طرح اوليه فيات كرايسلر براي خودروهاي آينده دوج رد شد
بهانديشه متخصصين ميرسد رالف ژيلز، مدير بخش طراحي جهاني فيات كرايسلر اتومبيلز و تيمش از زمان صرفشده براي ماندن در خانه به روشي مولد و پربار استفاده ميكنند. طراح اصلي گروه فيات كرايسلر رندر جالبي را در صفحه اينستاگرام خود منتشر كرده و ميگويد پيش نمايشي از نسل آينده خودروي دوج است. رالف ژيلز در عنوان طرح اوليه اين خودرو چنين مينويسد:
ما هرگز نميخواهيم محصولات آينده را در رسانههاي اجتماعي نشان دهيم. من اين بار استثنا قائل ميشوم، چون طرح آزمايشي دوج آينده روي كف اتاق برش استوديوي طراحي افتاد (طرح رد شد).
شايد كنجكاو باشيد كه چرا ژيلز اين پيشنهاد را رد كرد؟ خب به اين دليل بود كه طراح اصلي فيات كرايسلر تصميم گرفت تا محافظهاي زرد رنگ اسپويلر را به قسمت دائمي تم خودرو تبديل كند. بهانديشه متخصصين ميرسد كه رالف ژيلز مانند بسياري از افراد، به اين واقعيت توجه نميكند كه برخي از مشتريان خودروهاي دوج، محافظهاي پلاستيكي اسپيلتر را در مدلهاي چلنجر و چارجر باقي ميگذارند.
با اين حال، ما باور نخواهيم كرد كه مدير طرح صرفاً به دليل داشتن محافظهاي اسپليتر، پيشنهاد اخير را رد كند؛ از اين گذشته، چنين مواردي را ميتوان بهراحتي در فتوشاپ پاك كرد. اگرچه ما از ژيلز قدرداني ميكنيم كه انديشه متخصصين خود را درباره محافظهاي آزاردهندهي اسپليتر ارائه دهد.
درباره خود طرح اوليه، انحرافي درخورتوجه نسبت به دوج چارجر و چلنجر امروزي پيشنهاد ميشود و انتظار ميرود اين اتفاق بيفتد. علاوه بر اين، تكرار فعلي LX / LD اين سدان از زمان معرفي آن در سال ۲۰۰۵ تاكنون تا حد زيادي بدون تغيير باقي مانده است و همين مسئله براي دوج چلنجر نيز از سال ۲۰۰۸ تاكنون ادامه دارد. نكات برجسته شامل بدنه مسطحتر، بخش جلويي تهاجمي كه تحت كنترل جلوپنجره پاييني بزرگ قرار دارد، اسپليتر تيز، چراغهاي جلوي دوتايي بسيار نازك در هر طرف، شيشه جلوي سرتاسري و خط شانه بسيار عضلاني ميشود. ما همچنين ميتوانيم از ميان ساير جزئيات، دو ورودي هوا روي كاپوت و سطوح مقعر درها را مشاهده كنيم.
بديهي است كه ويژگيهاي طراحي خودروي مفهومي بهطور منظم با چنين طرحهاي اوليهاي به مرحله نهايي ميرسد؛ اما ما به خاطر نميآوريم كه تاكنون نسل آينده دوج چارجر يا چلنجر حتي به اندازه نصف اين طرح اوليه هم خوب بهانديشه متخصصين برسد. بايد تا سال ۲۰۲۳ صبر كنيم و ببينيم كه اين طرح اوليه چه تأثيري در شكلدهي به جانشين خودروهاي عضلاني فعلي دوج دارد.
هم انديشي ها