مرجع متخصصين ايران

مطالعه لاجيتك رالي

دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰
مطالعه 14 دقيقه
لاجتيك رالي محصولي ممتاز در دنياي تجهيزات ويديوكنفرانس است كه با طراحي ماژولار و قابليت‌هاي متعدد خود، استانداردي جديد در اين حوزه تدوين كرده است.
تبليغات

با رشد كسب‌و‌كار و استارتاپ‌ها در مناطق مختلف جهان، افزايش تعداد فريلنسر‌ها و نياز به ارتباط مداوم اعضاي تيم‌ با يكديگر، بيش‌ازپيش به تجهيزات ارتباط‌ از راه دور نياز حس مي‌شود. در همين راستا نيز شركت‌هاي مختلفي به توسعه و ساخت تجهيزات ويديوكنفرانس پرداخته‌اند.

اما در اين بين لاجيتك به‌عنوان مطرح‌ترين سازنده‌ي وب‌كم و تجهيزات ويديوكنفرانس، با معرفي چندين دستگاه جديد طي سال‌هاي گذشته، تنوع محصولات خود را افزايش قابل توجهي داده است. در كنار وب‌كم‌هاي مناسب براي متخصصان عادي و حرفه‌اي‌، شاهد محصولات پيشرفته‌اي از لاجيتك، مختص اداره‌جات و سازمان‌هاي تجاري هستيم. كيفيت ساخت بالا، طراحي ماژولار، نصب و استفاده‌ي آسان بزرگ‌ترين نقاط قوت اين محصولات به‌شمار مي‌روند كه به لطف تنوع خوب و لوازم جانبي گسترده توانايي تأمين نياز‌هاي تمامي سازمان‌هاي كوچك و بزرگ را خواهند داشت. برخي از اين محصولات عبارت‌اند از:

  • لاجيتك BCC950: مختص اتاق‌هاي كوچك كنفرانس و برقراري تماس‌هاي ويديويي براي گروه‌هاي ۱ تا ۴ نفر
  • لاجيتك كانكت: كوچك، قابل حمل، مختص اتاق‌هاي كوچك و متوسط تا حداكثر ۶ نفر براي تماس صوتي
  • لاجيتك ميت‌آپ: زاويه‌ي ديد وسيع، ريموت كنترل، قابليت چرخش خودكار لنز، همراهي از ميكروفن اضافي، مختص اتاق‌ جلسات متوسط تا حداكثر ۸ نفر
  • لاجيتك گروپ: اخبار تخصصي اپتيكال، زاويه‌ي ديد وسيع، ريموت كنترل، قابليت چرخش خودكار لنز، همراهي از ميكروفن اضافي، مختص سالن جلسات تا حداكثر ۲۰ نفر

اما اگر به‌دنبال توانمند‌ترين دستگاه ويديوكنفرانس موجود در بازار و مختص سالن جلسات بزرگ هستيد، لاجيتك محصولي ويژه دارد. رالي (Rally) نام توانمند‌ترين محصول لاجيتك دراين‌زمينه است كه قابليت‌هاي منحصر‌به‌فردي به‌همراه دارد. ۱۵ برابر اخبار تخصصي HD، توانايي تشخيص فرد در حال صحبت در سالن، ميكروفن و اسپيكر توانمند، قابليت حذف نويز محيط، رزولوشن 4K و تنظيم خودكار روشنايي محيط، تنها بخشي از توانايي‌هاي رالي است تا آن را يك سر‌و‌گردن بالاتر از رقباي خود قرار دهد.

پيش‌تر در اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران به مطالعه عميق محصولات ويديوكنفرانس لاجيتك پرداختيم. اما در ادامه با گران‌ترين محصول لاجيتك آشنا خواهيد شد كه با خود استاندارد‌هاي جديدي در دنياي تجهيزات ويديوكنفرانس به‌همراه دارد. با اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران همراه باشيد.

لاجيتك رالي توسط شركت مرواريد اسپيرو، نماينده لاجيتك در ايران براي مطالعه در اختيار اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران قرار گرفته است.

مشخصات متخصص لاجيتك رالي

ابعاد دوربين

۱۸۲.۵ در ۱۵۲ در ۱۵۲ ميلي‌متر (ارتفاع، عرض، عمق)

ابعاد اسپيكر

۱۰۳ در ۴۴۹ در ۸۰ ميلي‌متر (ارتفاع، عرض، عمق)

ابعاد ديسپلي هاب 

۴۰ در ۲۰۶ در ۱۷۹ ميلي‌متر (ارتفاع، عرض، عمق)

ابعاد هاب روي ميز

۴۰ در ۱۷۶ در ۱۳۸ ميلي‌متر (ارتفاع، عرض، عمق)

حداكثر رزولوشن فيلم‌برداري

4K ،1440p، 1080p ،900p ،720p با نرخ ۳۰ فريم‌بر‌ثانيه

1080p ،720p با نرخ ۶۰ فريم‌بر‌ثانيه

زاويه‌ي ديد دوربين

۹۰ درجه قطري، ۸۲ درجه افقي، ۵۲ درجه عمودي

قابليت چرخش افقي ۹۰ +/- درجه و عمودي ۳۵+ / ۴۵- درجه

ساير قابليت‌هاي دوربين

۱۵ برابر اخبار تخصصي، فوكوس خودكار، سه حالت تنظيم، ال‌اي‌دي نشانگر برقراري تماس ويديويي، قفل كنزينگتون، قرارگيري سر لنز رو به‌پايين در شرايط آماده‌به‌كار براي امنيت، فناوري تشخيص فرد در حال صحبت، تنظيم خودكار قاب تصوير باتوجه به افراد در حال صحبت در جلسه، كنترل خودكار ميزان نوردهي تصوير باتوجه به نور محيط، تنظيم خودكار نوردهي باتوجه به رنگ پوست افراد درون قاب

قابليت‌هاي ميكروفن

دريافت صدا تا قطر ۴.۵ متر، ۴ ميكروفن داخلي چندسويه، فناوري AEC براي حذف اكو آكوستيك، فناوري VAD براي درك فرد در حال صحبت در كنفرانس، قابليت حذف نويز محيط، تنظيم خودكار حجم صداي هر يك از افراد حاضر در جلسه

قابليت‌هاي اسپيكر

درايور ۷۶ ميلي‌متري، سيستم تعليق درايور براي جلوگيري از انتشار لرزش، صداي خروجي ۹۵ دسي‌بل در توان يك وات و ۱۰۰ دسي‌بل در توان ۷.۵ وات، فركانس نمونه‌برداري ۴۸ كيلوهرتز

سيستم‌عامل سازگار

ويندوز ۷ (حداكثر رزولوشن 1080p)، ويندوز ۸.۱، ويندوز ۱۰

مك‌او‌اس ۱۰.۱۰ يا جديد‌تر

كروم‌او‌اس (حداكثر رزولوشن 1080p)

كنترل از راه دور

دارد با قابليت كنترل تا ۸/۵ متر؛ با قابليت كنترل زاويه‌ و اخبار تخصصي دوربين، حجم صداي اسپيكر، قطع‌كردن ميكروفن، برقراري و قطع‌كردن تماس، تنظيم زواياي پيش‌فرض دوربين

نرم‌افزار‌هاي سازگار

Skype, Zoom, Teams, Fuze, Jabber, BlueJeans, Broadsoft, Google Meet, Vidyo, GoToMeeting

سازگار با نرم‌افزار‌هاي استريم

ساير

فوكوس خودكار، دو حالت تنظيم دوربين، كدك H.264

محتواي جعبه

دوربين، هاب ديسپلي، هاب روي ميز، اسپيكر (يك عدد)،ميكروفن (يك عدد)، ريموت كنترل، كابل دو متري USB-C به USB-C، كابل دو متري USB-A به USB-B، كابل ۵ متري CAT6A شبكه، كابل دو متري HDMI (دو عدد) كابل يك متري پاور (دو عدد)، آداپتور برق (دو عدد)

لوازم جانبي

كيت اتصال به ديوار (براي اتصال دوربين و دو اسپيكر و دو هاب به ديوار يا ميز)، ميكروفن (حداكثر تا ۷ عدد)، هاب ميكروفن (براي اتصال سه ميكروفن براي ايجاد فضاي كنفرانس تميزتر)، اسپيكر (حداكثر تا يك عدد)

طراحي

لاجيتك رالي به‌هيچ وجه دستگاهي كوچك يا قابل حمل نيست. در وهله‌ي اول كه با بسته‌بندي آن رو‌به‌رو شويد، قطعا متعجب خواهيد شد. نه‌تنها مجموعه‌ي ويديوكنفرانس رالي از بخش‌هاي متعددي تشكيل مي‌شود، بلكه هر يك نيز در نوع خود ابعاد قابل توجهي دارند تا در همان ابتدا اين دستگاه خبر از توانايي بالاي خود دهد. دوربين اين مجموعه با ابعاد قابل‌توجه و لنز بزرگ خود با اخبار تخصصي ۱۵ برابري، به‌تنهايي جذابيت زيادي دارد؛ ابعاد اين دوربين تا حدي برابر با لنز كيت ۱۴۰-۱۸ ميلي‌متري دوربين‌هاي DSLR است. مجموعه‌ي لاجيتك رالي شامل قطعات زير است:

  • دوربين
  • هاب ديسپلي
  • هاب روي ميز
  • اسپيكر
  • ميكروفن
  • ريموت كنترل
  • هفت عدد كابل و دو آداپتور

البته در صورتي كه بسته‌ي رالي پلاس را خريداري كنيد، يك اسپيكر و ميكروفن ديگر نيز همراه اين تجهيزات در اختيارتان قرار خواهد گرفت. 

قطعات اصلي لاجيتك رالي را دوربين، اسپيكر، ميكروفن و دو هاب آن تشكيل مي‌دهد. هاب نمايشگر به دوربين (به‌واسطه‌ي كابل USB-C به USB-C) و اسپيكر متصل مي‌شود و در فاصله‌ي نزديكي با آن‌ها قرار مي‌گيرد. اين دستگاه تنها با يك كابل شبكه CAT6A به هاب ميز متصل مي‌شود. هاب نيز وظيفه‌ي اتصال ميكروفن‌ها به مجموعه را خواهد داشت. ميكروفن‌هاي دستگاه نيز هر يك در كنار كابل خروجي خود به درگاه ميكرو USB مجهز هستند. بدين ترتيب در صورتي كه قصد استفاده از چندين ميكروفن را داشته باشيد، مي‌توانيد آن‌ها را به‌صورت سري به يكديگر و در نهايت آخرين ميكروفن را به هاب روي ميز متصل كنيد. 

مرجع متخصصين ايران لاجيتك رالي / Logitech Rally
مرجع متخصصين ايران لاجيتك رالي / Logitech Rally

اما نكته‌ي جالب در خصوص هاب‌هاي لاجيتك رالي، تجهيز آن‌ها به درگاه HDMI است. هاب نمايشگر به دو درگاه خروجي HDMI و هاب ميز به دو درگاه ورودي HDMI مجهز هستند. بدين ترتيب قادر خواهيد بود اين مجموعه را به دو تلويزيون متصل كنيد و دو محتواي مختلف را در اتاق جلسه‌ي خود نشان دهيد. مثلا مي‌توانيد در يكي از تلويزيون‌ها تصوير فرد يا گروه مقصد تماس تصويري خود و در ديگري پرزنتيشن يا صفحه‌ي كامپيوتر خود را قرار دهيد تا آزادي عمل بيشتري داشته باشيد. همچنين در طرف ديگر قادر خواهيد بود دو ورودي تصوير مختلف را به هاب روي ميز جهت نمايش محتواي آن‌ها به مخاطبان خود متصل كنيد. 

كيفيت ساخت عالي و طراحي ماژولار

در انديشه متخصصين داشته باشيد كه براي استفاده از رالي بايد از كامپيوتر يا دستگاهي ديگر كه قادر به برقراري تماس تصويري باشد بهره ببريد. به‌گفته‌ي لاجيتكي، توانمندترين محصول اين شركت از بازه‌ي گسترده‌اي از سيستم‌هاي عامل و نرم‌افزار‌هاي ارتباطي پيشتيباني مي‌كند تا پس از اتصال به‌ كامپيوتر بلافاصله قادر به بهره‌گيري از آن باشيد. اتصال به كامپيوتر نيز از طريق كابل USB-A به USB-B اما نكته‌ي جذاب دراين‌زمينه امكان اتصال كامپيوتر به هاب نمايشگر يا ميزي، بسته به محل قرارگيري آن‌ها و فاصله تا كامپيوتر است. براي استفاده از رالي كافي است هاب روي ميز يا هاب ديسپلي را با كابل USB به كامپيوتر متصل كنيد تا بلافاصله عمليات شناسايي آن انجام شود و امكان استفاده از دستگاه در نرم‌افزار‌هاي مختلف فراهم شود. 

مرجع متخصصين ايران لاجيتك رالي / Logitech Rally
مرجع متخصصين ايران لاجيتك رالي / Logitech Rally
مرجع متخصصين ايران لاجيتك رالي / Logitech Rally
مرجع متخصصين ايران لاجيتك رالي / Logitech Rally

در صورتي كه قصد اتصال رالي به ديوار را نيز داريد، مي‌توانيد كيت مخصوص اتصال آن به ديوار را خريداري كنيد. در اين كيت، مانت مخصوص نصب هر يك از اسپيكر‌ها، هاب‌ها و دوربين موجود است. 

مهم‌ترين مولفه‌ي رالي، كيفيت ساخت بسيار بالاي آن در كنار طراحي ساده و زيبا است كه از همان ابتدا خود را به‌خوبي به متخصص نشان مي‌دهد. هر يك از بخش‌ها با ظرافت و سادگي خاصي طراحي شده‌اند و مي‌توانند به زيبايي سالن كنفرانس نيز بيفزايند. در طرف ديگر لاجيتك حساسيت بالايي براي افزايش كيفيت ساخت آن‌ها نشان داده است تا رالي را محصولي با عمر بالا براي محيط‌هاي تجاري نشان دهد.

عملكرد

براي استفاده از رالي كافي است پس از اتصال بخش‌هاي مختلف به يكديگر، آن را به كامپيوتر متصل كنيد؛ بدين ترتيب بلافاصله قادر به استفاده از آن در نرم‌افزار مورد انديشه متخصصين خود خواهيد بود. لاجيتك دفترچه‌ي يادگيريي نحوه‌ي چينش و اتصال قطعات به‌ يكديگر را در بخش بالايي جعبه قرار داده است تا روند پيچيده‌ي نصب و راه‌اندازي اوليه را تا حد امكان ساده كند.

رالي يكي از معدود تجهيزات ويديوكنفرانس است كه توانايي برقراري مكالمه‌ي تصويري با رزولوشن 4K را دارد. امكان برقراري تماس‌ تصويري 4K، قابليتي تبليغاتي در لاجيتك رالي نيست و به‌لطف استفاده از حسگر توانمند و لنز بسيار باكيفيت، شاهد ارايه‌ي بهترين كيفيت تصوير در دنياي وب‌كم و تجهيزات ويديوكنفرانس هستيم. اما لاجيتك به افزايش رزولوشن فيلم‌برداري بسنده نكرده و با استفاده از فناوري‌هاي هوشمند مختلف، سعي بر بهبود كيفيت و توانايي‌هاي پرچم‌دار تجهيزات ويديوكنفرانس خود كرده است.

مرجع متخصصين ايران لاجيتك رالي / Logitech Rally

لاجيتك سه فناوري ويژه‌ براي تجهيزات ويديوكنفرانس رده‌بالاي خود معرفي كرده كه رالي نيز به آن‌ها مجهز است. RightSense نام بسته‌ي جامعي است كه سه فناوري مذكور را در دل خود دارد و هدف از توسعه‌ي آن‌ها، بهبود قابل‌توجه كيفيت تصوير، قاب‌بندي و صداي مكالمات تصويري است. همان‌طور كه اشاره شد، RightSense شامل سه فناوري مختلف است كه عبارت‌اند از:

RightSight: با وجود امكان تغيير زاويه‌ي دوربين و تنظيم قاب تصوير از طريق ريموت كنترل، هنوز چالش‌هاي زيادي پيش‌روي متخصصان براي تنظيم بهترين قاب در شرايط مختلف جلسات ويديويي است. لاجيتك در همين راستا اقدام به توسعه‌ي فناوري رايت‌سنس كرده است كه به‌صورت خودكار فرد در حال گفت‌وگو را تشخيص مي‌دهد و با تغيير زاويه و اخبار تخصصي، قابي مناسب از وي ايجاد مي‌كند. رايت سنس درواقع با كمك ميكروفن‌هاي رالي فعاليت كرده و در صورت دريافت سيگنال مكالمه، به مطالعه افراد حاضر در تصوير مي‌پردازد؛ اگر اين الگوريتم هوشمند هيچ يك از افراد را در حال صحبت كردن نيابد، با بازكردن زاويه‌ي ديد دوربين نماي بيشتري از اتاق جلسات را نمايش مي‌دهد تا در نهايت فرد مورد انديشه متخصصين را يافته و نماي كامل‌تري از افراد حاضر در سالن كنفرانس ارايه دهد. 

RightLight: باتوجه به مشخصات نوري منحصر‌به‌فرد هر‌يك از اتاق جلسات، تنظيم ايده‌آل ميزان نوردهي تصوير از اهميت بسيار زيادي برخوردار است. نحوه‌ي قرارگيري منبع نور (بالاي حضار، پشت حضار و روبه‌روي دوربين يا پشت دوربين و روبه‌روي حضار) منجر به ايجاد تصوير كاملا متفاوتي مي‌شود. لاجيتك با فناوري رايت‌لايت به تنظيم مناسب نوردهي، در نقاط روشن و تاريك (Highlight و Shadow) مي‌پردازد. اين موضوع باعث مي‌شود به‌عنوان مثال در صورت افزايش شدت نور خورشيد (تغيير آب‌و‌هوا از ابري به صاف)، ميزان نور ورودي از پنجره‌هاي اتاق جلسات كاهش و ميزان نوردهي هر يك از حضار افزايش يابد تا تصويري بهتر به‌ارمغان بيايد.

RightSound: به‌لطف فناوري رايت‌ساوند، لاجيتك رالي قادر به بهبود محسوس كيفيت صداي مكالمات ويديويي و صوتي است. اين فناوري در كنار حذف صداي نويز محيطي و زمزمه افراد حاضر در جلسه، اقدام به تقويت سيگنال‌هاي صوتي فرد در حال صحبت نيز مي‌كند. اين الگوريتم پيشرفته‌ي تشخيص مكالمه نيز اقدام به برابر كردن سطح صداي افراد حاضر در جلسه باتوجه به فاصله تا ميكروفن و شدت صوت شخصي هر فرد مي‌كند تا مكالمه‌اي با صداي يكنواخت ايجاد شود.

كيفيت تصاوير ارسال از لاجيتك رالي در سطح بسيار بالايي قرار دارد و آن را مي‌توان به‌عنوان يكي از بهترين نمونه‌هاي بازار دراين‌زمينه دانست. نكته‌ي قابل‌توجه دراين‌زمينه توانايي بسيار عالي رالي در تنظيم ميزان نوردهي بخش‌هاي مختلف تصوير است كه باتوجه به ميزان روشنايي محيط و محل قرارگيري منبع نور، خروجي بسيار خوبي به‌ارمغان مي‌آورد. اين دستگاه در محيط‌هاي كم‌نور نيز به‌خوبي سطح نويز و جزئيات را كنترل مي‌كند و تصاويري باكيفيت ارايه مي‌دهد.

براي بزرگنمايي روي تصاوير كليك كنيد.

كيفيت تصوير با منبع نور مصنوعي

كيفيت تصوير با منبع نور طبيعي و پشت سوژه

كيفيت تصوير در شرايط نوري اندك

فوكوس خودكار رالي نيز توانايي بسيار خوبي به‌همراه دارد. البته طي يك جلسه‌ي ويديويي و به‌خصوص در زمان تغيير زاويه‌ي دوربين يا ميزان اخبار تخصصي آن، شاهد تلاش دوربين در يافتن بهترين فوكوس ممكن هستيم. اما به‌طور كلي عملكرد فناوري فوكوس خودكار در سطح بسيار بالايي قرار دارد و همواره در نهايت شاهد فوكوس صحيح و مناسب خواهيم بود. 

يكي از جذاب‌ترين قابليت‌هاي لاجيتك رالي، توانايي بالاي اخبار تخصصي ‌آن است تا در هر محيط و اتاقي، قادر به يافتن بهترين قاب ممكن و نمايش جزئيات در دورترين نقطه‌ي ممكن باشيد. رالي را دراين‌زمينه مي‌توان در دنياي تجهيزات ويدئو كنفرانس بي‌نظير دانست. به‌عنوان مثال تصوير زير با اخبار تخصصي اپتيكال ۱۰ برابري و در شرايط بسيار سختي (نور پس‌زمينه‌ي زياد و سوژه با كنتراست اندك) ثبت شده است كه با كنترل ميزان نوردهي و فوكوس صحيح، از توان عالي دستگاه خبر مي‌دهد. 

مرجع متخصصين ايران لاجيتك رالي / Logitech Rally

لاجيتك رالي به اسپيكر بسيار توانمندي مجهز شده كه جذابيت زيادي به اين مجموعه بخشيده است. در صورتي كه اسپيكر دوم را نيز خريداري كنيد، مي‌توانيد صدايي رسا و فوق‌العاده داشته باشيد. به‌دليل محل قرارگيري يكسان دوربين و اسپيكر‌ها، در صورت وجود لرزش زياد در اسپيكر‌ها، امكان انتقال آن به دوربين نيز موجود است. در همين راستا لاجيتك در اسپيكر‌هاي رالي از مكانيزمي براي جذب ارتعاش‌ بهره برده است تا هنگام پخش صدا، لرزش و نويز ايجاد شده تأثيري در كيفيت مكالمه نداشته باشد. همچنين مي‌توان از اسپيكر‌هاي رالي به‌عنوان اسپيكر عادي كامپيوتر استفاده كرد؛ البته در انديشه متخصصين داشته باشيد كه باتوجه به ماهيت كاري آن‌ها، توانايي بسيار اندكي در پخش صداهاي بم داشته و به‌همين دليل براي پخش موسيقي به‌هيچ وجه توصيه نمي‌شوند. 

عملكرد عالي مجموعه‌ي دوربين، ميكروفن و اسپيكر لاجيتك رالي

باتوجه به شرايط متخصصي رالي، امكان استفاده از حداكثر ۷ ميكروفن روميزي موجود است. هر يك از ميكروفن‌ها با استفاده از فناوري beamformin‌g توانايي دريافت واضح صداي ۱۰ متخصص را در اطراف خود دارد. فناوري حذف نويز و صداهاي اضافه‌ي محيط نيز كمك بسياري به بهبود و شفافيت صدا در مكالمات گروهي مي‌كند. اين موضوع توسط هاب روي ميز رالي با مطالعه امواج صوتي اطراف ميكروفن‌ها با فركانس ۱۲۵ مرتبه در هر ثانيه، به ارمغان مي‌آيد. قابليت‌هاي مذكور در كنار فناوري هوشمند رايت‌ساوند و امكان افزايش تعداد ميكروفن‌ها تا ۷ عدد، منجر به دريافت و پخش عالي صدا در لاجيتك رالي شده است. وجود كليد لمسي قطع صدا روي هر يك از ميكروفن‌ها نيز امكان گفت‌و‌گوي چند نفر در اتاق كنفرانس بدون نگراني از دريافت و پخش صدا در كنفرانس ويديويي را فراهم كرده است.

نمونه عملكرد ميكروفن رالي و فناوري RightSight براي يافتن بهترين قاب و RightLight براي تنظيم صحيح نوردهي:

لاجيتك همراه ويديوكنفرانس رالي، ريموت كنترل نيز عرضه مي‌كند كه شباهت زيادي به نمونه‌ي همراه ميت‌آپ دارد. به‌واسطه‌ي اين ريموت، امكان كنترل قابليت‌هاي اصلي رالي اعم از تنظيم زاويه‌ي دوربين و ميزان اخبار تخصصي آن، حجم صداي اسپيكر‌ها، قطع و وصل ميكروفن‌ها، برقراري و قطع تماس و اتصال بلوتوث در دسترس است. با فشردن كليد مياني ريموت، دوربين به حالت پيش‌فرض خود باز مي‌گردد. همچنين براي تنظيم هر يك از دو حالت مورد انديشه متخصصين دوربين، كافي است ابتدا قاب تصوير دلخواه خود را تنظيم كنيد و در ادامه هر يك از كليد‌هاي حالت را براي چند ثانيه نگه داريد. 

جمع‌بندي

لاجيتك رالي را بدون‌ شك مي‌توان يكي از بهترين و كامل‌ترين دستگاه‌هاي ويديوكنفرانس حال حاضر دانست. لاجيتك با سال‌ها تجربه در توليد اين دسته از دستگاه‌ها، اقدام به توليد محصولي ماژولار و توانمند كرده است كه نياز متخصصان مختلف در هر سطحي را به خوبي تأمين كند. رالي را مي‌توان استاندارد جديدي براي محصولات حوزه‌ي ويدئو كنفرانس توصيف كرد.

تدوين استاندارد‌هاي جديد در دنياي تجهيزات ويديوكنفرانس

دوربيني توانمند با اخبار تخصصي اپتيكال و رزولوشن 4K، اسپيكر‌هايي رسا و ميكروفن‌هاي توانمند در كنار الگوريتم‌هاي نرم‌افزاري هوشمند، منجر به توليد محتوايي غني و باكيفيت شده است. با وجود قابليت‌هاي گسترده، لاجيتك تمام توان خود را به‌كار گرفته است تا متخصصان در هر سطحي قادر به استفاده از رالي باشند. اين موضوع به عملكرد و پردازش‌هاي خودكار بسته به شرايط استفاده از دستگاه باز مي‌گردد تا نقطه‌ي قوت بزرگي براي پرچم‌دار لاجيتك باشد.

مرجع متخصصين ايران لاجيتك رالي / Logitech Rally

با وجود قابليت‌هاي متعدد رالي، به‌سختي مي‌توان نكته‌ي منفي در آن يافت. تعبيه‌ي كامپيوتر در يكي از هاب‌ها، مي‌توانست نقطه‌‌اي مثبت و بسيار متخصصدي باشد كه البته منجر به افزايش ارزش دستگاه نيز مي‌شد. لازم به‌ذكر است لاجيتك كامپيوتري لمسي و كوچك جهت برقراري تماس نيز به‌صورت جداگانه عرضه مي‌كند كه در صورت نياز مي‌توانيد آن را خريداري كنيد. 

اگر جلسات الكترونيك و ويديويي بخش بزرگي از فعاليت كسب‌و‌كار شما را تشكيل مي‌دهد و تيمي بزرگ نيز بايد در اين جلسات حضور داشته باشند، رالي بهترين راه‌حل موجود خواهد بود. شايد برچسب ارزش اين دستگاه در وهله‌ي اول گزاف به‌انديشه متخصصين برسد، اما پس از مدتي استفاده از رالي، كيفيت ساخت، عملكرد عالي و قابليت‌هاي فوق‌العاده‌ي آن، اين برچسب ارزشي را به‌خوبي توجيه خواهد كرد تا سال‌ها بدون نگراني به برگزاري كنفرانس‌هاي ويديويي خود بدون هرگونه محدوديت و با بالاترين كيفيت ممكن بپردازيد.

نكات مثبت

  • طراحي شكيل و كيفيت ساخت عالي
  • كيفيت بالاي ويدئو
  • اخبار تخصصي اپتيكال و قابليت تنظيم خودكار قاب تصوير
  • عملكرد عالي ميكروفن‌ها
  • الگوريتم‌هاي نرم‌افزاري خودكار و بسيار متخصصدي
  • دو ورودي و خروجي HDMI
  • استفاده‌ آسان در نرم‌افزار‌هاي مختلف

نكات منفي

  • مراحل اوليه نصب پيچيده
  • نياز به كامپيوتر جداگانه
تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات