نتفليكس چند مستند طبيعت را به‌صورت رايگان در يوتيوب منتشر كرد

يك‌شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
نتفليكس از رايگان شدن چند مستند طبيعت در يوتيوب خبر داده است كه در بين آن‌ها مستندهاي ستوده‌شده‌ي Our Planet و Babies هم به‌چشم مي‌خورند.
تبليغات

نتفلكيس (Netflix) اخيرا در بيانيه‌اي رسمي اعلام كرده است كه چند مستند طبيعت را به‌صورت رايگان در كانال يوتيوب خود منتشر مي‌كند. در بين اين مستندها، Our Planet و Babies كه شديدا توسط منتقدين موردستايش قرار گرفته‌اند نيز ديده مي‌شود. 

در اخبار تخصصيجي مطالعه كنيد:نقد مستند Our Planet 

نتفليكس به‌طور معمول به معلمان و استادان دانشگاه اجازه مي‌دهد مستندهاي طبيعت اين پلتفرم را در كلاس‌هاي يادگيريي پخش كنند. از آن‌جايي كه اين روزها مدارس و دانشگاه‌ها به‌دليل شيوع ويروس كرونا تعطيل هستند، امكان دسترسي به مستندها براي بسياري از معلمان و استادان فراهم نيست.

از همين رو نتفليكس تلاش كرده است با در دسترس قرار دادن چند مستند محبوب به‌صورت رايگان در يوتيوب، كار را براي كساني كه به‌صورت مجازي در حال يادگيري هستند، راحت‌تر كند. بدين ترتيب معلمان مي‌توانند به‌سادگي مستندهاي طبيعت را براي دانش‌آموزان خود پخش كنند؛ بدون اينكه نگران دسترسي دانش‌آموزان به نتفليكس باشند.

در بخشي از بيانيه‌ي رسمي منتشرشده از سوي نت‌فليكس مي‌خوانيم:

منابع يادگيريي مربوط‌به هر يك از مستندها نيز در دسترس قرار گرفته است كه دانش‌آموزان و معلمان مي‌توانند از آن‌ها استفاده كنند. ما همچنين قصد داريم رويدادهاي پرسش و پاسخ (Q&A) جداگانه‌اي با برخي از سازندگان اين پروژ‌‌ه‌ها برگزار كنيم تا دانش‌آموزان بتوانند پاسخ سؤالات خودشان را به‌صورت مستقيم از آن‌ها بشنوند.

براساس اعلام رسمي نت‌فليكس، ۱۰ مستند به‌صورت رايگان در يوتيوب منتشر شده‌اند كه اسامي آن‌ها در جدول زير آمده است:

مستندهاي رايگان‌شده‌ي نت‌فليكس در يوتيوب

13th

Abstract

Babies

Chasing Coral

Explained

Knock Down the House

Our Planet

Period. End of a Sentence

The White Helmets

Zion

دو مورد از مستندهاي بالا روي حوزه‌ي طبيعت متمركز هستند و بقيه بيشتر به معضلات اجتماعي نظير فقر، نژادپرستي و بي‌عدالتي مي‌پردازند. مطالب يادگيريي مرتبط‌به هر مستند را مي‌توانيد با مراجعه به وبلاگ رسمي نت‌فليكس مشاهده كنيد. گرچه مستندها در حال حاضر تنها به زبان انگليسي در دسترس هستند، اما نت‌فليكس مي‌گويد طي همين هفته قصد دارد زيرنويس آن‌ها را به‌ ده‌ها زبان ديگر در دسترس قرار دهد تا افراد مختلف از سراسر جهان بتوانند به‌مشاهده‌ي مستندها بپردازند.

انديشه متخصصينات شما متخصصان اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران درمورد اقدام جديد نت‌فليكس چيست؟

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات