مايكروسافت ابزار جديد مديريت پروژه Outlook Spaces را در نسخه آزمايشي منتشر كرد

شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
مايكروسافت ابزار مديريت پروژه‌‌ي جديدي به‌نام Outlook Spaces منتشر كرد كه اكنون در حالت آزمايشي قرار دارد و به‌زودي نسخه‌ي نهايي آن آماده مي‌شود.
تبليغات

اولين پيش‌نمايش‌ها از ابزار مديريت پروژه‌ي جديد مايكروسافت به‌نام Outlook Spaces در ماه فوريه در يك ويدئو فاش شد. اين ابزار كه به‌صورت يك قابليت تحت وب براي متخصصان عرضه مي‌شود، مديريت پروژه‌ها را در ساختاري آسان براي متخصصان ممكن مي‌كند. از ويديوهاي افشاشده اينگونه برداشت شد كه ابزار تحت وب ردموندي‌ها به متخصص امكان مي‌دهد تا محتوا را در يك محيط شبيه به بوم وارد كنند. سپس مديريت وظايف، رايانامه‌ها، رخدادهاي تقويم و ديگر موارد ازطريق همان ابزار تحت وب ممكن مي‌شد. قابليت جديد ردموندي‌ها به‌نام Project Moca هم شناخته مي‌شود.

يك متخصص توييتر اخيرا گزارش داد كه قابليت تحت وب مديريت پروژه، اكنون براي متخصصان اوتلوك به‌صورت آزمايشي (بتا) دردسترس قرار دارد. البته متخصصان تجاري اوتلوك از مدتي پيش قابليت استفاده‌ي آزمايشي از ابزار Outlook Spaces را داشتند، اما اكنون شركت تلاش مي‌كند تا قابليت را براي متخصصان بيشتر، خصوصا مصرف‌كننده‌ها، ارائه كند. براي آزمايش ابزار جديد مي‌توانيد در اوتلوك وارد بخش اعلان‌ها شويد. اگر بنر اطلاع‌رساني با عبارت Bring it all together with Project Moca را مشاهده كرديد، يعني ابزار مديريت پروژه به‌صورت آزمايشي دردسترس شما قرار دارد.

مرجع متخصصين ايران مايكروسافت Outlook Spaces
مرجع متخصصين ايران مايكروسافت Outlook Spaces
مرجع متخصصين ايران مايكروسافت Outlook Spaces
مرجع متخصصين ايران مايكروسافت Outlook Spaces

قابليت جديد مايكروسافت، رويكرد جالبي را براي مديريت پروژه در پيش مي‌گيرد. در اين ابزار مي‌توان پروژه‌ها را به دو صورت مديريت كرد. يكي از روش‌ها به شما امكان مي‌دهد تا محتوا را در محيطي شبيه به بوم، موسوم به Space وارد كرده يا با استفاده از برنامه‌‌ي هفتگي (Weekly plan)، وظايف را مديريت كنيد. به‌علاوه، مي‌توان تا سه مخاطب را بدون نياز به ارسال اعلان، به پروژه اضافه كرد. ابزار جديد ردموندي‌ها‌، الگوهاي پيش‌فرضي براي مديريت پروژه دارد كه تحت عناوين Project plan, Meal plan, Personal wellness يا Covid-19 preparedness دردسترس قرار دارند.

ظاهرا ابزار جديد مديريت پروژه مايكروسافت، قابليت هماهنگي با ابزارها و نرم‌افزارهاي ديگر شركت را هم دارد كه از مهم‌ترين آن‌ها مي‌توان به To Do اشاره كرد. Outlook Spaces همچنين قابليتي موسوم به Bucket دارد كه گروه‌بندي كارت‌ها را ممكن مي‌كند. از قابليت‌هاي ديگر مي‌توان به اضافه كردن فهرست وظايف از To Do با كشيدن و رها كردن اشاره كرد. اضافه كردن فايل از OneDrive، اضافه كردن كارت آب‌وهوا، اهداف و موارد مشابه، از قابليت‌هاي ديگر ابزار مديريت پروژه‌ي تحت وب مايكروسافت هستند. متخصصان همچنين مي‌توانند با استفاده از منوي سه نقطه‌اي، هر كارت مدانديشه متخصصين خود را به گروه‌بندي ديگري منتقل كنند. پنلي به‌نام Activity هم در سمت راست پنجره قرار دارد كه امكان اضافه كردن رخداد يا پيام‌هاي رايانامه به بوم را به متخصص مي‌دهد.

ابزار جديد مديريت پروژه‌ي مايكروسافت، به‌طور كلي مديريت وظايف گوناگون و يادآورها را در رويكردي منسجم براي متخصص ممكن مي‌كند. دانش‌آموزان و دانشجويان، متخصصان، مديران و هر دسته‌اي از متخصصان كه نياز به مديريت پروژه در ابعاد كوچك و متوسط داشته باشند، از قابليت‌هاي Outlook Spaces بهره خواهند برد. درنهايت ردموندي‌ها هنوز برنامه‌اي جدي براي رونمايي رسمي ابزار جديد ندارد. به‌علاوه هنوز مشخص نيست كه آيا ابزار محدود به متخصصان آفيس ۳۶۵ خواهد بود يا به‌صورت عمومي هم دردسترس قرار مي‌گيرد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات