شرط واردات دستگاه ماينر به كشور براي توليد ارز ديجيتال اعلام شد

شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳
مطالعه 1 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
بعد از قانوني‌شدن استخراج ارز ديجيتال در كشور، شرط واردات قانوني اين دستگاه اعلام شده است.
تبليغات

بعد از موافقت هيئت‌وزيران در ششم مرداد سال جاري با استخراج ارز ديجيتال، آيين‌نامه‌ي فرايند ماينينگ رمزارزها نيز تصويب شد تا فعاليت در اين عرصه به‌صورت قانوني انجام شود. حال منبع آگاهي در وزارت صنعت، معدن و تجارت، اعلام كرده است واردات دستگاه ماينر و لوازم جانبي به كشور مجاز است و درباره‌ي شرايط واردات آن مي‌گويد:

واردات اين دستگاه به‌واسطه‌ي شركت‌ها در‌ صورتي‌ مجاز است كه دفتر صنايع الكترونيك و برق و مخابرات وزارت صنعت تأييد كند و پس از گرفتن تأييد بايد ثبت سفارش انجام شود.

پس از قانوني‌شدن استخراج ارز ديجيتال در كشور، تقاضا براي خريد دستگاه ماينر يا دستگاه‌هاي استخراج رمزارز افزايش يافته است. درحال‌حاضر، بخش زيادي از دستگاه‌هاي ماينر به‌صورت قاچاق و بخش كمي به‌صورت قانوني وارد كشور مي‌شود. واردات قانوني دستگاه ماينر به كشور شرايط خاصي دارد كه واردكنندگان بايد به آن توجه كنند. اين منبع آگاه درباره‌ي واردات ماينر به‌عنوان دستگاه‌هاي آي‌تي به كشور گفت:

تطبيق ثبت سفارش با كالايي كه از مبادي رسمي وارد كشور مي‌شود، بر‌عهده‌ي گمرك است.

اين در حالي است كه بسياري از فعالان حوزه‌ي ماينينگ فعاليت با تعرفه‌هاي برق اعلام‌شده‌ي وزارت نيرو را بسيار گران خوانده و عنوان كرده‌اند نمي‌توان با تعرفه‌هاي بسيار گران كنوني ماينينگ كرد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات