ارتباط خودرو و خانه هوشمند با فناوري رنو و اتودو

سه‌شنبه ۱۷ دي ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
فناوري جديد رنو و اتودو به راننده اجازه مي‌دهد پشت فرمان خودرو، برخي تنظيمات لوازم خانه‌ي هوشمند را تغيير دهد.
تبليغات

رنو با همكاري شركت فرانسوي اوتودو (Otodo) فناوري جديدي طراحي كرده كه بين خودرو و خانه هوشمند ارتباط ايجاد مي‌كند. رنو اين فناوري را خدماتي جديد براي راه پيدا‌كردن خودروهايش به زندگي ديجيتالي مصرف‌كننده تعريف مي‌كند.

در سرويس رنو و اوتودو، راننده مي‌تواند ازطريق سيستم اطلاعات و سرگرمي خودرو به خانه‌ي هوشمندش متصل شود. در اين سيستم، دو حالت «خروج از خانه» و «ورود به خانه» تعبيه شده است. در حالت خروج از خانه، راننده مي‌تواند زماني‌كه پشت فرمان خودرو است، دستور خاموش‌شدن چراغ‌ها يا كاهش درجه‌ي ترموستات را صادر كند و درواقع، خانه‌ي هوشمند را در حالت خواب قرار دهد. در حالت ورود به خانه، تمام تنظيمات قبلي به حالت روشن بازگرداننده مي‌شود.

مرجع متخصصين ايران Renault & Otodo CES 2020

انتخاب بين دو حالت تنظيمات خانه هوشمند ازطريق نمايشگر مركزي در داشبورد خودروهاي رنو علاوه‌بر‌اين، شخصي‌سازي ويژگي‌ها و تنظيمات مختلف هم با اپليكيشن موبايل هوشمند ممكن مي‌شود. مسئولان رنو در نمايشگاه  CES 2020 اعلام كرده‌اند اين فناوري روي خودروهايي كه به آخرين نسخه از سيستم Easy Link مجهز هستند، مثل مدل‌هاي زوئي (Zoe) و كليو (Clio) و كپچر (Captur) نصب مي‌شود.

ژان فرانسوز لابال، مدير بازاريابي بخش خدمات و خودروهاي متصل رنو گفت:

با اين فناوري، به مشتري‌هايمان تجربه‌اي جديد و سيستمي كاملا ايمن براي اتصال لوازم خانه‌ به خودرو ارائه مي‌دهيم. فرايند و نحوه‌ي راه‌ندازي اين سيستم بسيار آسان و مشخص است و دو مزيت دارد. خودكار است؛ بنابراين زندگي را راحت‌تر مي‌كند و با خاموش و روشن كردن چراغ‌ها و سيستم گرمايش درصورت نياز، در ذخيره‌كردن انرژي كمك‌كننده خواهد بود.
مرجع متخصصين ايران Renault & Otodo CES 2020

شركت فرانسوي اوتودو كه از سال ۲۰۱۶ فعاليتش را آغاز كرده، سازنده‌ي سيستم ارتباطي بين خودروهاي رنو و خانه‌هاي هوشمند است. اريك دونيِر، مديرعامل اوتودو، درباره‌ي همكاري با رنو گفت:

پلتفرم ما به گروه خودروسازي رنو اجازه داد ارتباطي ساده و جامع بين خودروها و خانه‌هاي هوشمند ايجاد كند كه در برندها و تكنولوژي‌هاي مختلف متخصصدي هستند. به‌زودي، همه مي‌توانند از اين پلتفرم براي سازمان‌دهي زندگي روزانه ازطريق خودرو استفاده كنند.
تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات