تمامي تبليغ‌كنندگان در گوگل بايد هويت خود را مشخص كنند

سه‌شنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
گوگل قانوني جديد وضع كرده است كه براساس آن، تمامي شركت‌هايي كه قصد دارند در موتور جست‌و‌جوي اين شركت كار تبليغات انجام دهند، بايد هويت كامل خود را مشخص كنند.
تبليغات

گوگل چند روز پيش در اطلاعيه‌اي اعلام كرد قانوني جديد براي تبليغات وضع كرده است. بر‌اين‌اساس، گوگل از تمامي شركت‌هاي تبليغ‌كننده مي‌خواهد هويت خود و كشورشان را كاملا مشخص كنند. اين قانون پيش‌تر تنها براي تبليغات سياسي صدق مي‌كرد؛ اما ظاهرا گوگل تصميم گرفته آن را به تمامي تبليغات تعميم دهد.

امروزه، به‌علت همه‌گيري ويروس كرونا اشكالات زيادي براي افراد و شركت‌ها پيش آمده است. شرايط كلي دنيا به‌گونه‌اي است كه امروزه اهميت اخبار مربوط به كرونا دوچندان شده و در همين زمينه برخي رسانه‌ها ممكن است سعي كنند براي جذب بازديد بيشتر، اطلاعات نادرست از اين بيماري به متخصصان ارائه دهند. به‌همين‌دليل، گوگل به‌منظور جلوگيري از بروز اين اتفاق، قانون جديد خود را براي تعيين هويت كامل تبليغ‌كنندگان وضع كرده است. 

قانون تعيين ‌هويت كسب‌و‌كارها پيش‌تر تنها براي تبليغات سياسي برقرار بود

از تابستان امسال به‌مرورزمان توضيحات مربوط به تبليغ‌كنندگان به موتور جست‌و‌جوي گوگل اضافه مي‌شود و براي متخصصان در‌دسترس خواهد بود. اين قانون قرار است ابتدا براي شركت‌هاي حاضر در ايالات متحده‌ي آمريكا و سپس ديگر شركت‌ها در نقاط مختلف دنيا‌ برقرار شود. 

به‌دليل قانون يادشده شركت‌‌هاي مختلف پيش از اينكه بتوانند تبليغات خودشان را در گوگل شروع كنند، بايد كاملا تعيين هويت شوند. شركت‌ها بدين‌منظور بايد اسناد مرتبط‌ به كسب‌و‌كار خود و هويت و كشور محل اقامتشان را مشخص و‌ براي گوگل ارسال كنند. به‌دنبال اجرايي‌شدن قانون جديد، متخصصان خواهند توانست در موتور جست‌و‌جو هويت شركت‌ها را مشاهده كنند. متخصصان براي مشاهده‌ي جزئيات مربوط ‌به هويت شركت‌ها، تنها كافي است روي گزينه‌ي About the advertiser كليك كنند. 

گوگل در بيانيه‌ي جديد خود مي‌گويد:

اين تغيير جديد به متخصصان امكان مي‌دهد ساده‌تر بفهمند در پشت تبليغاتي كه در موتور جست‌و‌جوي گوگل مي‌بينند، چه كسي قرار دارد. بدين‌ترتيب، متخصصان خواهند توانست درباره‌ي تبليغات گوگل به‌شكلي آگاهانه‌تر تصميم بگيرند. قانون جديد با شناسايي افراد سودجو و محدودكردن توانايي‌هاي آن‌ها، به تضمين سلامت اكوسيستم تبليغات ديجيتال كمك شاياني مي‌كند.
مرجع متخصصين ايران تبليغات گوگل

در تصوير بالا، مي‌توانيد نحوه‌ي مشاهده‌ي جزئيات مربوط ‌به شركت‌هاي تبليغ‌كننده را در موتور جست‌و‌جوي گوگل مشاهده كنيد.

تعيين هويت تبليغ‌كنندگان ابتدا در سال ۲۰۱۸ براي تبليغات سياسي آغاز شد و اكنون به بقيه‌ي تبليغات آمده است؛ البته اعمال اين قانون براي تمامي تبليغات زمان‌بر خواهد بود و قرار نيست به‌‌‌زودي شاهد آن باشيم. گوگل مي‌گويد تكميل فرايند اعمال اين قانون روي تمامي تبليغات ممكن است چند سال طول بكشد. گوگل در اطلاعيه‌ي جديد خود مي‌گويد قصد دارد شركت‌هاي مختلف را براساس محوريت فعاليت آن‌ها اولويت‌بندي كند. اين شركت‌ها در دسته‌هاي مختلفي نظير فروشنده‌ي محصول و سرويس و ارائه‌ي محتواي اطلاع‌رساني يا يادگيريي و قمار و مراقبت‌هاي بهداشتي قرار مي‌گيرند. 

اعمال قانون جديد روي تمامي تبليغات ممكن است چند سال طول بكشد

گوگل به‌صورت خودكار به شركت‌هاي مختلف اطلاع مي‌دهد بايد هويت خودشان را تعيين كنند. افراد و شركت‌هايي كه اطلاعيه‌ي گوگل را دريافت كنند، براي ارائه‌ي اطلاعاتشان يك ماه وقت دارند. اگر در اين بازه‌ي زماني يك‌ماهه اطلاعات لازم ارائه نشود، افراد و شركت‌هاي يادشده امكان انجام تبليغات را در گوگل نخواهند داشت.

گوگل از مدتي پيش از برخي شركت‌ها درخواست كرده است اسناد ويژه‌اي براي اثبات داشتن مجوزهاي حرفه‌اي ارائه دهند؛ اما تا قبل از انتشار اين اطلاعيه‌ي جديد، اهالي مانتين‌ويو به‌شكلي گسترده و در مقياس بزرگ از تبليغ‌كنندگان نخواسته بودند هويتشان را مشخص كنند. خبرگزاري وال‌‌استريت ژورنال سال گذشته با انتشار گزارشي اعلام كرد فهرست كسب‌و‌كارهاي جعلي موجود در گوگل‌مپس به‌ميزان درخورتوجهي افزايش پيدا كرده و همين موضوع باعث ايجاد اشكالاتي براي گوگل شده است. اين اشكالات در حالي پيش‌ آمده‌اند كه گوگل همواره سعي مي‌كند ازطريق كارهايي نظير رايانامه‌كردن كارت پستال، هويت كسب‌و‌كارها را مشخص كند. گوگل پيش‌تر سابقه‌ي مسدودكردن تبليغات ارائه‌شده‌ي برخي شركت‌ها را در زمينه‌هايي نظير مراكز توان‌بخشي دارد. 

انديشه متخصصينات شما متخصصان اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران درباره‌ي سياست جديد گوگل چيست؟

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات