فصل 2019 فرمول يك آغاز شد؛ رانندگان، تيم‌ها، جدول زماني و هرآنچه بايد بدانيد

جمعه ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵
مطالعه 5 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
بالاخره انتظارها به پايان رسيد و رقابت‌هاي فرمول يك فصل ۲۰۱۹ از روز يكشنبه هفته آينده با گرندپري استراليا آغاز خواهد شد.
تبليغات

پس از پايان وقفه‌ي بين فصلي و همچنين اتمام تمرينات پيش‌فصل، رانندگان و تيم‌هاي فرمول يك، خود را براي حضور در پيست آلبرت پارك ملبورن آماده مي‌كنند تا به‌طور رسمي فصل جديد را استارت بزنند.

در فهرست راننده‌هاي فصل ۲۰۱۹، لوئيس هميلتون باز هم دركنار والتري بوتاس فنلاندي خواهد بود تا به‌دنبال ششمين مقام قهرماني خود، به‌عنوان دومين راننده‌ي تاريخ مسابقات فرمول يك باشد. كيمي رايكونن، قهرمان سابق جهان از فراري جدا شده است و به آلفارومئو سائوبر رفت تا اكنون شارلز لكلرك جوان و آينده‌دار پشت فرمان خودروي او قرار بگيرد. دنيل ريكياردو، راننده‌ي سال گذشته ردبول پس از ۵ سال همكاري با اين تيم اتريشي در فصل ۲۰۱۹ به رنو مي‌رود تا دركنار نيكو هالكنبرگ، يكي از قدرتمند‌ترين زوج‌هاي رانندگي اين فصل مسابقات را تشكيل دهند. كارلوس ساينز نيز پس از خداحافظي فرناندو آلونسو به مك‌لارن پيوست تا دركنار لندو نوريس قرار بگيرد. پير گسلي هم با تقديم خودروي تورو روسو به دنيل كويات، به ردبول رفته است؛ درحالي‌كه رابرت كوبيكا لهستاني پس از هشت سال غيبت، با تيم ويليامز به مسابقات باز گشته تا دركنار جورج راسل، قهرمان رقابت‌هاي فرمول دو رانندگي كند.

براي بزرگ‌نمايي تصوير روي آن كليك كنيد

با خروج استوفل وندرون از فرمول يك و رانندگي در مسابقات فرمول E، لندو نوريس بريتانيايي، راننده‌ي رزرو پيشين مك‌لارن، از فرمول دو ارتقاء يافت و جاي او را در اين تيم نام‌دار مي‌گيرد. الكساندر آلبون، ديگر راننده‌ي فرمول دو است كه اكنون جاي خالي برندون هارتلي را در تيم تورو روسو پر خواهد كرد. با پيوستن ماركوس اريكسون به مسابقات ايندي‌كار، تيم آلفارومئو سائوبر از آنتونيو جيوويناتزي ۲۵ ساله دركنار رايكونن استفاده مي‌كند. لارنس استرول هم پس از در اختيار گرفتن تيم فورس اينديا، نام آن را به ريسينگ پوينت (Racing Point) تغيير داد و در ابتداي كار، همكاري با استبان اكن را به پايان رساند و پسر خود لنس استرول را از ويليامز به اين تيم آورد.

تيم ردبول پس از ۱۲ سال همكاري با رنو، در فصل ۲۰۱۹ پيشرانه‌ي ساخت فرانسوي‌ها را كنار مي‌گذارد تا از پيشرانه هوندا استفاده كند. پيشرانه‌ي هوندا علاوه‌بر ردبول، طبق روال فصل پيشين در خودروهاي تورو روسو نيز استفاده خواهد شد.

براي بزرگ‌نمايي تصوير روي آن كليك كنيد

فصل ۲۰۱۹ مسابقات فرمول يك در ۲۱ مرحله برگزار مي‌شود كه اولين مرحله آن ۲۶ اسفند ماه ۹۷ در استراليا و مرحله‌ي نهايي آن ۱۰ آذرماه ۹۸ در امارات متحده عربي برگزار مي‌شود. 

جدول زماني و تاريخ مسابقات فرمول يك ۲۰۱۹

نيم‌فصل اول

نيم‌فصل دوم

كشور

مكان

تاريخ

زمان

كشور

مكان

تاريخ

زمان

استراليا

ملبورن

۲۶ اسفند

۸:۴۰

بلژيك

اسپا

۱۰ شهريور

۱۷:۴۰

بحرين

صخير

۱۱ فروردين

۱۹:۴۰

ايتاليا

مونزا

۱۷ شهريور

۱۷:۴۰

چين

شانگهاي

۲۵ فروردين

۱۰:۴۰

سنگاپور

سنگاپور

۳۱ شهريور

۱۶:۴۰

آذربايجان

باكو

۸ ارديبهشت

۱۶:۴۰

روسيه

سوچي

۷ مهر

۱۵:۴۰

اسپانيا

بارسلونا

۲۲ ارديبهشت

۱۷:۴۰

ژاپن

سوزوكا

۲۱ مهر

۹:۴۰

موناكو

موناكو

۵ خرداد

۱۷:۴۰

مكزيك

مكزيكوسيتي

۵ آبان

۲۲:۴۰

كانادا

مونترال

۱۹ خرداد

۲۳:۴۰

آمريكا

آستين

۱۲ آبان

۲۲:۴۰

فرانسه

لوكاستلت

۲ تير

۱۷:۴۰

برزيل

سائو پائولو

۲۶ آبان

۲۱:۴۰

اتريش

اسپيلبرگ

۹ تير

۱۷:۴۰

امارات

ابوظبي

۱۰ آذر

۱۶:۴۰

انگلستان

سيلورستون

۲۳ تير

۱۷:۴۰

آلمان

هاكن‌هايم

۶ مرداد

۱۷:۴۰

مجارستان

بوداپست

۱۳ مرداد

۱۷:۴۰

تمرينات پيش فصل فرمول يك كه در شهر بارسلون برگزار شد كه در روز نخست با صدرنشيني سباستين فتل از تيم فراري همراه بود؛ كارلوس ساينز و رومن گروژان از تيم‌هاي مك‌لارن و هاس نيز به جايگاه دوم و سوم رسيدند. روز دوم مرحله‌ي اول تست نيز باز هم نتايج مشابهي براي تيم‌هاي اول تا سوم به دست آمد، با اين تفاوت كه شارلز لكلرك، لندو نوريس و كوين مگنوسن جايگزين نفرات برتر روز قبل شدند. اما روز سوم از تست اول با درخشش دنيل كويات همراه بود كه توانست جلوتر از كيمي رايكونن و دنيل ريكياردو در رده‌ي نخست قرار بگيرد. روز پاياني تست پيش فصل فرمول يك ۲۰۱۹ هم با پيشتازي نيكو هالكنبرگ، الكساندر آلبون و دنيل ريكياردو ادامه يافت تا تيم‌هاي شركت‌كننده شناخت بهتري از خودروهاي جديد خود پيدا كنند. 

مرجع متخصصين ايران 2018 German Grand Prix formula 1 / گرندپري فرمول يك آلمان 2018

اما روز نخست از نوبت دوم تست‌هاي پيش فصل بارسلونا با صدرنشيني لندو نوريس از تيم مك‌لارن به پايان رسيد. در اين روز، پير گسلي از ردبول و لنس استرول از ريسينگ پوينت در رده‌هاي بعدي ايستادند. دومين روز از اين مرحله با تصادف فتل و پيشتازي كارلوس ساينز همراه شد؛ جايي كه سرجيو پرز و سباستين فتل نيز درنهايت، رده‌هاي دوم و سوم را به خود اختصاص دادند. روز سوم در حالي با پيشتازي لكلرك همراه شد كه پير گسلي با تصادف به كار خود پايان داد. الكساندر آلبون و لندو نوريس نيز در رده‌هاي بعدي قرار گرفتند. در آخرين روز از مرحله دوم تست‌هاي آمادگي پيش‌فصل، باز هم سباستين فتل بود كه با پيشي گرفتن از رانندگان تيم رقيب به رتبه نخست رسيد. لوئيس هميلتون و والتري بوتاس به ترتيب رده‌هاي دوم و سوم را در اين روز به خود اختصاص دادند.

هرچند كه تمرين پيش فصل بيشتر براي محك زدن خودروهاي جديد و شناخت معايب آن‌ها است، اما با نگاهي به نتايج مي‌توان چشم‌انداز خوبي از وضعيت فرمول يك در سال ۲۰۱۹ به دست آورد. عملكرد خوب تيم‌هاي مرسدس بنز و فراري در اين تمرين‌ها، باز هم نويد رقابتي جديد را فصل پيش‌ رو مي‌دهد. اما به انديشه متخصصين مي‌رسد كه ردبول هنوز با پيشرانه هوندا هماهنگي خوبي ندارد و براي كسب نتايج درخشان پايان فصل گذشته، نياز به بهبودها و تمرين بيشتري دارد. همچنين عملكرد خوب رانندگان جوان از جمله شارلز لكلرك، لندو نوريس، جورج راسل و پير گسلي از گرم شدن رقابت در فصل جديد خبر مي‌دهد. 

مرجع متخصصين ايران 2019 formula 1  / فرمول يك

تمرين اول و دوم گرندپري استراليا، طبق روال هميشگي فرمول يك از روز جمعه برگزار خواهد شد؛ همچنين تمرين سوم و مرحله تعيين خط از روز شنبه آغاز مي‌شود تا رانندگان خود را براي رقابت اصلي در روز يكشنبه هفته آينده آماده كنند.

در پايان مطلب، پبشنهاد مي‌كنيم تماشاي تيزر مسابقات فرمول يك ۲۰۱۹ را از دست ندهيد.

دانلود

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات