مرجع متخصصين ايران

مطالعه آنر 9X

يك‌شنبه ۲۹ دي ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰
مطالعه 24 دقيقه
آنر ۹ ايكس، ميان‌رده‌‌ي جديد آنر در دو نسخه‌ي مخصوص چين و بازار جهاني عرضه شده است؛ با مطالعه نسخه‌ي گلوبال موبايل محبوب آنر ۹ ايكس همراه باشيد.
تبليغات

شركت‌هاي چيني در سال‌هاي اخير به مرور سهم قابل‌توجهي از بازار موبايل‌هاي هوشمند را از آن خود كرده‌اند. برند‌هاي آنر و هواوي دركنار يكديگر با وجود چالش‌هاي پيش آمده در سال جاري همچنان بازيگران مهمي در دنياي موبايل‌هاي هوشمند محسوب مي‌شوند. آنر ۹ ايكس به‌عنوان ميان‌رده‌ي جديد آنر، جايگزين يكي از موبايل‌هاي پرفروش اين برند يعني آنر ۸ ايكس در دو دو نسخه‌ي مخصوص بازار چين و بازار جهاني عرضه شده است؛ نسخه‌ي چين به تراشه‌ي قدرتمند كرين ۸۱۰ مجهز بوده، در صورتي كه نسخه‌ي جهاني با كرين ۷۱۰ اف روانه‌ي بازار شده است.

افزوده شدن دوربين اولتراوايد به نسخه‌ي جهاني و جابه‌جا شدن حسگر اثرانگشت و انتقال آن به پشت دستگاه ديگر تفاوت‌‌هاي بارز اين دو موبايل محسوب مي‌شوند. سال‌ها از اولين انتقادها به سيستم انتخاب نام محصولات آنر و هواوي مي‌گذرد؛ بااين‌حال هنوز شاهد عرضه‌ي محصولات با تشابه‌هاي بسيار و نام‌هاي متفاوت از جانب هر دو برند هستيم. آنر ۹ ايكس با DNA تقريبا يكساني با موبايل‌هاي هواوي مانند پي اسمارت زد روانه‌ي بازار شده است، ردپاي اين شباهت‌ها در نام مدل و شناخته شدن آنر ۹ ايكس در برخي از اپليكيشن‌ها با نام پي اسمارت زد نيز ديده مي‌شود. 

آنر 9X فاقد هرگونه بريدگي در بالاي نمايشگر است و تلفيقي از ترندهاي بازار روز و گذشته در آن به چشم مي‌خورد. آنر ۹ ايكس با Google Mobile Services عرضه شده است، اما چگونه؟ كرين ۷۱۰ اف در عمل چه تفاوت‌هايي با كرين ۷۱۰ دارد؟ مزيت‌‌هاي رقابتي و ضعف‌‌هاي اين موبايل تا چه اندازه بزرگ هستند؟ با مطالعه آنر ۹ ايكس همراه باشيد.

آنر 9X توسط دفتر آنر در ايران براي مطالعه دراختيار اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران قرار گرفته است. براي مقايسه‌ مشخصات متخصص و ارزش موبايل از برندهاي مختلف از جمله موبايل هواوي، موبايل آنر، سامسونگ، شيائومي و اپل از بخش محصولات اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران استفاده كنيد.

طراحي

آنر در ۹ ايكس به‌طور كامل بريدگي بالاي نمايشگر را حذف كرده و از مكانيزم پا‌‌پ‌آپ براي استفاده از دوربين سلفي در اين موبايل بهره گرفته است؛ موردي كه باعث شده تا با يك طراحي مدرن‌تر نسبت به آنر ۸ ايكس رو‌به‌رو باشيم. طبق انتظار، در پايين نمايشگر حاشيه‌اي را شاهد هستيم كه نسبت نمايشگر به بدنه را به ۸۴.۳ رسانده است؛ طراحي جلوي آنر ۹ ايكس را از انديشه متخصصين مدرن بودن قابل قبول ارزيابي مي‌كنيم. قاب پشتي دستگاه به‌انديشه متخصصين از جنس پلاستيك ساخته شده و متاسفانه باز هم اطلاعاتي در مورد نوع شيشه‌‌‌ي استفاده شده در جلوي آنر ۹ ايكس رسانه‌اي نشده است.

مرجع متخصصين ايران آنر ۹ ايكس / Honor 9x

آنر 9X با نزديك به ۱۹۷ گرم وزن موبايل سبكي محسوب نمي‌شود و از انديشه متخصصين ابعاد نيز به دليل استفاده از نمايشگر ۶.۵۹ اينچي يك موبايل بزرگ محسوب مي‌شود كه به هيچ وجه نمي‌توان لقب خوش‌دست را به آن نسبت داد؛ بدنه‌ي دستگاه شايد به اندازه‌ي برخي رقبا لغزنده نباشد اما توصيه مي‌كنيم به دليل ابعاد و لغزنده بودن از قاب محافظ استفاده كنيد؛ آنر ۹ ايكس همراه‌با يك قاب شفاف عرضه مي‌شود و براي آن محافظي نيز روي شيشه‌ي جلو به‌صورت پيش‌فرض قرار داده شده است. 

مرجع متخصصين ايران آنر ۹ ايكس / Honor 9x
مرجع متخصصين ايران آنر ۹ ايكس / Honor 9x
مرجع متخصصين ايران آنر ۹ ايكس / Honor 9x
مرجع متخصصين ايران آنر ۹ ايكس / Honor 9x

نسخه‌ي گلوبال آنر ۹ ايكس در دو مدل «Sapphire Blue» و «Midnight Black» عرضه مي‌شود؛ مورد نخست با الگويي از ايكس‌هاي هم‌مركز (Dynamic X Design) در پشت همراه است كه با تكان دادن موبايل نمايان مي‌شود. چيني‌ها از چراغ اعلان در ميان‌رده‌ي جديد خود بهره نبرده‌اند و جاي خالي آن حس مي‌شود. كليدهاي پاور و تغيير حجم صدا جاي مناسبي در لبه‌ي سمت راست دارند اما كمي كوچك‌ به‌انديشه متخصصين مي‌رسند. جك ۳.۵ ميلي‌متري صدا، درگاه USB نوع C و خروجي اسپيكر در لبه‌ي پاييني به چشم مي‌خورند و لبه‌ي بالايي نيز علاوه بر دوربين سلفي ميزبان شيار سيم‌كارت است. 

برخلاف نسخه‌ي چين آنر ۹ ايكس با حسگر اثر انگشت ادغام شده با كليد پاور، آنر نسخه‌ي جهاني را با حسگري در پشت دستگاه روانه‌ي بازار كرده است؛ در دوراني كه حسگرهاي زير نمايشگر به‌شدت محبوب شده‌اند استفاده از حسگرهاي خازني تصميم پرخطري از جانب آنر محسوب مي‌شود اما با درانديشه متخصصين گرفتن عملكرد ضعيف حسگرهاي زير نمايشگر در برخي ميان‌رده‌ها، نمي‌توان به چيني‌ها چندان خرده گرفت. خوشبختانه سرعت اين حسگر و محل قرارگيري آن در پشت دستگاه مناسب است.

مرجع متخصصين ايران آنر ۹ ايكس / Honor 9x

بيرون‌زدگي دوربين پشتي آنر ۹ ايكس به اندازه‌اي نيست كه باعث تكان خوردن شديد موبايل در استفاده روي سطوح صاف شود؛ اما به اندازه‌ي ميان‌رده‌هاي سامسونگ نيز كم نيست. در دست گرفتن آنر ۹ ايكس حس يك كالاي باكيفيت را القا مي‌كند و تلفيقي از المان‌هاي ترند و وفاداري به گذشته در آن به چشم مي‌خورد. 

نمايشگر

تجربه‌ي محتوا در يك نمايشگر بزرگ و بدون بريدگي يا حفره همان چيزي است كه علاقه‌مندان موبايل‌هاي با سايز بزرگ مي‌طلبند. نمايشگر FullView آنر با قطر ۶.۵۹ اينچي و نسبت تصوير ۱۹.۵ به ۹ تجربه‌ي ديداري مناسبي را ارائه مي‌دهد. آنر و هواوي هنوز اعتقادي به استفاده از نمايشگر OLED در ميان‌رده‌هاي خود ندارند و از نمونه‌هاي LTPS IPS LCD در موبايل‌هاي خود استفاده مي‌كنند؛ عموما نمايشگرهاي OLED از انديشه متخصصين روشنايي، كنتراست و توانايي توليد رنگ‌هاي زنده نسبت به LCD‌ها برتري دارند. رزولوشن ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پيكسل و تراكم ۳۹۱ پيكسل كاملا پاسخگوي نيازهاي متخصصان خواهد بود و تصاوير به اندازه‌ي كافي در چنين نمايشگرهايي شارپ نمايش داده خواهند شد.

مرجع متخصصين ايران آنر ۹ ايكس / Honor 9x

در مباحثه روشنايي، آنر 9X با ثبت ۴۴۵ نيت روشنايي در حالت تنظيم خودكار، عملكرد قابل‌قبولي از خود نشان داد. البته روشنايي ايجاد شده توسط رنگ مشكي بالاتر از حد انتظار ما بود كه رسيدن به كنتراست مناسب را چالش‌برانگيز كرده است؛ رنگ مشكي روشنايي ۴.۵ نيتي توليد مي‌كند كه به هيچ‌وجه با نمونه‌هاي موفق بازار ميان‌رده‌ها قابل مقايسه نيست. خوشبختانه روشنايي حداقل نمايشگر در بازه‌ي ۲.۲ نيت محدود مي‌شود كه دركنار Eye Comfort استفاده از موبايل در فضاهاي تاريك را ممكن كرده است. 

عملكرد نمايشگر محصولات ميان‌رده و اقتصادي

محصول / پارامترها

حداقل روشنايي

حداكثر روشنايي دستي

حداكثر روشنايي خودكار

نسبت كنتراست Native

خطاي رنگي ميانگين

سفيد

مشكي

سفيد

مشكي

سفيد

حالت استاندارد

دقيق‌ترين حالت

آنر ۹ ايكس

۲.۲

۴.۵

۴۴۵

۴.۵

۴۴۵

۹۹

۶.۱

۱.۹ (Normal)

واي ۹ پرايم ۲۰۱۹

۱/۳

۴/۴

۳۹۱

۴/۴

۳۹۰

۸۹

۶/۹

۱.۸ (Normal)

موتورولا وان اكشن

۳.۴

۳.۷

۳۴۲

۳.۵

۳۶۰

۱۰۳

۶

۵.۹ (Natural)

مي ۹ لايت

۳

۰

۷۸۰

۰

۱۰۴۰

۳/۹

۰/۸ (Standard)

ردمي 8A

۰/۶

۱/۵

۲۵۰

۱/۵

۳۱۰

۲۰۷

۴/۶

۲/۴ (Standard)

شاهين ۲

۳/۲

۳

۳۴۰

۳

۳۴۰

۱۱۳

۷/۵

۷/۵

گلكسي A70

۲/۳

۰

۵۸۰

۰

۶۷۰

۵/۶ (Vivid)

۳/۸ (Natural)

ردمي نوت ۸ پرو

۰/۷۵

۳/۸

۳۸۵

۵/۱

۵۳۰

۱۰۳

۵/۹

۴/۶ (Standard)

ردمي نوت ۸

۱

۴/۷

۴۷۰

۶

۶۱۳

۱۰۲

۵/۹

۱/۸ (Standard)

شيائومي مي اي ۳

۴/۳۷

۰

۵۳۰

۰

۵۳۰

۴/۴

۴/۴

شيائومي ردمي 7

۱/۳۵

۲/۵۵

۲۶۵

۲/۵۵

۲۶۵

۱۰۴

۵/۵

۴/۳ (Standard)

شيائومي ردمي 7A

۰/۶

۲/۹۷

۲۶۰

۲/۹۷

۲۶۰

۸۷/۵

۵/۳

۱/۹ (Standard)

شيائومي Mi 9T

۲/۹

۰

۷۲۰

۰

۹۴۰

۴/۹

۱/۶ (Standard)

گلكسي A80

۲/۶۵

۰

۶۶۰

۰

۹۷۰

۵/۳

۳/۱ (Natural Mode)

Mi 9 SE

۲/۱

۰

۶۴۲

۰

۱۰۰۸

۴/۸

۱/۹ (Standard)

گلكسي A50

۲/۳

۰

۶۶۰

۰

۸۲۰

۵

۲/۴ (AMOLED Cinema)

گلكسي M30

۲/۴

۰

۶۳۰

-

-

۵/۷

۲/۹ (Video)

گلكسي M20

۲/۸

۳/۶۵

۳۲۸

-

-

۸۹/۹

۵/۶

۵/۶

پي اسمارت ۲۰۱۹

۱/۲

۳/۷

۳۲۰

۳/۷

۳۲۰

۸۶/۵

۵/۸

۱/۴ (Normal)

پي ۳۰ لايت

۰/۶

۴

۳۰۵

۴

۳۰۵

۷۶

۵

۲/۴ (Normal)

نوكيا X7

۵/۸

۳/۴

۴۳۰

۴/۴۶

۵۳۰

۱۲۵

۱/۶

۵/۴ (Dynamic)

نوا ۳

۰/۷۵

۲/۷

۳۵۰

۲/۹۵

۳۲۵

۱۳۰

۸/۵

۴/۸ (Normal Mode)

* تمامي نتايج جدول بالا را اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران با ابزاري مخصوص به‌‌دست آورده است.

خوانايي نمايشگر در فضاهاي بيروني قابل‌قبول است و حتي در زير نور خورشيد چالش جدي براي مطالعه‌ي محتوا نخواهيد داشت. در مباحثه زاويه‌ي ديد نيز باتوجه‌به پنل استفاده شده اشكال خاصي وجود نداشت اما اگر اين مورد براي شما مهم است توصيه مي‌كنيم گزينه‌هاي مجهز به OLED را در اولويت قرار دهيد. دو حالت كلي «Normal» و «Vivid» در بخش تنظيمات رنگ و دماي آن به چشم مي‌خورد و همانند سال‌هاي گذشته چيني‌ها اسلايدر دو‌بعدي دماي رنگ را نيز در اين بخش تعبيه كرده‌اند. 

باتوجه‌به پوشش ۸۳.۲ درصدي فضاي رنگي DCI P3 در حالت Vivid مي‌توان گفت كه نمايشگر آنر ۹ ايكس از فضاي رنگي گسترده همراهي نمي‌كند؛ در حالت Normal نيز نمايشگر ۹۸.۸ درصد فضاي رنگي sRGB را پوشش مي‌دهد كه رقم معقولي به‌انديشه متخصصين مي‌رسد. در مباحثه دقت رنگ به ترتيب براي حالت‌هاي Normal و Vivid خطاهاي ميانگين ۱.۹ و ۶.۱ در فضاهاي رنگي متناظرشان به‌دست آمد كه ارقامي رضايت‌بخش هستند؛ سردي رنگ‌ها در حالت ويويد مشهود است كه تا حدي مي‌توان با كمك استلايدر دما از شدت آن كاست. 

مرجع متخصصين ايران دقت رنگ در فضاي رنگي sRGB در حالت Vivid - آنر ۹ ايكس
مرجع متخصصين ايران دقت رنگ در فضاي رنگي sRGB در حالت Normal - آنر ۹ ايكس
مرجع متخصصين ايران پوشش فضاي رنگي sRGB در حالت Normal - آنر ۹ ايكس
مرجع متخصصين ايران پوشش فضاي رنگي DCI P3 در حالت Vivid - آنر ۹ ايكس

تك اسپيكر دستگاه از انديشه متخصصين حجم صدا متوسط عمل مي‌كند و چيزي فراتر از ميان‌رده‌هاي ديگر بازار ارائه نمي‌كند؛ آنر ۹ ايكس در بازتوليد صداهاي زير و بم چندان توانمند نيست اما با درانديشه متخصصينگرفتن ميان‌رده بودن موبايل نمي‌توان انتظار بيشتري از آن داشت. متاسفانه خبري از هندزفري‌ در جعبه‌ي آنر ۹ ايكس مورد مطالعه ما نبود. خوشبختانه آنر ويژگي صوتي Histen را در تنظيمات صوتي گنجانده كه در زمان اتصال انواع هدفون‌ها قادر به ارائه‌ي صداي فراگير با شخصي‌سازي مناسب است. 

رابط متخصصي

آنر ميان‌رده‌ي جديد خود را با نسخه‌ي ۹.۱ رابط متخصصي EMUI كه مبتني بر اندرويد ۹ پاي توسعه داده شده به بازار جهاني عرضه كرده است. رابط متخصصي موبايل‌هاي هواوي و آنر طرفداران و مخالفان سرسخت به خود را دارد؛ از اين رو تجربه‌ي گذشته‌ از نسخه‌هاي پيشين اين رابط متخصصي تأثير زيادي در جذب شما خواهد داشت. خبر خوب براي متخصصان، دسترسي كامل به گوگل‌پلي است؛ بنابراين باتوجه‌به حواشي پيش‌آمده، نگراني خاصي در مورد نصب اپليكيشن وجود نخواهد داشت. اپليكيشن‌ها به‌صورت پيش‌فرض پس از نصب به صفحه‌ي اصلي اضافه مي‌شوند اما شما مي‌توانيد از بخش تنظيمات صفحه اپليكيشن‌ها (اپ‌دراور) را نيز فعال كنيد.

مرجع متخصصين ايران آنر ۹ ايكس / Honor 9x

بخش اعلان‌ها طراحي بهتري نسبت به نسخه‌ي هشتم پيدا كرده است ولي با وجود نزديك‌تر شدن به اندرويد خالص هنوز هم با بهترين‌هاي دنياي اندرويد فاصله دارد. اپليكيشن‌هاي اخير به‌صورت كارت‌هايي با حركت افقي دردسترس هستند و قابليت اسپليت‌اسكرين نيز در بخش بالايي كارت‌ها گنجانده شده است. ژست‌هاي حركتي نيز هنوز همانند بسياري از رقبا پخته نيست و استفاده از روش سنتي ناوبري همچنان توصيه مي‌شود. همان‌طور كه در مطالعه‌هاي پيشين نيز بيان كرديم، قابليت Navigation Dock (دايره‌اي با قابليت جابجايي براي ايفاي نقش كليد بازگشت، هوم و...) چندان متخصصدي نيست.

در نمونه‌ي مورد مطالعه ما خبري از تشخيص چهره نبود كه مي‌توان از آن به‌عنوان يك نكته‌ي منفي در سال ۲۰۱۹ نام برد. باتوجه‌به بزرگ بودن ابعاد موبايل احتمالا دسترسي به اعلان‌ها چالش‌برانگيز خواهد بود؛ از اين رو امكان نمايش، بستن و حذف اعلان‌ها ازطريق سوايپ و ضربه روي حسگر اثرانگشت تعبيه شده است. تغيير انيميشن‌هاي حركت در صفحه‌ي هوم نيز همچون گذشته در رابط متخصصي EMUI وجود دارد. ضبط ويدئو از نمايشگر، تغيير حالات مصرف باتري و تغيير رزولوشن از ديگر ويژگي‌هاي رابط متخصصي موبايل‌هاي آنر محسوب مي‌شود. 

مرجع متخصصين ايران آنر ۹ ايكس / Honor 9x

رابط متخصصي EMUI به برخورد تهاجمي با اپليكيشن‌هاي درحال اجرا شهره است؛ گاهي ممكن است به‌دليل بسته شدن يك اپليكيشن در پس‌زمينه، اعلان‌هاي آن را دريافت نكنيد؛ اما سرعت آورده‌ي چنين راهكاري محسوب مي‌شود. خوشبختانه شما مي‌توانيد به‌صورت دستي اجازه‌ي بقاي اپليكيشن در پس‌زمينه را بدهيد. انيميشن‌ها، حركت در منوها، جابجايي در بين اپليكيشن‌ها سرعت قابل‌قبولي دارند و لگ خاصي در استفاده‌ي روزمره مشاهده نخواهيد كرد. 

دوربين

موبايل‌هاي بالارده‌ي آنر همانند برادران خود از برند هواوي در بخش دوربين حرف‌هايي براي گفتن دارند اما آيا آنر ۹ ايكس از اين شهرت چيزي به ارث برده است يا خير؟ آنر از ۳ دوربين با حسگرهاي ۴۸، ۸ و ۲ مگاپيكسلي بهره گرفته است؛ دوربين نخست با لنز وايد و f/1.8 وظيفه‌ي اصلي ثبت تصاوير را برعهده دارد و دوربين ۸ مگاپيكسلي با لنز اولتراوايد ۱۲۰ درجه خود عكس‌هاي عريض ثبت مي‌كند. دوربين ۲ مگاپيكسلي نيز به‌تنهايي تصويري ثبت نمي‌كند و تنها از آن براي سنجش عمق در عكاسي پرتره استفاده مي‌شود. 

مرجع متخصصين ايران آنر ۹ ايكس / Honor 9x

تصاوير به‌صورت پيش‌فرض توسط حسگر ۱/۲ اينچي IMX582 و با رزولوشن ۱۲ مگاپيكسلي ثبت مي‌شوند؛ اما علاوه بر عكس‌هاي گرفته شده با فناوري پيكسل‌بينينگ، آنر ۹ ايكس قادر به ثبت عكس‌هاي ۴۸ مگاپيكسلي نيز خواهد بود. دوربين اولتراوايد آنر 9X طبق انتظار فوكوس ثابت بوده و گشودگي f/2.4 براي لنز آن در انديشه متخصصين گرفته شده است. چيني‌ها از دوربيني با مكانيزم پا‌پ‌آپ بهره گرفته‌اند كه كمي از انديشه متخصصين سرعت آماده‌سازي براي عكاسي كند عمل مي‌كند؛ دوربين سلفي ۱۶ مگاپيكسلي دستگاه با فوكوس ثابت خود قادر به عكاسي پرتره نيز خواهد بود.

متاسفانه دوربين‌هاي آنر ۹ ايكس امكان فيلم‌برداري 4K ندارند؛ دوربين اصلي حداكثر ويدئوهايي با رزولوشن FHD با نرخ ۶۰ فريم‌بر‌ثانيه و دوربين اولتراوايد نيز ويدئوهايي با رزولوشن FHD و ۳۰ فريم‌بر‌ثانيه ثبت مي‌كند. دوربين سلفي نيز حداكثر ويدئوهايي با رزولوشن FHD و ۳۰ فريم‌بر‌ثانيه ثبت مي‌كند. حالت Night تنها براي دوربين اصلي دردسترس بوده و رزولوشن عكس‌ها در اين حالت ۸ مگاپيكسل است. كه آنر براي كاهش لرزش‌هاي ويدئو از لرزشگير اپتيكال و لرزشگير الكترونيكي تصوير بهره نگرفته و به هوش مصنوعي اكتفا كرده است.

مرجع متخصصين ايران آنر ۹ ايكس / Honor 9x

عكس‌هاي گرفته شده در طول روز با دوربين اصلي به‌صورت پيش‌فرض با فعال يا غيرفعال بودن AI با رزولوشن ۱۲ مگاپيكسل ثبت مي‌شوند. عكس‌هاي روز از انديشه متخصصين جزئيات نمره‌ي قبولي مي‌گيرند ولي نبايد انتظار زيادي از جزئيات در سطح پيكسلي داشت. عكس‌‌هاي ۴۸ مگاپيكسلي جزئيات بهتري نسبت به عكس‌هاي ۱۲ مگاپيكسلي دارند اما از انديشه متخصصين رنگ‌ها و كنتراست، عكس‌هاي ۱۲ مگايپسكلي در جايگاه بالاتري قرار مي‌گيرند. خوشبختانه رنگ‌ها در عكس‌هاي گرفته شده با دوربين اصلي زنده و البته نزديك به واقعيت هستند. كنتراست و گسترده‌ي ديناميكي را نيز متوسط ارزيابي مي‌كنيم؛ البته در برخي مواقع شاهد سوختگي تصوير و از دست رفتن جزئيات در مناطق روشن بوديم كه چندان شايع نبود. 

مقايسه دوربين وايد و اولتراوايد:

مرجع متخصصين ايران نمونه تصوير دوربين اولتراوايد آنر ۹ ايكس
اولتراوايد
مرجع متخصصين ايران نمونه تصوير دوربين اصلي آنر ۹ ايكس
وايد

عكس‌هاي پرتره از انديشه متخصصين جداسازي سوژه از پس‌زمينه رضايت‌بخش هستند؛ همان‌طور كه در نمونه‌ي تصاوير ديده مي‌شود دوربين در تشخيص مرز مرز موهاي سوژه قابل‌قبول و بهتر از بسياري از رقباي مستقيم خود عمل كرده است. جزئيات تصاوير سلفي آنر ۹ ايكس در نور كافي بسيار خوب و رنگ‌ها نيز باطراوت ثبت مي‌شوند؛ رنگ پوست در طول روز نزديك به واقعيت ثبت مي‌شود. كه رعايت فاصله‌ي مناسب دوربين تا چهره و فراهم بودن شرايط نوري لازمه‌‌ي اصلي ثبت جزئيات مناسب در تصاوير سلفي است. خبري از حالت Night در عكاسي سلفي توسط آنر ۹ ايكس نيست. 

مرجع متخصصين ايران نمونه تصوير گرفته شده با دوربين اولتراوايد آنر ۹ ايكس
مرجع متخصصين ايران نمونه تصوير گرفته شده با دوربين اصلي آنر ۹ ايكس
مرجع متخصصين ايران نمونه تصوير گرفته شده با دوربين اصلي آنر ۹ ايكس - حالت پرتره
مرجع متخصصين ايران نمونه تصوير گرفته شده با دوربين اصلي آنر ۹ ايكس
مرجع متخصصين ايران نمونه تصوير گرفته شده با دوربين اصلي آنر ۹ ايكس - حالت aperture
مرجع متخصصين ايران نمونه تصوير گرفته شده با دوربين اولتراوايد آنر ۹ ايكس
مرجع متخصصين ايران نمونه تصوير گرفته شده با دوربين اصلي آنر ۹ ايكس
مرجع متخصصين ايران نمونه تصوير گرفته شده با دوربين اولتراوايد آنر ۹ ايكس
مرجع متخصصين ايران نمونه تصوير گرفته شده با دوربين اصلي آنر ۹ ايكس
مرجع متخصصين ايران نمونه تصوير گرفته شده با دوربين اصلي آنر ۹ ايكس
مرجع متخصصين ايران نمونه تصوير گرفته شده با دوربين اصلي آنر ۹ ايكس
مرجع متخصصين ايران نمونه تصوير گرفته شده با دوربين اولتراوايد آنر ۹ ايكس
مرجع متخصصين ايران نمونه تصوير گرفته شده با دوربين اولتراوايد آنر ۹ ايكس
مرجع متخصصين ايران نمونه تصوير گرفته شده با دوربين اصلي آنر ۹ ايكس
مرجع متخصصين ايران نمونه تصوير گرفته شده با دوربين اصلي آنر ۹ ايكس
مرجع متخصصين ايران نمونه تصوير گرفته شده با دوربين اصلي آنر ۹ ايكس - حالت aperture

طبق انتظار، عكس‌هاي اولتراوايد جزئيات كمتري نسبت به دوربين اصلي دارند. تاريك‌تر بودن عكس‌هاي اولتراوايد نسبت به عكس‌هاي وايد دوربين اصلي ضعف بزرگي محسوب نمي‌شود و اين مسئله در دوربين اكثر موبايل‌ها وجود دارد. همانند دوربين اصلي، جزئيات با اخبار تخصصي كردن عكس‌هاي گرفته شده افت مي‌كنند؛ بااين‌حال رنگ‌ها زنده و كنتراست نيز قابل‌قبول است. ما در اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران، دوربين‌هاي اولتراوايد بهتري نيز در اين رده‌ي ارزشي تجربه كرده‌ايم.

نمونه عكس‌هاي سلفي:

مرجع متخصصين ايران نمونه تصوير سلفي آنر ۹ ايكس
مرجع متخصصين ايران نمونه تصوير سلفي آنر ۹ ايكس
مرجع متخصصين ايران نمونه تصوير سلفي آنر ۹ ايكس
مرجع متخصصين ايران نمونه تصوير سلفي آنر ۹ ايكس

عكس‌هاي حالت Photo همانند بسياري از ميان‌رده‌ها از انديشه متخصصين ثبت بافت‌ها موفق نيستند اما حالت Night در آنر ۹ ايكس تا حدي عكس‌هاي گرفته شده در شب را قابل استفاده مي‌كند. نويز در تصاوير گرفته شده در محيط‌هاي تاريك زياد است اما نبايد انتظار زيادي از يك ميان‌رده داشت. عكس‌هاي اولتراوايد در تاريكي شب تقريبا غيرقابل استفاده هستند و خبري از عكاسي اولتراوايد در حالت Night در آنر ۹ ايكس نيست. خوشبختانه رنگ‌ها در تصاوير شب گرفته شده با حالت Night مرده نيستند و از طراوت و روشنايي خوبي برخوردار هستند.

مقايسه حالت Night و Photo

مرجع متخصصين ايران نمونه تصوير شب گرفته شده با دوربين آنر ۹ ايكس - حالت Night
Night
مرجع متخصصين ايران نمونه تصوير شب گرفته شده با دوربين آنر ۹ ايكس - حالت Photo
Photo
مرجع متخصصين ايران نمونه تصوير شب گرفته شده با دوربين اصلي آنر ۹ ايكس - حالت Night
مرجع متخصصين ايران نمونه تصوير شب گرفته شده با دوربين اصلي آنر ۹ ايكس - حالت Night
مرجع متخصصين ايران نمونه تصوير شب گرفته شده با دوربين اصلي آنر ۹ ايكس - حالت Night
مرجع متخصصين ايران نمونه تصوير شب گرفته شده با دوربين اصلي آنر ۹ ايكس - حالت Night
مرجع متخصصين ايران نمونه تصوير شب گرفته شده با دوربين اصلي آنر ۹ ايكس - حالت Night
مرجع متخصصين ايران نمونه تصوير شب گرفته شده با دوربين اصلي آنر ۹ ايكس - حالت Night
مرجع متخصصين ايران نمونه تصوير شب گرفته شده با دوربين اولتراوايد آنر ۹ ايكس - حالت Photo
مرجع متخصصين ايران نمونه تصوير شب گرفته شده با دوربين اصلي آنر ۹ ايكس - حالت Night

بازده و عملكرد

مشخصات متخصص آنر 9X هيچ‌تفاوتي با پي‌اسمارت زد، موبايل هوشمند ميان‌رده‌ي هواوي ندارد و حتي شماره‌مدل يكسانِ STК-LX1 براي آن‌ها درانديشه متخصصين گرفته شده است. شايد راز موفقيت آنر در دريافت مجوز استفاده از سرويس‌هاي گوگل در آنر 9X نيز همين نكته باشد؛ چرا كه در زمان عرضه‌ي پي‌اسمارت زد، هنوز هيچ تحريمي از سوي ايالات متحده بر شركت هواوي اِعمال نشده بود. در هر صورت اكنون حتي بنچمارك‌هاي نرم‌افزاري نيز محصول جديد آنر را با نام P Smart Z مي‌شناسند!

مرجع متخصصين ايران آنر ۹ ايكس / Honor 9x

آنر 9X از پردازنده‌ي ميان‌رده‌ي Kirin 710F قدرت مي‌گيرد. متأسفانه و در كمال تعجب، در وب‌سايت HISILICON، زيرمجموعه‌ي هواوي و سازنده‌ي تراشه‌هاي سري Kirin، هيچ اطلاعاتي درباره‌ي كرين 710F دردسترس نيست؛ اما ظاهرا برخلاف آنچه نام پردازنده القا مي‌كند، كرين 710F نسخه‌اي ارتقا‌يافته از كرين ۷۱۰ به‌حساب نمي‌آيد و تنها تفاوت آن با مدل يادشده به استفاده از راهكار FCCSP (بسته‌بندي در مقياس تراشه‌ي Flip Chip) براي بسته‌بندي ماژول‌هاي پردازنده بازمي‌گردد و در حقيقت پسوند F نيز از نام همين راهكار گرفته شده است.

كرين 710F در برابر رقبا

پارامترها / پردازنده

كرين 710F

اسنپدراگون ۷۱۰

اكسينوس ۹۶۱۰

CPU

۴ هسته‌ي Cortex A73 با فركانس ۲.۲ گيگاهرتز

۴ هسته‌ي Cortex A53 با فركانس ۱.۷ گيگاهرتز

۲ هسته‌ي Kryo 360 Gold مبتني بر A75 با فركانس ۲.۲ گيگاهرتز

۶ هسته‌ي Kryo 360 Silver مبتني بر A55 با فركانس ۱.۷ گيگاهرتز

۴ هسته‌ي Cortex A73 با فركانس ۲.۳ گيگاهرتز

۴ هسته‌ي Cortex A53 با فركانس ۱.۶ گيگاهرتز

GPU

آرم Mali-G51 MP4

آدرنو ۶۱۶

آرم Mali-G72 MP3

حافظه‌ي رم

۲ كانال ۱۶ بيتي

LPDDR4

۲ كانال ۱۶ بيتي LPDDR4X با فركانس ۱۸۶۶ مگاهرتز

پهناي باند ۱۳.۹۱ گيگابايت‌برثانيه

۴ كانال ۱۶ بيتي LPDDR4X با فركانس ۱۶۰۰ مگاهرتز

رابط حافظه‌ي ذخيره‌سازي

UFS 2.1

UFS 2.1

UFS 2.1, eMMC 5.1

ان‌كُد / دي‌كُد

ان‌كُد 1080p با نرخ ۳۰ فريم‌برثانيه

دي‌كُد 1080p با نرخ ۶۰ فريم‌برثانيه

ان‌كُد 2160p با نرخ ۳۰ فريم‌برثانيه

دي‌كُد 2160p با نرخ ۳۰ فريم‌برثانيه

ان‌كُد 2160p با نرخ ۱۲۰ فريم‌برثانيه

دي‌كُد 2160p با نرخ ۱۲۰ فريم‌برثانيه

مودم

LTE Cat.12/13

دانلود ۶۰۰ مگابيت‌برثانيه

آپلود ۱۵۰ مگابيت‌برثانيه

اسنپدراگون X15

LTE Cat.15/13

دانلود ۸۰۰ مگابيت‌برثانيه

آپلود ۱۵۰ مگابيت‌برثانيه

LTE Cat.12/13

دانلود ۶۰۰ مگابيت‌برثانيه

آپلود ۱۵۰ مگابيت‌برثانيه

NPU

--

كوالكام AI Engine نسل سوم

--

فرايند ساخت

۱۲ نانومتري

۱۰ نانومتري

۱۰ نانومتري

برخلاف پردازنده‌اي همچون اسنپدراگون ۷۱۰ كه از هسته‌هاي قدرتمند‌ترِ A75 و A55 بهره مي‌برد، تراشه‌ي چيني‌ها از تركيب ۴ هسته‌ي ۲.۲ گيگاهرتزي A73 با ۴ هسته‌ي ۱.۷ گيگاهرتزي A53 به‌عنوان پردازنده‌ي مركزي استفاده مي‌كند. كرين 710F براي پردازش‌هاي گرافيكي نيز از ماژول Mali G51 MP4 كمك مي‌گيرد؛ البته در بازار چين كه دغدغه‌‌اي به‌نام «سرويس‌هاي گوگل» مفهومي ندارد، آنر ۹ ايكس با پردازنده‌ي بسيار قدرتمندتر كرين ۸۱۰ به‌فروش مي‌رسد. 

آنر ۹ ايكس در برخي بازارها در سه نسخه‌ي ۴ | ۶۴، ۴ | ۱۲۸ و ۶ |‌ ۱۲۸ گيگابايتي به‌فروش مي‌رسد؛ اما در بازارهاي بين‌المللي تنها مي‌توان آن را با ۶ گيگابايت رم خريداري كرد كه به‌خودي خود خبر خوشحال‌كننده‌اي است، چرا كه وجود ۶ گيگابايت رم تا حدود زيادي خيالمان را از چندوظيفگي كم‌نقص موبايل آسوده مي‌سازد. چيني‌ها امكان ارتقا حافظه ازطريق درگاه microSD مشترك با سيمكارت دوم را نيز تا سقف ۵۱۲ گيگابايت فراهم كرده‌اند. ما نسخه‌ي ۶ | ۱۲۸ گيگابايتي آنر ۹ ايكس را براي مطالعه دراختيار داشتيم كه در جدول زير سرعت خواندن و نوشتن حافظه‌ي آن آمده است:

عملكرد حافظه‌ي ذخيره‌سازي ابزارهاي موبايل ميان‌رده و پايين‌رده

مدل‌ها / عملكرد

نرخ خواندن ترتيبي

(مگابايت‌برثانيه)

نرخ نوشتن ترتيبي

(مگابايت‌برثانيه)

نرخ خواندن تصادفي

(مگابايت‌برثانيه)

نرخ نوشتن تصادفي

(مگابايت‌برثانيه)

آنر 9X

۸۱۴.۳۹

۱۹۵.۴

۱۵۳.۰۹

۱۵۶.۴۹

Y9 پرايم ۲۰۱۹

۲۸۱/۰۱

۱۹۹/۰۸

۴۵/۵۴

۷۶/۴۷

موتورولا وان اكشن

۴۹۹.۲۴

۱۹۰.۰۳

۱۱۱.۱۲

۱۲۹.۲۲

مي ۹ لايت

۴۳۰.۲۸

۲۴۹.۳۷

۱۱۳.۶۱

۱۲۲.۲۷

ردمي 8A

۲۷۹/۷۸

۱۰۷/۲۷

۵۵/۷۳

۱۵/۲۱

شاهين ۲

۲۹۶/۹۵

۱۹۰/۳۷

۸۹/۵۶

۲۰/۷

گلكسي A70

۵۰۳/۳۲

۱۹۳/۰۲

۱۳۱/۰۷

۲۲/۱

ردمي نوت ۸ پرو

۵۲۵/۲۱

۱۹۵/۹۷

۱۴۹/۳۵

۱۷۲/۴۳

ردمي نوت ۸

۳۰۲/۴۷

۲۳۷/۸۱

۵۹/۷۳

۱۱۴/۲۳

شيائومي مي اي ۳

۵۰۶/۸۱

۱۹۱/۰۴

۱۲۶/۴۸

۱۰۳/۲۴

شيائومي Mi 9T

۴۸۷/۸۱

۱۸۹/۹۴

۱۲۷/۸۶

۹۶/۳۱

گلكسي A80

۴۹۷/۱۱

۱۹۱/۹۲

۱۱۴/۹۴

۲۱/۸۷

شيائومي Mi 9 SE

۴۸۵/۲۷

۱۸۴/۶۴

۱۱۸/۳

۲۶/۹

سامسونگ گلكسي A50

۴۹۴/۸

۱۹۲/۵۵

۱۰۳/۵۲

۱۸/۹۶

سامسونگ گلكسي M30

۲۸۰/۳۵

۱۰۱/۴۶

۶۴/۸۹

۶۱/۲

سامسونگ گلكسي M20

۳۰۹/۹۷

۱۴۳/۶

۶۷/۷۷

۴۵/۴۷

هواوي پي اسمارت ۲۰۱۹

۲۹۷/۵

۱۵۹/۸

۴۴/۱۵

۷۸/۲۴

هواوي پي ۳۰ لايت

۳۰۴/۵۱

۲۱۶/۱۹

۶۵/۷۳

۴۹/۰۳

نوكيا X7

۲۹۱/۰

۲۰۸/۳۵

۸۴/۲۱

۱۷/۰۶

نوا ۳

۸۷۹/۸۳

۱۷۶/۵۳

۱۵۰/۵۳

۱۵۷/۷۶

* تمامي بنچمارك‌هاي ذكرشده در اين جدول را اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران اجرا كرده است.

آنر نيز همانند هواوي با هدف بهينه‌سازي مصرف انرژي در موبايل هوشمند جديدش، بهره‌گيري متخصص از نهايت توان پردازشي دستگاه رو منوط به فعال‌سازي حالتي موسوم به Performance Mode كرده است؛ اسلايدري كه به‌صورت پيش‌فرض روي حالت Balanced Mode قرار دارد و با فعال‌سازي آن موبايل بالافاصله به متخصص در مورد احتمال جديد‌شدن بيش از حد و افزايش مصرف انرژي هشدار مي‌دهد. ظاهرا حتي در حالت Balanced نيز موبايل در مواقع نياز، توان پردازشي را به بالاترين سطح مي‌رساند.

مرجع متخصصين ايران آنر ۹ ايكس / Honor 9x

مطابق روند جاري در مطالعه‌هاي اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران، بنچمارك‌هاي نرم‌افزاري انتوتو (ارزيابي عملكرد كلي دستگاه)، PCMark (شبيه‌سازي متخصصي‌هاي روزمره)، GeekBench (سنجش عملكرد پردازنده‌ي مركزي) و دو آزمون 3DMark و GFXBench (ارزيابي عملكرد واحد پردازش گرافيكي) را با دو حالت مصرف انرژي Performance و Balanced روي آنر ۹ ايكس اجرا مي‌كنيم. همان‌طور كه نتايج نشان مي‌دهند، در پاره‌اي از موارد همچون گيك‌بنچ و GFXBench تفاوت‌ بين دو حالت ناچيز است؛ اما در آزمون انتوتو، PCMark و آزمون‌هاي گرافيكي 3DMark، اختلاف عملكرد بيشتر مي‌شود.

جدول بنچمارك‌ ابزارهاي موبايل ميان‌رده و پايين‌رده

محصول / بنچمارك

AnTutu 8

3DMark

PCMark

Work 2.0

GeekBench 5

GFXBench

IceStorm

Unlimited

Sling Shot Extreme 

Overall / Web Browsing 

Single / Multi

Aztec Ruins Vulkan - Normal Tier

Manhattan 3.1 

Car Chase

T-Rex

Unlimited

(Onscreen / Offscreen (FPS

آنر 9X

(Perf. Mode)

۱۹۱۶۵۷

۲۱۲۶۳

۹۸۹

۷۱۸۱

۷۹۵۴

۳۳۳

۱۳۶۶

۴.۷

۵.۶

۱۲

۱۴

۶.۵

۷.۷

۳۵

۳۹

آنر 9X

۱۶۳۲۶۶

۱۵۹۸۱

۸۲۵

۶۰۰۷

۵۸۸۲

۳۲۱

۱۳۴۹

۴.۷

۵.۵

۱۲

۱۴

۶.۵

۷.۷

۳۵

۳۹

مي ۹ لايت

۱۹۵۶۴۰

۲۹۲۲۳

۱۹۴۵

۶۷۶۳

۶۴۱۱

۳۴۴

۱۴۰۷

۱۱

۱۲‍

۲۱

۲۳

۱۲

۱۳

۵۶

۶۵

واي ۹ پرايم ۲۰۱۹

Perf. mode

۱۷۵۵۶۷

۲۱۳۱۱

۹۹۴

۷۰۰۸

۷۳۹۴

۳۳۳

۱۴۱۵

۴.۵

۵.۶

۱۲

۱۴

۶.۲

۷.۷

۳۴

۳۹

موتورولا وان اكشن

۱۸۵۸۲۶

۲۳۴۸۲

۱۳۵۴

۶۶۵۱

۶۴۵۸

۳۴۱

۱۳۶۱

۷.۳

۹.۷

۱۳

۱۴

۷.۹

۹.۳

۳۶

۴۰

شيائومي Mi 9 SE

۲۱۹۹۷۱

۳۱۶۵۳

۲۲۰۹

۶۸۷۵

۶۴۷۰

۳۹۴

۱۵۱۵

۱۳

۱۴

۲۴

۲۶

۱۳

۱۵

۵۸

۷۴

شيائومي Mi 9T

۲۵۱۳۷۷

۳۲۷۵۴

۲۳۳۸

۷۵۰۸

۷۲۰۴

۵۴۵

۱۷۲۰

۱۳

۱۶

۲۳

۲۷

۱۳

۱۶

۵۸

۷۷

ردمي 8A

Failed

۱۳۲۰۴

Failed

۴۶۱۱

۵۰۷۶

Not Installed

۶/۱

۳/۳

۱۴

۶/۴

۷/۱

۳/۵

۳۴

۲۲

شاهين ۲

۱۵۵۶۹۸

۱۹۰۸۷

۱۱۵۳

۸۰۵۶

۸۷۱۹

۲۸۵

۱۴۳۲

۶/۹

۷/۵

۱۱

۱۲

۶/۷

۷/۴

۳۳

۳۹

گلكسي A70

۱۹۹۶۸۲

۲۴۵۲۰

۱۱۱۸

۷۳۳۷

۶۷۳۴

۵۰۷

۱۶۰۶

Failed

۱۳

۱۵

۶/۹

۸/۱

۳۷

۴۱

ردمي نوت ۸ پرو

۲۸۱۴۶۷

۳۴۰۹۰

۲۰۳۸

۱۰۲۰۲

۹۵۵۷

۴۹۸

۱۶۴۰

۱۳

۱۳

۱۶

۱۹

۱۱

۱۱

۴۵

۵۲

ردمي نوت ۸

۱۶۵۶۱۹

۲۳۷۸۱

۱۱۲۴

۶۷۱۹

۶۵۸۳

۳۱۳

۱۳۸۹

Failed

۱۲

۱۳

۶/۲

۷/۰

۳۳

۳۶

شيائومي مي اي ۳

۱۷۳۲۵۲

۲۳۶۶۰

۱۱۳۲

۶۶۲۶

۶۱۶۲

--

Failed

۲۶

۱۳

۱۳

۷/۲

۵۲

۳۶

ردمي نوت ۷

۱۷۲۹۷۴

۲۶۲۵۷

۱۴۱۰

۶۳۴۱

۵۹۰۱

--

۷

۸

۱۳

۱۵

۷/۷

۹/۱

۴۴

۵۰

گلكسي A80

--

۳۷۷۶۲

۲۳۹۳

۷۰۹۹

--

--

۱۵

۱۸

۲۴

۲۵

۱۴

۱۷

۵۹

۸۴

گلكسي A50

۱۷۲۷۶۳

۱۶۵۲۰

۱۳۴۹

۵۸۳۹

۵۲۶۹

--

۷/۹

۹/۷

۱۳

۱۴

۸/۳

۹/۱

۳۷

۴۱

گلكسي M30

--

۱۳۲۲۸

۵۸۴

۵۱۴۲

۵۳۳۵

--

۴/۳

۴/۸

۴/۳

۴/۹

۷

۷/۹

۲۲

۲۵

گلكسي M20

--

۱۳۲۴۸

۵۸۱

۵۱۲۰

۵۳۴۰

--

۲/۳

۲/۶

۲/۴

۲/۶

۳/۸

۴/۳

۱۲

۱۴

هواوي پي ۳۰ لايت

(Performance)

--

۲۲۰۶۶

۹۷۵

۷۰۷۳

۷۶۶۹

--

۵/۰

۵/۷

۱۳

۱۴

۶/۹

۷/۷

۳۷

۳۵

* تمامي بنچمارك‌هاي ذكرشده در اين جدول را اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران اجرا كرده است.

موانع موجود بر سر راه گروه هواوي،‌ آنر را واداشت تا پردازنده‌ي قديمي‌تري را در نسخه‌ي جهاني آنر ۹ ايكس به‌كار بگيرد. بدين ترتيب ميان‌رده‌ي جديد آنر در برخي از بنچمارك‌ها، نتايج ضعيف‌تري را نسبت به رقباي هم‌رده به‌جاي مي‌گذارد؛ البته بايد توجه داشت كه آنر ۹ ايكس در دنياي واقعي، متخصصي با استفاده‌‌هاي عادي و نيمه‌سنگين را نااميد نمي‌كند و تقريبا در اغلب مواقع، عملكردي سريع و عاري از لگ دارد. 

باتري

آنر ۹ ايكس براي تأمين انرژي موردنياز خود به باتري نسبتا حجيمي با ظرفيت ۴۰۰۰ ميلي‌آمپرساعت اتكا دارد. تجربه‌ي ما از مطالعه دستگاه‌هاي مختلف نشان مي‌دهد كه چنين ظرفيتي مي‌تواند شارژدهي مناسبي را به‌همراه داشته باشد. آنر ادعا مي‌كند كه آنر ۹ ايكس تا ۱۲۰ ساعت پخش موسيقي، ۱۳ ساعت پخش ويدئو، ۲۴ ساعت مكالمه‌ي 3G و ۸ ساعت بازي متخصص را همراهي خواهد كرد؛ اما اين آمار و ارقام تا چه اندازه با واقعيت هم‌خواني دارد؟ براي يافتن پاسخ، آزمون‌هاي متداول اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران را روي آنر 9X‌ اجرا مي‌كنيم.

مرجع متخصصين ايران آنر ۹ ايكس / Honor 9x

براي اجراي آزمون پخش فيلم، ابتدا روشنايي نمايشگر آنر 9X را روي ۲۰۰ نيت قرار مي‌دهيم و سپس در شرايطي كه خروجي صدا و اتصالات بي‌سيم قطع شده است، ويدئو معيار اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران با وضوح HD را به‌صورت مداوم تا اتمام كامل شارژ باتري روي موبايل پخش مي‌كنيم. موبايل ميان‌رده‌ي آنر در اين آزمون ۱۱ ساعت و ۳۱ دقيقه دوام آورد؛ بنابراين با آنر ۹ ايكس مي‌توانيد چهارگانه‌ي انتقام‌ جويان (Avengers) را به‌صورت كامل تماشا كنيد و نگاهي نيز به نقد آن‌ها در اخبار تخصصيجي بياندازيد!

محصول / آزمايش

نمايشگر

باتري

ويدئو

GFXBench

Manhattan 3.1

PCMark

Work 2.0

ابعاد و رزولوشن

ميلي‌آمپرساعت

دقيقه:ساعت

طول‌عمر باتري

(دقيقه)

عملكرد طولاني‌مدت

(فريم)

درصد افت عملكرد

دماي بيشينه

(درجه‌ي سلسيوس)

دقيقه:ساعت

آنر 9X

۶.۵۹ اينچ

۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پيكسل

۴۰۰۰

--

۳۰۲.۳

۷۶۹.۷

۰/۵∼

۴۴

--

۱۱:۳۱

۴۶۶.۵

۶۵۲.۵

۱۶.۷

۴۱

۹:۱۱

واي ۹ پرايم ۲۰۱۹

۶.۵۹ اينچ

۴۰ × ۱۰۸۰ پيكسل

۴۰۰۰

--

۲۴۵/۲

Perf. mode

۷۳۸/۶

Perf. mode

۰/۷∼

Perf. mode

۴۲/۸

Perf. mode

--

۱۱:۳۰

۳۰۹/۵

۶۸۷/۳

۸/۵∼

۴۱

۹:۴۲

موتورولا وان اكشن

۶.۳ اينچ

۲۵۲۰ × ۱۰۸۰ پيكسل

۳۵۰۰

۱۰:۴۴

۲۷۹/۸

۷۷۹/۵

۰/۱۹∼

۳۷/۶

۸:۱۳

مي ۹ لايت

۶.۳۹ اينچ

۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پيكسل

۴۰۳۰

۱۷:۵۳

۳۶۳/۳

۱۲۸۲

‍‍‍‍۰∼

۳۷/۵۰

۱۲:۰۶

ردمي 8A

۶.۲ اينچ

۱۵۲۰ × ۷۲۰ پيكسل

۵۰۰۰

۱۴:۱۷

۵۵۴/۶

۸۱۰/۶

۰/۹۱

۳۲/۵۰

۱۲:۰۷

شاهين ۲

۶.۲۹ اينچ

۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پيكسل

۳۹۵۰

۱۱:۴۵

۵۰۶/۲

۶۷۲/۳

۰/۲۵

۳۹

۷:۱۶

گلكسي اي ۷۰

۶.۷ اينچ

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پيكسل

۴۵۰۰

۱۶:۴۰

۴۴۹/۱

۶۳۴/۳

۲۴/۶

۳۵.۷

۱۰:۵۷

ردمي نوت ۸ پرو

۶.۵۳ اينچ

۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پيكسل

۴۵۰۰

۱۴:۰۳

۴۳۱

۱۰۲۵

۳۶/۹

۴۱/۲۵

۸:۱۱

ردمي نوت ۸

۶.۳ اينچ

۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پيكسل

۴۰۰۰

۱۶:۲۳

۳۷۸

۶۸۹/۵

۲/۵

۳۷/۵

۱۱:۰۲

شيائومي مي اي ۳

۶.۰۱ اينچ

۱۵۶۰ × ۷۲۰ پيكسل

۴۰۳۰

۱۵:۲۵

۳۷۸/۶

۱۵۵۶

۵

۳۹

۱۲:۴۰

شيائومي Mi 9T

۶.۳۹ اينچ

۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پيكسل

۴۰۰۰

۱۸:۱۱

۳۶۸/۹

۱۲۴۹

۱۱

۴۰

۱۲:۳۷

گلكسي A80

۶.۷ اينچ

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پيكسل

۳۷۰۰

۱۶:۳۴

۳۱۷/۵

۱۲۸۹

--

--

۸:۲۵

شيائومي Mi 9 SE

۵.۹۷ اينچ

۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پيكسل

۳۰۷۰

۱۴:۰۵

۳۰۳/۷

۱۰۳۰

۳۰

۴۲

۸:۳۶

گلكسي A50

۶.۴ اينچ

۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پيكسل

۴۰۰۰

۱۶:۲۰

۵۳۳/۲

۴۶۸/۹

--

--

۱۱:۲۳

گلكسي M30

۶.۴ اينچ

۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پيكسل

۵۰۰۰

۲۰

۲۳۴

۸۵۷/۶

--

--

۱۳:۵۳

گلكسي M20

۶.۳ اينچ

۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پيكسل

۵۰۰۰

۱۴:۲۰

۲۳۸

۸۴۳/۲

--

--

۱۱:۰۰

پي اسمارت ۲۰۱۹

۶.۲۱ اينچ

۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پيكسل

۳۴۰۰

۱۰:۰۶

۳۴۱/۲

۵۵۴/۸

۱۸/۴

۴۱

۷:۵۲

هواوي پي ۳۰ لايت

۶.۱۵ اينچ

۲۳۱۲ × ۱۰۸۰ پيكسل

۳۳۴۰

۱۱:۰۶

۳۱۰

۵۵۸/۹

۴۴

۴۱

۷:۳۷

* تمامي بنچمارك‌هاي ذكرشده در اين جدول را اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران اجرا كرده است.

در مرحله‌ي بعدي نوبت به دو آزمون نرم‌افزاري PCMark و GFXBench‌ مي‌رسد تا به‌ترتيب شارژدهي آنر ۹ ايكس را در متخصصي‌هاي روزمره (Screen-on-Time) و پردازش مداوم محتواي گرافيكي سنگين ارزيابي كنند. بنابر نتيجه‌ي ۹ ساعت و ۱۱ دقيقه‌اي آزمون PCMark كه درحقيقت مدت‌زمان روشن‌ماندن نمايشگر با روشنايي ۲۰۰ نيتي را نشان مي‌دهد، مي‌توان نتيجه گرفت آنر ۹ ايكس در متخصصي‌هاي عادي حدود ۱/۵ روز شخص را همراهي خواهد كرد.

براي نمايش تفاوت پروفايل‌هاي مصرف انرژي Performance و Balanced، آزمون گرافيكي GFXBench را در دو حالت روي آنر ۹‌ ايكس اجرا مي‌كنيم. درحالي‌كه پروفايل انرژي Performance حدود ۳۵ درصد از مدت‌زمان شارژدهي آنر ۹ ايكس در متخصصي‌هايي همچون اجراي بازي مي‌كاهد، اما پايداري عملكرد به‌ميزان چشم‌گيري بهبود مي‌يابد. 

ميا‌ن‌رده‌ي اقتصادي آنر از فناوري شارژ بي‌سيم بهره‌اي نمي‌برد و به‌صورت پيش‌فرض با شارژري ۱۰ واتي (۵ ولت/ ۲ آمپر) به‌فروش مي‌رسد؛ شارژري كه آنر ۹ ايكس را ظرف ۳۰ دقيقه به ميزان ۲۷ درصد شارژ مي‌كند.

جمع‌بندي

آنر ۹ ايكس ميان‌رده‌‌ي جديد آنر در بازار كشورمان از انديشه متخصصين طراحي مدرن‌‌تر از نسل گذشته شده است و با طراحي بدون بريدگي و يكپارچه‌‌ي جلو خود امتياز قبولي در اين بخش مي‌گيرد. نمايشگر اين موبايل تفاوت فاحشي با ديگر محصولات برندهاي آنر و هواوي ندارد. از انديشه متخصصين نرم‌افزاري نيز طبق انتظار آنر ۹ ايكس با اندرويد ۹ پاي روانه‌ي بازار شده است و اين موبايل دسترسي كامل به گوگل‌پلي دارد.

مرجع متخصصين ايران آنر ۹ ايكس / Honor 9x

نكات مثبت

  • طراحي زيبا
  • نمايشگر ۶/۵۹ اينچي تمام‌صفحه و عاري از بريدگي
  • شارژدهي نسبتا خوب
  • عملكرد رضايت‌بخش دوربين در شب

نكات منفي

  • شارژ ۱۰ واتي
  • استفاده نكردن از پردازنده‌ي قدرتمند كرين ۸۱۰ برخلاف نسخه‌ي چين
  • روشنايي بالاي رنگ مشكي
تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات