AMD توزيع نرم‌افزار StoreMI را متوقف كرد

سه‌شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
AMD توسعه‌ي نرم‌افزاري StoreMI را كه براي هماهنگي و ادغام بهتر درايوهاي SSD و HDD طراحي مي‌شد، با هدف توسعه‌ي‌ برنامه‌اي ديگر در آينده، متوقف كرد.
تبليغات

اخبار غول‌هاي سخت‌افزاري در روزها و هفته‌هاي اخير با سرعت زيادي منتشر مي‌شود. AMD البته دركنار هياهويي كه با محصولات جديد در بازار به پا كرد، در سكوت خبري يكي از پروژه‌هاي نرم‌افزاري خود را به حالت تعويق درآورد. آن‌ها از ابتداي ماه جاري ميلادي، توسعه‌ي نرم‌افزار StoreMI را متوقف كرده‌اند. پروژه‌ي مذكور كه در سال ۲۰۱۸ و باهدف واكنش به پروژه‌ي Fusion Drive اپل شروع شد، برنامه‌اي بود كه ادغام درايوهاي ذخيره‌سازي SSD و HDD را در يك كامپيوتر ممكن مي‌كرد. درواقع با اين نوع از برنامه‌ها مي‌توان چند نوع درايو ذخيره‌سازي را به‌صورت يك درايو منطقي واحد، مديريت كرد. به‌هرحال ظاهرا AMD تصميم به حركت در مسيري جديد براي برنامه‌هاي درايو هيبريدي گرفته است. آن‌ها توسعه‌ي نرم‌افزار را با هدف ورود به پروژه‌اي ديگر و توسعه‌ي راهكاري ديگر در فصل كنوني متوقف كردند.

تغيير برنامه‌هاي AMD در توسعه‌ي نرم‌افزار، ظاهرا ماه گذشته در وب‌سايت شركت اعلام شده است، اما رسانه‌ها به‌تازگي متوجه آن شده‌اند. تيم قرمز اعلام كرده بود كه توسعه و توزيع نرم‌افزار StoreMI را متوقف مي‌كند. نرم‌افزار كنوني به فعاليت ادامه مي‌دهد، اما از تاريخ ۳۱‍ مارس، شركت ديگر هيچ نسخه‌ي جديدي را توسعه نداد و همراهي هم براي نسخه‌هاي جديد ارائه نمي‌شود.

تغيير مسير سريعي كه AMD در نرم‌افزار هيبريدي خود ايجاد كرد،‌ در ميان توليدكننده‌هاي پردازنده‌ي مركزي آن‌چنان مرسوم نيست. البته باتوجه‌به وضعيت پيشين نرم‌افزار StoreMI، مي‌توان تصميم تيم قرمز را منطقي دانست. StoreMI حاصل ارتباط دو شرك AMD و Enmotus بود. شركت مذكور، يك توسعه‌دهنده‌ي نرم‌افزازي است كه قبلا راهكاري مشابه به‌نام FuzeDrive توسعه داده بود. AMD قبلا نرم‌افزار FuzeDrive را به مشتريان خود پيشنهاد مي‌داد. اگرچه رخدادهاي اخير شبيه به اشكالي داخلي براي AMD هستند، اما ظاهرا شركت تصميم دارد تا در رابطه‌ي خود با Enmotus بازنگري كند. احتمالا بازنگري به اين معني خواهد بود كه AMD ديگر اجازه و امكان توزيع نرم‌افزار StoreMI را ندارد.

مرجع متخصصين ايران AMD StoreMI

همان‌طور كه گفته شد، AMD در اطلاعيه پيرامون نرم‌افزار تأكيد كرد كه به‌دنبال راهكار جايگزين با توسعه‌ي داخلي است و احتمالا در فصل جاري منتشر مي‌شود. همين تأكيد AMD بر استفاده از منابع داخلي نشان مي‌دهد هر راهكار جديد شركت براي نرم‌افزار هيبريدي، ديگر به‌صورت كسب مجوز انتشار از شركت‌هاي متفرقه نخواهد بود و تيم‌هاي توسعه‌دهنده‌ي نرم‌افزاري داخل AMD، به‌تنهايي وظيفه‌ي آماده‌سازي راهكار جديد را برعهده خواهند داشت. درواقع AMD تصميم دارد كارها را از ابتدا شروع كند. البته احتمالا اين روند توسعه، حاصل بهتر و كارآمدتري خواهد داشت؛ چون AMD راهكارش را با بازدهي بالاتر براي سخت‌افزارهايش توسعه مي‌دهد و چالش‌هاي StoreMI را نخواهد داشت. StoreMI تنها امكان پارتيشن‌بندي تا ۲۵۶ گيگابايت را ممكن مي‌كرد تا نرم‌افزار تجاري Enmotu تحت تأثير قرار نگيرد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات