فولكس واگن به دليل انتشار آگهي نژادپرستانه عذرخواهي كرد

جمعه ۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
در پي انتشار آگهي تبليغاتي نژادپرستانه خودروي فولكس‌واگن گلف Mk8 جديد در اينستاگرام و واكنش منفي متخصصان فضاي مجازي به آن، خودروساز آلماني به دليل انتشار اين ويدئو عذرخواهي كرد.
تبليغات

انتشار آگهي تبليغاتي مدل جديد خودروي گلف در صفحه رسمي اينستاگرام شركت خودروسازي فولكس‌واگن با واكنش‌هاي گسترده‌‌اي در فضاي مجازي مواجه شده است. مديران فولكس‌واگن هم به دليل واكنش منفي متخصصان، آن را برداشتند و اعلام كردند كه موضوع ساخته شدن و انتشار اين آگهي توهين‌آميز و نژادپرستانه را مطالعه مي‌كنند.

خودروساز بزرگ آلماني كه پس از رسوايي ديزل‌گيت و تقلب در آزمايش آلايندگي خودروهاي ديزلي، طي پنج سال گذشته با اشكالات زيادي سروكار داشته است، اين بار متحمل دومين ضربه بزرگ بر اعتبار خود مي‌شود. مديران ارشد فولكس‌واگن در واكنش به انتشار اين آگهي نژادپرستانه گفته‌اند كه هرگز نژادپرستي را تاب نمي‌آورند و با تمام گونه‌هاي آن برخورد مي‌كنند.

مرجع متخصصين ايران volkswagen / فولكس واگن

در آگهي مرموز فولكس‌واگن گلف Mk8 جديد، دست شهروند زن سفيدپوستي از گوشه‌ي تصوير بيرون مي‌آيد و رهگذر سياه‌پوستي را از مقابل خودرو زرد و پرزرق‌وبرق گلف در حاشيه‌ي خيابان كنار مي‌زند. سپس مرد سياه‌پوست درون كافه‌اي به‌نام «Petit Colon» پرتاب مي‌شود كه باز هم نام آن مفهوم استعماري دارد.

تلويزيون آلمان در تحليل محتواي اين آگهي مدعي شد كه دست سفيد مي‌تواند نشانه‌ي قدرت‌نمايي سفيدپوستان باشد و واژه‌هايي هم كه در ادامه روي صفحه نقش مي‌بندد، در آلمان تعبير نژادپرستانه دارد. يورگن اشتكمن، مسئول فروش و بازاريابي و الكه هيتمولر، مدير بخش‌ مديريت منابع فولكس‌واگن از انتشار اين آگهي نژادپرستانه و موهن عذرخواهي كردند.

ما عصبانيت مردم را به دليل اين موضوع درك مي‌كنيم؛ زيرا ما هم وحشت‌زده شده‌ايم. اين ويدئو توهين به تمام دستاوردهاي جنبش حقوق مدني و هر شخص نجيب و محترمي است. ما در گروه خودروسازي فولكس‌واگن از ريشه‌هاي تاريخي و گناه شركتمان در دوران رژيم نازي آگاه هستيم. به همين دليل است كه قاطعانه با تمام شكل‌هاي نفرت، تهمت و پروپاگاندا و تبعيض مخالفيم.

فولكس‌واگن به دستور آدولف هيتلر، رهبر حزب نازي براي توليد «خودروي مردم» راه‌اندازي شد و در سال‌هاي ابتدايي تشكيل خود، خودروهاي ارتش آلمان نازي را هم توليد مي‌كرد. در آن دوران، فولكس‌واگن از نيروي سادهان اجباري براي ساخت محصولاتش استفاده كرد تا بتواند به ارتش آلمان نازي در جنگ كمك كند. 

سخنگوي فولكس‌واگن اعلام كرد كه معمولاً نمايندگي‌ها كار توليد كمپين‌هاي تبليغاتي را انجام مي‌دهند و جست‌وجو براي يافتن عوامل اشتباه در توليد اين آگهي نژادپرستانه آغاز شده است و نتايج به اطلاع عموم مردم خواهد رسيد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات