مرجع متخصصين ايران

مطالعه تسكو باكس Tab100

شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰
مطالعه 13 دقيقه
تسكو Tab100 با ارزشي مقرون‌به‌صرفه، سعي بر تأمين مناسب نياز‌هاي استريم، پخش الكترونيك و نمايش محتواي چندرسانه‌اي متخصصان دارد.
تبليغات

با افزايش سرويس‌هاي استريم محتواي ويديويي، سليقه و عادت متخصصان نيز در حال تغيير است. سرويس‌هاي سنتي تماشاي تلويزيون جاي خود را به انواع كابلي دادند و اكنون نيز شاهد ظهور نسل جديد بستر‌هاي تماشاي فيلم و محتواي ويديويي برپايه‌ي اينترنت هستيم. اين تغيير و تحول به‌حدي سريع در حال انجام است كه سالانه چندين سرويس جديد وارد گود رقابت شده و محتواي اختصاصي خود را توليد و پخش مي‌كنند. 

در طرف ديگر نيز براي تأمين نياز‌هاي متخصصان، سازندگان تلويزيون و ست‌تاپ باكس‌ها محصولاتي با سيستم‌هاي عامل‌ مختلف توسعه و به بازار عرضه كرده‌اند. به همين دليل شاهد افزايش تنوع روز‌افزون ست‌تاپ‌ باكس‌هاي هوشمند مجهز به سيستم‌عامل اندرويد هستيم كه با نام اندرويد باكس نيز شناخته مي‌شوند.

مرجع متخصصين ايران اندرويد باكس تسكو باكس tab 100

تسكو يكي از برند‌هاي ايراني تجهيزات جانبي كامپيوتر و موبايل است كه به‌تازگي به توليد و عرضه‌ي اندرويد باكس نيز پرداخته است. تسكو Tab100 در بخش سختي از بازار حضور دارد كه رقباي متعددي را در برابر خود مي‌بيند. درحال‌حاضر شاهد حضور اندرويدباكس‌هاي متعددي با برند‌هاي مختلف با برچسب ارزش حدودي ۸۰۰ هزار تومان هستيم.

محصولي مقرون به‌صرفه و توانمند براي پخش طيف گسترده‌اي از محتواي ويديويي در كنار قابليت اجراي بازي‌هاي اندرويدي، از اهداف اصلي توسعه‌ي اندرويد باكس Tab100 بوده است. اما آيا تسكو در اين راه موفق بوده است؟ با اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران همراه باشيد.

تسكو باكس Tab 100 توسط شركت تسكو براي مطالعه در اختيار اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران قرار گرفته است. 

مشخصات متخصص

Tsco Tab100

ابعاد

۱۱۵ در ۱۱۵ در ۲۰ ميلي‌متري (عرض و طول و ارتفاع)

وزن

۴۵ گرم

پردازنده

H6، چهار هسته‌ي Cortex-A53

پردازنده گرافيكي

ARM Mali-720MP

حافظه‌ي رم

۲ گيگابايت از نوع DDR3

حافظه‌ي ذخيره‌سازي 

۱۶ گيگابايت و همراهي از كارت‌ حافظه‌ي خارجي و هارد اكسترنال

درگاه‌هاي ارتباطي

HDMI 2.0، جك ۳.۵ ميلي‌متري هدفون و ميكروفن، درگاه اپتيكال SPDIF، پورت RJ45 ايترنت، يك درگاه USB 2.0 و يك درگاه USB 3.0، درگاه كارت حافظه SD

رزولوشن تصوير

از 720p تا حداكثر 6K

اتصالات بي‌سيم

واي‌فاي، بلوتوث، ميراكست، ايرپلي، DLNA

ارزش

۶۴۰٬۰۰۰ تومان

طراحي

تسكو از زبان طراحي ساده‌اي در Tab100 استفاده كرده است تا محصولي ساده و در عين حال كوچك و زيبا را به ارمغان بياورد. ابعاد كوچك در كنار وزن اندك اين اندرويد باكس، امكان قرارگيري آن در هر بخشي از چيدمان منزل را فراهم مي‌كند. مهم‌ترين مولفه‌ي طراحي را مي‌توان نوار LED سرتاسري آن دانست كه پس از آغاز فعاليت دستگاه، روشن شده و با تغيير به رنگ‌هاي مختلف، نماي زيبايي ايجاد مي‌كند.

بخش بالايي Tab100 نيز از پلاستيك شفاف ساخته شده است تا درخشش بيشتري را به‌همراه داشته باشد؛ البته اين موضوع مي‌تواند به ارزش افزايش خط و خش و نمايش واضح‌تر آن‌ها منجر شود. در جعبه‌ي دستگاه و همراه آن، آداپتور برق، ريموت كنترل، كابل HDMI و دفترچه‌ي راهنما عرضه مي‌شود.

مرجع متخصصين ايران اندرويد باكس تسكو باكس tab 100

در بخش پشتي دستگاه شاهد حضور درگاه‌هاي اتصالي هستيم. پورت‌هاي HDMI، جك ۳.۵ ميلي‌متري هدفون و ميكروفن، درگاه اپتيكال SPDIF، پورت RJ45 ايترنت، يك درگاه USB 2.0 و يك درگاه USB 3.0 در بخش پشتي و درگاه كارت حافظه SD نيز در كنار دستگاه تعبيه شده است. 

كيفيت ساخت Tab100 را مي‌توان مناسب ارزيابي كرد. بدنه‌ي پلاستيكي دستگاه از كيفيت خوبي برخوردار است و تسكو در مونتاژ آن نيز دقت بالايي به‌خرج داده است. البته ابعاد دستگاه نسبت وزن آن كمي زياد است كه شايد حس كالايي ارزان‌ارزش را منتقل كند؛ اما تسكو با ايجاد فضاي خالي بيشتر، سعي بر بهبود عملكرد خنك‌سازي داشته است تا در شرايط كاري سنگين نيز شاهد افزايش دماي بدنه‌ي اين اندرويد باكس نباشيم.

مرجع متخصصين ايران اندرويد باكس تسكو باكس tab 100

ريموت كنترل Tab100 (كه در نسخه‌ي در دسترس اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران فاقد باتري بود) در برخورد اول به‌دليل وزن سبك و جنس پلاستيك استفاده‌شده در آن چندان باكيفيت به‌انديشه متخصصين نمي‌رسد. اين كنترلر علاوه‌بر كليد‌هاي ناوبري اندرويد به كليدهايي براي تنظيمات و جهت‌ها مجهز شده است. نكته‌ي مهم در خصوص اين ريموت كنترل، عدم همراهي آن از ناوبري حركتي است و  ازاين‌رو، ضامن تجربه‌ي عالي از اندرويد نخواهد بود و فقط براي برطرف‌كردن نيازهاي اوليه‌ي خود از دستگاه كافي است. البته خوشبختانه به دليل استفاده از سيستم‌عامل اندرويد، در‌صورتي كه نياز به ريموت حركتي داشته باشيد، مي‌توانيد به خريد نمونه‌هاي متنوع موجود در بازار بپردازيد. همچنين امكان اتصال ماوس و كيبورد به دستگاه فراهم نيز است تا تجربه‌ي متخصصي روان‌تري را به‌ارمغان آورد؛ كه البته قويا استفاده از ريموت كنترل حركتي يا ماوس و كيبورد را توصيه مي‌كنيم. علت اين امر در بخش رابط‌ متخصصي تشريح خواهد شد.

نرم‌افزار و رابط متخصصي

گوگل پس از موفقيت اندرويد در دنياي موبايل‌هاي هوشمند، اين سيستم‌عامل را براي ساير پلتفرم‌ها نيز توسعه داد. اندرويد تي‌وي نسخه‌اي خاص از اين سيستم‌عامل است كه براي تلويزيون‌هاي هوشمند طراحي شده تا متخصصان با استفاده‌ي از ريموت‌هاي معمولي نيز متخصصي لذت‌بخشي در اين محيط تجربه كنند. بهينه‌شدن براي وضوح تصوير و نسبت ۱۶:۹ تلويزيون‌ها، از ديگر تفاوت‌هاي اندرويد تي‌وي با نسخه‌ي مخصوص موبايل‌هاي هوشمند است. اندرويد تي‌وي نيز همانند نسخه‌ي اصلي اندرويد، از نمايشگر‌هايي با وضوح تصوير مختلف به‌خوبي همراهي مي‌كند و مهندسان گوگل به‌خوبي بر اشكالات Scaling محيط رابط متخصصي و اپليكيشن‌هاي آن فائق آمده‌اند.

مرجع متخصصين ايران اندرويد باكس تسكو باكس tab 100

باوجود اين، سازندگان تلويزيون اقبال چندان زيادي به اين سيستم‌عامل از خود نشان ندادند. سامسونگ و ال‌جي سيستم‌عامل اختصاصي تلويزيون‌هاي هوشمند خود را توسعه دادند تا اندرويد تي‌وي از حمايت بزرگ‌ترين نام‌هاي دنياي تلويزيون بي‌بهره باشد. اين موضوع سبب شده با تعداد زيادي از اپليكيشن‌هاي مخصوص اين سيستم‌‌عامل مواجه نباشيم و متخصصان براي رفع نياز‌هايشان با محدوديت‌هايي رو‌به‌رو شوند. البته، امكان نصب اپليكيشن‌هاي اندرويد در نسخه‌ي مخصوص تلويزيون اين سيستم‌عامل دردسترس است؛ ولي برخي مواقع، با ناسازگاري‌هايي مانند بهينه‌نبودن براي استفاده‌ي افقي مواجه خواهيد شد.

تسكو Tab100 از نسخه‌ي كامل نهم سيستم‌عامل اندرويد با رابط‌كاربري اختصاصي تسكو بهره مي‌برد. تجهيز به جديد‌ترين نسخه‌ از اندرويد به‌ خودي خود نقطه‌ي مثبت قابل توجهي است. اين موضوع به‌معني امكان استفاده از تمامي اپليكيشن‌هاي اندرويد در Tab100 است. در طرف ديگر تسكو با رابط متخصصي خود سعي بر سهولت استفاده از اندرويد در دستگاهي با ريموت كنترل ساده داشته است. اما متاسفانه شاهد عملكردي ضعيف دراين‌زمينه هستيم. حتي خود رابط متخصصي نيز براي ريموت كنترل بهينه نشده است و بسياري از مواقع با استفاده از كليد‌هاي چهار جهت اصلي، قادر به رسيدن به گزينه‌ي مدانديشه متخصصين خود نخواهيد بود يا براي اين امر زمان زيادي را بايد صرف كنيد. در حالت ماوس ريموت كنترل نيز بايد با كليد‌هاي جهت نشانگر را به بخش مورد انديشه متخصصين هدايت كنيد كه به‌دليل تأخير زياد و قدم‌هاي بزرگ ماوس، نه‌تنها خسته‌كننده‌ است، بلكه بسياري مواقع قادر به رسيدن به نقطه‌ي مورد انديشه متخصصين نخواهيد بود. 

مرجع متخصصين ايران اندرويد باكس تسكو باكس tab 100

پس از راه‌اندازي اوليه، پيامي مبني بر دريافت آخرين به‌روزرساني نرم‌افزار نمايش داده مي‌شود. البته بايد در انديشه متخصصين داشته باشيد اين به‌روزرساني تغييرات گسترده‌اي را در محيط رابط متخصصي ايجاد نمي‌كند. تسكو تلاش زيادي براي افزايش سادگي و سهولت استفاده در رابط متخصصي خود كرده كه در اين امر نيز موفق بوده است. محيط Tab100 شامل سه بخش مي‌شود، صفحه‌ي خانه كه امكان افزودن حداكثر ۸ ميان‌بر اپليكيشن‌ها را در آن خواهيد داشت، صفحه‌ي اپليكيشن‌ها و بخش تنظيمات. نكته‌ي عجيب اما قرارگيري تنظيمات مخصوص رابط متخصصي تسكو در صفحه‌اي جداگانه از تنظيمات اندرويد است.

با اينكه سادگي و سهولت رابط متخصصي نكات مثبتي به‌همراه دارد، اما نبود برخي امكانات عملكرد آن را كاهش مي‌دهد. فقدان امكان افزودن ميان‌بر اپليكيشن‌‌هاي بيشتر يا قرار دادن گروهي آن‌ها در صفحه‌ي خانگي، مشابه اندرويد تي‌وي كه بسيار متخصصدي است، از بزرگ‌ترين كمبود‌هاي رابط متخصصي پيش‌فرض Tab100 به‌شمار مي‌رود.

مرجع متخصصين ايران رابط متخصصي اندرويد باكس تسكو
مرجع متخصصين ايران رابط متخصصي اندرويد باكس تسكو
مرجع متخصصين ايران رابط متخصصي اندرويد باكس تسكو
مرجع متخصصين ايران رابط متخصصي اندرويد باكس تسكو
مرجع متخصصين ايران رابط متخصصي اندرويد باكس تسكو
مرجع متخصصين ايران رابط متخصصي اندرويد باكس تسكو
مرجع متخصصين ايران رابط متخصصي اندرويد باكس تسكو
مرجع متخصصين ايران رابط متخصصي اندرويد باكس تسكو
مرجع متخصصين ايران رابط متخصصي اندرويد باكس تسكو

استفاده از نسخه‌ي اصلي اندرويد به‌معناي رفع تمام محدوديت و اشكالات موجود نيست. بسياري از اپليكيشن‌هاي اندرويدي براي استفاده در تلويزيون‌ها بهينه نشده‌اند و متخصصان با اشكالات متعددي دراين‌زمينه مواجه خواهند شد. ازجمله‌ي اين اشكالات ناسازگاري با نسبت تصوير ۱۶:۹ و نبود تجربه‌ي مناسب در استفاده از ريموت كنترل تلويزيون است. اين موضوع باعث مي‌شود تا عملا امكان بهره بردن از بسياري از اپليكيشن‌ها در دسترس نباشد و تجربه‌ي متخصصي بد آن‌ها در تلويزيون، باعث شود تا عطاي آن‌ها را به لقايشان ببخشيد. همان‌طور كه گفته شد، تجربه‌ي نهايي بي‌نقص نيست و پس از مواجهه با اشكالات، شايد در درازمدت نكات برتري‌ خود را ازدست بدهد.

خوشبختانه امكان نصب لانچر‌هاي مختلف در دسترس است كه بسياري از آن‌ها مانند نمونه‌ي اختصاصي اندرويد‌ تي‌وي، براي استفاده در تلويزيون‌ها با ريموت كنترل‌هاي ساده بهينه شده‌اند. اگر قصد خريد ريموت كنترل حركتي يا استفاده از ماوس را نداريد، قويا نصب و استفاده از لانچر‌هاي ديگر را پيشنهاد مي‌كنيم. البته در انديشه متخصصين داشته باشيد كه استفاده از لانچر‌هاي مناسب تلويزيون، به‌معناي امكان بهره بردن بي‌نقص از تمامي اپليكيشن‌هاي اندرويدي نيست و بسياري مواقع براي استفاده‌ي راحت از آن‌ها به ماوس نياز خواهيد يافت. در انديشه متخصصين داشته باشيد اين موضوع منحصر به تسكو Tab100 نيست و به‌دليل عدم سازگاري اپلكيشن‌ها، تمام اندرويد باكس‌ها دچار آن هستند.

عملكرد

با پيشرفت درخورتوجه توانايي‌ تلويزيو‌‌ن‌ها در پخش انواع گسترده‌اي از محتواي چند‌رسانه‌اي، درحال‌حاضر انتظار‌ها از تي‌وي‌باكس‌ و دستگاه‌هاي پخش‌كننده‌ي محتواي چندرسانه‌اي بسيار افزايش يافته است. اين دستگاه‌ها نه‌تنها بايد قابليت اجراي تمامي فرمت‌هاي محتواي چندرسانه‌اي را داشته باشند، بلكه امكان پخش آن‌ها از منابع مختلف را نيز دراختيار متخصصان بايد قرار بدهند. دسترسي به طيف گسترده‌اي از بازي‌ها و اپليكيشن‌ها و انعطاف و آزادي‌عمل بيشتر در رابط متخصصي و عملكردي توانمند و سريع در اجراي وظايف، از مشخصه‌هايي است كه انتظار ارائه‌ي آن‌ها در هاب‌هاي مدياسنتر وجود دارد.

اولين و مهم‌ترين وظيفه‌ي هاب‌ مدياسنتر، پخش بي‌نقص انواع‌ محتواي چندرسانه‌اي است. تسكو Tab100 نيز به‌لطف اپليكيشن‌هاي متعدد اندرويدي، نياز‌هاي شما را دراين‌زمينه به‌خوبي برطرف خواهد كرد. اين دستگاه توانايي پخش ويدئو‌هايي با فرمت‌هاي مختلف اعم از: DAT ،MPEG ،MPG ،TS ،VOB ،ISO ،AVI MP4 ،MOV ،3GP ،FLV ،MKV ،MTS M4V ،WMV و RMB را دارد. بدين‌ترتيب، بدون نگراني درباره‌ي نوع ويدئو مي‌توانيد از همراهي آن مطمئن باشيد. در بخش محتواي صوتي نيز محصول تسكو حرف‌هاي زيادي براي گفتن دارد و با همراهي از طيف گسترده‌اي از فرمت‌ها اعم از DTS-HD ،True-HD ،MP2 ،MP3 ،WMA ،WAV ،OGG ،FLAC ،ALAC ،APE و AAC، نياز متخصصان دراين‌زمينه را نيز به‌طور كامل تأمين خواهد كرد.

مرجع متخصصين ايران اندرويد باكس تسكو باكس tab 100

به‌صورت پيش‌فرض، چندين پخش‌كننده‌ در Tab100 وجود دارد كه البته پيشنهاد مي‌كنيم حتما VLC Player و Kodi را نيز براي افزايش قابليت‌هاي خود دراين‌زمينه نصب كنيد. اين اپليكيشن‌ها از توانمند‌ترين نمونه‌هاي موجود در دنياي اندرويد هستند كه طيف گسترده‌اي از محتواي ويدئويي‌ و صوتي را مي‌توانند اجرا كند. همچنين در بخش تنظيمات Kodi، متخصصان حرفه‌اي مي‌‌توانند نيازهاي خود اعم از كدگشايي كدك‌هاي مختلف ويدئويي و صوتي را به‌صورت سخت‌افزاري يا نرم‌افزاري اعمال كنند.

براي مطالعه عملكرد روان و بدون اشكال پخش‌كننده، محتواهاي مختلفي پخش شد كه Tab100 بدون اشكال موفق به اجراي آن‌ها شد. البته در انديشه متخصصين داشته باشيد، برخي مواقع محتواي در حال پخش از روي حافظه‌ي فلش با كندي يا لگ همراه بودند كه با استفاده از هاردديسك اكسترنال اشكال برطرف شد. محتواهاي پخش‌شده به‌شرح زير است:

  • ويدئو 4K با نرخ بيت‌ريت ۵۲ مگابيت‌بر‌ثانيه و نرخ اجراي ۶۰ فريم‌بر‌ثانيه
  • ويدئو 4K با نرخ بيت‌ريت ۱۹ مگابيت‌بر‌ثانيه و نرخ اجراي ۲۴ فريم‌بر‌ثانيه
  • ويدئو Full HD با با كدك MPEG 4 و نرخ بيت‌ريت ۱۸ مگابيت‌بر‌ثانيه و نرخ اجراي ۲۴ فريم‌بر‌ثانيه
  • ويدئو Full HD، با كدك H.265 و نرخ بيت‌ريت ۱۱ مگابيت‌بر‌ثانيه و نرخ اجراي ۳۰ فريم‌بر‌ثانيه
  • ويدئو Full HD با كدك H.264 و نرخ بيت‌ريت ۸ مگابيت‌بر‌ثانيه و نرخ اجراي ۲۴ فريم‌بر‌ثانيه
  • ويدئو Full HD با كدك H.264 و نرخ بيت‌ريت ۲ مگابيت‌بر‌ثانيه و نرخ اجراي ۲۴ فريم‌بر‌ثانيه

البته، در يكي از ويدئو‌هاي آزمايشي 4K، كدك صوتي True HD در هيچ‌يك از اپليكيشن‌ها، كدگشايي و پخش نشد.

مرجع متخصصين ايران اندرويد باكس تسكو باكس tab 100

يكي از اشكالات هميشگي متخصصان ايراني با تلويزيون و پخش‌كننده‌هاي محتواي چندرسانه‌اي، ناسازگاري با تمامي انكودينگ و فرمت‌هاي زيرنويس است. هم‌نام‌‌كردن فايل زير‌نويس با فيلم، تغيير انكودينگ به نمونه‌ي همراهي‌شده و نبود آزادي‌عمل در تغيير ابعاد و مكان و رنگ زير‌نويس، ازجمله محدوديت‌هاي تلويزيون و پخش‌كننده‌هاي معمولي است. اين موارد به‌لطف استفاده از سيستم‌عامل اندرويد و اپليكيشن‌هاي توانمند پخش‌كننده‌ي محتوا، در Tab 100 حل شده است.

با پيشرفت اندرويد باكس‌ها، وظيفه‌ي اين دستگاه‌ها فقط پخش ويدئو و موسيقي نيست و متخصصان اجراي بي‌نقص‌ اپليكيشن‌ها را از آن‌ها انتظار دارند. استفاده از پردازنده‌ي چهار هسته‌اي با هسته‌هاي Cortex A53، به‌معناي توان پردازشي مناسب براي اجراي محتواي چندرسانه‌اي و عملكردي نه‌چندان قوي در اجرا و پردازش اپليكيشن‌هاي سنگين و نيمه‌سنگين مثل بازي‌ها است. همچنين بزرگ‌ترين محدوديت در تجربه‌ي روان و بي‌نقص استفاده‌هاي سنگين، حافظه‌ي رم ۲ گيگابايتي دستگاه است. در‌صورتي‌كه قصد داريد هم‌زمان از چندين اپليكيشن و بازي استفاده كنيد، با لگ و هنگ دستگاه مواجه خواهيد شد. اين موضوع حتي اختلال در عملكرد نوار LED را به‌همراه خواهد داشت! البته در انديشه متخصصين داشته باشيد كه متخصصي اصلي دستگاه، پخش محتواي چندرسانه‌اي است؛ نه اجراي اپليكيشن‌ و بازي‌هاي سنگين.

تسكو Tab100 در اجراي اپليكيشن‌هاي توانمند پخش فيلم و ويدئو، با اشكالي مواجه نمي‌شود و به‌خوبي از پس وظايفش برمي‌آيد. اما در سوي ديگر، حتي بازي‌هاي نيمه‌سنگين نيز به‌خوبي در اين دستگاه اجرا نمي‌شوند. همچنين بايد درانديشه متخصصين داشته باشيد بسياري از عناوين موجود، با اجرا روي تلويزيون‌ها و نسبت تصوير آن‌ها سازگاري ندارند. درانديشه متخصصين داشتن موارد مذكور در كنار تأخير دريافت دستورها از لحظه‌ي اعمال با ريموت كنترل تا اجرا در بازي، باعث مي‌شود تا Tab100 را محصولي مناسب براي گيمينگ ندانيم. بسياري از بازي‌ها نيز به ژست‌هاي حركتي نياز دارند كه اين عمل فقط با استفاده ريموت كنترل حركتي يا ماوس ممكن خواهد بود! البته تسكو Tab100 نيز مانند ساير اندرويد باكس‌ها، به‌لطف همراهي از گيم‌پد‌ قادر به بهبود قابل‌توجه تجربه‌ي بازي است.

مرجع متخصصين ايران اندرويد باكس تسكو باكس tab 100

ضعف تسكو باكس Tab100 در ارائه‌ي تجربه‌ي مناسب در بازي‌ها، به‌معناي بي‌فايده‌بودن تجهيز آن به اندرويد و قابليت‌هاي هوشمند نيست. وب‌گردي، مشاهده‌ي ويدئو‌هاي الكترونيك، تماشاي تصاوير (باتوجه‌به نمايشگر بزرگ‌تر تلويزيون)، مطالعه اسناد و اتصال به موبايل‌ هوشمند و مشاهده‌ي محتواي آن، از قابليت‌هاي جذاب اين دستگاه است كه مي‌تواند براي بسياري از متخصصان كاملا متخصصدي باشد. همچنين براي تجربه‌ي بهتر و روان‌تر در تماشاي ويدئو‌هاي الكترونيك و استفاده از سرويس‌هايي مانند نماوا و فيليمو، پيشنهاد مي‌شود از اتصال LAN اينترنت بهره ببريد. 

استريم يا پخش بي‌سيم محتوا در تلويزيون، از ديگر جوانب اندرويد باكس‌ها است كه تسكو Tab100 دراين‌زمينه از AirPin بهره برده است تا با همراهي از انواع فناوري‌هاي ارسال بي‌سيم محتوا مانند DLNA، ميراكست و ايرپلي، نياز‌هاي متخصصان را به‌خوبي برطرف كند. البته درانديشه متخصصين داشته باشيد كه Tab100 دراين‌زمينه همانند بسياري از رقباي حتي گران‌تر خود، تجربه‌اي بي‌نقص و روان را ارايه نمي‌دهد و در برخي مواقع نيز شاهد عدم موفقيت در ارسال بي‌سيم محتوا خواهيد بود. 

جمع‌بندي

تسكو با عرضه‌ي Tab100 درصدد ارايه‌ي قابليت‌هاي مناسب تماشاي محتواي چند‌رسانه‌اي را در كنار تجربه‌ي بازي‌هاي سطح پايين بوده كه البته دراين‌زمينه نيز موفق بوده است. تسكو باكس به‌لطف استفاده از نسخه‌ي اصلي اندرويد، قادر به بهره بردن از اكوسيستم گسترده‌ و اپليكيشن‌هاي آن است. اين موضوع به‌معني طيف گسترده‌اي از اپليكيشن‌هاي پخش‌كننده‌ي محتواي چند‌رسانه‌اي است تا حتي در صورت عدم همراهي سخت‌افزاري، به‌صورت نرم‌افزاري قادر به كدگشايي محتواي مختلف باشد.

مرجع متخصصين ايران اندرويد باكس تسكو باكس tab 100

با قطعيت مي‌توان از رابط‌كاربري Tab100 به‌عنوان پاشنه‌ي آشيل دستگاه نام‌ برد. در صورتي كه خود را متعهد به استفاده از آن بدانيد، در آينده‌اي نزديك Tab100 را دستگاهي غيركاربردي و خسته‌كننده خواهيد يافت. اما با نصب رابط‌هاي متخصصي موجود و مناسب براي استفاده در تلويزيون، جان تازه‌اي به تسكو باكس دميده خواهد شد كه آن را بسيار متخصصدي‌تر خواهد كرد. 

استفاده از پردازنده‌هاي چهارهسته‌اي Cortex A53 در كنار ۲ گيگابايت حافظه‌ي رم، در دنياي اندرويد باكس و هاب‌هاي مدياسنتر امري بسيار متداول است و نام‌هاي بزرگي مانند شيائومي نيز از همين سخت‌افزار در محصولات خود بهره مي‌برند. اين موضوع منجر به كاهش ارزش قابل‌توجه در كنار قابليت‌هاي مناسب چندرسانه‌اي خواهد شد. اما در دنياي امروز موبايل و با توسعه‌ي سخت‌افزارهاي توانمند، اپليكيشن‌ها به در اختيار داشتن منابع سخت‌افزاري زياد عادت كرده‌اند و به همين دليل نمي‌توان انتظار عملكردي روان و خوب آن‌ها در اندرويدباكس‌هاي اقتصادي داشت.

نكات مثبت

  • قابليت مناسب در نمايش فرمت‌هاي مختلف محتواي چندرسانه‌اي
  • اندرويد ۹ با قابليت استفاده از اكوسيستم اندرويد
  • طراحي و كيفيت ساخت مناسب

نكات منفي

  • رابط متخصصي بد و ضعيف
  • سخت‌افزار ناكارآمد در اجراي بازي و اپليكيشن‌هاي سنگين
تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات