جزئيات جديدي از دانگل اندرويد تي وي گوگل موسوم به سابرينا فاش شد

يك‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
دانگل اندرويد تي‌وي گوگل موسوم به سابرينا احتمالا به‌زودي به بازار عرضه مي‌شود. درحال‌حاضر، جزئيات طراحي و سخت‌افزاري اين محصول فاش شده است.
تبليغات

اطلاعات مرتبط با دانگل اندرويد تي‌وي گوگل در رسانه‌هاي فناوري ديده شده است و برخي از منابع معتبر با مطالعه فرمور منتشرشده، به جزئيات سخت‌افزاري و نرم‌افزاري محصول جديد اهالي مانتين‌ويو پي‌ برده‌‌اند. متخصصان XDA Developers كه از منابع معتبر مطالعه و اطلاع‌رساني درباره‌ي گجت‌هاي هوشمند هستند، اطلاعات گوناگوني از دستگاه جديد گوگل موسوم به سابرينا (Sabrina) منتشر كرده‌اند كه بيش از همه، قابليت‌هاي نرم‌افزاري آن مهم به‌انديشه متخصصين مي‌رسد.

براساس اطلاعات منتشرشده، در دستگاه سابرينا از دو گيگابايت رم به‌كار رفته كه باتوجه‌به كد sml_sabrina_2g از فرمور استخراج شده است. تراشه‌اي كه در دانگل اندرويد تي‌وي جديد گوگل استفاده مي‌شود، Amlogic S905X2 نام دارد. متخصصان انجمن مذكور با اتكا به عبارت g12a در كدها و اشاره به كد نام meson، اسم تراشه را حدس زده‌اند.

سابرينا از دو گيگابايت رم دركنار پردازنده‌ي چهارهسته‌اي مبتني‌بر آرم بهره مي‌برد

تراشه‌ي Amlogic S905X2 مبتني‌بر معماري ۱۲ نانومتري توليد مي‌شود و از پردازنده‌ چهارهسته‌اي مجهز به هسته‌هاي Arm Cotex-A53 بهره مي‌برد كه در حداكثر سرعت كلاك ۱/۸ گيگاهرتز پيكربندي شده‌‌ است. دركنار پردازنده‌ي اصلي، پردازنده‌ي گرافيكي Mali-G31 MP2 به‌چشم مي‌خورد. SoC دانگل جديد گوگل توانايي پخش و تصوير محتواي 4Kp75 10-bit H.265 را دارد. به‌علاوه، مي‌توان خروجي 4K با نرخ فريم ۶۰ فريم‌برثانيه را در پورت HDMI 2.1 و پخش محتواي HDR با همراهي از HFR10 و HLG و Dolby Vision را از آن انتظار داشت.

تراشه‌ي S905X2 يكي از پردازنده‌هاي مشهور دستگاه‌هاي اندرويد باكس است؛ درنتيجه، استفاده از آن در دانگل اندرويد تي‌وي گوگل چندان دور‌از‌انتظار نبود. از مشخصات سخت‌افزاري ديگر كه با مطالعه فايل DTS استخراج شد، مي‌توان به استفاده از تراشه‌ي چندكاره‌ي Broadcom BCM43569 براي متخصصدهاي واي‌فاي و بلوتوث و Tensilica HiFi 4 DSP شركت Cadence اشاره كرد.

مرجع متخصصين ايران دانگل اندرويد تي وي گوگل Sabrina

مطالعه‌هاي اوليه نشان مي‌دهد دانگل سابرينا با قابليتي به‌نام Auto Low-Latency Mode عرضه خواهد شد كه متخصصي تجاري آن در عملكردهاي بازي پيش‌بيني مي‌شود؛ درنتيجه، شايد بتوان همراهي از استيديا را در دانگل اندرويد تي‌وي گوگل پيش‌بيني كرد. البته مي‌شد به‌راحتي پيش‌بيني كرد كه گوگل تصميم گرفته همراهي از استيديا را در دستگاه‌هاي اين‌چنيني ارائه كند و كشف اين قابليت آن‌‌‌چنان عجيب نيست. گوگل همچنين در دستگاه جديد سعي كرده اكوسيستم اندرويد تي‌وي را نيز بازطراحي كند و مي‌توان طراحي و برندسازي جديد را در نرم‌افزار پيش‌فرض سابرينا پيش‌بيني كرد.

باتوجه‌به وضعيت كنوني و شيوع ويروس كرونا، نمي‌توان رويداد سخت‌افزاري حضوري گوگل در پاييز پيش رو را تخمين زد. به‌هرحال صرف‌انديشه متخصصين از نوع رويداد، متخصص كارشناسان پيش‌بيني مي‌كنند دانگل اندرويد تي‌وي گوگل در پاييز رونمايي شود.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات