تيم هاي فرمول يك، سقف بودجه ۱۴۵ ميليون دلاري را تصويب كردند

پنج‌شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
شوراي جهاني ورزش‌هاي موتوري براي كمك به تيم‌هاي متوسط به منظور رقابت با تيم‌هاي فرمول يك مرسدس و فراري و ردبول، سقف بودجه ۱۴۵ ميليون دلاري را براي سال ۲۰۲۱ تصويب كرد.
تبليغات

به گزارش اتواسپرت، شوراي جهاني ورزش‌هاي موتوري تغييراتي را در آيين‌نامه مسابقات فرمول يك تصويب كرده است كه شامل بودجه سال ۲۰۲۱ نيز مي‌شود. در راي‌گيري الكترونيك روز چهارشنبه هفته‌ي گذشته، تيم‌ها براي سقف بودجه‌ي ۱۴۵ ميليون دلاري در هر فصل به توافق رسيدند كه از سال ۲۰۲۱ اجرايي خواهد شد. پيش از اين سقف بودجه ۱۷۵ ميليون دلاري براي هر تيم پيشنهاد شده بود. سقف بودجه تيمي در سال ۲۰۲۲ به ۱۴۰ ميليون دلار خواهد رسيد و در سال ۲۰۲۳ تا فصل ۲۰۲۵ به ۱۳۵ ميليون دلار كاهش مي‌يابد.

علاوه بر سقف بودجه تيمي، رويدادهاي آينده كه مي‌توانند در معرض ديد عموم قرار بگيرند، داراي محدوديت حضور ۸۰ نفر از كاركنان تيم به ازاي هر مسابقه هستند كه از اين تعداد فقط ۶۰ نفر مي‌توانند با عملكرد خودروها در ارتباط باشند.

مرجع متخصصين ايران formula 1 / فرمول يك

سال‌ها است كه بسياري از تيم‌ها براي تصويب سقف بودجه به منظور بالا بردن سطح مسابقات و كمك به تيم‌هاي متوسط تلاش مي‌كنند تا آن‌ها هم بتوانند با تيم‌هاي بزرگي مانند مرسدس، فراري و ردبول ريسينگ رقابت كنند. زك براون، مدير اجرايي تيم مك‌لارن مي‌گويد كه اجراي سقف بودجه گام مهمي رو به جلو براي سري مسابقات فرمول يك است.

زك براون گفت:

امروز فرمول ۱ برنده شد. اين لحظه‌ي بسيار مهمي براي ورزش ما است.  فرمول يك مدت زيادي از انديشه متخصصين مالي ناپايدار بود و اين ركود، آينده‌ي F1 و شركت‌كنندگان آن را به خطر مي‌انداخت. چنين شركت‌كنندگاني بايد به دليل حل جمعي و قاطع اين مسئله، مورد ستايش قرار گيرند.
مرجع متخصصين ايران formula 1 / فرمول يك

مسابقات جهاني فرمول ۱ امسال از تاريخ ۵ ژوئيه در پيست ردبول رينگ اتريش آغاز مي‌شود. هفته دوم مسابقات نيز در همان پيست برگزار خواهد شد، درحالي‌كه تيم‌ها براي شركت در مرحله‌ي بعدي مسابقات در تاريخ ۱۹ ژوئيه به بوداپست مجارستان مي‌روند. تيم‌ها سپس در تاريخ ۲ و ۹ اوت در پيست سيلورستون به رقابت مي‌پردازند و پس از آن براي برگزاري تك‌مسابقه‌اي در تاريخ ۱۶ اوت به اسپانيا خواهند رفت. مسابقات در بلژيك و ايتاليا قرار است در تاريخ ۳۰ اوت و ۶ سپتامبر برگزار شود. مكان برگزاري ساير مراحل فصل ۲۰۲۰ فرمول يك هنوز مشخص نشده است. 

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات