مرجع متخصصين ايران

مطالعه دوربين‌هاي تحت شبكه و هوشمند بلورمز

سه‌شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
مطالعه 11 دقيقه
دوربين‌هاي تحت‌شبكه‌ي Blurams به‌نسبت برچسب ارزشي معقولشان، قابليت‌هاي چشمگيري را با عملكردي مناسب ارائه مي‌دهند.
تبليغات

خانه‌ي هوشمند ايده‌اي است كه از چند سال پيش به‌مدد اينترنت اشياء شكل گرفت؛ خانه‌اي را تصور كنيد كه ابزار و لوازم آن در تعامل با يكديگر، زندگي را براي فرد آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر مي‌سازند؛ به‌عنوان مثال با نزديك‌شدن خودروي شخص، به‌صورت خودكار، در پاركينگ باز شده و چراغ‌هاي خانه روشن مي‌شوند و شخص با گشودن در خانه نيز موسيقي لذت‌بخشي را مي‌شنود! البته نبايد از ياد برد كه امنيت هوشمندانه نيز يكي از ويژگي‌هاي خانه‌ي هوشمند به‌شمار مي‌آيد.

مشخصات / مدل دوربين

Snowman

Dome Pro

Home Pro

Home Lite

ابعاد

۸۸×۸۸×۱۵۷ ميلي‌متر

۸۸×۸۸×۱۶۶ ميلي‌متر

۷۴×۹۳×۱۴۳ ميلي‌متر

۷۴×۹۳×۱۴۳ ميلي‌متر

وزن

۲۱۸ گرم

۲۳۶ گرم

۹۵ گرم

۱۰۱ گرم

قابليت چرخش Tilt و Pan

بله به‌صورت از راه‌دور

بله به‌صورت از راه‌دور

چرخش دستي پايه

چرخش پايه به‌صورت دستي

حسگر دوربين

۲ مگايپكسلي با ابعاد 1/2.7 اينچ

۲ مگاپيكسل با ابعاد 1/2.7‌ اينچ

۲ مگايپكسلي با ابعاد 1/2.7 اينچ

يك مگاپيكسل با ابعاد 1/4 اينچ و زاويه‌ي ديد ۱۰۱ درجه

قابليت‌هاي تصوير/ويدئو

زاويه‌ي ديد ۱۱۸ درجه، كاهش نويز سه‌بعدي، اخبار تخصصي ديجيتال 4X و اصلاح اعوجاج تصوير

زاويه‌ي ديد ۱۲۲ درجه، كاهش نويز سه‌بعدي، اخبار تخصصي ديجيتال 4X و اصلاح اعوجاج تصوير

زاويه‌ي ديد ۱۳۱ درجه، كاهش نويز سه‌بعدي، اخبار تخصصي ديجيتال 4X و اصلاح اعوجاج تصوير

زاويه‌ي ديد ۱۳۱ درجه، كاهش نويز سه‌بعدي، اخبار تخصصي ديجيتال 4X و اصلاح اعوجاج تصوير

فيلم‌برداري

1080p با نرخ ۱۵ فريم‌برثانيه و فرمت H.264

1080p با نرخ ۱۵ فريم‌برثانيه و فرمت +H.264

1080p با نرخ ۱۵ فريم‌برثانيه و فرمت +H.264

720p با نرخ ۲۵ فريم‌برثانيه و فرمت H.264

ديد در شب (Night Vision)

بله با ۸ ماژول ۸۵۰ نانومتري IR LED

بله با ۸ ماژول ۸۵۰ نانومتري IR LED

بله با ۶ ماژول ۸۵۰ نانومتري IR LED

بله با ۲ ماژول ۸۵۰ نانومتري IR LED

هشدارها

تشخيص صدا، حركت و انسان

تشخيص صدا، حركت و انسان

تشخيص صدا، حركت و انسان

تشخيص صدا و حركت

مكالمه‌ي دو طرفه (ميكروفون/اسپيكر)

بله

بله

بله

بله

درگاه كارت حافظه

حافظه‌ي microSD تا سقف ۱۲۸ گيگابايت

استاندارد وايرلس

IEEE 802.11b/g/n

پروتكل‌ها

64/128-bit WEP、WPA/WPA2、WPA-PSK/WPA2-PSK、WPS

دوربين‌هاي امنيتي تحت‌شبكه نقشي كليدي در سيستم‌هاي نظارتي دارند و به‌صورت گسترده در اماكن عمومي، جاده‌ها يا سازمان‌هاي حساس به‌كار مي‌روند. در محيط خانه نيز مي‌توان متخصصدهايي نظير مراقبت از نوزاد، اعضاي سالخورده‌ي خانواده و حيوانات خانگي نيز براي آن‌ها متصور بود. بلورمز يكي از شركت‌هاي فعال در زمينه‌ي تجهيزات نظارتي است كه در ادامه به مطالعه چهار دوربين امنيتي خانگي آن به‌نام‌هاي Snowman، Dome Pro ،Home Pro و Home Lite مي‌پردازيم. دوربين‌هاي تحت‌ شبكه‌ي بلورمز از سوي شركت راندمان براي مطالعه در اختيار اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران قرار گرفته‌اند.

ابتدا پيش از معرفي دوربين‌ها، با سرويس‌هاي بلورمز آشنا مي‌شويم؛ سرويس‌هايي كه براي استفاده از تمام ظرفيت‌ دوربين‌هاي تحت‌شبكه‌ي اين شركت ضروري هستند.

Smart AI

بلورمز به‌مدد هوش مصنوعي، مجموعه‌ي قابليت‌هاي Smart AI را در اختيار متخصص قرار مي‌دهد:

  • تشخيص و شناسايي چهره‌‌ي غيرتعاوني (Non-Cooperative): تشخيص و تحليل بي‌درنگ، كراپ تصوير چهره، ارزيابي كيفيت تصوير چهره و كلاستر چهره در كسري از ثانيه (۰/۱۷ ثانيه به‌ادعاي بلورمز) صورت مي‌گيرد؛ بنابراين امكان استفاده از فناوري تشخيص چهره در حالت غيرتعاوني و دنياي واقعي، مانند فروشگاه‌ها و خانواده فراهم مي‌شود.
  • ويدئوي تايم‌لپس و هايلايت‌ها: تحليل ساختاري داده‌هاي مربوط به استريم ويدئو به‌همراه فناوري‌هاي ديگر همچون تشخيص اجسام و ويژگي‌هاي چهره، به متخصص اجازه مي‌دهد ويدئوهاي داراي محتواي مهم را به‌راحتي از بين حجم زيادي از ويدئو بيابد.
  • تحليل داده‌هاي ويدئو: مي‌توان موقعيت و تعداد افراد را از درون استريم ويدئويي شناسايي كرد و تحليل بي‌درنگ و كاملي از موقعيت سر، اندام‌ها و بدن آن‌ها انجام داد. رهگيري و تحليل حركت‌هاي يك شخص خاص در استريم ويدئو مي‌تواند براي فروشگاه‌ها، امنيت و ساير زمينه‌ها بسيار سودمند باشد.

‌‌Blurams Cloud

سرويس ابري Blurams Cloud، قابليت‌هاي سودمندي را در اختيار متخصصان عادي مي‌گذارد كه از جمله‌ي آن‌ها مي‌توان به ثبت چهره‌ي افراد خانواده و آگاه‌شدن از ورود افراد غريبه به خانه (تمام دوربين‌ها از اين قابليت همراهي نمي‌كنند)، دريافت اعلانيه‌ها و بازخورد به آن‌ها از صفحه‌ي لاك‌اسكرين موبايل با فعال‌سازي آژير يا تماس براي درخواست كمك، ۳۰ روز ضبط ويدئو و مشاهده‌ي آن‌ها از طريق فضاي ابري از هر نقطه‌اي اشاره كرد.

بلورمز سرويس ابري خود را در ابتدا به‌مدت يك‌ماه به‌صورت رايگان براي ۷ روز ضبط ويدئوي مداوم در اختيار متخصص مي‌گذارد؛ اما در ادامه دو نوع سرويس اشتراكي استاندارد و پريميوم را به ازاي هر دوربين ماهانه‌ به‌ترتيب ۴/۹۹ و ۱۴/۹۹ دلار ارائه مي‌دهد. هر دو سرويس امكان تشخيص چهره، ضبط ويدئوي مداوم ۲۴ساعته، ايجاد و اشتراك‌گذاري كليپ، اعلانيه‌ها را دارند؛ اما تفاوت آن‌ها به تاريخچه‌ي ويدئوها (۷ روز استاندارد، ۳۰ روز پريميوم) و طول كليپ‌ها (يك ساعت استاندارد و ۵ ساعت پريميوم) بازمي‌گردد.

راهكارها

بلورمز به‌مدد قابليت‌هاي يادگيري عميق، هوش مصنوعي و سرويس ابري‌اش، به فروشگاه‌ها اجازه مي‌دهد تا مشتريان هميشگي‌شان را شناسايي كنند، موجودي قفسه‌ها را پايش كنند و به كاركنانشان در ارائه‌ي خدمات بهتر ياري برسانند. از جمله‌ي راهكارهاي بلورمز مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

  • تحليل حركت مشتريان: تحليل دقيق حركت مشتري و نقشه‌ي حرارتي منطقه‌اي به فروشگاه‌ها اجازه مي‌دهد تا چينش محصولات، نيروي انساني و ساير موارد را به‌صورت بهينه‌تري انجام دهند.
  • تحليل گروهي مشتري: تشخيص دقيق چهره و درك اطلاعات مشتري به فروشگاه اجازه مي‌دهد تا كيفيت سرويس‌دهي و دقت بازاريابي‌اش را بهبود دهد.
  • پايش از راه دور: به مديريت بهينه‌تر فروشگاه‌ها كمك مي‌كند و امكان ارائه‌ي خدمات بهتر به مشتري را براي كاركنان فراهم مي‌سازد.
  • جلوگيري از سرقت و صدمات: پايش بي‌درنگ وضعيت، رفتار غيرعادي پرسنل و رخدادهاي غيرعادي از وارد شدن زيان به فروشگاه مي‌كاهد.

دوربين تحت‌شبكه‌‌ي Blurams Dome Pro

بلورمز دوربين Dome Pro‌ را پرچم‌دار محصولات داخلي‌اش مي‌داند؛ دوربيني با ابعاد ۸۸×۸۸×۱۶۶ ميلي‌متري و وزن ۲۳۶ گرمي‌اش، اندكي بلندتر و سنگين‌تر از مدل Snowman است. اين دوربين به‌همراه مدل اسنومن، شاخص‌ترين محصولات بلورمز محسوب مي‌شوند. پايه‌ي چرخان و قابليت Tilt دوربين به‌صورت از راه‌دور از ويژگي‌هاي مشترك دو دوربين به‌حساب مي‌آيد؛ البته دام‌پرو از دوربيني با زاويه‌ي ديد عريض‌ترِ ۱۲۲ درجه‌‌اي بهره مي‌برد.

مرجع متخصصين ايران دوربين Blurams Dome Pro
مرجع متخصصين ايران دوربين Blurams Dome Pro

دام‌پرو از حسگر ۲ مگاپيكسلي CMOS با ابعاد 1/2.7 اينچي براي ضبط ويدئوهايي با وضوح 1080p و فرمت فشرده‌ي +H.264 استفاده مي‌كند و مانند برادرش به‌لطف ۸ ماژول ۸۵۰ نانومتري IR LED قابليت ديد در شب از فاصله‌ي ۵ تا ۷ متري را نيز دارد كه به‌صورت خودكار با ضعيف‌شدن شرايط نوري فعال مي‌شود. تركيب اسپيكر و ميكروفون براي مكالمه‌ي دوطرفه، تشخيص صدا، حركت و انسان به‌همراه ضبط ويدئو روي كارت microSD تا سقف ۱۲۸ گيگابايت از جمله‌ي ويژگي‌هاي سخت‌افزاري ديگر Dome Pro‌ به‌شمار مي‌آيند.

مرجع متخصصين ايران دوربين Blurams Dome Pro
مرجع متخصصين ايران دوربين Blurams Dome Pro

بهره‌گيري از قابليت تشخيص چهره يكي از ويژگي‌هاي جذاب و متخصصدي دوربين Dome Pro به‌حساب مي‌آيد؛ براساس ادعاي Blurams دام‌پرو ظرف مدت ۰/۱۷ ثانيه مي‌تواند چهره‌ي افراد را تشخيص دهد. Dome Pro با ثبت چهره‌ي افراد، امكان دسته‌بندي ويدئوها براساس چهره را نيز به‌ارمغان مي‌آورد. بدين ترتيب به‌عنوان مثال از ورود افراد ناشناس به داخل منزل يا اتاق نوزاد آگاه شد.

بلورمز اپليكيشن موردنياز براي استفاده از دوربين‌هاي تحت‌شبكه‌اش را براي موبايل‌هاي اندرويد و iOS‌ به‌همراه دسكتاپ (به‌صورت WebApp) ارائه مي‌دهد. دام‌پرو در كمتر از يك دقيقه به‌كمك اپليكيشن Blurams راه‌اندازي مي‌شود. به‌موجب اين اپليكيشن و به‌مدد قابليت‌ تشخيص چهره‌ي مبتني‌بر هوش مصنوعي، مي‌توان ويدئوها را براساس چهره دسته‌بندي كرد و با شناساندن چهره‌ي افراد داخل منزل، از ورود افراد ناآشنا آگاه شد؛ البته استفاده از اين قابليت‌ها مستلزم عضويت در سرويس اشتراكي بلورمز خواهد بود. دوربين تحت‌شبكه‌ي دام‌پرو همراهي از دستيارهاي ديجيتال الكسا و گوگل اسيستنت را نيز به‌همراه دارد.

مرجع متخصصين ايران

راه‌اندازي دوربين‌هاي تحت‌شبكه‌ي بلورمز از جمله مدل Dome Pro‌ به‌سادگي و در كمتر از يك دقيقه صورت مي‌گيرد؛ پس از نصب اپليكيشن Blurams و اتصال دوربين به برق، نوبت به فشردن كليد Set تا زمان چشمك‌زدن چراغ قرمز مي‌رسد، سپس اپليكيشن از متخصص مي‌خواهد كه دوربين را به شبكه‌ي واي‌فاي متصل كند، سپس براي اسكن كد QR بايد دوربين را مقابل صفحه‌نمايش موبايل نگه داشت، در مرحله‌ي بعد فرآيند راه‌اندازي و اتصال به سرور صورت مي‌گيرد.

بلورمز با هر دوربين تا ۳۰ روز اشتراك سرويس ابري خود را به‌رايگان در اختيار متخصص مي‌گذارد؛ سرويسي كه به‌لطف آن قابليت‌هايي همچون ثبت چهره‌ي خانواده، دريافت اعلانات و ۷ روز ضبط مداوم ويدئو به دوربين اضافه مي‌شود. اپليكيشن بلورمز براي دوربين دام‌پرو قابليت‌هايي همچون كنترل پايه و Tilt دوربين، ثبت عكس، ضبط ويدئو و مكالمه را ارائه مي‌دهد.

در منوي تنظيمات اپليكيشن بلورمز مي‌توان به مواردي همچون فعال/غيرفعال‌سازي قابليت تشخيص چهره، ديد در شب، حذف اعوجاج حاصل از گستردگي زاويه‌ي ديد دوربين، رهگيري جابه‌جايي و حركت سوژه به‌همراه تغيير سرعت چرخش دوربين به‌چشم مي‌خورد.

مرجع متخصصين ايران رابط متخصصي دوربين بلورمز

مطالعه‌هاي ما نشان مي‌دهد كه دوربين ۲ مگاپيكسلي و ميكروفون دام‌پرو، تصاويري با جزئيات مناسب و صداي نسبتا شفاف ضبط مي‌كنند و از سوي ديگر عملكرد آن‌ها در تشخيص صدا، حركت و انسان نسبتا دقيق و سريع است. در طول مطالعه اعلانيه‌ي مربوط به اتفاقات يادشده، طي چند ثانيه‌، روي صفحه‌ي لاك‌اسكرين نگارنده پديدار مي‌شد.

تأخير اندك در اجراي فرمان چرخش دوربين و عملكرد نه‌چندان پايدار اين قابليت به‌همراه ناسازگاري مجموعه‌ي دوربين‌هاي بلورمز از جمله دام‌پرو با شبكه‌هاي ۵ گيگاهرتزي واي‌فاي از جمله‌ي ايرادات دام‌پرو و البته دوربين اسنو‌من به‌شمار مي‌آيد.

دوربين تحت‌شبكه Blurams Snowman

Snowman را مي‌توان يكي از توانمندترين دوربين‌هاي تحت‌شبكه‌ي Blurams دانست؛ دوربين كوچكي كه با وجود ابعاد ۸۸×۸۸×۱۵۷ ميلي‌متري و وزن ۲۱۸ ميلي‌متري‌اش، قابليت‌هاي متنوعي را در اختيار متخصص قرار مي‌‌دهد و البته فضاي بسيار اندكي را نيز اشغال مي‌كند. اسنومن را مي‌توان روي سطوح افقي يا به‌صورت افقي و چسبيده به سقف نيز استفاده كرد.

مرجع متخصصين ايران دوربين Blurams Snowman
مرجع متخصصين ايران دوربين Blurams Snowman
مرجع متخصصين ايران دوربين Blurams Snowman
مرجع متخصصين ايران دوربين Blurams Snowman
مرجع متخصصين ايران دوربين Blurams Home Pro
مرجع متخصصين ايران دوربين Blurams Home Pro
مرجع متخصصين ايران دوربين Blurams Home Pro
مرجع متخصصين ايران دوربين Blurams Home Pro
مرجع متخصصين ايران دوربين Blurams Home Lite
مرجع متخصصين ايران دوربين Blurams Home Lite
مرجع متخصصين ايران دوربين Blurams Home Lite
تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات