پرفروش ترين خودروهاي بازار كشورهاي اروپايي در سال ۲۰۲۰

جمعه ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
مطالعه 13 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
فهرست پرفروش‌ترين خودروهاي بازار اروپا در ماه فوريه ۲۰۲۰ منتشر شد. باتوجه به اين فهرست فولكس‌واگن گلف، اشكودا اكتاويا، تويوتا ياريس و تويوتا كرولا محبوب‌ترين خودروها در اروپا هستند.
تبليغات

اگر نگاهي به ثبت‌نام خودروهاي جديد در انگلستان بيندازيم يا درواقع گشت‌وگذاري در خيابان‌هاي شهرهاي اين كشور داشته باشيم، محصولات آشنايي را مشاهده مي‌كنيم. در هر خيابان حداقل يك فورد فيستا يا فوكوس، فولكس‌واگن گلف يا نيسان قشقايي وجود دارد. آمار خودروهاي پرفروش در كشورهاي ديگر يكسان نيست. فهرست زير كه توسط تحليلگران بازار JATO Dynamics تكميل شده است، نشان مي‌دهد كه در بازار كشورهاي اروپايي كدام خودروها پرفروش هستند.

اتريش: فولكس‌واگن گلف

مرجع متخصصين ايران Volkswagen Golf / فولكس واگن گلف

در كشوري مانند اتريش كه توليدكننده اصلي خودرو نيست، پرفروش‌ترين محصول بازار نمي‌تواند به خودروساز داخلي تعلق داشته باشد. ۶۳۵ خريدار اتريشي در ماه فوريه خودرو فولكس‌واگن گلف خريداري كردند، درحالي‌كه دو گزينه‌ي پرفروش بعدي در اين كشور نيز از محصولات گروه فولكس‌واگن هستند. اشكودا اكتاويا با ۵۴۴ دستگاه و اشكودا فابيا با ۵۴۲ دستگاه فروش در رده‌هاي بعدي پس از گلف قرار گرفتند.

بلژيك: فولكس‌واگن گلف

مرجع متخصصين ايران Volkswagen Golf / فولكس واگن گلف

استدلال پيشين درباره‌ي بازار خودرو اتريش را مي‌توان درباره‌ي بلژيك نيز گفت؛ اما قرار گرفتن بين فرانسه و آلمان به وضوح تأثيرات خود را در اين كشور دارد. فولكس‌واگن گلف طي ماه فوريه با ۱،۰۶۵ دستگاه، پرفروش‌ترين و محبوب‌ترين خودروي بلژيك بود، درحالي‌كه سيتروئن C3 با ۹۸۰ دستگاه مقام سوم فروش را كسب كرد. تويوتا ياريس با ۱،۰۲۹ دستگاه فروش نيز در جايگاه دوم قرار گرفت.

كرواسي: اشكودا اكتاويا

مرجع متخصصين ايران Skoda Octavia

كرواسي شاهد تسلط مداوم اشكودا اكتاويا بر بازار خودرو در سال جاري است؛ اكتاويا به‌همراه فيات ۵۰۰ و فولكس‌واگن T-Cross با ركورد فروش ۳۴۲، ۱۶۸ و ۱۲۲ دستگاه، محبوب‌ترين خودروهي بازار اين كشور به شمار مي‌روند.

جمهوري چك: اشكودا اكتاويا

مرجع متخصصين ايران Skoda Octavia / اشكودا اكتاويا

هيچ خودروسازي غير از اشكودا در اين كشور حكم‌فرمايي نمي‌كند؛ اشكودا اكتاويا ۱،۷۰۳ دستگاه فروش داشت و دومين خودروي پرفروش نيز فابيا است كه ۱،۳۵۷ دستگاه از آن به فروش رسيد. درواقع نيمي از ده خودروي پرفروش جمهوري چك به اشكودا تعلق دارد. اسكالا با ۷۹۵ دستگاه فروش در ماه فوريه جايگاه سوم پرفروش‌ترين خودروي اين كشور را به خود اختصاص مي‌دهد.

دانمارك: تويوتا ياريس

مرجع متخصصين ايران Toyota Yaris / تويوتا ياريس

تويوتا ياريس سوپرميني در ماه فوريه با ۴۵۹ دستگاه فروش به‌عنوان پرفروش‌ترين خودروي دانمارك شناخته شد، درحالي‌كه پژو ۲۰۸ با ۴۵۸ دستگاه فروش پس از آن قرار دارد. نيسان قشقايي در طول اين ماه ۴۵۳ دستگاه فروش داشته است.

استوني: تويوتا RAV4

مرجع متخصصين ايران Toyota RAV4 / تويوتا راو4

به‌انديشه متخصصين مي‌رسد كه در استوني تمايل بيشتري به خريد خودروهاي بزرگ وجود دارد، زيرا تويوتا RAV4 در ماه فوريه با ۱۴۱ دستگاه فروش پيشتاز بود. رنو كليو با ۱۳۰ دستگاه فروش در جايگاه دوم قرار دارد، درحالي‌كه تويوتا كرولا با ۹۰ دستگاه فروش در جايگاه سوم قرار مي‌گيرد.

فنلاند: تويوتا كرولا

مرجع متخصصين ايران Toyota Corolla / تويوتا كرولا

در ماه فوريه ۶۱۰ دستگاه خودرو تويوتا كرولا در فنلاند فروخته شد، كه پيروزي شيريني براي خودروساز ژاپني در اين كشور به شمار مي‌رود. مقام دوم پرفروش‌ترين خودرو فنلاند به اشكودا اكتاويا با ۳۱۹ دستگاه فروش مي‌رسد. تويوتا ياريس با ۲۵۷ دستگاه فروش در جايگاه سوم باقي مانده است.

فرانسه: پژو ۲۰۸

مرجع متخصصين ايران Peugeot 208 / پژو 208

جاي تعجب ندارد كه سه خودروي پرفروش و محبوب فرانسه در ماه فوريه، همگي مدل‌هاي فرانسوي بودند. مدل كاملا جديد پژو ۲۰۸ با ركورد فروش چشمگير ۱۰،۲۷۳ دستگاه در رتبه نخست ايستاد و رنو كليو با ۸،۶۶۲ دستگاه در رده دوم قرار گرفت.  سيتروئن C3 نيز شاهد فروش ۵،۸۷۷ دستگاه در فرانسه بود.

آلمان: فولكس‌واگن گلف

مرجع متخصصين ايران Volkswagen Golf / فولكس واگن گلف

فولكس‌واگن با در دست داشتن گلف، مقام برتر خود را در بازار آلمان حفظ كرده و فورد فوكوس را در رده دوم قرار داده است. ۱۰،۳۱۸ دستگاه خودروي گلف در طول ماه فوريه در آلمان فروخته شد، درحالي‌كه فورد شاهد فروش ۵،۴۱۲ دستگاه بود. محصول ديگر فولكس‌واگن با ۵،۲۸۴ دستگاه فروش، رتبه‌ي سوم را به خود اختصاص داد.

يونان: تويوتا ياريس

مرجع متخصصين ايران Toyota Yaris / تويوتا ياريس

تويوتا ياريس بار ديگر با ۴۷۳ دستگاه فروش در ماه فوريه، در مقايسه با ۳۱۰ دستگاه فروش پژو ۲۰۸ در جايگاه دوم، بار ديگر در صدر فروش خودرو بازار يونان قرار گرفت. مقام سوم به سيتروئن C3 مي‌رسد كه طي اين ماه ۲۸۶ مشتري يوناني پيدا كرده است.

مجارستان: داچيا لوجي

مرجع متخصصين ايران Dacia Lodgy / داچيا لوجي

طي ماه فوريه در مجارستان، MPV كامپكت داچيا لوجي ركورد فروش ۴۷۷ دستگاه را تجربه كرد. اشكودا با اوكتاويا كه ۴۵۵ دستگاه فروش داشت، مقام دوم را به دست آورد، درحالي‌كه تويوتا كرولا با ۳۸۸ دستگاه در جايگاه سوم ايستاد.

ايرلند: هيونداي توسان

مرجع متخصصين ايران Hyundai Tucson / هيونداي توسان

هيونداي توسان تنها در ماه فوريه با كسب ۵۴۸ دستگاه فروش، رتبه نخست پرفروش‌ترين خودروي ايرلند را به دست آورد. جالب اينجا است كه تويوتا كرولا و فولكس‌واگن تيگوان با ۵۰۸ دستگاه فروش، هر دو به‌طور مشترك در جايگاه دوم ايستادند.

ايتاليا: فيات پاندا

مرجع متخصصين ايران Fiat Panda / فيات پاندا

بار ديگر ملي‌گرايي پيروز شد و فيات پاندا با ركورد فروش ۱۴،۴۶۶ دستگاه در ماه فوريه به‌عنوان پرفروش‌ترين خودروي ايتاليا شناخته شد. لانچيا اپسيلون (Lancia Ypsilon) كه زماني تحت برند كرايسلر بود و در انگليس فروخته مي‌شد، اكنون در كشور خود با ۵،۹۵۰ دستگاه فروش در جايگاه دوم قرار گرفت. رنو كليو موفق شد با ۴،۲۲۰ دستگاه فروش، رتبه سوم را كسب كند.

لتوني: پژو ۳۰۸

مرجع متخصصين ايران Peugeot 308 / پژو 308

يكي از تنها كشورهاي اروپايي كه ركورد مجموع فروش خودرو طي ماه فوريه در آن به ۱،۰۰۰ دستگاه نرسيد، لتوني است. پرفروش‌ترين خودروي لتوني در اين ماه، هاچ‌بك خانوادگي پژو ۳۰۸ با ۸۳ دستگاه فروش بود؛ درحالي‌كه مقام دوم و سوم با ۶۳ و ۵۸ دستگاه فروش به ترتيب به تويوتا RAV4 و كرولا رسيد. 

ليتواني: داچيا ساندرو

مرجع متخصصين ايران Dacia Sandero / رنو ساندرو داچيا ساندرو

داچيا ساندرو كه در كشورمان با نام رنو ساندرو شناخته مي‌شود، طي ماه فوريه در ليتواني ۱۶۲ دستگاه فروش را تجربه كرد. شاسي‌بلند تويوتا RAV4 با ۱۴۴ دستگاه، جايگاه دوم را به دست آورد، درحالي‌كه جيپ رنگيد با ۱۸ دستگاه فروش، مقام سوم را كسب كرد. 

لوگزامبورگ: فولكس‌واگن گلف

مرجع متخصصين ايران Volkswagen Golf / فولكس واگن گلف

گروه فولكس‌واگن و گلف شاهد موفقيتي ديگر بودند و طي ماه فوريه با ۱۲۶ دستگاه فروش، رتبه نخست را در لوگزامبورگ كسب كردند و شاسي‌بلند فولكس‌واگن تيگوان نيز با ۱۰۹ دستگاه جايگاه دوم را به دست آورد. مرسدس بنز كلاس A نيز توانست ۱۰۹ دستگاه فروش داشته باشد.

هلند: كيا نيرو

مرجع متخصصين ايران Kia Niro / كيا نيرو

مشوق‌هاي دولتي براي خودروهاي الكتريكي باعث شد تا كيا نيرو طي ماه فوريه با ۱،۰۵۰ دستگاه، پرفروش‌ترين خودروي هلند شود. رنو كليو نيز با ۸۱۸ دستگاه در جايگاه دوم قرار گرفت، درحالي‌كه فورد فوكوس با ۷۶۵ دستگاه فروش در طول اين ماه، مقام سوم را كسب كرد.

نروژ: آئودي e-Tron

مرجع متخصصين ايران Audi E-tron / آئودي اي-ترون

به لطف مشوق‌هاي دولت نروژ براي خريداران خودروي الكتريكي، آئودي e-Tron با فروش ۱،۱۷۱ دستگاه در ماه فوريه به‌عنوان پرفروش‌ترين مدل در اين كشور دست يافت؛ اين خودرو آئودي و برقي همچنين با وجود ارزش بالا، طي اين ماه در ميان سه خودروي پرفروش تمام اروپا قرار گرفت. فولكس‌واگن گلف با ۷۶۰ دستگاه در جايگاه دوم ايستاد و نيسان ليف با ۴۸۴ دستگاه مقام سوم را به دست آورد. 

لهستان: تويوتا كرولا

مرجع متخصصين ايران Toyota Corolla / تويوتا كرولا

تويوتا كرولا در ماه فوريه عنوان پرفروش‌ترين خودروي بازار لهستان را با ۱،۶۶۴ دستگاه فروش بدست آورد و اشكودا اكتاويا را با ۱،۵۸۳ دستگاه به مقام دوم تنزل داد. هاچ‌بك اشكودا فابيا نيز با ۱۲۸۵ دستگاه فروش، موفق به كسب مقام سوم شد.

پرتغال: رنو كليو

مرجع متخصصين ايران Renault Clio / رنو كليو

خودروهاي كوچك فرانسوي به‌طور مرتب بر بازار خودروي پرتغال مسلط مي‌شوند و در ماه فوريه رنو كليو با ۱،۴۳۴ دستگاه، رتبه نخست فروش را در اين كشور بدست آورد؛ درحالي‌كه پژو ۲۰۸ موفق به فروش ۸۱۳ دستگاه شد. سيتروئن C3 با ۶۹۴ دستگاه فروش، جايگاه سوم را به خود اختصاص داد.

روماني: داچيا لوگان

مرجع متخصصين ايران Dacia Logan / داچيا رنو لوگان

با كمال تعجب مي‌بينيم كه داچيا به تسلط بر بازار خانگي ادامه مي‌دهد و هر سه جايگاه پرفروش‌ترين خودروها را در ماه فوريه به خود اختصاص داد. لوگان با ۹۲۹ دستگاه فروش، عنوان پيشتازي را به دست آورد، درحالي‌كه شاسي‌بلند داستر توانست ۵۷۳ دستگاه فروش داشته باشد و مقام دوم را كسب كند. داچيا ساندرو (رنو ساندرو) نيز با ۴۴۶ دستگاه در طول اين ماه سوم شد.

اسلواكي: اشكودا فابيا

مرجع متخصصين ايران Skoda Fabia / اشكودا فابيا

اشكودا بار ديگر در ماه فوريه ركورد خوبي در بازار اسلواكي به دست آورد؛ خودروهاي فابيا و اكتاويا به ترتيب با ۴۵۱ و ۳۶۵ دستگاه در رتبه‌هاي اول و دوم فروش قرار گرفتند و رتبه‌ي سوم با ۲۶۷ دستگاه به هيونداي i30 رسيد. 

اسلووني: اشكودا اكتاويا

مرجع متخصصين ايران Skoda Octavia / اشكودا اكتاويا

تسلط مداوم اشكودا اكتاويا در اسلووني نشان مي‌دهد كه مردم اين كشور همچنان خودروهاي سالون را دوست دارند، حتي اگر مدل‌هاي كراس‌اور و سوپرميني نيز جزو پرفروش‌ترين خودروها باشند. اشكودا اكتاويا شاهد فروش ۲۶۴ دستگاه بود، درحالي‌كه رنو كليو موفق به فروش ۲۴۵ دستگاه شد. فولكس‌واگن T-Cross نيز با ۲۱۲ دستگاه فروش مقام سوم را كسب كرد.

اسپانيا: سئات لئون

مرجع متخصصين ايران Seat Leon / سئات لئون

ماه فوريه تغييرات اندكي در جدول پرفروش‌ترين خودروهاي اسپانيا ايجاد كرد و نيسان قشقايي جايگاه قبلي سئات لئون را به خود اختصاص داد. نيسان قشقايي با ۲،۵۵۰ دستگاه و سئات لئون با ۲،۴۶۴ دستگاه در رده‌هاي اول و دوم فروش اسپانيا ايستادند. واكسهال كورسا كه در اسپانيا تحت برند اوپل فروخته مي‌شود، با ۲،۱۰۹ دستگاه فروش در جايگاه سوم قرار گرفت. 

سوئد: ولوو S60 / V60

مرجع متخصصين ايران Volvo S60/V60 / ولوو

چند سالي بود كه فولكس‌واگن گلف صدرنشيني بازار خودرو سوئد را به دست گرفت، اما خودروساز اين كشور خيلي زود جايگاه خود را به دست آورد و به لطف تركيب تركيبي از مدل‌هاي S60 و V60 بار ديگر به صدر جدول فروش بازگشت. ولوو S60 / V60 و XC40 همراه‌با كيا نيرو به ترتيب با ۱،۷۱۱ و ۱،۱۱۲ و ۹۳۸ دستگاه در رده‌هاي اول تا سوم پرفروش‌ترين مدل‌هاي بازار سوئد دست يافتند. 

سوئيس: اشكودا اكتاويا

مرجع متخصصين ايران Skoda Octavia / اشكودا اكتاويا

سوئيسي‌ها به دليل نداشتن خودروساز بزرگ بومي، محصولاتي مانند اشكودا اكتاويا، فولكس‌واگن تيگوان و مرسدس بنز كلاس A را در ماه فوريه بيش از ساير خودروها خريداري كردند. ميزان فروش اين خودروهاي به ترتيب ۵۰۶، ۴۰۱ و ۳۸۶ دستگاه اعلام شده است. 

انگلستان: فورد فيستا

مرجع متخصصين ايران Ford Fiesta / فورد فيستا

درحالي‌كه فورد فيستا طي يك دهه در صدر فهرست پرفروش‌ترين خودروهاي بريتانيا قرار داشت، طي ماه فوريه سال ۲۰۲۰ جايگاه خود را به فولكس‌واگن گلف واگذار كرد. ۳،۴۵۷ مشتري گلف، فيستا را با ۳،۱۲۳ دستگاه فروش به مقام دوم سوق دادند، درحالي‌كه فورد فوكوس با ۲،۷۶۴ دستگاه، مقام سوم را به دست آورد. با اين وجود، در فهرست فروش سالانه، فورد فيستا هنوز رتبه‌ي اول را در اختيار دارد.

جمع‌بندي

نگاهي كوتاه به فهرست بالا نشان مي‌دهد كه فولكس‌واگن گلف در كشورهاي اتريش، بلژيك، آلمان و لوگزامبورگ طرفداران بيشتري دارد. يكي ديگر از محصولات پرفروش در اين فهرست، اشكودا اكتاويا است كه در بازار كشورهايي مانند سوئيس، اسلووني، جمهوري چك و كرواسي محبوبيت دارد. تويوتا كرولا نيز در بازار كشورهاي فنلاند و لهستان فروش خوبي كسب كرده است. در كشورهاي دانمارك و يونان نيز علاقه بيشتري به تويوتا ياريس به چشم مي‌خورد؛ هرچند كه ساير محصولات تويوتا نيز فروش خوبي در بازارهاي اروپايي دارند. در برخي كشورها مانند فرانسه، ايتاليا، آلمان، سوئد، كه از خودروسازي بومي بهره مي‌برند، روحيه ملي‌گرايي و توجه به خريد محصولات داخلي ديده مي‌شود كه در شرايط كنوني اقتصاد جهاني درخورتوجه به‌انديشه متخصصين مي‌رسد. علاقه براي خريد خودروهاي برقي در برخي كشورها مانند هلند و نروژ كه يارانه دولتي به چنين محصولاتي تعلق مي‌گيرد، بيشتر است. در مجموع زيرمجموعه‌هاي گروه فولكس‌واگن شامل برندهاي فولكس‌واگن، سئات، اشكودا و آئودي از فروش خوبي در بازار اروپا برخوردار هستند.

شما مي‌توانيد براي مقايسه مشخصات متخصص انواع خودرو، گالري تصاوير و مباحثه و تبادل انديشه متخصصين پيرامون اتومبيل‌هاي موجود در بازار كشور از بخش محصولات اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران استفاده كنيد. انواع خودرو سايپا، ايران خودرو، محصولات پژو،‌ رنو، هيوندا، كيا، MVM و ديگر برندهاي فعال در بازار كشور را در اين بخش خواهيد يافت.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات