موتورسيكلت تريومف SPEED TWIN مدل ۲۰۱۹ رونمايي شد

دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
مطالعه 5 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
تريومف، مدل جديد Speed Twin خود را براي سال ۲۰۱۹ رونمايي كرد. اسپيد تويين موتورسيكلتي مدرن با طراحي كلاسيك است.
تبليغات

تريومف اسپيد تويين يكي از قديمي‌ترين نام‌ها در صنعت خودروي بريتانيا است. پيشينه‌ي اين موتورسيكلت انگليسي به سال ۱۹۳۸ يعني قبل از جنگ جهاني دوم باز مي‌گردد زماني‌كه ادوارد ترنر تصميم گرفت يك موتورسيكلت قدرتمند با پيشرانه‌ي ۵۰۰ سي سي توليد كند. طراحي اسپيد تويين بعدها الگوي بسياري از موتورسيكلتسازان ديگر شد و امروزه نيز به‌عنوان پايه و اساسي براي طراحي مدل‌هاي مدرن كلاسيك تريومف به كار مي‌رود.

مرجع متخصصين ايران 2019 TRIUMPH SPEED TWIN

مدل ۲۰۱۹ اسپيد تويين يك موتورسيكلت مدرن-كلاسيك بسيار قدرتمند است. اين مدل به يك پيشرانه‌ي ۱۲۰۰ سي سي مجهز شده است كه قدرتي چهار برابر بيشتر از اولين مدل اسپيد تويين دارد. اسپيد تويين ۲۰۱۹ از انديشه متخصصين فناوري شباهت زيادي با تريومف Bonneville دارد اما طراحي خاص و تمركز بيشتر روي لذت رانندگي، اين مدل را تبديل به موتورسيكلتي خاص‌تر كرده كه به خوبي مي‌تواند بازار رقبايي همچون دوكاتي مانستر، بي‌ام‌و R nineT و مدل جديد Indian FTR1200 را تهديد كند.

مرجع متخصصين ايران 2019 TRIUMPH SPEED TWIN

پيشرانه‌ي مورد استفاده در اسپيد تويين با مدل Bonneville تويين يكسان است. اين پيشرانه‌ي ۱۲۰۰ سي سي از سري HP بوده و داراي نسبت تراكم ۱۱ به ۱ است. البته يك سري تغييرات جزيي در پيشرانه داده شده كه مي‌توان به ميل‌لنگ سبك وزن‌تر اشاره كرد. تريومف همچنين از در سوپاپ منيزيمي در اين مدل استفاده كرده است و براي كاهش وزن پيشرانه نيز تغييراتي در نحوه‌ي نصب و اتصالات آن داده‌اند. در نتيجه‌ي همين تغييرات اين پيشرانه وزن كم‌تري از مدل‌هاي قبلي و پيشرانه‌ي Thruxton دارد.

مرجع متخصصين ايران 2019 TRIUMPH SPEED TWIN

تريومف در قدم بعدي اقدام به تقويت سيستم خنك‌كاري كرده است و حالا دوره‌ي سرويس موتور به ۱۶ هزار كيلومتر افزايش پيدا كرده است. در خصوص مشخصات نهايي پيشرانه بايد به قدرت ۹۷ اسب‌بخار در ۶۷۵۰ دور بر دقيقه و ۱۱۲ نيوتون‌متر گشتاور در ۴۹۵۰ دور بر دقيقه اشاره كرد. درنهايت نيز دو خروجي اگزوز تضمين‌كننده‌ي صداي گيراي اين موتورسيكلت بريتانيايي خواهند بود.

مرجع متخصصين ايران 2019 TRIUMPH SPEED TWIN

از انديشه متخصصين مشخصات متخصص اسپيد تويين ۲۰۱۹ بسيار به بي‌ام‌و R nineT شباهت دارد و تنها ۱۴ اسب‌بخار قدرت كم‌تر و ۴ نيوتون‌متر گشتاور پايين‌تري دارد. از سويي قدرت و گشتاور تريومف در مقايسه با بي‌ام‌و در دور موتور پايين‌تري به دست مي‌آيد و اين خود يك مزيت محسوب مي‌شود. تريومف اسپيد تويين با وزن ۱۹۶ كيلوگرمي خود از اين انديشه متخصصين نيز وضعيت بهتري نسبت به بي‌ام‌و ۲۲۰ كيلوگرمي دارد و حتي با پر كردن باك و روغن موتور باز هم وزن آن از بي‌ام‌و پايين‌تر خواهد بود.

مرجع متخصصين ايران 2019 TRIUMPH SPEED TWIN

اسپيد تويين سه نوع حالت رانندگي شامل اسپرت، جاده و باران دارد كه با استفاده از كليد كنترل سيستم كنترل كشش مي‌توان اين حالت‌هاي رانندگي را نيز تغيير داد. همچنين سيستم ترمز ضد قفل نيز به‌صورت استاندارد روي اين موتورسيكلت نصب شده است. در سيستم كلاچ نيز از سيستم كنترل گشتاور با نام Torque assist استفاده شده است. اين سيستم با كنترل عملكرد كلاچ مي‌تواند رانندگي با اين موتورسيكلت در ترافيك را راحت‌تر كند.

شاسي اسپيد تويين گرچه جديد است اما با شاسي مدل Thruxton يكسان است. تريومف در مورد فرمان‌پذيري و سواري اين مدل مدعي است كه اسپيد تويين بهترين سواري را در كلاس خود دارد. در جلو از دوشاخته‌ي ۴۱ ميليمتري غير قابل تنظيم استفاده شده است و در عقب نيز فنرهاي قابليت تنظيم دستي را دارند. سيستم ترمز نيز ديگر نقطه‌ي قوت اسپيد تويين جديد است، جايي كه شاهد به‌كارگيري ترمزهاي برمبو با ۴ پيستون در جلو و با دو دسيك ترمز در جلو به قطر ۳۰۵ ميليمتري هستيم. در عقب نيز از كاليپر ترمز نيسان با دو پيستون استفاده شده است.

مرجع متخصصين ايران 2019 TRIUMPH SPEED TWIN

چرخ‌ها نيز با قطر ۱۷ اينچي از آلومينيوم سبك‌وزن ساخته شده‌اند و روي آن‌ها تايرهاي پيرلي ديده مي‌شود. مدل‌هاي Bonneville و اسپيد تويين هر دو از نام‌هاي قديمي تريومف هستند كه آن‌ها را دوباره احيا كرده است. مدل Bonneville نيز در سال ۲۰۰۱ احيا شد ولي اسپيد تويين با پيشينه‌اي مربوط‌به پيش از جنگ جهاني مدلي بسيار اصيل‌تر است. جالب است بدانيد در سال ۱۹۳۸ يك راننده‌ي مسابقه‌اي به نام ايوان ويكستيد با نسخه‌اي سوپرشارژر دار از اسپيد تويين توانست در پيست بروكلند به ركورد سرعت ۱۸۹ كيلومتر بر ساعت دست پيدا كند.

مرجع متخصصين ايران 2019 TRIUMPH SPEED TWIN

هر دو مدل جديد اسپيد تويين و Bonneville شباهت‌هاي زيادي به يكديگر دارند و به‌خصوص محل قرارگيري سواركار روي هر دوي آن‌ها در ارتفاع ۸۰۷ ميليمتري است و نشان‌دهنده‌هاي آن‌ها نيز كه تركيبي از نشان‌دهنده‌هاي آنالوگ و ديجيتال است بسيار شبيه به هم ديده مي‌شوند. از امكانات ديگر اين موتورسيكلت مي‌توان به خروجي USB، سيستم ضد سرقت ايموبلايزر، چراغ‌هاي LED و سيستم اگزوز اسپرت به‌صورت آپشن اشاره كرد. مدل جديد اسپيد تويين از بهار سال ۲۰۱۹ وارد بازار خواهد شد و هنوز هيچ اطلاعاتي از ارزش آن منتشر نشده است و تنها مي‌دانيم كه در سه رنگ به بازار خواهد آمد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات