گوگل فوتوز از‌اين‌پس اطلاعات بيشتري از تصاوير ارائه مي‌دهد

دوشنبه ۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
كاربران از‌اين‌پس ‌مي‌توانند به اطلاعاتي بيشتري ازجمله نحوه‌ي اشتراك‌گذاري تصاوير در گوگل فوتوز دسترسي داشته باشند.
تبليغات

گوگل فوتوز يكي از سرويس‌هاي ابري شركت گوگل است كه متخصصان با استفاده از آن مي‌توانند تصاوير خود را در فضاي ابري ذخيره‌سازي كنند و روي دستگاه‌هاي مختلف به آن‌ها دسترسي داشته باشند.

توسعه‌دهندگان گوگل فوتوز قابليت‌هايي به اين اپليكيشن اضافه كرده‌اند تا اطلاعات بيشتري از تصاوير به متخصصان ارائه شود. اين اطلاعات شامل گزينه Uploaded From (آپلودشده از) و Shared By (اشتراك‌گذاشته‌شده به‌دست) مي‌شوند.

در‌حال‌حاضر، گوگل فوتوز اطلاعاتي مانند زمان و تاريخ اشتراك‌گذاري، نوع فايل‌ها، رزولوشن و ابعاد تصاوير، اطلاعات دوربين ثبت‌كننده و محل ثبت تصاوير را به متخصص نشان مي‌دهد.

در گزينه‌ي Uploaded From، متخصص مشاهده مي‌كند تصاوير ازطريق چه دستگاهي در گوگل فوتوز بارگذاري شده‌اند. درواقع، متخصص متوجه مي‌شود دستگاهي مبتني‌بر اندرويد بوده يا با دستگاهي مبتني‌بر iOS تصاوير خود را آپلود كرده است. همچنين، درصورتي‌كه تصاوير را ازطريق نسخه‌ي تحت‌وب يا گوگل درايو به گوگل فوتوز آپلود كنيد، اين گزينه اطلاعات دقيق مربوط به آن را نشان خواهد داد.

در گزينه‌ي Shared By نيز، اطلاعاتي ازقبيل اين به متخصص ارائه مي‌شود كه تصاوير از كدام آلبوم به‌اشتراك گذاشته شده‌اند. براي مثال، در رويدادي حضور داشته‌ايد و تصاويري از اتفاقات جالب رويداد ثبت و در آلبومي خاص ذخيره كرده‌ايد. اطلاعات موجود در گزينه‌ي Shared by به شما كمك خواهد كرد آلبومي را راحت‌تر پيدا كنيد كه عكس مدانديشه متخصصينتان از آن به‌اشتراك شده است.

فرقي نمي‌كند تصاوير را در كدام نسخه از گوگل فوتوز آپلود كنيد. گوگل فوتوز مي‌تواند اطلاعات جديد را در تمامي تصاوير نشان دهد. با استفاده از اين اطلاعات، گوگل فوتوز مي‌تواند اشكالات هم‌گام‌سازي با ديتاسنتر را سريع‌تر مطالعه كند. كاربراني كه جزئياتي از تصاوير را فراموش كرده باشند، با مراجعه به بخش اطلاعات تصاوير مي‌توانند جزئيات بيشتري از زمان ثبت آن‌ها را به‌ياد بياورند. در‌حال‌حاضر، گزينه‌هاي جديد فقط در نسخه‌ي وب (photos.google.com) مشاهده‌شدني است و در آينده، به نسخه‌هاي اندرويد و iOS برنامه گوگل فوتوز اضافه مي‌شود.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات