرف از اپليكيشن آپان استفاده مي‌كند. مراحل فعال‌سازي رمز دوم يك‌بار مصرف كارت (رمز پويا) در برنامه رمز ساز آپان از طريق اينترنت بانك انصار:

۱- دانلود و نصب برنامه آپان (ثبت‌نام و تكميل اطلاعات درخواستي)

۲- پس از ورود به برنامه آپان، بايد از طريق منوي «رمز يك بار مصرف»، ابتدا الگو يا پين را جهت ورودهاي بعدي انتخاب و تعيين كنيد.

۳- ورود به اينترنت بانك انصار در صورت داشتن نام متخصصي و رمز اينترنت بانك (در صورت نداشتن نام متخصصي و رمز عبور مي‌توانيد از طريق منوي «فعال‌سازي–بازيابي خدمات نوين» اقدام به دريافت اطلاعات متخصصي خود كنيد.)

۴- پس از ورود به اينترنت بانك، در صفحه‌ي خانه از منوي «فعال‌سازي رمز دوم يك بار مصرف» مي‌توانيد مراحل فعال‌سازي را ادامه دهيد.

۵- در صفحه‌ي «فعال‌سازي برنامه‌ي رمزساز »، از قسمت «شماره كارت»، كارت مورد انديشه متخصصين خود را انتخاب كرده و روي دكمه‌ي قرمز رنگ «افزودن كارت» كليك كنيد تا پيغام «رمز يك‌بار مصرف براي كارت...فعال شد» نمايش داده شود و سپس روي دكمه‌ي «بازگشت» كليك كنيد.

۶- در صفحه‌ي باز شده روي دكمه‌ي «رمز دوم يك‌بار مصرف كارت» كليك كنيد.

۷- سپس يك بار ديگر از منوي «شماره كارت»، كارت خود را انتخاب كرده و اين بار روي دكمه‌ي قرمز رنگ «فعال‌سازي برنامه‌ي رمزساز» كليك كنيد.

۸- پس از نمايش تصوير بار كد (QRCode) و زمان باقي مانده، بايد برنامه‌ي آپان را اجرا كنيد و از منوي رمز يك‌بار مصرف تصوير QRCode را اسكن كنيد.

۹- هم‌زمان با نمايش QRCode، يك پيامك كد رمز پويا (چهار رقمي) به شماره موبايل شما ارسال مي‌شود.

۱۰- پس از ورود به برنامه‌ي آپان و قسمت رمز يك‌بار مصرف، بايد باركد را به وسيله‌ي موبايل همراه خود اسكن كنيد و در مرحله‌ي بعد، كد فعال‌سازي كه از طريق پيامك ارسال شده است را در قسمت «كد فعال‌سازي» وارد كرده و در قسمت بعد يك «كد ۶ رقمي به دلخواه وارد كنيد.»

۱۱- پس از تأييد و ارسال، نرم‌افزار رمز ساز فعال مي‌شود و هر ۶۰ ثانيه يك رمز براي شما توليد مي‌كند.

لينك دريافت اپليكيشن و راهنماي گام‌به‌گام

۲۲- نحوه فعال‌سازي رمز پويا (رمز دوم يكبار مصرف) بانك خاورميانه

برنامه‌ي رمز پويا (OTP) بانك خاورميانه، به منظور دريافت رمز يك‌بارمصرف كه در حال حاضر جايگزين رمز دوم كارت شده، طراحي شده است.

راهنماي نصب برنامه رمز پويا (OTP)

براي استفاده از اين برنامه به يكي از شعبه‌هاي بانك خاورميانه مراجعه كرده و پس از دريافت پاكت حاوي رمز، لينك نرم‌افزار را كه براي پلتفرم‌هاي Android و iOS قابل استفاده است، از وب‌سايت بانك خاورميانه دانلود كنيد. در iOS پس از نصب برنامه، براي استفاده از آن ابتدا لازم است در مسير درج شده، فعال شدن تكنولوژي Y.A انجام شود.

...Setting>General>Device Management>A.Y.Technologies

ثبت‌نام و ورود به برنامه رمز پويا (OTP)

۱- وارد كردن شماره‌ي مشتري، كلمه عبور دريافت شده از بانك و متن تصوير نشان داده شده و سپس زدن دكمه‌ي مربوطه (در پلتفرم Android اين اطلاعات در دو صفحه‌ي متوالي و در iOS در همان صفحه‌ي اول از مشتري درخواست مي‌شوند.)

۲- پس از وارد كردن اطلاعات بند اول، پيامكي حاوي يك كد براي مشتري ارسال مي‌شود. همچنين از مشتري خواسته مي‌شود رمزي تعريف كند كه صرفا جهت ورود به برنامه‌ي رمز پويا (OTP) است. پس از ورود رمز مورد انديشه متخصصين كه با عنوان «رمز جديد» در iOS و «كلمه‌ي عبور برنامه رمز يك‌بار مصرف» در Android نمايش داده مي‌شود، تكرار آن و وارد كردن كد موجود در پيامك به برنامه، نياز است دكمه‌ي ثبت‌نام زده شود كه در اين صورت برنامه به انتهاي مراحل ثبت‌نام خواهد رفت.

مرجع متخصصين ايران

۳- حال با وارد كردن رمزي كه در بند قبل تعريف شده است مي‌توان وارد برنامه شد.

مرجع متخصصين ايران

در پلتفرم iOS در اولين ورود اجازه‌ي فعال‌سازي اثر انگشت يا تشخيص چهره جهت ورود به برنامه از مشتري به‌صورت دلخواه گرفته مي‌شود.

در Android پس از ورود به برنامه از طريق منوي تنظيمات اين امكان براي اثر انگشت فراهم است.

فعال‌سازي كارت (كارت‌ها)

پس از ثبت‌نام موفق در برنامه‌ي رمز پويا (OTP) عمليات فعال‌سازي كارت‌هايي كه جهت استفاده نياز به رمز پويا دارند، اعم از كارت نقدي و اعتباري، لازم به انجام است.

۱- جهت فعال‌سازي هر كارت روي دكمه‌ي فعال‌سازي زده تا پيامكي شامل كد فعال‌سازي ارسال شود.

۲- پس از ورود كد دريافتي در برنامه و زدن دكمه‌ي تأييد، پيغام فعال‌سازي موفق مشاهده مي‌شود.

۳- با زدن دكمه‌ي پايان به صفحه‌ي اصلي بازگرديد.

با انجام سه مرحله‌ي ذكر شده در اين قسمت، دكمه‌ي دريافت رمز كارت، در قسمت پاييني كارت فعال شده، مشاهده مي‌شود و برنامه قادر به ارائه‌ي رمز پويا به متخصص است.

مرجع متخصصين ايران

لينك دريافت اپليكيشن و راهنماي گام‌به‌گام

۲۳- نحوه فعال‌سازي رمز پويا (رمز دوم يكبار مصرف) بانك كشاورزي

اپليكيشن ريما امكان دريافت رمز يكبارمصرف را براي مشتري‌هاي بانك كشاورزي و آينده فراهم مي‌كند كه نحوه‌ي فعال‌سازي و استفاده از آن در قسمت مربوط به بانك آينده توضيح داده شده است.

لينك دريافت اپليكيشن و راهنماي گام‌به‌گام

۲۴- نحوه فعال‌سازي رمز پويا (رمز دوم يكبار مصرف) بانك مسكن

بانك مسكن براي ارائه‌ي خدمات رمز يك‌بار مصرف از اپليكيشن «رمز نماي بانك مسكن» و همچنين سيستم پيامكي استفاده مي‌كند.

۱- با مراجعه به دستگاه خودپرداز بانك مسكن براساس دستورالعمل رمز دوم پوياي خود را فعال كنيد. پس از فعال‌سازي رمز دوم پويا، رمز دوم ايستا غيرفعال مي‌شود.

۲- براي دريافت رمز دوم پويا، نسخه‌اي از برنامه‌ي «رمز نماي بانك مسكن» سازگار با موبايل خود را از سايت بانك مسكن دانلود و نصب كنيد. با استفاده از اين نرم‌افزار مي‌توانيد رمز دوم يك‌بار مصرف را كه صرفا در مدت زمان معين جهت استفاده در يك تراكنش قابل استفاده است دريافت كنيد.

راهنماي فعال‌سازي رمز پويا نسخه‌ي پيامكي در خودپرداز بانك مسكن:

۱-  براي فعال‌سازي رمز پويا از طريق پيامك، در خودپرداز (ATM) بانك مسكن پس از اينكه رمز اول خود را وارد كرديد، وارد صفحه‌ي تغيير رمز شده و سپس گزينه‌ي «خدمات رمز پويا» را انتخاب كنيد.

۲-  در صفحه‌ي نمايش داده شده، گزينه‌ي «فعال‌سازي رمز پويا نسخه پيامكي» را انتخاب كنيد.

۳- در صفحه‌نمايش داده شده، شماره تلفن همراه خود را وارد كنيد.

۴-  درصورتي‌كه شماره همراه وارد شده صحيح و منطبق با شماره ثبت شده در سيستم اطلاعات مشتريان بانك باشد، پيغام تأييد عمليات نمايش داده خواهد شد. در اين مرحله رسيد حاوي روش انجام كار و قسمت ثابت رمز توسط خودپرداز چاپ مي‌شود. 

مرجع متخصصين ايران بانك مسكن

براي استفاده از رمز دوم پيامكي بايدچهار رقم آخر شماره كارت خود را از طريق شماره همراه (شماره همراه مرتبط با كارت كه در زمان فعال‌سازي رمز پويا مورد استفاده قرار گرفته) به سرشماره ۱۰۰۰۲۵۱۶ پيامك و بخش رمز متغير را از طريق همين سرشماره دريافت كنيد. رمز پوياي كارت از قسمت ثابت (چاپ شده در رسيد) و قسمت متغير (دريافت شده از طريق پيامك) تشكيل مي‌شود.

مرجع متخصصين ايران بانك مسكن

بايد توجه داشت كه:

  • قسمت متغير در هر بار درخواست مشتري تغيير خواهد كرد.
  • بخش ثابت رمز جهت افزايش امنيت رمز مشتري توليد مي‌گردد و بايد توسط مشتري و به‌صورت محرمانه به خاطر سپرده شود.

به‌عنوان نمونه، فرض كنيد عدد ۴۳۲۱ در رسيد به‌عنوان قسمت ثابت رمز شما چاپ شده است. همچنين قسمت متغيري كه براي شما پيامك شده به‌صورت ۵۶۷۸۹۹ باشد، آنگاه رمز دوم پوياي شما عدد «۴۳۲۱۵۶۷۸۹۹» است. (۴۳۲۱۵۶۷۸۹۹=۵۶۷۸۹۹+۴۳۲۱)

لينك دريافت اپليكيشن و راهنماي گام‌به‌گام

۲۵- نحوه فعال‌سازي رمز پويا (رمز دوم يكبار مصرف) پست بانك

پوياسازي رمز دوم كارت پست بانك به دو روش قابل انجام است:

روش اول: نصب برنامك رمز ساز يك‌بارمصرف طراحي شده توسط بانك كه از تاريخ ۹۸/۰۹/۰۱ قابل بهره‌برداري است.

روش دوم: دريافت رمز دوم يكبار مصرف از طريق پيامك كه از تاريخ ۹۸/۱۰/۱۵ قابل بهره‌برداري است.

همچنين كليه‌ي مشتري‌هاي پست بانك به‌منظور استفاده از هر يك از دو روش فوق بايد به شعبه‌ مراجعه و نسبت به تأييد شماره همراه خود اقدام كنند. ارائه‌ي خدمات ذكر شده (نصب برنامك بانك/دريافت پيامك از سامانه‌ي هريم) رايگان است و هزينه‌اي از مشتري دريافت نمي‌شود. درصورتي‌كه مشتري مايل به نصب نرم‌افزار توليد رمز يك‌بارمصرف در موبايل همراه خود نباشد، حضور در شعبه به منظور تأييد شماره همراه كافي است و با اين روش رمز دوم يك‌بار مصرف در خدمات بدون حضور كارت (خريد از درگاه‌هاي اينترنتي ، اپليكيشن‌هاي پرداخت، اينترنت بانك، موبايل بانك و...) به شماره همراه مشتري پيامك مي‌شود.

لينك دريافت اپليكيشن و راهنماي گام‌به‌گام

۲۶- نحوه فعال‌سازي رمز پويا (رمز دوم يكبار مصرف) بانك توسعه تعاون

براي فعال‌سازي خدمات دريافت رمز يك‌بارمصرف بانك توسعه تعاون مي‌توان از طريق سامانه‌هاي اينترنت‌بانك يا همراه‌بانك اقدام كرد.

مرجع متخصصين ايران بانك توسعه تعاون

لينك دريافت اپليكيشن و راهنماي گام‌به‌گام

۲۷- نحوه فعال‌سازي رمز پويا (رمز دوم يكبار مصرف) بانك صنعت و معدن

بانك صنعت و معدن نيز امكان دريافت رمز يك‌بارمصرف را از طريق برنامك رمزساز براي مشتري‌هاي خود فراهم كرده است.

لينك دريافت اپليكيشن و راهنماي گام‌به‌گام

۲۸- نحوه فعال‌سازي رمز پويا (رمز دوم يكبار مصرف) بانك اقتصاد نوين

بانك اقتصاد نوين نيز براي ارائه‌ي رمز اول و دوم يك‌بارمصرف از اپليكيشن ارس استفاده مي‌كند. در اين اپليكيشن، زمان معتبر براي استفاده از هر رمز ۶۰ ثانيه است. اين رمز پس از اتمام زمان مورد انديشه متخصصين منقضي مي‌شود و هر رمز تنها يك‌بار قابل استفاده است. با ابطال رمز قبلي، رمز جديدي توليد شده و به متخصص نمايش داده مي‌شود.

فرآيند فعال‌سازي اپليكيشن رمزهاي يك‌بار مصرف:

روش حضور

  • دريافت اپليكيشن از درگاه‌هاي اعلام‌ شده توسط بانك
  • مراجعه به شعبه و تكميل فرم درخواست فعال‌سازي كارت‌هاي مورد انديشه متخصصين براي دريافت رمز يك‌بار مصرف
  • دريافت باركد و كد فعال‌سازي برنامه

روش غيرحضوري (صرفا براي مشترياني كه سامانه‌ي ارسال پيامك تراكنش‌هاي مالي بانك اقتصادنوين براي آن‌ها فعال است)

  • دريافت اپليكيشن از درگاه‌هاي اعلام‌ شده توسط بانك
  • ورود به اينترنت بانك (در صورتي‌كه اينترنت بانك شما فعال نيست، مي‌توانيد از طريق منوي ثبت‌نام آن را به‌صورت غيرحضوري فعال كنيد)
  • فعال‌سازي كارت‌هاي مورد انديشه متخصصين از طريق منوي «كارت > فعال‌سازي رمز دوم يك‌بار مصرف كارت»

بانك اقتصاد نوين براي مشتري‌هايي كه موبايل هوشمند ندارند يا موفق به نصب اپليكيشن توليد رمز يك‌بار مصرف (ارس) نشده‌اند راهكار پيامكي (هريم) را نيز ارائه داده است. سامانه‌ي هدايت رمز يك‌بارمصرف (هريم) از سوي بانك مركزي ارائه شده و تا پايان دي ماه براي كليه‌ي بانك‌ها در دسترس خواهد بود.

لينك دريافت اپليكيشن و راهنماي گام‌به‌گام

۲۹- نحوه فعال‌سازي رمز پويا (رمز دوم يكبار مصرف) مؤسسه اعتباري توسعه

براي دانلود و نصب اپليكيشن لازم براي دريافت رمز يك‌بار مصرف مؤسسه اعتباري توسعه مي‌توانيد توسط لينك زير اقدام كنيد:

لينك دريافت اپليكيشن و راهنماي گام‌به‌گام

۳۰- نحوه فعال‌سازي رمز پويا (رمز دوم يكبار مصرف) مؤسسه اعتباري كوثر

براي فعال‌سازي همراه بانك و اينترنت بانك مؤسسه اعتباري كوثر بايد ابتدا به يكي از شعب مؤسسه اعتباري كوثر مراجعه كنيد.

۱- براي استفاده از اين خدمت پس از ورود به نرم‌افزار همراه بانك مؤسسه در صفحه‌ي اصلي يا از منو‌ي برنامه، گزينه‌ي رمز يك‌بار مصرف را انتخاب كنيد.

مرجع متخصصين ايران موسسه اعتباري كوثر

۲- در اين مرحله گزينه‌اي كه براي آن رمز مي‌خواهيد را انتخاب كنيد.

مرجع متخصصين ايران موسسه اعتباري كوثر

۳- در صورت انتخاب توليد رمز براي كارت، پس از انتخاب كارت مورد انديشه متخصصين از ليست كارت‌هاي فعال نمايش داده شده، نوع رمز (رمز اول/رمز دوم) را انتخاب كنيد.

مرجع متخصصين ايران موسسه اعتباري كوثر

۴- پس از تأييد اطلاعات نمايش داده شده در صفحه‌ي بازبيني، رمز يكبار مصرف با اعتبار ۶۰ ثانيه نمايش داده مي‌شود.

مرجع متخصصين ايران موسسه اعتباري كوثر

مراحل توليد و زمان استفاده از رمز يك‌بار مصرف براي رمز اول كارت و رمز ورود به اينترنت بانك مانند مراحل ذكر شده است.

موسسه اعتباري كوثر نيز امكان دريافت رمز دوم يك‌بارمصرف از سامانه‌ي هريم را فراهم كرده است. اين سامانه تا پايان دي ماه براي كليه‌ي بانك‌ها فعال مي‌شود

مرجع متخصصين ايران موسسه ملل

لينك دريافت اپليكيشن و راهنماي گام‌به‌گام

۳۱- نحوه فعال‌سازي رمز پويا (رمز دوم يكبار مصرف) مؤسسه اعتباري ملل

مؤسسه اعتباري ملل امكان دريافت رمز يك‌بارمصرف را از طريق نرم‌افزار «فام» براي مشتري‌هاي خود فراهم كرده كه روند فعال‌سازي آن مشابه اپليكيشن ساير بانك‌ها است. براي دريافت رمز دوم پويا از طريق پيامك نيز كافي است مراحل زير را انجام دهيد:

مرجع متخصصين ايران موسسه ملل

لينك دريافت اپليكيشن و راهنماي گام‌به‌گام

۳۲- نحوه فعال‌سازي رمز پويا (رمز دوم يكبار مصرف) مؤسسه اعتباري نور

مؤسسه اعتباري نور امكان صدور رمز اول و دوم به‌صورت يك بار مصرف را از طريق نرم‌افزار موبايلي ريما فراهم كرده است. مراحل فعال‌سازي به شرح زير است:

۱- مراجعه‌ي مشتري به سايت مؤسسه و دريافت برنامه‌ي رمز يك‌بار مصرف ريما 

۲- نصب برنامه و ورود اطلاعات مورد نياز جهت فعال‌سازي توسط متخصص (انتخاب رمز و ورود شماره همراه) 

۳- دريافت كد تأييد از طريق پيامك و ثبت آن در مرحله‌ي مربوطه 

۴- مراجعه به خودپردازهاي مؤسسه اعتباري نور و انتخاب گزينه عمليات رمز - فعال‌سازي رمز اول يا دوم يك‌بار مصرف 

۵- پس از انتخاب گزينه فعال‌سازي و ثبت شماره همراه، يك توكن دوبخشي شامل هشت كاراكتر كه از طريق رسيد بانكي دريافت مي‌شود و مابقي آن از طريق پيامك براي مشتري ارسال مي‌شود، بايد در بخش مربوطه وارد شود.

۶- پس از ورود رمزهاي دريافتي با لمس كليد ثبت، هر ۶۰ ثانيه يك رمز جديد توليد خواهد شد كه در برنامه قابل مشاهده است. 

۷- غيرفعال‌سازي رمز اول و دوم يكبار مصرف با مراجعه به خودپردازهاي مؤسسه اعتباري نور و انتخاب گزينه‌ي «عمليات رمز-غيرفعال‌سازي رمز يكبار مصرف اول و دوم» انجام مي‌گيرد. 

لينك دريافت اپليكيشن و راهنماي گام‌به‌گام

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات