مرسدس بنز روي توسعه سوخت مصنوعي سرمايه‌گذاري نمي‌كند

جمعه ۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
شركت مرسدس بنز معتقد است كه فناوري سوخت مصنوعي گزينه‌ا‌ي ماندگار نيست و براي توليد انرژي پاك، صرفا به توسعه‌ي فناوري برقي مي‌پردازد.
تبليغات

درحالي‌كه خودروسازاني ازجمله بنتلي، مزدا، مك‌لارن و فولكس‌واگن درحال تحقيقات ويژه روي سوخت مصنوعي، علاوه‌بر ساير انرژي‌هاي پاك هستند، مرسدس‌بنز از اين فناوري روي برگردانده است.

ماركوس شفر، مدير بخش تحقيقات مرسدس‌بنز، اعلام كرده است كه دروهله‌ي اول، روي گسترش خودرو‌هاي برقي و نه فناوري ديگري متمركز هستند. او مي‌گويد:

هنگامي‌كه مي‌خواهيم پلتفرم جديدي را ارائه كنيم، اولويت اول با فناوري برقي است؛ البته مقررات موجود و ميزان استقبال مشتريان نيز تأثير‌گذار است. مطمئنا بهترين راه‌حل براي يك انرژي فراوان دردسترس، ذخيره‌ در يك باتري است. تنها اشكال اين فناوري، فرايند تبديل انرژي پاك به سوخت برقي است كه از بهينه‌شدن طرح مي‌كاهد. اگر راه‌حل بهتري وجود داشت، ابتدا در صنعت هوانوردي شاهدش بوديم و پس‌از سال‌ها وارد عرصه‌ي خودروسازي مي‌شد؛ اين موضوع را تا ده سال آينده محتمل نمي‌بينم.
مرجع متخصصين ايران مرسدس بنز

اين اقدام مرسدس درحالي صورت مي‌گيرد كه شركت مزدا روي نوعي سوخت‌ مايع تجديد‌پذير كار مي‌كند كه از جلبك‌هاي ريز ساخته مي‌شود و شركت مكلارن روي سوختي مصنوعي عاري ‌از دي‌اكسيد‌كربن براي تغذيه‌ي پيشرانه‌هاي V8 خود تحقيق مي‌كند. خودروسازي آئودي نيز تا مرحله‌ي توليد بنزين و گازوئيل مصنوعي كه در سال ۲۰۱۸ رونمايي شد، پيش رفته است؛ هرچند طبق گفته‌ي فولكس‌واگن، اين فناوري ممكن است عمر پيشرانه‌هاي احتراق داخلي را طولاني‌تر كند؛ درحالي‌كه اين شركت آلماني سرمايه‌گذاري زيادي در زمينه‌ي توسعه‌ي فناوري‌هاي پيشران برقي انجام داده است.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات