مرجع متخصصين ايران

مطالعه وب كم لاجيتك C920 پرو

يك‌شنبه ۱ دي ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰
مطالعه 10 دقيقه
لاجيتك C920 پرو يكي از بهترين وب‌كم‌هاي موجود در بازار است كه براي متخصصي‌هاي خانگي و استريم گزينه‌ي بسيار خوبي به‌شمار مي‌رود.
تبليغات

وب‌كم‌هاي به‌كاررفته در لپ‌تاپ‌ها عموما كيفيت مناسبي به‌خصوص در محيط‌هاي كم‌نور به‌همراه ندارند. همچنين برخي نكات ضعف مانند رزولوشن كم، فوكوس خودكار ناكارآمد، زاويه‌ي تصوير كمتر و عملكرد ضعيف‌تر در شرايط نوري اندك مي‌تواند ضربه‌ي بزرگي به تجربه‌ي متخصصي آن دسته از متخصصاني بزند كه به‌دنبال برقراري مكالمه‌ي ويديويي باكيفيت يا استريم هستند.

لاجيتك از مطرح‌ترين توليدكنندگان وب‌كم‌ و تجهيزات ويديوكنفرانس در جهان است كه طيف گسترده‌اي از محصولات را براي متخصصي‌هاي عادي، حرفه‌اي، اداري و تجاري توليد و به بازار عرضه مي‌كند. محصولات اين شركت را مي‌توان در كنار برندهايي مانند مايكروسافت، ريزر و اچ‌پي جزو بهترين وب‌كم‌هاي حال حاضر بازار دانست. لاجيتك محصولات مختلفي براي متخصصي‌هاي خانگي به بازار عرضه كرده است كه در اين بين مدل C920 پرو را مي‌توان يكي از وب‌كم‌هاي رده‌بالاي اين شركت دانست. اين شركت همچنين تجهيزات ويديوكنفرانس مخصوص ادارات كوچك و سازمان‌هاي بزرگ در سبد محصولات خود دارد كه پيش‌تر در اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران به مطالعه عملكرد آن‌ها پرداخته بوديم. لاجيتك كانكت، ميت‌آپ و گروپ برخي از تجهيزات حرفه‌اي و رده‌بالاي اين شركت براي گفت‌و‌گو‌هاي ويديويي هستند.

مرجع متخصصين ايران وبكم لاجيتك C920 پرو

C920 پرو به قابليت‌هاي متعددي مجهز شده است تا خود را به‌عنوان يكي از بهترين وب‌كم‌هاي بازار معرفي كند. به‌گفته‌ي لاجيتك اين محصول براي ارسال ويديوي باكيفيت طراحي شده است تا متخصصان حرفه‌اي، سازمان‌هاي كوچك و استريمرها قادر به رفع نياز‌هاي خود با آن باشند. اما آيا C920 پرو به‌راستي توانمند‌ترين وب‌كم موجود در بازار است؟ با مطالعه اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران همراه باشيد.

وب‌كم لاجيتك C920 پرو توسط شركت مرواريد اسپيرو نمايندگي فروش و خدمات پس از فروش برند لاجتيك در ايران، براي مطالعه در اختيار اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران قرار گرفته است.

مشخصات متخصص

لاجيتك C920 پرو

ابعاد (ارتفاع، عرض و عمق) 

۲۹ در ۹۴ در ۲۴ ميلي‌متر

طول كابل

۱.۵ متر

حداكثر رزولوشن

1080p با نرخ ۳۰ فريم‌بر‌ثانيه

720P با نرخ ۶۰ فريم‌بر‌ثانيه

نوع فوكوس

خودكار

نوع ميكروفن

داخلي استريو

زاويه‌ي ديد دوربين

۷۸ درجه

سيستم‌عامل سازگار

ويندوز ۷، ۸ و ۱۰

مك‌او‌اس ۱۰.۱۰ يا جديدتر

كروم او‌اس

اندرويد ۵ يا جديدتر

ساير قابليت‌ها

تنظيم خودكار روشنايي محيط

پايه‌ي مخصوص با قابليت اتصال به لپ‌تاپ، مانيتور يا تلويزيون

ارزش

۱٬۵۰۰٬۰۰۰ تومان

طراحي

از همان لحظه‌ي ابتدايي مواجهه با C920 پرو، آن را محصولي باكيفيت خواهيد يافت. لاجيتك در ساخت اين وب‌كم از تركيب پلاستيك و شيشه بهره برده است. استفاده از پلاستيك را به‌هيچ وجه نمي‌توان به منزله‌ي كيفيت پايين دستگاه تلقي كرد؛ كيفيت مواد به‌كاررفته در سطح بسيار خوبي قرار دارد كه اين موضوع منجر به افزايش وزن دستگاه نسبت به رقباي ارزان‌ارزش خود شده است. 

مرجع متخصصين ايران وبكم لاجيتك C920 پرو

در بخش جلوي دستگاه، لنز دوربين در پس محافظ شيشه‌اي و در ميان LED اطلاع‌رساني شرايط دستگاه و ميكروفن‌هاي استريوي آن قرار گرفته است. اما نكته‌ي جذاب C920 پرو نحوه‌ي طراحي پايه يا بازوي آن است. لاجيتك تلاش زيادي براي توسعه‌ي بازويي همه‌كاره كرده كه البته در اين راه نيز بسيار موفق بوده است. اين بازو از دو بخش اصلي تشكيل شده است كه هر يك در انتهاي خود به زبانه‌اي كوچك متصل شده‌اند تا عملكردي مشابه با قلاب را ايفا كنند. لاجيتك همچنين با تعبيه‌ي لايه‌اي لاستيكي روي بخش‌هايي از پايه‌ كه در تماس با سطح ميز يا مانيتور خواهند بود، كمك بسيار زيادي به پايداري وب‌كم در شرايط متخصصي مختلف كرده است.

پايه‌ي C920 پرو به‌واسطه‌ي طراحي خود عملكرد بسيار خوبي در اتصال وب‌كم به دستگاه‌هاي مختلف دارد؛ شما به‌راحتي قادر به اتصال آن به مانيتور، لپ‌تاپ و تلويزيون يا قرارگيري روي ميز خواهيد بود. به‌لطف امكان تغيير زاويه‌ي بدنه‌ي وب‌كم نسبت به بازو نيز تنظيم آن مطابق با محل قرارگيري متخصص در برابر كامپيوتر به‌راحتي به‌ارمغان مي‌آيد. همچنين در صورتي كه قصد قرار دادن وب‌كم در كنج ميز كار خود را داريد، زير پايه‌ي C920 پرو محل پيچ شدن آن به سه‌پايه‌ها نيز وجود دارد تا با استفاده از نمونه‌هاي متداول موجود در بازار، وب‌كم را در هر بخشي از ميز كار قرار دهيد.

مرجع متخصصين ايران وبكم لاجيتك C920 پرو
مرجع متخصصين ايران وبكم لاجيتك C920 پرو

كابل C920 پرو به بدنه‌ي وب‌كم متصل است و به‌همين دليل لاجيتك طول ۱.۵ متري را براي آن در انديشه متخصصين گرفته است. البته بسته به ميز كاري و شرايط استفاده شايد نياز به ابزار‌هاي جانبي افزايش‌دهنده‌ي طول كابل داشته باشيد؛ اما براي عموم متخصصي‌ها كابل ۱.۵ متري C920 پرو كافي است. همان‌گونه كه از لاجيتك انتظار مي‌رفت، C920 پرو از كيفيت ساخت بسيار خوبي بهره مي‌برد و دراين‌زمينه يكي از بهترين نمونه‌هاي موجود در بازار محسوب مي‌شود.

نرم‌افزار

C920 پرو مانند ساير محصولات لاجيتك به‌راحتي و پس از اتصال به كامپيوتر قابل استفاده خواهد بود. عموم نرم‌افزار‌هاي مخصوص مكالمات ويديويي مانند اسكايپ، اخبار تخصصي، فيس‌تايم و هنگ‌اوتز بلافاصله با شناخت وب‌كم آماده‌ي استفاده از آن خواهند بود. 

مرجع متخصصين ايران رابط متخصصي لاجيتك كپچر

اما لاجيتك با نرم‌افزار اختصاصي Logitech Capture قابليت‌هاي بسيار بيشتري را در اختيار متخصصان وب‌كم‌ها خود قرار مي‌دهد. براي استفاده از اين نرم‌افزار بايد به صفحه‌ي آن در وب‌سايت لاجيتك مراجعه كنيد. پس از نصب و اتصال وب‌كم به كامپيوتر، با شناسايي دستگاه امكان استفاده از آن در دسترس خواهد بود. لاجيتك كپچر امكانات در وهله‌ي اول امكان ضبط ويدئو يا ثبت تصاوير و ذخيره در حافظه‌ي داخلي كامپيوتر را ممكن مي‌كند. اما قابليت اصلي اين نرم‌افزار تنظيمات كنترلي گسترده‌ي آن و امكان استريم مستقيم به پلتفرم‌هاي مختلف است. 

به‌لطف نرم‌افزار اختصاصي لاجيتك گزينه‌هاي كنترلي زيادي براي شخصي‌سازي تصوير در حال ضبط در دسترس است. در كنار امكان تغيير رزولوشن و نرخ فريم فيلم‌برداري، قابليت‌هاي غيرفعال‌سازي فوكوس خودكار و تنظيم دستي آن، تنظيم دستي تراز سفيدي، قرينه كردن تصوير به‌صورت افقي و عمودي در دسترس است. متخصصان همچنين بسته به سليقه‌ي خود قادر به اعمال تنظيمات بهينه‌سازي تصوير شامل روشنايي، كنتراست، شفاف‌سازي و غلظت رنگ براي رسيدن به تصويري جذاب‌تر خواهند بود. البته لاجيتك چندين فيلتر تصوير از پيش طراحي شده را نيز در اين نرم‌افزار تعبيه كرده است كه با استفاده از آن‌ها مي‌توان جلوه‌ي تصوير را تغيير داد.

مرجع متخصصين ايران رابط متخصصي لاجيتك كپچر

وب‌كم‌ها در محيط‌هاي داخلي به‌كار مي‌روند؛ فركانس نور مصنوعي محيط عموما باعث بروز پديده‌ي فليكر يا پرش تصوير مي‌شود كه بسيار ناخوشايند است. لاجيتك براي حل اين موضوع، قابليت ضدفليكر را در اين نرم‌افزار تعبيه كرده است كه با فعال‌سازي آن و استفاده از يكي از فركانس‌هاي ۵۰ يا ۶۰ هرتز، اشكال موجود حل خواهد شد. توليد ويدئو با نسبت ۹:۱۶ براي دستگاه‌هاي موبايلي نيز ديگر قابليت جذاب اين نرم‌افزار است. امكان ذخيره‌سازي تنظيمات نيز در دسترس است تا بسته به‌ محيط كاري يا نوع متخصصي وب‌كم، متخصصان قادر به تغيير سريع به نمونه‌ي مورد انديشه متخصصين خود باشند.

اما در كنار قابليت‌هاي گسترده‌ي سفارشي‌سازي‌ تصوير، لاجيتك كپچر امكان نمايش محتوا از دو منبع را نيز ممكن مي‌كند. منابع مي‌توانند علاوه بر وب‌كم، محيط ويندوز يا هر يك از نرم‌افزار‌هاي در حال اجرا باشد. دو ورودي نيز به‌صورت كنار هم يا تصوير در تصوير، بسته به تصميم متخصص نمايش داده خواهد شد. بدين ترتيب متخصصان نه‌تنها مي‌توانند از دو وب‌كم مختلف تصوير مورد انديشه متخصصين خود را پخش كنند، بلكه به‌عنوان مثال هنگام استريم بازي يا يادگيري يك نرم‌افزار، تصوير خود يا محيط ديگري را در كنار آن پخش كنند.

مرجع متخصصين ايران رابط متخصصي لاجيتك كپچر

همان‌طور كه پيش‌تر اشاره شد، لاجيتك كپچر به‌عنوان دوربيني مجازي عمل خواهد كرد و در پلتفرم يا نرم‌افزار‌هاي مختلف استريم محتوا مي‌توان از آن به‌عنوان ورودي تصوير بهره برد. بدين ترتيب پيش از استريم نه‌تنها قادر به اعمال و بهينه‌سازي كيفيت ويدئو خواهيد بود، بلكه قابليت نمايش دو محتوا كنار هم نيز در دسترس است. البته امكان نمايش دو منبع يا تغيير بين آن‌ها در تمامي نرم‌افزار‌هاي استريم مانند OBS يا Wirecast وجود دارد. اما در انديشه متخصصين داشته باشيد كه مي‌‌توان لاجيتك كپچر را به‌عنوان وب‌كم و ورودي در نرم‌افزارهاي برقرار مكالمات ويديويي نيز استفاده كرد. بدين ترتيب بدون نياز به قابليتي خاص در نرم‌افزار مكالمه‌ي ويديويي خود، به‌لطف لاجيتك كپچر قادر به نمايش هر پنجره يا محتوايي خواهيد بود.

عملكرد

وب‌كم‌ها براي آن دسته از متخصصاني كه گفت‌و‌گو‌هاي ويديويي يا استريم بخش زيادي از متخصصي آن‌ها را تشكيل مي‌دهد، محصولاتي بسيار متخصصدي به‌شمار مي‌روند. لاجيتك نيز با درك كافي از اين موضوع، C920 پرو را روانه‌ي بازار كرده است. اين دستگاه با وعده‌ي برقراري برقراري مكالمات ويديويي بسيار باكيفيت‌تر نسبت به وب‌كم‌هاي پيش‌فرض موجود در لپ‌تاپ‌ها به بازار عرضه شده كه البته دراين‌زمينه نيز بسيار موفق است. در همان لحظه‌ي ابتدايي استفاده از C920 پرو كيفيت بسيار بالاتر دوربين آن در مقايسه با نمونه‌هاي موجود در لپ‌تاپ‌ها كاملا مشهود است. در محيط‌هاي پرنور تصاوير با جزئيات و كنترل نويز مناسب ثبت مي‌شود. البته در انديشه متخصصين داشته باشيد، در محيط‌هاي كم‌نور نويز به شكل قابل توجهي افزايش مي‌يابد كه اين موضوع به‌خصوص براي استريمر‌ها شايد خوشايند نباشد. در اين شرايط پيشنهاد مي‌شود تا با تنظيم دستي پارامترهاي روشنايي و كنتراست تصوير اقدام به بهبود آن كنيد. در انديشه متخصصين داشته باشيد كه عملكرد C920 پرو در ميان رقباي خود خوب است و نبايد آن را با وب‌كم‌هاي مخصوص سازمان‌ها يا دوربين‌هاي عكاسي مقايسه كرد.

مرجع متخصصين ايران وبكم لاجيتك C920 پرو

عملكرد سيستم فوكوس خودكار موجود در C920 پرو در سطح مطلوبي قرار دارد و به‌خوبي با درك صورت متخصص، اقدام به تنظيم فوكوس مي‌كند. البته اين روند در مقايسه با محصولات پيشرفته‌تري مانند كانكت، كمي با تأخير صورت مي‌پذيرد؛ اما پس از انجام روند فوكوس، وب‌كم به‌خوبي سوژه را در فوكوس خود قرار مي‌دهد و در استفاده‌هاي ما هيچ‌گاه اشكالي دراين‌زمينه مشاهده نشد.

لاجيتك C920 پرو با زاويه‌ي ديد ۷۸ درجه‌اي خود بيشتر براي استفاده‌هاي انفرادي متخصصد دارد و اگر قصد استفاده از آن براي كنفرانس‌هاي ويديويي گروهي را داريد، محصولات ديگري مانند C930e با زاويه‌ي ديد ۹۰ درجه‌اي خود گزينه‌ي بهتري به‌شمار مي‌روند. سيستم فوكوس خودكار وب‌كم نيز عموما فوكوس را روي سوژه‌ي اصلي (نمونه‌اي كه به دستگاه نزديك‌تر است و بخش بيشتري از قاب را اشغال كرده) تنظيم مي‌كند و به‌همين دليل اگر در حال برقراري مكالمه‌ي ويديويي گروهي باشيد، احتمالا برخي افراد حاضر در برابر دوربين خارج از فوكوس قرار بگيرند.

مرجع متخصصين ايران وبكم لاجيتك C920 پرو
مرجع متخصصين ايران وبكم لاجيتك C920 پرو

ميكروفن‌هاي به‌كاررفته در C920 پرو از بهترين نمونه‌هاي موجود در بين وب‌كم‌هاي مخصوص متخصصي‌هاي شخصي به‌شمار مي‌روند. بلندي صدا در حد بسيار خوبي قرار دارد و كيفيت آن نيز راضي‌كننده است. اگر از اين وب‌كم در محيطي به‌نسبت آرام بهره بگيريد، كيفيت صداي نهايي در حد مطلوبي قرار خواهد داشت و نيازي به تهيه‌ي ميكروفن جداگانه نيست. اما در انديشه متخصصين داشته باشيد كه در برخي محيط‌هاي شلوغ اداري C920 پرو به‌خوبي قادر به تفكيك صداي متخصص و نويز‌هاي محيطي نخواهد بود. اگر كيفيت صدا اصلي‌ترين اولويت خريد شما به‌شمار مي‌رود، لاجيتك C930 با فناوري حذف نويز محيطي، كيفيت صداي نهايي بهتري را به‌ارمغان مي‌آورد. 

جمع‌بندي

لاجيتك به توليد محصولاتي باكيفيت و متخصصدي شهرت دارد. C920 پرو نيز از اين قاعده مستثني نيست. اين وب‌كم با قابليت‌هاي متنوع و كيفيت بسيار خوب خود، گزينه‌ي ايده‌آلي براي متخصصي‌هاي شخصي به‌شمار مي‌رود. اگر مكالمات ويديويي الكترونيك بخش زيادي از متخصصي شما را تشكيل مي‌دهد و به‌‌دنبال گزينه‌اي باكيفيت هستيد، C920 پرو پاسخي مناسب به نياز‌هايتان خواهد بود.

مرجع متخصصين ايران وبكم لاجيتك C920 پرو

استريمر‌ها ديگر متخصصاني هستند كه انتخاب وب‌كمي توانمند و خوش‌ارزش، بخشي از دغدغه‌ي آن‌ها به شمار مي‌رود. C920 پرو براي اين دسته از متخصصان نيز گزينه‌ي بسيار خوبي به‌شمار مي‌رود. كيفيت بالاي دوربين، عملكرد خوب آن در محيط كم‌نور، ميكروفن‌هاي استريو و امكان اتصال و قرارگيري آن در بخش‌هاي مختلف ميزكار، تنها بخشي از توانايي‌هاي اين وب‌كم براي استريمرها به شمار مي‌روند. البته نبايد فراموش كرد كه لاجيتك C922 پرو با قابليت‌هاي بيشتر، LED مخصوص و حذف‌ نرم‌افزاري پس‌زمينه براي صرف متخصصي استريم گزينه‌ي مناسب‌تري است. با اين حال C920 پرو تا حد زيادي عملكرد مشابهي با برادر خود دراين‌زمينه دارد و مي‌تواند وظايف آن را نيز به‌خوبي انجام دهد. 

اگر به‌دنبال وب‌كمي توانمند براي متخصصي خود هستيد، لاجيتك C920 پرو يكي از بهترين گزينه‌‌هاي موجود است. به‌لطف اين محصول تجربه‌ي بسيار باكيفيت‌تري در مكالمات ويديويي خود خواهيد داشت. 

نكات مثبت

  • بدنه‌اي باكيفيت
  • پايه‌ي بسيار متخصصدي
  • كيفيت خوب ويدئو
  • فوكوس خودكار كارآمد
  • نرم‌افزار متخصصدي لاجيتك كپچر

نكات منفي

  • نويز قابل‌توجه در محيط‌هاي كم‌نور
  • نبود فناوري حذف نويز محيط در ميكروفن 
تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات