TCL از ساندبار 3.1 كانال با همراهي از دالبي اتمس رونمايي كرد

سه‌شنبه ۱۷ دي ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
TCL در نمايشگاه CES 2020 از ساندبار +Alto 9 با همراهي از صداي سه‌بعدي و دالبي اتمس رونمايي كرد.
تبليغات

TCL اولين ساندبار خود با همراهي از دالبي اتمس را در نمايشگاه IFA سال گذشته در برلين معرفي كرده بود كه بدون نياز به درايورهاي تقويتي، صدايي همه‌جانبه توليد مي‌كرد. اكنون و در نمايشگاه 2020 شاهد رونمايي از محصول ديگر برند چيني در اين دسته هستيم.

ساندبار +TCL Alto 9 به‌زودي و در سال جاري ميلادي به بازار عرضه خواهد شد. نماينده‌ي شركت سازنده در رونمايي از محصول خود در نمايشگاه لاس‌وگاس، برچسب ارزشي ساندبار مذكور را نيز در بازه‌ي حدود ۴۰۰ دلار عنوان كرد. محصول جديدي TCL در دسته‌ي ساندبارهاي 3.1 كانال جاي مي‌گيرد كه داراي درايورهايي با پخش صدا به طرفين است و همچنين از تعدادي بازتاب‌دهنده‌ي آكوستيك براي بازتاب صدا در كل اتاق بهره مي‌برد.

با پخش فرمت‌هاي دالبي اتمس در ساندبار جديد TCL، بازتا‌ب‌دهنده‌هاي آكوستيك آن نقش مهمي را در جذاب‌تر كردن تجربه‌ي صدا ايفا مي‌كنند. به‌علاوه شركت سازنده ادعا مي‌كند كه قدرت كل صدا با استفاده از جلوه‌هاي آكوستيك سنتي به‌حاي پردازش صوتي، تقويت مي‌‌شود. ايجاد ارتفاع مجازي در +TCL Alto 9 به‌كمك فناوري مجازي‌سازي ارتفاع دالبي ممكن مي‌شود و جلوه‌هاي با فركانس پايين نيز توسط يك ساب‌ووفر بي‌سيم ايجاد مي‌‌شوند.

مرجع متخصصين ايران ساندبار TCL

مطالعه‌هاي اوليه روي ساندبار +TCL Alto 9 نشان مي‌دهد كه با كيفيت صداي قابل‌قبولي در محصول جديد چيني‌ها روبه‌رو هستيم. نويسنده‌ي مقاله‌ي منبع كه امكان مطالعه صدا را از نزديك و در سال CES داشته، ادعا مي‌كند كه صدايي با كيفيت و عمق بالا را در شنيدن جلوه‌هاي صوتي دموي دالبي تجربه كرده است. نماينده‌ي TCL مي‌گويد استفاده از درايورهاي تقويتي در ساندبار، صدا را براي فردي كه در مركز بهينه‌ي آن قرار داشته باشد، با كيفيت بالايي ارائه مي‌كند. ازطرفي طبق ادعاي آن‌ها، جلوه‌هاي مجازي كه در محصول جديد شركت براي ايجاد فضاي آكوستيك استفاده مي‌شوند، تجربه‌اي مناسب را براي همه‌ي افراد حاضر در اتاق ايجاد مي‌كند.

ساندبار +TCL Alto 9 باوجود همراهي از فرمت دالبي اتمس، از فرمت‌هاي DTS:X يا DTS Virtual:X يا eARC و DTS-HD Master Audio همراهي نمي‌كند. شايان ذكر است +TCL Alto 9 در كنار فناوري صوتي Ray-Danz، به‌عنوان اولين ساندبار با تأييديه‌ي Roku TV Ready شناخته مي‌شود. برنامه‌ي مذكور كه توسط Roku در CES معرفي مي‌شود، به اين معنا خواهد بود كه ساندبارها يا دستگاه‌هاي ديگر با تأييديه‌ي فوق، قابليت كنترل با منوي صفحه‌ي تلويزيون‌هاي Roku يا ريموت كنترل‌هاي آن‌ها را دارند. در جريان رونمايي از ساندبار جديد TCL، نماينده‌ي Roku هم حضور داشت و كنترل منوها را با ريمت تلويزيون Roku نمايش داد.

مرجع متخصصين ايران ساندبار TCL

ساندبارها و گيرنده‌هاي با مجوز Roku از بهار امسال و با دريافت يك به‌روزرساني فرمور، امكان هماهنگي هرچه بيشتر با تلويزيون‌هاي Roku را پيدا مي‌كنند. علاوه بر TCL، شركت Denon نيز در ادامه‌ي سال جاري محصولاتي با مجوز Roku به بازار عرضه خواهد كرد كه از ميان آن‌ها مي‌توان ساندبار و گيرنده‌ي تلويزيوني را نام برد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات