فيس‌بوك ويژگي‌هاي جديدي براي سرويس استريم زنده خود معرفي كرد

سه‌شنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
با اوج‌گيري استفاده از سرويس استريم زنده فيسبوك درنتيجه‌ي خانه‌نشيني بسياري از مردم به دليل شيوع كرونا، فيسبوك توجه خود را به ارائه‌ي ويژگي‌هاي جديد براي اين سرويس معطوف كرده است.
تبليغات

خانه‌نشيني ميليون نفر در سرتاسر جهان باعث شده است كه ابزارهاي ارتباطي با افزايش شديد حجم استفاده رو‌به‌رو شوند. فيسبوك نيز به‌عنوان يكي از محبوب‌ترين شبكه‌هاي اجتماعي از اين قاعده مستثني نبوده است. به‌عنوان نمونه فيسبوك افزايش ۷۰ درصدي مدت‌زمان سپري شده متخصصان در اين شبكه‌ي اجتماعي و افزايش بيش از ۵۰ درصدي استفاده از پيام‌رسان خود را در كشور ايتاليا گزارش داده است. اين كشور يكي از كانون‌هاي اصلي شيوع كرونا در جهان است و سياست‌هاي فاصله‌گذاري اجتماعي را به‌طور جدي اجرا مي‌كند.

استفاده از سرويس استريم زنده‌ي فيسبوك نيز در كنار ساير خدمات اين شركت با افزايش شديدي مواجه شده است. اين مسئله باعث شده است فيسبوك تمركز خود را روي ارائه‌ي ويژگي‌هاي جديد براي اين سرويس معطوف كند.

يكي از ويژگي‌هاي جديد معرفي شده توسط فيسبوك دسترسي متخصصان به استريم‌هاي زنده‌ي اين شبكه‌ي اجتماعي را آسان‌تر مي‌كند. اين قابليت جديد حتي براي افرادي كه صاحب حساب متخصصي در فيسبوك نيستند نيز امكان دسترسي به استريم‌هاي زنده‌ي اين شبكه‌ي اجتماعي را از طريق موبايل‌هاي موبايل فراهم مي‌كند. اين قابليت تا پيش‌ازاين فقط روي كامپيوتر وجود داشت. قابليت ياد شده هم‌اكنون براي متخصصان موبايل‌هاي اندرويدي در دسترس است و طبق اعلام فيسبوك، متخصصان iOS نيز طي هفته‌هاي آتي به آن دسترسي پيدا خواهند كرد.

فيسبوك همچنين براي افرادي كه به موبايل هوشمند يا اينترنت قابل‌اتكا دسترسي ندارند راهكارهاي جديدي جهت گوش دادن به لايواستريم‌ها فراهم كرده است. بدين ترتيب متخصصان مي‌توانند از طريق تماس با يك شماره‌ي رايگان به لايواستريم‌ها گوش فرا دهند. همچنين در بخش فيسبوك لايو گزينه‌اي با عنوان «Audio Only» قرار داده شده است كه به متخصصان اجازه مي‌دهد بدون مشاهده‌ي ويدئوي استريم شده تنها به صداي آن گوش دهند.

اين دو ويژگي جديد مي‌توانند در پاسخگويي به تقاضاي بي‌سابقه‌ي فعلي به فيسبوك كمك كنند. فيسبوك چندي پيش اعلام كرده بود كه افزايش شديد ترافيك اپليكيشن پيام‌رسان اين شركت باعث تحت فشار قرار گرفتن زيرساخت‌هاي اين شركت شده است.

تماس تصويري و استريم زنده‌ي ويدئو هر دو منابع زيرساختي زيادي مي‌طلبند. اين مسئله چندي پيش فيسبوك را وادار به كاهش كيفيت تماس‌هاي تصويري در اروپا كرده بود. درصورتي‌كه ويژگي‌ جديد براي گوش دادن به استريم‌هاي زنده‌ي اين شبكه‌ي اجتماعي يا برقراري تماس براي گوش دادن به آن‌ها با استقبال مواجه شود مي‌تواند در كمك به فيسبوك در حفظ منابع بسيار كارآمد باشد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات