ربات‌هاي ظرف‌شور، پروژه بعدي شركت‌هاي پيشرو صنعت رباتيك

شنبه ۲۱ دي ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۵
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
شركت‌هاي پيشرو در زمينه‌ي توليد محصولات رباتيك خانگي مانند iRobot قصد دارند با توسعه‌ي بازوهاي رباتيك، ساير كارهاي منزل را نيز به ربات‌ها بسپارند.
تبليغات

تا زدن لباس‌هاي شسته‌شده، شستن ظروف و حتي گذاشتن و برداشتن مواد غذايي از يخچال بخش كوچكي از كارهايي است كه ربات‌ها در سال‌هاي آينده مي‌توانند انجام دهند.‌ امروزه جاروبرقي‌هاي رباتيك در انجام امور منزل به ما كمك مي‌كنند و مشتري‌هاي اين محصول ديگر نيازي نيست در تميز كردن منزل مشاركت جدي داشته باشند. شركت iRobot كه دو دهه‌ي گذشته پيشتاز توليد جاروبرقي‌هاي رباتيك بوده است، اكنون در نمايشگاه CES 2020 در مورد برنامه‌هاي شركت براي ساخت ربات‌هاي خانه‌دار ديگري صحبت كرده كه به‌زودي معرفي خواهند شد. محصولاتي كه تنها به حركت در محيط خانه و تميز كردن آلودگي‌ها محدود نمي‌شوند بلكه در انجام هر كاري به افراد كمك مي‌كنند. كالين انجل، مديرعامل شركت iRobot در مورد محصولات جديد شركت خود گفت:

iRobot پيشينه‌اي طولاني در زمينه‌ي جابه‌جا كردن مرزهاي رباتيك و توسعه‌ي فناوري‌هاي نوآورانه از جمله بازوهاي رباتيك دارد. فناوري‌هاي جديدي كه به جهت‌دهي ربات‌ها كمك مي‌كنند، منجر به پيدايش نسل جديدي از ربات‌هاي خانگي مي‌شوند كه بازوي حركتي دارند و در انجام بسياري از كارها مي‌توانند كمك كنند. براي اينكه اين اتفاق بيفتد ربات‌ها بايد توسعه پيدا كرده و بدانند وسايل منزل دقيقا كجا قرار دارند.تا زدن لباس‌هاي شسته شده، شستن ظرف‌ها، تحويل دادن غذا و حتي گذاشتن و برداشتن مواد غذايي از يخچال تنها تعدادي از كارهايي است كه ربات‌هاي خانگي مي‌توانند انجام دهند. فكر كردن در مورد پتانسيل قدرت ربات‌ها و تأثيري كه در بهبود شرايط زندگي ما در داخل و خارج از خانه دارند بسيار هيجان‌انگيز است اما تصميم داريم در مورد جزئيات محصول، نقشه‌ي توسعه و جدول زماني خود صحبت نكنيم.
مرجع متخصصين ايران iRobot

iRobot بازوهاي رباتيك خود را در سال ۲۰۱۶ و براي اهداف نظامي توسعه داد. اين شركت تصميم گرفت فناوري بازوي رباتيك را در ساير محصولات نيز به كار بگيرد. حال اين شركت قادر است با استفاده از فناوري بينايي و حركتي كه در محصولات قبلي خود توسعه داده است، ربات‌هاي خانگي جديدي بسازد. iRobot برخلاف رقباي خود، به‌جاي استفاده از هدايت ليزري در جاروبرقي‌هاي رباتيك از دوربين استفاده كرد و حال با تجربه‌اي كه دراين‌زمينه كسب كرده مي‌تواند محصولات متنوعي از ربات‌هاي خانگي را به بازار عرضه كند. iRobot از دوربين در ربات‌هاي خانگي خود در سال‌هاي گذشته استفاده كرده است و حال با استفاده از داده و تجربه‌ي به‌دست‌آمده طي اين سال‌ها توانسته نسل جديدي از ربات‌هاي خانگي را با بازار عرضه كند.

يادگيري ماشين، هوش مصنوعي، بينايي رايانه‌اي و الگوريتم‌هاي نقشه‌برداري مانند SLAM (نقشه‌برداري و مكان‌يابي هم‌زمان) در نسل بعدي ربات‌ها بسيار مهم بوده و iRboto به‌دنبال استفاده از اين فناوري‌ها در پنج سال آينده است. اين شركت از همين حالا فرايند ادغام با ساير گجت‌هاي هوشمند خانگي و شركت‌ها را آغاز كرده است؛ با اينكه اين موضوع هنوز به واقعيت تبديل نشده اما استفاده از فناوري ساير محصولات و شركت‌ها كمك مي‌كند ربات‌ها كارهاي منزل را بهتر درك كرده و نيازهاي انسان را بهتر شناسايي كنند.

Terra رباتي چمن‌زن بوده كه نمونه‌اي از نسل بعدي ربات‌هاي iRobot است و در سال جاري معرفي خواهد شد. Terra چندين سال تحت توسعه بوده و شركت هنوز جزئيات آن را منتشر نكرده است. iRobot شركتي پيشرو در عرضه‌ي جاروبرقي‌هاي رباتيك است و بايد ديد در دهه‌ي آينده چه محصولات رباتيك خانگي ديگري را به بازار عرضه خواهد كرد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات